Välittäminen

Löytyykö sinulta hymyä, pientä apua (vaikka mummolle, papalle) sitä tarvitsevalle, huomiota nuorille (tuleville aikuisille), siis näehetän elämää ympärilläsi.

7

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "välitystä"

Paimen joka välittää lampaistaan vain heidän villojensa takia, välineellistää heidät palvelemaan vain omia tarpeitaan. Lammas voi ehkä suostua siihen, mutta ihmislapsi kuolee siihen. Älä siis pyydä Herodesta lapsenvahdiksi.

"Nälkä ei ole ainoastaan leivän nälkää, vaan nälkää olla olemassa jollekin." Äiti Teresa

• hymyä riiittää

sanoo: " niin metsä vastaa kuin sinne huutaa".
      Olen peräti hoivavammainen joten auttelen toisia ihmisiä " vähän liikaakin". Kasvatuksen tulosta, mutta tuo se itsellenikin mielihyvää.
      Pieni pelko on myös olemassa millaiselle tilille joutuu sitten tuonpuoleisessa!

• mummofriikki

Olen aina jotenkin pitänyt vanhuksista.He ovat kuin kirjahyllyssä oleva vanha kirja,heistä saa voimaa,heillä on elämänkokemusta,he ovat eläneet erilaisen elämän kuin me nykyajan ihmiset.

Itselläni on 5 "ystävämummoa",joita tapailen,kutsun kylään,auttelen ja saan sen lämpimän hymyn,itse antaen myös hyväntahtoisuutta,lämpöä ja osallistumista.
      Elämä on rikkautta heidän kanssaan,vaikka joskus salaa nauran heidän höppänyydelleen,muistaen että itse olen myös joskus samassa asemassa.

Lähdenkin tästä sairaalaan katsomaan monivuotista ystävääni,mikäli hän vielä tuntee...

• , sanoisinko ihan elämöintiä..:)

Yritän olla toiset ihmiset huomioon ottava, mutta olen vain pieni ihminen en yllä mahdottomiin....olen hyväksynyt jo senkin.

• celine3

niin, että se hymy ja auttamishalu on joillakin ihmisillä ikäänkuin sisään rakennettu.
      Ystävällinen ilme ja lämmin hymy kulkevat mukana siellä missä positiivinen ihminen liikkuu.
      Tuosta vaan tuli mieleeni :"Löytyykö sinulta?"
      Arvelen, että joidenkin ei tarvitse edes hakea jostain ilmeittensä varastosta sitä hymyä. Itse olen liiankin totinen, enkä muista auttaneeni ketään vanhusta koskaan, omia vanhempiani lukuunottamatta Tahtoisin, mutta mielestäni on vaikeaa mennä tarjoutumaan kenenkään vieraamman ihmisen apuriksi, sehän voidaan kokea tungetteluna.
      Tämä ei ollut provo, enkä ole kylmä ja kovaluonteinen, mutta minulta puuttuu kekseliäisyyttä tehdä hyvää avustustyötä. Ikääntyneet ihmiset asuvat vanhainkodeissa, tai vanhustentaloissa, ja kotonaan asuvilla on terveydenhuollon kotipalvelusta päivittäistä apua. Joku ystävänpalvelu, Punaisen Ristin, tai seurakuntien organisoima, saattaisi olla kanava, jonka kautta voisi saada yhteyden yksinäisiin vanhuksiin, joilla ei mahdollisesti ole omaisia, tai ikätoverinsa. Ystävänsä ovat kuolleet, tai asuvat toisella paikkakunnalla.
      Aloittamasi keskustelu on ajatuksia herättävä.

• Olen samaa mieltä, joillakin se empatia löytyy itsestään mutta meitä kaikkia tarvitaan.
        Jollakin halaus ja kädestä pitäminen sujuu luonnikkaasti,juttelu ja vaikka kortin peluu on joillekin mieleistä, toinen taas tekee lumityöt tai pientä remppaa "siinä sivussa".
        Vapaaehtoisjärjestöissä on ystäväpalvelukursseja jonka kautta löytyy tietoa, taitoa ja apua tarvitsevia.
        Ja vanhainkodeissa on huutava pula "ystävistä" ja ulkoiluttajista, hoitohenkilökunta ei tahdosta riippumatta kerkiä antamaan tarpeeksi aikaa.
        Mukaan vaan jokainen omalla tyylillä;)

• Agathe

sekä työssä että "vapaalla" - lapsesta saakka tottunut siihen, että niin tulee toimia, ei tarvitse erikseen miettiä, teen niin ihan luonnostaan.

Lapseni käyttäytyy samoin, ottaa huomioon toiset ja auttaa aina kun voi. Hän tällä hetkellä myös työssään, mutta "vapaalla" tehnyt sitä aina.

Hyvä juttu =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      293
      46062
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      54
      11518
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      248
      11119
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      55
      9925
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      94
      8729
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      302
      6818
    7. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      13
      3877
    8. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      4
      3585
    9. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      3
      3460
    10. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      10
      3393
    Aihe