Trans Sport huolto

Autossani olisi edessä 180000 km huolto. Katselin tuossa konetilan puolelle ja huomasin, että minun välineilläni ei kannata ruveta tulppia vaihtelemaan. No ensin ajattelin, että vien auton liikkeeseen ko huoltoon, mutta huollon hinta olisi töineen aikas lailla suolainen. Päädyin siihen, että tekisin huollon siltä osin itse mitä pystyisin.

Osaisiko joku kertoa pääkohdat mitä ko huoltoon kuuluu. Paljonko tarvitsen esim. moottoriöljyä kaikkinensa, jos vaihdan samassa yhteydessä öljyn suodattimen jne..

Kiitokset etukäteen.

3

1181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3800

Meinasitko vaihtaa automaattilaatikon öljyn ja suodattimen?
      Olisi kyllä asiallista jos edes hieman valottaisit meitä tietämättömiä moottorin tyypistä jne.
      Ilmeisesti kutoskone kun tulpat askarruttavat?

• Niinpä niin.. eli kyseessä kutoskone ja olisin vaihtamassa moottoriöljyä, suodattimineen. Jostakin olin lukevinani, että öljymäärä olisi 4,3l. Mikähän olisi sopiva viskositeetti?

ja tulppien vaihdon taidan jättää liikkeen tehtäväksi, kun ei ole kummoisempia työkaluja.

• Lurppa
        jpm112 kirjoitti:

Niinpä niin.. eli kyseessä kutoskone ja olisin vaihtamassa moottoriöljyä, suodattimineen. Jostakin olin lukevinani, että öljymäärä olisi 4,3l. Mikähän olisi sopiva viskositeetti?

ja tulppien vaihdon taidan jättää liikkeen tehtäväksi, kun ei ole kummoisempia työkaluja.

Netistä saa aikasen helposti korjausoppaan letukkaan. Esim alfamer myy hintaan 30€. sieltä löytyy ohjeet vaikka koneen kallistamiseen tulppien vaihtoa varten.. Kirjanen vaan on lontoon kiälellä mutta jos se ei ole ongelma niin sitte..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      164
      3014
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      33
      2834
    3. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      39
      1846
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      28
      1829
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      190
      1731
    6. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      206
      1536
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      325
      1493
    8. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      103
      1466
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      17
      1279
    10. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      71
      1235
    Aihe