gyprockii kattoon

timpuritompuri

Voiko tämmöiseen kerrostalon betoni kattoon laittaa gyproc remontti kipsilevyä? Kuinka se kiinnitetään? Pysyykö ihan liimaten vai tippuuko niskaan...

11

5905

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just

ihmeessä rupeatte itse tekemään, kun ette tiedä kuinka tehdään? Itsellä ei ole remontoinnista mitään käsitystä, ja siksi teetän hommat aina ammattilaisella. Ei tulisi mieleenkään ruveta itse tekemään, vain "säästön" takia. Kun sitten kuitenkin saa tilata ammattilaisenn paikalle, korjaamaan omat mokat..

• ettäpä

tekeminen on kivaa. noita ammattilaisia on vaikea saada helsingissä tekemään tuon kokoista remonttia ja lisäksi mukava tee-se-itse askartelu on kivaa. mutta tietenkin, kunnon ohjeet pitää olla, ei siihen muuten ruveta.

• minä teen

Minä teen itse,
        koska tulos on parempi, katot eivät ala roikkumaan.

tulos on siistimpi,

Myös raaka-aineet maksavat noin 300 € suhteessa palkka 1000 € ylöspäin.

Minulla ei ole kaikkeen varaa, kun käyn 2 x vuodessa perheen kanssa ulkomailla , ajan uudella maasturilla, jne.
        Jossain asioissa kaikkien ihmisten pitää säästää,
        vai onko "ammattimies" niin hyvätuloinen että raha riittää kaikkeen.

• asennusliimalla

pitää vain kannatella asennusvaiheessa tuubin kyljessä olevan ajan verran.

En tosin kattoon laittaisi murheita itselleni.

• tippiä tompurille

Mitä laittaisit tommoiseen vanhaan betoni kattoon joka on kärsinyt tulipalosta ja vesivahingosta. Meinaa tasottaminen on ihan hullu homma...

• ja tasoitus
        tippiä tompurille kirjoitti:

Mitä laittaisit tommoiseen vanhaan betoni kattoon joka on kärsinyt tulipalosta ja vesivahingosta. Meinaa tasottaminen on ihan hullu homma...

ja lopuksi röpelöpinta.

• Tietäjätekijä

saattais alkaa tämän lukemisella:

http://www.teeitse.com/polopoly.jsp?a=7620

Ei ihan kevyt eikä mieto juttu, mutta mihinkään liimailu hommiin en lähtisi!

Kyselehän taloyhtiön edustajilta!
      Ja keksi sitten parempaa tekemistä .. harrastamista : )

• voisi?

Ei siinä mitään ihmeellistä ole, muttei niitä liimalla laiteta. Proppaat jostain 50x50 tavarasta juoksut kattoon 60 sentin jaolla ja ruuvaat niihin kipsilevyt kiinni. Sitte nauhoitus, kittaus, hionta ja maalit päälle. Ei sen kummempi homma ole.

• panelointi

Niin, noin kylmiltään tuntuu, että sinne on joka tapauksessa laitettava koolaus alle (elikkäs edellämainittu 50x50 puutavara, ehkä kevyempikin 28x28 voisi riittää). Tämän päälle voi laittaa kipsilevyn asemesta vaikkapa puupaneloinnin, tai jotain kattolaminaattia tms.

Kipsilevy on kyllä edullista, mutta sen nauhoituksen, kittauksen ja hiomisen (pölyä aikas lailla) kanssa saa touhuta, ja sittenkin vielä tarvitaan maalaus päälle. Joten itse taipuisin panelin suuntaan.

En tiedä saako Suomesta sellaisia polystyreenistä (kauppanimi styroksi) tehtyjä noin 1 m x 1 m sisustuslevyjä - ne laitetaan kattoon liimalla, ja jos vaikka liimaus pettäisi niin ei siinä pää halkea.

• ei millään viittis
        panelointi kirjoitti:

Niin, noin kylmiltään tuntuu, että sinne on joka tapauksessa laitettava koolaus alle (elikkäs edellämainittu 50x50 puutavara, ehkä kevyempikin 28x28 voisi riittää). Tämän päälle voi laittaa kipsilevyn asemesta vaikkapa puupaneloinnin, tai jotain kattolaminaattia tms.

Kipsilevy on kyllä edullista, mutta sen nauhoituksen, kittauksen ja hiomisen (pölyä aikas lailla) kanssa saa touhuta, ja sittenkin vielä tarvitaan maalaus päälle. Joten itse taipuisin panelin suuntaan.

En tiedä saako Suomesta sellaisia polystyreenistä (kauppanimi styroksi) tehtyjä noin 1 m x 1 m sisustuslevyjä - ne laitetaan kattoon liimalla, ja jos vaikka liimaus pettäisi niin ei siinä pää halkea.

Hmm,

mulla on omakotitalon alakerran (varasto/työtilaa) "kattona" ontelolaattojen alapuoli. Ne olis kiva saada piiloon, mutta materiaalin pitäis olla edullista enkä viitsi porailla laattoihin koolauksia.

Näin muistaakseni Kraudassa, että siellä oli jotain styroksin tapaista kuvioitua levyä katon viimeistelyyn. Oli vaan törkeän kallista (8.60€/m2).

Tuntui näppärältä. Se olis helppo viritellä paikalleen. Mutta saisi olla halvempi, eikä sellaista kuviohörhellystäkään tarvis olla.

Eli mitä sitten?

• jallis

niin kuin yksi edellä mainitsi parasta tapa:
      koolaus puutavaralla, käy ihan lauta, levyä ei kiinni betoniin. anna roiskaus ammattilaiselle, se myös nauhoittaa ja kittaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3840
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2027
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      546
      1626
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1298
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe