Euromarket myy nyt huhtikuussa painepesuria edullisesti: Lavor Sonic-merkkinen 100 bar, 330 L/h, 1300 W. Onkohan mistään kotoisin kotikäyttöön - autonpesu, matot, terassi...
Painepesuri
21
22184
Vastaukset
- pesijä.
330 l/h = 5,5 l/min.
Autoa pesee, terassi jo vähän siinä ja siinä, matonpesuuun vesimäärä on auttamattoman pieni.
Älkää tuijottako paineeseen, vesimäärä on paljon ratkaisevampi. Kotikoneessakin tuotto saisi olla lähempänä 10 l/min, niin sillä jo jotain peseekin.
Muita tärkeitä juttuja on tietysti mäntien ja pesien materiaali, letku, kahva jne.. Paino kertoo aika paljon.- niin se on
kerralla kunnon pesuri, niin hyötyä riittää pitkäksi aikaa. Vaikka Kärcher K4.99 MPlus 400l/h
ottoteho 1,9kw maksaa jotain 229e KodinYkkösessä.
- pesuri
Lidilissä näyttäis olevan Lavorin Superwash 160; 160bar ja 530l/h, masiinassa pesuainasäiliö sisään rakennettuna ym. Hinta 179€. Itsellä sama pähkäily kun ketjun aloittajalla, painepesuri tarttis ostaa, mutta mikä...
- moguli
Ostin sellasen lidlin pesurin.. Mukana tuli peräti kaksi suutinta. Rotojet ja tavallinen viuhka. Rotojet toimii, mutta kun paikalle laittaa viuhka suuttimen niin kone ei sillä nosta painetta olleenkaa, misähän mahtaa olla vika. Pesuri on muuten ihan asiallinen laitos. Sammuu ja käynnistyy liipasimesta. Muuten hyvä mut toi ongelma vaan ihmetyttää.
- pesijä
moguli kirjoitti:
Ostin sellasen lidlin pesurin.. Mukana tuli peräti kaksi suutinta. Rotojet ja tavallinen viuhka. Rotojet toimii, mutta kun paikalle laittaa viuhka suuttimen niin kone ei sillä nosta painetta olleenkaa, misähän mahtaa olla vika. Pesuri on muuten ihan asiallinen laitos. Sammuu ja käynnistyy liipasimesta. Muuten hyvä mut toi ongelma vaan ihmetyttää.
mun lavor 160 superwashissa pumppu jäi inisemään kun päästi liipaisimesta ja nyt se ei lähde enää käymään, ei pidä siis mitään ääntä enää!
lidlistä ostettu, missä on lähin huolto? tääl länsisuomes - Moguli
pesijä kirjoitti:
mun lavor 160 superwashissa pumppu jäi inisemään kun päästi liipaisimesta ja nyt se ei lähde enää käymään, ei pidä siis mitään ääntä enää!
lidlistä ostettu, missä on lähin huolto? tääl länsisuomesVirallinen huolto on Espoossa. JK-Huolto Oy. Puhelin nummero on 09 70017525. Mulle tulee sieltä tuohon paineettomuus vikaan uusia suuttimia, saa nähä auttaako.
- puhdasta
just ostettiin lidl in painepesuri,,tässä kootaan sitä,, ihan toimivalta näin äkkiä vaikuttaa, se on hyvä kun 3 vuoden takuu!!kun vertasi kärcherin niin hinta ainakin huokea ja laadukkaalta vaikuttaa, vettä hyvin tulee...
- EskoAhto
Sopiiko esim. Lavorin ja Kärcherin painepesurien liittimet yhteen eli voiko käyttää samoja lisätarvikkeita, terassipesuria? Onko kokemusta hyvistä terassipesureista?
- paska lähti tykin suusta
Terve.
Mainitsemasi laitteet ollenevat kevyeen käyttöön vrt kokemukseni järeämmästä pelistä:
Tänään hankittu lavor superwash 160 Oulun Lidl kaupasta, Ylä-Haapalehto. Kasauksen jälkeen liitin vesiletkun, avasin hanan ja annoin veden virrata ”koneen läpi” pitämällä pesurin pistoolin hantaakia alhaalla kunnes vesi kulki läpi moitteettomasti ”ilman pärskimisiä”.
Sitten vasta laitoin virran päälle pumppuun – ja jestas sentäs että lähti ”paska” auton pinnasta kuin tykin suusta. Piti mennä jonkin verran kauemmaksi ettei mene ovien tiivisteistä sisälle vesi. Sitten huomasin että voi sitä painetta myös säätää pyörittämällä suuttimen vartta. Se toinen ”tehovarsi” –se vasta tykki oli. Sitä kokeilin pelkästään kivikon sammaliin ja ne oli entistä sammalta. Nopeasti tulkitsemalla tuntuu jopa ammattilaisen koneelta, eikä ikään lelu. Varmistin että on 16A sulakkeen takana virranotto, koska yli 2,5KWh esitteen mukaan on teho. Sen mukaan se ottaa 11,6 A virtaa eli 10A:n sulakkeen takana oleva pistoke on liian heikko. Aika raskas tuo kone tuntui olevan ja jos 560 litraa on todellinen vedenkulutusmäärä tunnissa, niin ”kyllä likoaa”. Sen kummemmin kehumatta asiaa – mutta enpä ole tainnut ennen nähdä miten pöly, hiekka jne lähtee pinnasta kuin ”aave”. Jonnekin ne hävisi.
Ihan äänetön kone ei ole mutta kun se paineletku on niin pitkä niin eipä tarvinnut konetta ihan vieressä pitää. Jos tuo kone on kunnollinen niin saattoi olla loisto-ostos. ( 179 euroa). En vielä ehtinyt kokeilla pesuaineen levitystä kun ”vaan huuhtasin kurat pois”. Painepistoolista kannattaa pitää kiinni kaksin käsin ettei se karkaa kädestä. Tuntui sen verran reilusti painavan vastaan kun lasketin täysillä kivikkoa.
3 vuoden takuukuitin sain käsiini – eiköhän se tapansa näytä heti jos on ”susi”. Ainakaan tänään n. 1 tunnin kokeilun aikana ei mitään moittimista.- pahasti pettynyt
melkoinen tykki tuntui alussa olevan.sitten paineet paineet vähitellen tippuivat.nyt ei turbo-suutin enää pyöri ollenkaan.ostin pesurin 5/2005.kymmenkunta kertaa vehjettä käytin,sen jälkeen se on maannut autotallissa käyttämättömänä.ostokuitti oli melkein pari vuotta hukassa.nyt on pesuri lähetetty valtuutetulle korjaamolle.normaali kulumiseksi arvelivat puhelimessa oireita, kuvailuni mukaan. pesurilla käyttötunteja 5-10 korkeintaan!!!saas nähdä miten takuun kanssa,ei kyllä hyvältä näytä.
- LOPUT POIS 120 EURO
tarjouksessa lavor 160 lidlissä 120 euroo.. ihan asiallinen peli ja ei sentään tuuli vie.
- NUORUUDEN VETERAANI
MINUN UKKI PESI KERRAN KONEHALLIN LATTIAT PAINEPESURILLA
PAIDAT JA KAIKKI IHAN LITIMÄRKÄNÄ JA PASKASSA - NUORUUDEN VETERAANI
NUORUUDEN VETERAANI kirjoitti:
MINUN UKKI PESI KERRAN KONEHALLIN LATTIAT PAINEPESURILLA
PAIDAT JA KAIKKI IHAN LITIMÄRKÄNÄ JA PASKASSAMINÄ PESEN TÄNÄÄN 2 IKKUNAA JA ISKÄN AUTON TOISEN KYLEN JA KUVAAN SEN 2:A KAMERALLA
- NUORUUDEN VETERAANI
MINÄ PESEN TÄNÄÄN 2 IKKUNAA JA ISKÄN AUTON TOISEN KYLEN JA KUVAAN SEN 2:A KAMERALLA
MINÄ PESIN ISKÄN AUTOTALLIN LATTIAN SAMALLA PASKA RUUTAS AUTON TAKAOVIIN JA JOKA PAIKKAAN
JOPA MAKKARAPERUNA ASTIAAN - NUORUUDEN VETERAANI
MINÄ PESIN ISKÄN AUTOTALLIN LATTIAN SAMALLA PASKA RUUTAS AUTON TAKAOVIIN JA JOKA PAIKKAAN
JOPA MAKKARAPERUNA ASTIAANMINÄ SAAN SYNTTÄRILAHJAKSI KÄRCHER K 2,02 PAINEPESURIN
MINÄ PESEBN SILLÄ AUTOTALLIN LATTIAN JA VARASTON LATTIAN
- NUORUUDEN VETERAANI
KUN UKKI PESI LATTIAT PAINEPESURILLA PASKA LENTI SEINILLE JA RUUTASI OVEN ALI
- VANHA MIES
LATTOIDEN JÄLKEEN UKKI PESI SEINÄT
- 22 vuoden kokemus
Joskus Tekniiman Maailma vertailu painepesureita ihan mittauksien kera. Kärcher ja joku toinen saksalainen olivat ainoita joissa mitattiin luvatut paineet. Muut jäivät kauas taakse. Kärcher voitti ja sai viisi tähteä. Muut jäivät kauas taakse.
Kannattaa ostaa Kärcher, vaikka senkin halvimmat mallit ovat nykyään aikamoisia muovileluja.
Itse maksoin 120 barin mallista 179 €. Pyörät alla, pesunestesäiiö sekä pesupäitä. Kyllä p..a lähtee ja vauhdilla.
Olen pessyt Kärcherillä vuodesta 1989. Silloin 120-barinen maksoi 1800 markkaa mikä oli iso raha silloin. Tosin silloin laitteen runko oli metallia. Mutta moottori oli jatkuvatoiminen mikä on vähän ärsyttävä piirre. Tuokin Kärcher on vielä toiminnassa. - Team VW golf
Pesin auton sisältä iha vaa vittuilakseen, ku ukko käski. Oli muute aito kiinan kopio körcher.
- Pesijä
Halvat pesurit on mitä on. Ammattilaisten pesureihin harvalla rahat riittää. Itsellä päivittäisessä käytössä 41 litraa/min ja 150 bar ja 21 litraa/min ja 150 bar. Pesuainepalvelu Tampereella myy hyvät laitteet.
- Anonyymi
Minulla on ollut Lidlin 2006 ostettu Lavor 160 superwash ja on ollut hyvä. Tosin olen korjannut sen 10v palveluksen jälkeen ekan kerran, koska männän tähtijousirengas petti. Laitoin tilalle seger renkaan rikan ja toimi korjauksena hyvin. Nyt 2020 meni 2 o-rengasta ja jälleen tarvii remonttia. Lähdin katsomaan löytyisikö korjaussarjaa pumppuun ja törmäsin tähän keskusteluun. Toivottavasti kommentista on hyötyä jollekin, jos on paineet pettäneet käytössä pumpusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559