Kännykkä hukkui reissussa.
Oli pakko sulkea liittymä, kun soittaessani omaan puhelimeeni, ilmoitettiin henkilön puhuvan toista puhelua, odottakaa sulkematta puhelinta...
Soitin uudelleen, lyötiin luuria joka kerta korvaan.
Katoamis ilmoituksen teko tuntuu turhalta..
Mitään mahdollisuutta paikantaa puhelimen olinpaikkaa?
Tyhmä kysymys
6
2078
Vastaukset
- Gruppen Führer
Ilmoita poliisille, siis katoamisilmoitus, niin ne ilmoittavat asiasta eteenpäin ja puhelimesi voidaan sulkea imeikoodin perusteella ja sen jälkeen sillä ei tee mitään
- Kilju
Kettu kuittaa!
Poliisi ei kirjaa ilmoituksia kadonneesta omaisuudesta. Tästä on muistaakseni sisäministeriön päätös, ja asiaa epäilevä voi kokeilla itse menemällä poliisilaitokselle ja ilmoittavansa että puhelin on kadonnut ja haluaa tehdä siitä ilmoituksen.
Joillain poliisilaitoksilla on tästä huolimatta poikkeavia käytäntöjä mutta lähtökohtana on luonnollisesti se että omaisuuden katoaminen ei ole rikos.- FinlandPatriaNostra
mala_fide kirjoitti:
Poliisi ei kirjaa ilmoituksia kadonneesta omaisuudesta. Tästä on muistaakseni sisäministeriön päätös, ja asiaa epäilevä voi kokeilla itse menemällä poliisilaitokselle ja ilmoittavansa että puhelin on kadonnut ja haluaa tehdä siitä ilmoituksen.
Joillain poliisilaitoksilla on tästä huolimatta poikkeavia käytäntöjä mutta lähtökohtana on luonnollisesti se että omaisuuden katoaminen ei ole rikos.Jos joku puhuu sinun kadonneeseen puhelimeen, niin kyseessä on rikos.
Tuolloinhan joku on löytänyt puhelimesi ja jättänyt sen palauttamatta löytötavarana, joten kyseessä lienee kätkemisrikkomus.
Juttua ei kukaan rupea tod.näk. tutkimaan, mutta ilmoitus pitää kirjata.
Lisäksi AINA, kun kyseessä on henkilön mielestä rikos, on siitä ilmoitus kirjattava. Kyseeseen voi tulla joko R- tai S-ilmoitus.
Toisinaan poliisi joutuu jopa kitjaamaan "hullujen" juttuja, jotta pääsevät eroon näistä. FinlandPatriaNostra kirjoitti:
Jos joku puhuu sinun kadonneeseen puhelimeen, niin kyseessä on rikos.
Tuolloinhan joku on löytänyt puhelimesi ja jättänyt sen palauttamatta löytötavarana, joten kyseessä lienee kätkemisrikkomus.
Juttua ei kukaan rupea tod.näk. tutkimaan, mutta ilmoitus pitää kirjata.
Lisäksi AINA, kun kyseessä on henkilön mielestä rikos, on siitä ilmoitus kirjattava. Kyseeseen voi tulla joko R- tai S-ilmoitus.
Toisinaan poliisi joutuu jopa kitjaamaan "hullujen" juttuja, jotta pääsevät eroon näistä.Jep, FPN puhui asiaa. Itse en huomannut mainintaa siitä että puhelinta käytettiin jonkun toisen toimesta.
Ja oikea rikosnimike lienee lievä kavallus ja/tai lievä luvaton käyttö, vaikka vähän saivarteluksi meneekin.
Kätkemisrikkomus edellyttää, että puhelin olisi viety rikoksella, ja siitä ei tässä ole kysymys.- Beagle Boy
mala_fide kirjoitti:
Jep, FPN puhui asiaa. Itse en huomannut mainintaa siitä että puhelinta käytettiin jonkun toisen toimesta.
Ja oikea rikosnimike lienee lievä kavallus ja/tai lievä luvaton käyttö, vaikka vähän saivarteluksi meneekin.
Kätkemisrikkomus edellyttää, että puhelin olisi viety rikoksella, ja siitä ei tässä ole kysymys.Ei helvetti, poliisimiehet, eivätkä tunne lakia.
Ketjun aloittajanhan kertoi, että kännykkä hukkui, siis katosi eli ei rikosta. Jos joku sen sitten löytää, eikä toimi kuten löytötavaralaki edellyttää, niin hän syyllistyy kavallukseen tai lievään kavallukseen, ei kätkemiseen. (ennen laissa oli löytötavaran kavaltaminen niminen rikos). Nyt kun ilmeisesti maahanmuuttaja sillä puhuu kaukopuhelua, niin jos saadaan tekijä selville, niin hänen rikoksensa on tuo kavallus ja sen päälle tietysti tulevat vahingonkorvaukset puhutuista puheluista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412