Kaupan juomaosastolla kolmevuotias poikalapsi alkoi nyrpistellä nenäänsä ja sanoi kovalla äänellä "äiti tänään ma en haluu maistaa fiddua".
Ennenkuin joku riemastuu, pitää kertoa että kyse oli saunajuomasta - viimeksi oli ostettu vichyvettä.
Huonot juomat
11
2667
Vastaukset
- juoma
Meidän tyttö pienenä myös huuteli kaupassa että ostetaanko taas "vittuvettä".
- sanoja lapsillenne?
Lpaset oppii ne sana koulussakin, ei niitä tarvi erikseen opettaa. Jos mun lapset olis tollasia sanoja päästäneet suustaan niin olisivat kyllä tunteneet nahoissaan! Kamalaa millasia vanhempia onkaan nykypäivänä, mä kyllä tiedän, kaupassa teitä näkee. Tuun kyllä helposti sanomaan jos kakarat kiroilee kaupassa.
- oikein?
sanoja lapsillenne? kirjoitti:
Lpaset oppii ne sana koulussakin, ei niitä tarvi erikseen opettaa. Jos mun lapset olis tollasia sanoja päästäneet suustaan niin olisivat kyllä tunteneet nahoissaan! Kamalaa millasia vanhempia onkaan nykypäivänä, mä kyllä tiedän, kaupassa teitä näkee. Tuun kyllä helposti sanomaan jos kakarat kiroilee kaupassa.
Eli kurittaisit lastasi sen takia ettei hän osaa lausua vichyvettä oikein? Eikä edes välttämättä ymmärrä, että vittuvesi on rumasti sanottu, yrittää vain toistaa saman, mitä muut ovat sanoneet? Päteekö sama, jos lapsesi ei osaa vielä sanoa ärrää ja yrittää sanoa murkku? Mulkkuhan siitä tulee ja lasta kuritetaan?
- eräs toinen vaan
oikein? kirjoitti:
Eli kurittaisit lastasi sen takia ettei hän osaa lausua vichyvettä oikein? Eikä edes välttämättä ymmärrä, että vittuvesi on rumasti sanottu, yrittää vain toistaa saman, mitä muut ovat sanoneet? Päteekö sama, jos lapsesi ei osaa vielä sanoa ärrää ja yrittää sanoa murkku? Mulkkuhan siitä tulee ja lasta kuritetaan?
mä taas en oikein ymmärrä miksi pitää lapselle puhua murkusta?? Itselläni on kolme lasta ja just ääntämisvirheiden takia puhun mieluiten esim. murkusta muurahaisena.
Ehkäpä jotkut aikuiset haluaa viihdyttää itseään lasten virheellisillä sanomisilla?
Ollaan kait sitten outo poikkeus, muttei yksikään mun lapsi ole huudellut "pillumehua, mulkkua" tms.
Kaikkea muuta hauskaa kyllä ovat sanoneet.
Noooh, tyylinsä kullakin...ja hupinsa. - totuus?
eräs toinen vaan kirjoitti:
mä taas en oikein ymmärrä miksi pitää lapselle puhua murkusta?? Itselläni on kolme lasta ja just ääntämisvirheiden takia puhun mieluiten esim. murkusta muurahaisena.
Ehkäpä jotkut aikuiset haluaa viihdyttää itseään lasten virheellisillä sanomisilla?
Ollaan kait sitten outo poikkeus, muttei yksikään mun lapsi ole huudellut "pillumehua, mulkkua" tms.
Kaikkea muuta hauskaa kyllä ovat sanoneet.
Noooh, tyylinsä kullakin...ja hupinsa.Eli vichyvesi on teillä mitä?
Täytyy olla likainen ja sairas mielikuvitus aikuisella jos pystyy kuvittelemaan kaikki mahdolliset lapsen luomat variaatiot kaikista mahdollisista sanoista. Enpä tullut ajatelleeksi että lapselta pitäisi sensuroida sana vichyvesi. ;)
Onneksi on teitä viisaampia!!! - eräs toinen vaan
totuus? kirjoitti:
Eli vichyvesi on teillä mitä?
Täytyy olla likainen ja sairas mielikuvitus aikuisella jos pystyy kuvittelemaan kaikki mahdolliset lapsen luomat variaatiot kaikista mahdollisista sanoista. Enpä tullut ajatelleeksi että lapselta pitäisi sensuroida sana vichyvesi. ;)
Onneksi on teitä viisaampia!!!Väännetään rautalangasta...eli sä siis puhut lapsellesi murkusta, kun et jaksa sanoa muurahainen.
Sitten naama punaisena voisit häpeillen vajota jossain kaupan kassajonossa maan rakoon, kun lapsesi alkaa kovalla ja kirkkaalla äänellä selittään kuinka näki "ison punaisen mulkun metsässä...", niinkö??
Tiedoksi vaan, en ole todellakaan mitenkään huumoritajuton saatikka mieleltäni sairaskaan...mutta meitä ihmisiä on moneen junaan, saan kait mä mielipiteeni ilmaista? - eräs toinen vaan
totuus? kirjoitti:
Onneksi on teitä viisaampia!!!siis tuohon että mitenkä meillä on vichyvesi sanottu?
-vissuvettä...vishuvettä. Tai selittäävät vaan että sitä kuplivaa juomaa joka näyttää vedeltä.
