Tyhmä kysymys

Kilju

Kännykkä hukkui reissussa.
Oli pakko sulkea liittymä, kun soittaessani omaan puhelimeeni, ilmoitettiin henkilön puhuvan toista puhelua, odottakaa sulkematta puhelinta...
Soitin uudelleen, lyötiin luuria joka kerta korvaan.

Katoamis ilmoituksen teko tuntuu turhalta..

Mitään mahdollisuutta paikantaa puhelimen olinpaikkaa?

6

2078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gruppen Führer

      Ilmoita poliisille, siis katoamisilmoitus, niin ne ilmoittavat asiasta eteenpäin ja puhelimesi voidaan sulkea imeikoodin perusteella ja sen jälkeen sillä ei tee mitään

      • Kilju

        Kettu kuittaa!


      • Poliisi ei kirjaa ilmoituksia kadonneesta omaisuudesta. Tästä on muistaakseni sisäministeriön päätös, ja asiaa epäilevä voi kokeilla itse menemällä poliisilaitokselle ja ilmoittavansa että puhelin on kadonnut ja haluaa tehdä siitä ilmoituksen.

        Joillain poliisilaitoksilla on tästä huolimatta poikkeavia käytäntöjä mutta lähtökohtana on luonnollisesti se että omaisuuden katoaminen ei ole rikos.


      • FinlandPatriaNostra
        mala_fide kirjoitti:

        Poliisi ei kirjaa ilmoituksia kadonneesta omaisuudesta. Tästä on muistaakseni sisäministeriön päätös, ja asiaa epäilevä voi kokeilla itse menemällä poliisilaitokselle ja ilmoittavansa että puhelin on kadonnut ja haluaa tehdä siitä ilmoituksen.

        Joillain poliisilaitoksilla on tästä huolimatta poikkeavia käytäntöjä mutta lähtökohtana on luonnollisesti se että omaisuuden katoaminen ei ole rikos.

        Jos joku puhuu sinun kadonneeseen puhelimeen, niin kyseessä on rikos.
        Tuolloinhan joku on löytänyt puhelimesi ja jättänyt sen palauttamatta löytötavarana, joten kyseessä lienee kätkemisrikkomus.
        Juttua ei kukaan rupea tod.näk. tutkimaan, mutta ilmoitus pitää kirjata.
        Lisäksi AINA, kun kyseessä on henkilön mielestä rikos, on siitä ilmoitus kirjattava. Kyseeseen voi tulla joko R- tai S-ilmoitus.
        Toisinaan poliisi joutuu jopa kitjaamaan "hullujen" juttuja, jotta pääsevät eroon näistä.


      • FinlandPatriaNostra kirjoitti:

        Jos joku puhuu sinun kadonneeseen puhelimeen, niin kyseessä on rikos.
        Tuolloinhan joku on löytänyt puhelimesi ja jättänyt sen palauttamatta löytötavarana, joten kyseessä lienee kätkemisrikkomus.
        Juttua ei kukaan rupea tod.näk. tutkimaan, mutta ilmoitus pitää kirjata.
        Lisäksi AINA, kun kyseessä on henkilön mielestä rikos, on siitä ilmoitus kirjattava. Kyseeseen voi tulla joko R- tai S-ilmoitus.
        Toisinaan poliisi joutuu jopa kitjaamaan "hullujen" juttuja, jotta pääsevät eroon näistä.

        Jep, FPN puhui asiaa. Itse en huomannut mainintaa siitä että puhelinta käytettiin jonkun toisen toimesta.

        Ja oikea rikosnimike lienee lievä kavallus ja/tai lievä luvaton käyttö, vaikka vähän saivarteluksi meneekin.

        Kätkemisrikkomus edellyttää, että puhelin olisi viety rikoksella, ja siitä ei tässä ole kysymys.


      • Beagle Boy
        mala_fide kirjoitti:

        Jep, FPN puhui asiaa. Itse en huomannut mainintaa siitä että puhelinta käytettiin jonkun toisen toimesta.

        Ja oikea rikosnimike lienee lievä kavallus ja/tai lievä luvaton käyttö, vaikka vähän saivarteluksi meneekin.

        Kätkemisrikkomus edellyttää, että puhelin olisi viety rikoksella, ja siitä ei tässä ole kysymys.

        Ei helvetti, poliisimiehet, eivätkä tunne lakia.
        Ketjun aloittajanhan kertoi, että kännykkä hukkui, siis katosi eli ei rikosta. Jos joku sen sitten löytää, eikä toimi kuten löytötavaralaki edellyttää, niin hän syyllistyy kavallukseen tai lievään kavallukseen, ei kätkemiseen. (ennen laissa oli löytötavaran kavaltaminen niminen rikos). Nyt kun ilmeisesti maahanmuuttaja sillä puhuu kaukopuhelua, niin jos saadaan tekijä selville, niin hänen rikoksensa on tuo kavallus ja sen päälle tietysti tulevat vahingonkorvaukset puhutuista puheluista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      620
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe