Niin ^^ elikkä minkä rotuinen koira ois dobberille sopiva kaveriksi. Olen kuullut että dobberi voi alkaa joskus pomotella toisia koiria ja yrittää laumansa johtajaksi. Ei mitään pientä rotua joku palveluskoira kokoinen rotu ois hyvä. Kokemuksii haluisin ihmisiltä joilla on doobermanni ja jos on muun rotunen koira dobberin kans samas talossa; niin minkä rotuinen..? :)
MINKÄ ROTUINEN KOIRA ON DOBERMANNILLE SOPIVA KAVERIKSI?
9
1778
Vastaukset
- koiruli
Kyllä ne dopperit tulee pienempienkin kanssa toimeen. Lue lisää niistä roduista, joista olet kiinnostunut ja joiden kanssa haluat lähteä harrastamaan.
Koirat tottuu toisiinsa, ja hakevat samalla arvojärjestyksen laumassa. Se voi näyttää pahalta, mutta ei aina ole. Jos dopperisi on narttu, en suosittele toista narttua. Voi tulla johtajuuskiista.- muuutta
meillä oli pieni koira kun otimme dobberin. Hienosti meni kun vahvistimme pienen johtajuutta.
Pieni on lopetettu ja nyt dobberi on vanhin koira.
Uuden keskikokoisen koiran kanssa leikkii ja antaa pienempänsä hiukan pomotellakin.
Pentuaikana koiria ei jätetty keskenään sillä hyllyt olisivat kaatuneet.
- SSE
Eipä sillä rodulla mitää merkitystä oo, minkä sille kaveriksi ottaisit. Enempi se on itestäs kiinni mitä ja minkälaista koiraa toiseksi koiraksi suunnittelet. Miksipä ei toista dobberia???
Ainahan siinä koiralaumassa saattaa jossain vaiheessa tulla tilanne kun hakevat sitä paikkaansa arvoasteikossa, rodusta riippumatta.
Mulla on ollut dobermanni ja partacollie yhtäaikaa. - jepulis
Ei sillä rodulla niin väliä ole... sustahan se kiinni on minkä haluat :) kyllä dobberit toimeen eri kokoisten koirien kanssa,tietty riippuu koirasta...mitään kun ei sais yleistää =) tottakai se saattaa eka pomottaa jos on mustasukkainen tai kokee oman tilansa uhatuksi,mutta ei välttämättä! Mun isosiskolla on ollu dobberi nyt neljä vuotta ja se otti kääpiöpinserin sille seuraks noin pari vuotta sitten...Ne on uskomaton parivaljakko:)
on, että dobberi tulee helposti toimeen ihan minkäkokoisten, väristen ja rotuisten kanssa tahansa. Onhan se käyttökoira: käyttökoiran olemukseen kuuluu olla suvaitsevainen ja kaikenlaista ymmärtävä ja hyväksyvä. Meilläkin on ollut dobberien seassa kissoja, koiria (sakemanni, cockeri, kääpiösnautseri, seropi, toinen dobberi), kaneja, kanoja, kilpikonna jne jne.
Ainoa, josta koitui ongelmia, on urosdobberin kaveriksi toinen urosdobberi. Sitä virhettä en enää toiste (okei, kolmatta kertaa) tee. Kaikki menee kyllä hyvin kunnes se nuorempi tulee noin vuoden ikään. Huhheijaa...- dobberilla
minun dobberi uroksellani oli kaverina belggi uros ja sekarotuinen narttu. hyvin tulivat kaikki toimeen keskenään
- Nimetön
no kiva että jollaan ollu dobberin kaverina belggi kun justiin sitä oon minäkin ajatellu.. kun tykkään belgeista tosi paljon.
- se belggi
Nimetön kirjoitti:
no kiva että jollaan ollu dobberin kaverina belggi kun justiin sitä oon minäkin ajatellu.. kun tykkään belgeista tosi paljon.
ja vaikka se belggi onkin pomotteleva luonne niin mitään ongelmia ei tullut.
- Pinsu
Moikka! Meillä kotona lymyää dobberi narttu ja vajaan vuoden ikäinen pinseri narttu. Pinseri vie kyllä tota meidän 6 v leidiä sata-0 :) Eli mitään dobberi-pomottelua meillä ei ole, päinvastoin :) Pinseri on kiva kaveri dobberille, pirteä ja samanoloinen elohiiri, vain pienemmän kokoinen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606394- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252636- 212238
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3561806- 271781
- 251540
- 491432
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423- 321398