Kännykkä hukkui reissussa.
Oli pakko sulkea liittymä, kun soittaessani omaan puhelimeeni, ilmoitettiin henkilön puhuvan toista puhelua, odottakaa sulkematta puhelinta...
Soitin uudelleen, lyötiin luuria joka kerta korvaan.
Katoamis ilmoituksen teko tuntuu turhalta..
Mitään mahdollisuutta paikantaa puhelimen olinpaikkaa?
Tyhmä kysymys
6
2078
Vastaukset
- Gruppen Führer
Ilmoita poliisille, siis katoamisilmoitus, niin ne ilmoittavat asiasta eteenpäin ja puhelimesi voidaan sulkea imeikoodin perusteella ja sen jälkeen sillä ei tee mitään
- Kilju
Kettu kuittaa!
Poliisi ei kirjaa ilmoituksia kadonneesta omaisuudesta. Tästä on muistaakseni sisäministeriön päätös, ja asiaa epäilevä voi kokeilla itse menemällä poliisilaitokselle ja ilmoittavansa että puhelin on kadonnut ja haluaa tehdä siitä ilmoituksen.
Joillain poliisilaitoksilla on tästä huolimatta poikkeavia käytäntöjä mutta lähtökohtana on luonnollisesti se että omaisuuden katoaminen ei ole rikos.- FinlandPatriaNostra
mala_fide kirjoitti:
Poliisi ei kirjaa ilmoituksia kadonneesta omaisuudesta. Tästä on muistaakseni sisäministeriön päätös, ja asiaa epäilevä voi kokeilla itse menemällä poliisilaitokselle ja ilmoittavansa että puhelin on kadonnut ja haluaa tehdä siitä ilmoituksen.
Joillain poliisilaitoksilla on tästä huolimatta poikkeavia käytäntöjä mutta lähtökohtana on luonnollisesti se että omaisuuden katoaminen ei ole rikos.Jos joku puhuu sinun kadonneeseen puhelimeen, niin kyseessä on rikos.
Tuolloinhan joku on löytänyt puhelimesi ja jättänyt sen palauttamatta löytötavarana, joten kyseessä lienee kätkemisrikkomus.
Juttua ei kukaan rupea tod.näk. tutkimaan, mutta ilmoitus pitää kirjata.
Lisäksi AINA, kun kyseessä on henkilön mielestä rikos, on siitä ilmoitus kirjattava. Kyseeseen voi tulla joko R- tai S-ilmoitus.
Toisinaan poliisi joutuu jopa kitjaamaan "hullujen" juttuja, jotta pääsevät eroon näistä. FinlandPatriaNostra kirjoitti:
Jos joku puhuu sinun kadonneeseen puhelimeen, niin kyseessä on rikos.
Tuolloinhan joku on löytänyt puhelimesi ja jättänyt sen palauttamatta löytötavarana, joten kyseessä lienee kätkemisrikkomus.
Juttua ei kukaan rupea tod.näk. tutkimaan, mutta ilmoitus pitää kirjata.
Lisäksi AINA, kun kyseessä on henkilön mielestä rikos, on siitä ilmoitus kirjattava. Kyseeseen voi tulla joko R- tai S-ilmoitus.
Toisinaan poliisi joutuu jopa kitjaamaan "hullujen" juttuja, jotta pääsevät eroon näistä.Jep, FPN puhui asiaa. Itse en huomannut mainintaa siitä että puhelinta käytettiin jonkun toisen toimesta.
Ja oikea rikosnimike lienee lievä kavallus ja/tai lievä luvaton käyttö, vaikka vähän saivarteluksi meneekin.
Kätkemisrikkomus edellyttää, että puhelin olisi viety rikoksella, ja siitä ei tässä ole kysymys.- Beagle Boy
mala_fide kirjoitti:
Jep, FPN puhui asiaa. Itse en huomannut mainintaa siitä että puhelinta käytettiin jonkun toisen toimesta.
Ja oikea rikosnimike lienee lievä kavallus ja/tai lievä luvaton käyttö, vaikka vähän saivarteluksi meneekin.
Kätkemisrikkomus edellyttää, että puhelin olisi viety rikoksella, ja siitä ei tässä ole kysymys.Ei helvetti, poliisimiehet, eivätkä tunne lakia.
Ketjun aloittajanhan kertoi, että kännykkä hukkui, siis katosi eli ei rikosta. Jos joku sen sitten löytää, eikä toimi kuten löytötavaralaki edellyttää, niin hän syyllistyy kavallukseen tai lievään kavallukseen, ei kätkemiseen. (ennen laissa oli löytötavaran kavaltaminen niminen rikos). Nyt kun ilmeisesti maahanmuuttaja sillä puhuu kaukopuhelua, niin jos saadaan tekijä selville, niin hänen rikoksensa on tuo kavallus ja sen päälle tietysti tulevat vahingonkorvaukset puhutuista puheluista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371782
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15549Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141461- 51453