Tyhmä kysymys

Kilju

Kännykkä hukkui reissussa.
Oli pakko sulkea liittymä, kun soittaessani omaan puhelimeeni, ilmoitettiin henkilön puhuvan toista puhelua, odottakaa sulkematta puhelinta...
Soitin uudelleen, lyötiin luuria joka kerta korvaan.

Katoamis ilmoituksen teko tuntuu turhalta..

Mitään mahdollisuutta paikantaa puhelimen olinpaikkaa?

6

2078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gruppen Führer

      Ilmoita poliisille, siis katoamisilmoitus, niin ne ilmoittavat asiasta eteenpäin ja puhelimesi voidaan sulkea imeikoodin perusteella ja sen jälkeen sillä ei tee mitään

      • Kilju

        Kettu kuittaa!


      • Poliisi ei kirjaa ilmoituksia kadonneesta omaisuudesta. Tästä on muistaakseni sisäministeriön päätös, ja asiaa epäilevä voi kokeilla itse menemällä poliisilaitokselle ja ilmoittavansa että puhelin on kadonnut ja haluaa tehdä siitä ilmoituksen.

        Joillain poliisilaitoksilla on tästä huolimatta poikkeavia käytäntöjä mutta lähtökohtana on luonnollisesti se että omaisuuden katoaminen ei ole rikos.


      • FinlandPatriaNostra
        mala_fide kirjoitti:

        Poliisi ei kirjaa ilmoituksia kadonneesta omaisuudesta. Tästä on muistaakseni sisäministeriön päätös, ja asiaa epäilevä voi kokeilla itse menemällä poliisilaitokselle ja ilmoittavansa että puhelin on kadonnut ja haluaa tehdä siitä ilmoituksen.

        Joillain poliisilaitoksilla on tästä huolimatta poikkeavia käytäntöjä mutta lähtökohtana on luonnollisesti se että omaisuuden katoaminen ei ole rikos.

        Jos joku puhuu sinun kadonneeseen puhelimeen, niin kyseessä on rikos.
        Tuolloinhan joku on löytänyt puhelimesi ja jättänyt sen palauttamatta löytötavarana, joten kyseessä lienee kätkemisrikkomus.
        Juttua ei kukaan rupea tod.näk. tutkimaan, mutta ilmoitus pitää kirjata.
        Lisäksi AINA, kun kyseessä on henkilön mielestä rikos, on siitä ilmoitus kirjattava. Kyseeseen voi tulla joko R- tai S-ilmoitus.
        Toisinaan poliisi joutuu jopa kitjaamaan "hullujen" juttuja, jotta pääsevät eroon näistä.


      • FinlandPatriaNostra kirjoitti:

        Jos joku puhuu sinun kadonneeseen puhelimeen, niin kyseessä on rikos.
        Tuolloinhan joku on löytänyt puhelimesi ja jättänyt sen palauttamatta löytötavarana, joten kyseessä lienee kätkemisrikkomus.
        Juttua ei kukaan rupea tod.näk. tutkimaan, mutta ilmoitus pitää kirjata.
        Lisäksi AINA, kun kyseessä on henkilön mielestä rikos, on siitä ilmoitus kirjattava. Kyseeseen voi tulla joko R- tai S-ilmoitus.
        Toisinaan poliisi joutuu jopa kitjaamaan "hullujen" juttuja, jotta pääsevät eroon näistä.

        Jep, FPN puhui asiaa. Itse en huomannut mainintaa siitä että puhelinta käytettiin jonkun toisen toimesta.

        Ja oikea rikosnimike lienee lievä kavallus ja/tai lievä luvaton käyttö, vaikka vähän saivarteluksi meneekin.

        Kätkemisrikkomus edellyttää, että puhelin olisi viety rikoksella, ja siitä ei tässä ole kysymys.


      • Beagle Boy
        mala_fide kirjoitti:

        Jep, FPN puhui asiaa. Itse en huomannut mainintaa siitä että puhelinta käytettiin jonkun toisen toimesta.

        Ja oikea rikosnimike lienee lievä kavallus ja/tai lievä luvaton käyttö, vaikka vähän saivarteluksi meneekin.

        Kätkemisrikkomus edellyttää, että puhelin olisi viety rikoksella, ja siitä ei tässä ole kysymys.

        Ei helvetti, poliisimiehet, eivätkä tunne lakia.
        Ketjun aloittajanhan kertoi, että kännykkä hukkui, siis katosi eli ei rikosta. Jos joku sen sitten löytää, eikä toimi kuten löytötavaralaki edellyttää, niin hän syyllistyy kavallukseen tai lievään kavallukseen, ei kätkemiseen. (ennen laissa oli löytötavaran kavaltaminen niminen rikos). Nyt kun ilmeisesti maahanmuuttaja sillä puhuu kaukopuhelua, niin jos saadaan tekijä selville, niin hänen rikoksensa on tuo kavallus ja sen päälle tietysti tulevat vahingonkorvaukset puhutuista puheluista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe