aikana TODELLA rakastua?Onko olemassakaan enään todellista koko elämän kestävää rakkautta?
Kuinka monta kertaa voi elämänsä
67
2034
Vastaukset
- yksi nainen
vain,minun mielestä.Jaa...Onkait nykyäänkin koko elämän kestävää rakkautta,miksei olisi vaikka kyllä vähempi,valitettavasti :(
- Mutta luulen
että nyky aikana rakastutaan monta kertaa.Tai luullaan että ollaan rakastuneita.Ei osata elää arkea.
- tässä iässä
Mutta luulen kirjoitti:
että nyky aikana rakastutaan monta kertaa.Tai luullaan että ollaan rakastuneita.Ei osata elää arkea.
vielä satuihin?
- että jaksaa.
tässä iässä kirjoitti:
vielä satuihin?
Jatkaa eteenpäin elämässä.Pitää olla unelmia.
- Itse.
tässä iässä kirjoitti:
vielä satuihin?
Isäni oli 73 vuotias kun meni naimisiin 23 vuotiaan naisen kanssa.Olivat yhdessä niin kauan kuin isäni kuoli.Kaikki on mahdollista.Minä uskon satuihin.
- meinaatko
Itse. kirjoitti:
Isäni oli 73 vuotias kun meni naimisiin 23 vuotiaan naisen kanssa.Olivat yhdessä niin kauan kuin isäni kuoli.Kaikki on mahdollista.Minä uskon satuihin.
että 23-vuotias nainen voi olla OIKEASTI rakastunut itseään 50 vuotta vanhempaan mieheen? Oliko edes avioehtoa vai nappasiko hyvänkin potin? Eikö lapset olleet vastaan moista liittoa?
- loppuun asti.
meinaatko kirjoitti:
että 23-vuotias nainen voi olla OIKEASTI rakastunut itseään 50 vuotta vanhempaan mieheen? Oliko edes avioehtoa vai nappasiko hyvänkin potin? Eikö lapset olleet vastaan moista liittoa?
Eikä halunnut mitään perinnöstä.Lapset jotka olivat äitipuoltaan paljon vanhempia olivat vaan onnessaan kun isä sai oman ja rakastavan hoitajan.Kyllä moni meinasi tukehtua kateudesta.RAKASTI OIKEASTI!
- jäit..
Itse. kirjoitti:
perinnöttä?
- Mutta nuori
jäit.. kirjoitti:
perinnöttä?
leski jäi vain lesken eläkkeelle.Isäni oli tehnyt testamentin ja siinnä vain lapset perivät.Olivat tehneet paperit yhdessä nuoren vaimonsa kanssa.Joten rahakaan ei sillä hetkellä ratkaissut liittoon menossa.Myöhemmin leski meni naimisiin uudelleen ja menetti myös eläkkeensä.Joten ei mikään raha ratkaisee liitto.Kaikkea voi satttua ja tapahtua.
- trollari
Katsoin juuri elokuvan Sleeping with the Enemy Eestin tv3:lta.
Entä sitten jos siitä ensi rakkaudesta tuleekin pahin vihollinen? Hän ei voi elää ilman sinua ja sanoo, ettet sinäkään voi sitten elää ilman minua.- Varmaan hyvä?
Kyllä toisilla ensi rakkaus on mukana koko elämän vaikka eroon ollaan ajauduttukin.Ehkä se on vain jotain haikailua?
- trollari
Varmaan hyvä? kirjoitti:
Kyllä toisilla ensi rakkaus on mukana koko elämän vaikka eroon ollaan ajauduttukin.Ehkä se on vain jotain haikailua?
Se elokuva oli traaginen, tietysti tunteita herättävä mutta ylen traaginen. Muistetaan, että se oli vain elokuva ja tosi elämässä ei varmaankaan mennä näin synkästi:
"Laura ja Martin ovat olleet naimisissa 4 vuotta. He näyttävät olevan täydellinen, onnellisin ja menestyvin pari. Kuitenkin heidän avioliittonsa todellisuus on hyvin erilainen. Martin on herjaava ja brutaalin obsessiivinen aviomies. Laura saa elää alituisen pelon alla ja odottaa tilaisuutta paetakseen. Lopulta hän järjestää oman kuolemansa, ja pakenee uuteen kaupunkiin ja omaksuu uuden identiteetin. Mutta kun Martin pääsee perille siitä, että hänen vaimonsa ei ole kuollut, häntä ei pysäytä mikään hänen yrittäessään löytää ja tappaa hänet.
Loppu: Martin tunkeutuu Lauran asuntoon ja lopulta tilanteet johtavat siihen, että Laura saa käsiinsä Martinin aseen ja kädet vavisten ampuu hänet. Laura lyyhistyy itkien pää käsien välissä hänen vierelleen. Ja yht'äkkiä viimeisillä voimillaan Martin kykenee ottamaan aseen ja painamaan sen Lauran otsalle, mutta pää putoaa kuolleena lattialle. Laura oli jo soittanut poliisin paikalle ja hän menee miesystävänsä luo, jonka Martin oli lyönyt tajuttomaksi."
Laitoin tämän juonen, vaikka vähän pelkään, että se voi hätkähdyttää. Mutta muista että se on vain elokuva. - tarinoita
trollari kirjoitti:
Se elokuva oli traaginen, tietysti tunteita herättävä mutta ylen traaginen. Muistetaan, että se oli vain elokuva ja tosi elämässä ei varmaankaan mennä näin synkästi:
"Laura ja Martin ovat olleet naimisissa 4 vuotta. He näyttävät olevan täydellinen, onnellisin ja menestyvin pari. Kuitenkin heidän avioliittonsa todellisuus on hyvin erilainen. Martin on herjaava ja brutaalin obsessiivinen aviomies. Laura saa elää alituisen pelon alla ja odottaa tilaisuutta paetakseen. Lopulta hän järjestää oman kuolemansa, ja pakenee uuteen kaupunkiin ja omaksuu uuden identiteetin. Mutta kun Martin pääsee perille siitä, että hänen vaimonsa ei ole kuollut, häntä ei pysäytä mikään hänen yrittäessään löytää ja tappaa hänet.
Loppu: Martin tunkeutuu Lauran asuntoon ja lopulta tilanteet johtavat siihen, että Laura saa käsiinsä Martinin aseen ja kädet vavisten ampuu hänet. Laura lyyhistyy itkien pää käsien välissä hänen vierelleen. Ja yht'äkkiä viimeisillä voimillaan Martin kykenee ottamaan aseen ja painamaan sen Lauran otsalle, mutta pää putoaa kuolleena lattialle. Laura oli jo soittanut poliisin paikalle ja hän menee miesystävänsä luo, jonka Martin oli lyönyt tajuttomaksi."
Laitoin tämän juonen, vaikka vähän pelkään, että se voi hätkähdyttää. Mutta muista että se on vain elokuva.tapahtuu myös todellisuudessa.Niin paljon tapetaan rakkauden tuskan takia kun toinen jättää.Ei ollenkaan tunnu järkyttävältä koska tällaista tapahtuu tänäkin päivänä.Kiitos kun kerroit elokuvan juonen.
- Agathe
... ja valitettavasti monen kohdalla myös totta! Ja tosielämässä kaikki ei aina lopu onnellisesti.
- rakkaus tarina
Agathe kirjoitti:
... ja valitettavasti monen kohdalla myös totta! Ja tosielämässä kaikki ei aina lopu onnellisesti.
voi päättyä.
- teil on
kiintiö jo täys! Ei ole olemassa.
- Mikään ei ole
niin varma kuin epävarma.
- vanha joutsen
nykyiseen vaimooni.ja olen ollut rakastunut vain häneen.ja molemmat olemme toisillemme 'ainoita',ja toivon ,että pysyy näin,kunnes kuolema meidät eroittaa .this my love story.
- seitsenkymppinen
vähintään! ;DDD
- olen 57
seitsenkymppinen kirjoitti:
vähintään! ;DDD
ajast-aikaa...[nuori mieleltäni]..
- sydäntä lämmittävä.
Toivon teille kaikkea hyvää ja kaunista elämässä.Ei sitä joka poika löydäkkään itselleen niin hyvää puolisoa kuin sinulla on.Ja sinä olet oikea vaimollesi.UPEETA!(Todellisuudessa joutsenet ovat yhden kanssa koko elämänsä joten nimimerkkisikin oli osuva.)
- Itsestä riippuu
seitsenkymppinen kirjoitti:
vähintään! ;DDD
minkä ikäinen on.Iankaikkisuuden rinnalla 1000 vuottakin on kuin silmänräpäys.Turhaa tuijottaa numeroihin.70 vuotias on viellä nuori minun mielestäni.Joku 20 vuotias voi olla todella vanha.
- Katkeraa arvostelua.
olen 57 kirjoitti:
ajast-aikaa...[nuori mieleltäni]..
Minun mielestäni.Toiset haluavat tahallaan loukata.Olet onnen poika ja sinulle löytyy kyllä kadehtijoita.57 vuotias on todella parhaassa iässä.OLE YLPEÄ KUN SINULLA ON HYVÄ PARISUHDE.Kaikilla ei ole sitä onnea suotu.(Voi hyvin upea vanha joutsen ja vaimolle terveisiä että on onnellinen kun olette löytäneet toisenne!)
- kukas
se siellä. Mattiko?
- wanaha joutsen [se harmaant...
kukas kirjoitti:
se siellä. Mattiko?
asuu noin 125 astetta pohjoista pituutta ja 49 astetta lantista leveytta[noin kai se sanotaan]??
ja toinen vihje-- emanta keittää kaffet ,jos tulet kylään.... - täällä.
kukas kirjoitti:
se siellä. Mattiko?
Joku muu?
- Vaikee tajuta.
wanaha joutsen [se harmaant... kirjoitti:
asuu noin 125 astetta pohjoista pituutta ja 49 astetta lantista leveytta[noin kai se sanotaan]??
ja toinen vihje-- emanta keittää kaffet ,jos tulet kylään....Kirjoita stadin kielellä että hiffaa mitä tarkoitat?
- 20-vuotias
Itsestä riippuu kirjoitti:
minkä ikäinen on.Iankaikkisuuden rinnalla 1000 vuottakin on kuin silmänräpäys.Turhaa tuijottaa numeroihin.70 vuotias on viellä nuori minun mielestäni.Joku 20 vuotias voi olla todella vanha.
on aina nuorempi kuin 70-vuotias, tavallisesti ikäero on puoli vuosisataa biologisesti ja henkisesti vielä paljon enemmän (seitsenkymppiset unohtuneet järjestään tuonne viisikymmenluvulle).
- wanaha joutsen [se harmaant...
Vaikee tajuta. kirjoitti:
Kirjoita stadin kielellä että hiffaa mitä tarkoitat?
'ihmisten' kieltä ?niin alkaisi hiffaamaan.,.nääs..
- siellä on
täällä. kirjoitti:
Joku muu?
Pentti? Onko se Pentti?
- mie taas
siellä on kirjoitti:
Pentti? Onko se Pentti?
...
- Agathe
Paljon onnea vaan, tuo on harvinaista =)
- näköjään
wanaha joutsen [se harmaant... kirjoitti:
'ihmisten' kieltä ?niin alkaisi hiffaamaan.,.nääs..
hiffaat?
- Pentti ole
siellä on kirjoitti:
Pentti? Onko se Pentti?
täällä.
- sitten?
mie taas kirjoitti:
...
kerrohan.
- minäkin.
Agathe kirjoitti:
Paljon onnea vaan, tuo on harvinaista =)
Paljon onnea!
- yes-yes
sitten? kirjoitti:
kerrohan.
antamani koordinaatit,niin voit päätellä asuinpaikkani.
- Mikään ei ole niin
20-vuotias kirjoitti:
on aina nuorempi kuin 70-vuotias, tavallisesti ikäero on puoli vuosisataa biologisesti ja henkisesti vielä paljon enemmän (seitsenkymppiset unohtuneet järjestään tuonne viisikymmenluvulle).
varma kuin epävarma.
- sänkynsä alta
sitten? kirjoitti:
kerrohan.
keräs.
- En osaa katsoa.
yes-yes kirjoitti:
antamani koordinaatit,niin voit päätellä asuinpaikkani.
Maantieto ollut aina minun heikko kohtani.
- täällä.
Pentti ole kirjoitti:
täällä.
Ei Matti eikä Pentti.
Mielestäni ihminen voi rakastua montakin kertaa elämässään ja aina yhtä riemukkaasti. Parhaimmillaan tunne yllättää uudenlaisissa kuvioissa oman tutun turvallisen kumppanin kanssa vaikkapa lomalla, josta yhtäkkiä tuleekin lemmenloma.
Täällä palstoillakin olemme saaneet kuulla monista elämänpituisista rakkaustarinoista. Toivotaan, että ne saavat jatkua mahdollisimman pitkään ja onnellisina.
Luultavasti toiseksi parasta on huomata olevansa rakastunut, kun luulee jo jättäneensä kaiken sellaisen taakseen, varsinkin jos elämä on pitkään ollut monella tavoin raskasta ja on päättänyt olla enää koskaan päästämättä toista sukupuolta olevaa ihmistä ihan lähelle. Sellainen kokemus voi kantaa loppuelämän ja antaa rohkeutta elää täydesti omaa elämäänsä, vaikka sekään rakkaus ei kestäisikään loppuelämää.
Ehdotan, että annetaan elämälle uusia mahdollisuuksia ja uskalletaan tarttua rakkauteen, jos sellainen on osumassa kohdalle.;)- Ainakaan jätetyn.
On ihanaa jos löytää uuden rakkauden jos on jäänyt näppejään nuolemaan.Mutta on aika harvinaista nykyään että ihmiset viihtyvät yhdessä koko elämänsä.Se on hienoa jos on niin hyvä tuuri käynyt.Mutta sekin on hienoa että löytää uuden kumppanin jos vanha suhde mennyt pieleen.Molemmat hienoja asioita.
- onkin
tämä palsta? Muuta elämää sinulla ei näytä olevankaan. Moneenko täälläkin olet jo rakastunut pienessä mielessäsi?
- toivontytär
onkin kirjoitti:
tämä palsta? Muuta elämää sinulla ei näytä olevankaan. Moneenko täälläkin olet jo rakastunut pienessä mielessäsi?
Ihmettelen miks kannat kaunaa Orvokille? Sinullahan on kaikki hyvin ,vai onko? Etkö voi sivuuttaa asiaa josta et pidä?
- tähän palstaan.
onkin kirjoitti:
Ainoa rakkauteni kohde! (Oletko ?????)
- asia.
toivontytär kirjoitti:
Ihmettelen miks kannat kaunaa Orvokille? Sinullahan on kaikki hyvin ,vai onko? Etkö voi sivuuttaa asiaa josta et pidä?
Olisi hyvä päästä eroon kaunan tunteesta.Se kuluttaa.
- XYZ
Rakastaa voi monta kertaa, rakastua kerran vain,
jossakin laulussa sanotaan jotenkin noin...
Minä olen rakastunut elämäni aikana monta kertaa ja aina se on yhtä ihana tunne. Rakastunut ihminen saa kummasti voimaa ja rakastunut tuntee itsensä nuoreksi, iloiseksi ja terveeksi.
Koko elämän kestäviä rakkaussuhteita on ollut kautta aikojen, uskoisin että niissä suhteissa pari on löytänyt elämässään sen oikean. Valitettavasti sen oikean löytäminen osuu harvojen kohdalle lyhyen elämän aikana, kuten lottovoittokin.
Tuo kemiallinen prosessi, joka rakastuneessa henkilössä käynnistyy, pitäisi saada purkkiin luontaistuotteeksi, sillä saataisiin eliminoitua kaikki happamat naamat ja toisilleen ilkeät ihmiset :)))- tuollaisten
parien luonekuvaa kartoitettu? Joskus tuntuu kun katselee ns. pitkiä avioliittoja, että niissä on toinen puolisko "riippakivi". Toisella on saattanut olla monta sivusuhdetta mutta toinen roikkuu koko ajan perässä ja vetoaa eri syihin, itkee, syyllistää, uhkailee vievänsä kaiken, roikkuu puntissa, soittelee toisen sukulaisille ja pyytää heitä painostamaan puolisoa jäämään jne. Tai siten viedään korpeen asumaan jossa on helppo pitää silmällä. Ostetaan punkkua ettei toinen voi lähteä autolla minnekään, kun lähimpään menomestaan on matkaa lähemmäs 40 km. Kehutaan lässyttävään äänensävyyn miestä ja mies ei tajua että se on pelkkää lapsenomaista takertumista.
- voikai
tuollaisten kirjoitti:
parien luonekuvaa kartoitettu? Joskus tuntuu kun katselee ns. pitkiä avioliittoja, että niissä on toinen puolisko "riippakivi". Toisella on saattanut olla monta sivusuhdetta mutta toinen roikkuu koko ajan perässä ja vetoaa eri syihin, itkee, syyllistää, uhkailee vievänsä kaiken, roikkuu puntissa, soittelee toisen sukulaisille ja pyytää heitä painostamaan puolisoa jäämään jne. Tai siten viedään korpeen asumaan jossa on helppo pitää silmällä. Ostetaan punkkua ettei toinen voi lähteä autolla minnekään, kun lähimpään menomestaan on matkaa lähemmäs 40 km. Kehutaan lässyttävään äänensävyyn miestä ja mies ei tajua että se on pelkkää lapsenomaista takertumista.
se mennä toisinkin päin.
- totta ja
tuollaisten kirjoitti:
molemmille todella raskasta.On oltava yhdessä vaikka hampaat irvessä.Sukulaisten ja tuttavien tähden.
- ja toisin.
voikai kirjoitti:
se mennä toisinkin päin.
Todella rasittava tilanne.
- tietäjän
tuollaisten kirjoitti:
täytyy jo puhua omasta kokemuksesta! Tässä ei oikein tiedä että otanko osaa, vai nauraisinko nyt? *hymy*
- todella liikaakin.
Kyllä tosi rakkaus tekee ihmeitä.
- hyvät hampaat?
tietäjän kirjoitti:
täytyy jo puhua omasta kokemuksesta! Tässä ei oikein tiedä että otanko osaa, vai nauraisinko nyt? *hymy*
Jos on huonot niin älä hymyile.
- ovat .
hyvät hampaat? kirjoitti:
Jos on huonot niin älä hymyile.
vitivalkoiset ja täysin tasaiset ja ikuna ei ole reikiä ollut, eikä tule. Hynyilen siis aivan vapaasti. :))
- Nukkuessakin kannattaa
ovat . kirjoitti:
vitivalkoiset ja täysin tasaiset ja ikuna ei ole reikiä ollut, eikä tule. Hynyilen siis aivan vapaasti. :))
laittaa ilmastointi teippiä suupieliin että myös silloin hymyilee.Voi tulla joku onnettomuus ja jää vain muisto hampaista.Vannomatta paras.
- celine3
ensimmäinen kerta.
"Pikkurakkauksia" voi olla moniakkin.
Tietenkin se riippuu tapauksesta, eli ihmisestä, mutta olenpa kuullut jonkun sanovan, ettei ole ollut koskaan rakastunut, kuten myöskin joku kertoo "rakastuneensa" suunnilleen joka toinen kuukausi:)- kohdetta
kuin alushousuja.Joka kerta on se oikea.
- kun jotkut
tuntuvat rakastuvan kymmeniä kertoja ja jotkut eivät rakastu koskaan.
Mikä kukaan on arvioimaan toisen tunteita "TODELLA" ja "todelliseksi"? Joudumme luottamaan itsekunkin omaan ilmoitukseen.- tosissaan.
Ei tämä ole kuoleman vakava juttu.
- toivontytär
on mahdollista ja todellista, koen sen omassa elämässäni rakastan edelleen miestäni,josta olen eronnut vuosia sitten. Rakkaus vain muuttaa muotoaan.
Alussa on kiihkeää, herkästi toisen huomioon ottavaa rakkautta kunnes se vuosien mittaan kuin huomaamatta rauhoittuu tasaiseksi, lempeäksi yhdessäoloksi.
Mutta Rakastua voi monta kertaa, ainakin sitä haluaa uskotella itselleen. Ihastus/Rakkaus mikä sen erottaa...?- rakkautta.
Ilman omistamista.
- Agathe
Olen asiaa pohtinut aika usein - ja tuntuu siltä, että vanhemmiten olen sen verran kyyniseksi tullut, että epäilen koko ns. rakkauden olemassaoloa. Ok, rakastan lastani ja vice versa, samoin koiriani, mutta onko muuta rakkautta olemassakaan?
Joskus nuorempana luulin/odotin/toivoin löytäväni sen "elämäni rakkauden" ja kun muutaman kerran tuntui, että tämä on nyt sitä ja loppujen lopuksi siitä ns. rakkaudesta tulikin ihan muuta - alan olla vakuuttunut, ettei koko asiaa olekaan.
Jos joskus löytyy joku, joka saa minut muuttamaan mieltäni ja perumaan puheeni, olen enemmän kuin iloinen ;-)- Itse kokee jos
kokee.
- Agathe
Itse kokee jos kirjoitti:
kokee.
jos joku tulisi, rakastuisi/rakastuisin jne. ... =)
- Molemmin puolinen.
Agathe kirjoitti:
jos joku tulisi, rakastuisi/rakastuisin jne. ... =)
Tosi rakkaus satuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141612Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641589- 1331210
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83797
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406624- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525