Mulla on itseltäni joskus lipsahtanut kirosanoja, samaten miehellä...ja onpa lapset tuolta ulkoa kuulleet myös, esim. kerran bussissa erään teinityttösen joka toinen sana oli vittu...lapseni kyllä tiesivät 3-vuotiaana sen olevan ruma sana ja ettei sellaisia huudella, ehkäpä sen takia eivät ole ääntäneet vichyvettäkään vittuvedeksi?!! - mama
eräs toinen vaan kirjoitti:
siis tuohon että mitenkä meillä on vichyvesi sanottu?
-vissuvettä...vishuvettä. Tai selittäävät vaan että sitä kuplivaa juomaa joka näyttää vedeltä.
Mulla on itseltäni joskus lipsahtanut kirosanoja, samaten miehellä...ja onpa lapset tuolta ulkoa kuulleet myös, esim. kerran bussissa erään teinityttösen joka toinen sana oli vittu...lapseni kyllä tiesivät 3-vuotiaana sen olevan ruma sana ja ettei sellaisia huudella, ehkäpä sen takia eivät ole ääntäneet vichyvettäkään vittuvedeksi?!!Millään ei voi tietää kaikkea, mihin lapsen kieli taipuu. Eikä se tarkoita sitä että tahallaan opetetaan joitain sanoja. Vai olisko kukaan teistä arvannut varoa seuraavaa tapausta, jonka kuulin työkaverilta.
Äiti ja lapsi olivat kaupassa ja lapsi olisi halunnut karkkia, vaikka ei ollut karkkipäivä. No, kun äiti ei suostunut, lapsi aloitti perinteisen lattialle köllöttämään ja kiljumaan. Äiti säilytti hermonsa ja tenava suoriutui kassalle mennessä mukaan, tosin murjottavana. Äiti teki sovintoa ja sanoi, että ei sitä tarvitse näyttää kuin olisi myrkkyä niellyt, vaikka ei karkkia joka kerta saakaan. Tenava puhkesi uudelleen ulvomaan ja karjui: Tinä ite näytät kuin olitit mulkkua niellyt.
Joten varjeleppa siinä kaikilta mahdollisilta sanoilta. - meilläki 2 vuotais
mama kirjoitti:
Millään ei voi tietää kaikkea, mihin lapsen kieli taipuu. Eikä se tarkoita sitä että tahallaan opetetaan joitain sanoja. Vai olisko kukaan teistä arvannut varoa seuraavaa tapausta, jonka kuulin työkaverilta.
Äiti ja lapsi olivat kaupassa ja lapsi olisi halunnut karkkia, vaikka ei ollut karkkipäivä. No, kun äiti ei suostunut, lapsi aloitti perinteisen lattialle köllöttämään ja kiljumaan. Äiti säilytti hermonsa ja tenava suoriutui kassalle mennessä mukaan, tosin murjottavana. Äiti teki sovintoa ja sanoi, että ei sitä tarvitse näyttää kuin olisi myrkkyä niellyt, vaikka ei karkkia joka kerta saakaan. Tenava puhkesi uudelleen ulvomaan ja karjui: Tinä ite näytät kuin olitit mulkkua niellyt.
Joten varjeleppa siinä kaikilta mahdollisilta sanoilta.Kiroaa kuin aika poika, voi miten huonoja vanhempia olemmekaan!!! Poika on jollain tavalla kehittänyt sanan pikku-mummo, ilmeisesti koska on iso-mummo ni sit on myös pikku-mummo, mutta useasti se kuulostaa vittu-mummolta, tai pittu-mummolta, menisinkö lasta kieltämään ja kurittamaan moisesta?? EN, ainoastaan korostan sit kk:ta siellä välissä.
Ja se vissy vesi meilläkin on vittuvettä, tai oikeastaan vittuettä, enkä koskaan ole lasta siitä rangaissut, koetan opettaa ääntämään sanaa oikein, tai edes sinne päin, nyt sujuu suht hyvin jo kuplavesi=puplaesi :)
Joskus kun poika on oikein innoissaa jostain ja kehottaa jotain istumaan, "istu", sekin nopeasti kuultuna saattaa kuulostaa vittu sanalta, mutta se tulee täysin tahattomasti ja kun pojalta kysyy että mitä sinä sanoit, hän ääntää sanan rauhallisemmin ja selviää että hän tarkoitti täysin viatonta sanaa! Tyhmiä te jotka kuritatte lapsianne kun he kehittävät puhetaitoja, eikö vanhemman pidä tuke ja opastaa, kertoa kuinka mitäkin sanaa ääntää ja näyttää mallia, tai sitten keksiä asialle toinen sana. Ei kai kukaan oiekeasti kaupassakaan ala mulkoilemaan jos lapsi pyytää vittuvettä, se on kuitenkin jo niin vanha "sana" että sitä on kuullu minun äitini äiti... Järki käteen ne joilla sitä vielä on!! - e5erwa
totuus? kirjoitti:
Onneksi on teitä viisaampia!!!HOMO!
- blutku
Olin kaupassa nuorimmaisen kanssa ja kassalla se alkoi huutaa että itua itua itua! Nolotti kamalasti ja tenava vaan jatkoi. Lopulta piti sitten kertoa koko jonolle että vittua se tarkottaa eikä ituja. Saatana tässä mitään hippejä olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802230- 1751851
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701702Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1101528Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise261494- 1091230
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1661102Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771073Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää148946Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,58945