Oravaongelma!!

Peltikatto

Mikä neuvoksi! Oravat ovat ilmeisesti keksineet paremman pesäpaikan kuin takapihan puut. Jo talvella huomasimme katon lumessa epäilyttävän polun, jonka päättelimme oravien jäljiksi. Nyt näimme kun orava livahti räystäskourusta suoraan aaltopellin alle. Ilmeisesti siellä on nakerrettu reikä myös muoviin ja ne ovat mellastaneet, paskoneet ja pesineet yläpohjan villoissa.

Miten ne saa sieltä pois? Mitä pitää tehdä etteivät ne enää pääse talon sisälle pesiytymään??

13

15864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herman monster

      Räystäältä kaikki oravan mentävät aukot listalla umpeen. Talo oli alkujaan tasakatto, minkä päälle oli tehty harjakatto. Yläpohjasta kuuluneen rapinan perusteella löysin aiheuttajatkin, oravat. Pihassa kun muutenkin noita oravia riitti. Kun laitoin otsalaudan alareunaa tukkoon, talon toisessa päässä olevilta tikkailta oravaemo toi poikasensa niskasta kantaen ulos. Ihmettelivät kai räystäältä kuuluvaa pauketta. Eipä noita sen jälkeen näkynyt.

      • Jimbo

        on paras lyödä siihen listaan nauloja muutaman sentin jaolla.
        Meillä oravat olivat menneet yläpohjaan jyrsimällä räystään tuuletusrakoa
        reunustavaan listaan ison kolon.


      • joku vaan
        Jimbo kirjoitti:

        on paras lyödä siihen listaan nauloja muutaman sentin jaolla.
        Meillä oravat olivat menneet yläpohjaan jyrsimällä räystään tuuletusrakoa
        reunustavaan listaan ison kolon.

        Vielä tiedä, mutta mullakin yksi kurre asustaa talon päädyssä.
        Tänään lainasin pojan ilmakuula-asetta ja tulipa kurrelle kiire. Täytyy huomenna uusia käsittely.
        Räystään aluslautoja ei vielä ole. Harmittaa vain jos se ehtii tehdä poikaset sinne ja meikä laudottaa aukot tukkoon.
        Ne vissiin saa kolmekin poikuetta kesässä, että kiire alkaa jo olla häädönkin suhteen.


      • Ei enään oravia
        joku vaan kirjoitti:

        Vielä tiedä, mutta mullakin yksi kurre asustaa talon päädyssä.
        Tänään lainasin pojan ilmakuula-asetta ja tulipa kurrelle kiire. Täytyy huomenna uusia käsittely.
        Räystään aluslautoja ei vielä ole. Harmittaa vain jos se ehtii tehdä poikaset sinne ja meikä laudottaa aukot tukkoon.
        Ne vissiin saa kolmekin poikuetta kesässä, että kiire alkaa jo olla häädönkin suhteen.

        Tossa viime talvena oli meilläkin ongelmia oravista ja kaikkea kokeiltiin.
        Sitten löydettiin minkkiloukku ja siihen loppui orava ongelma.
        Suosittelen.
        Orava on ihan kiva eläin, mutta ei mun talossa.


      • suvituuli
        Ei enään oravia kirjoitti:

        Tossa viime talvena oli meilläkin ongelmia oravista ja kaikkea kokeiltiin.
        Sitten löydettiin minkkiloukku ja siihen loppui orava ongelma.
        Suosittelen.
        Orava on ihan kiva eläin, mutta ei mun talossa.

        ei saa satuttaa oravii ne o kivoi ja söpöi!1


      • Ei oraville!
        suvituuli kirjoitti:

        ei saa satuttaa oravii ne o kivoi ja söpöi!1

        Orava on villieläin ja jyrsijä, joka kuuluu luontoon. Suvituuli on hyvä ja ottaa sen oravan kotiinsa asumaan (eläinrakkaana ihmisenä varmaan mieluiten sisätiloihin?) ja katsoo kuinka kivaa se tulee olemaan.
        Paremman puutteessa orava kyllä tekee pesän välikatolle, talo on sille vain yksi suuri puu. Ongelma ei hoidu itsestään, orava ei tajua milloin on ei-tervetullut, joten suosittelen ryhtymään johonkin toimenpiteisiin, jos siitä aikoo päästä eroon.


      • yks vaan
        joku vaan kirjoitti:

        Vielä tiedä, mutta mullakin yksi kurre asustaa talon päädyssä.
        Tänään lainasin pojan ilmakuula-asetta ja tulipa kurrelle kiire. Täytyy huomenna uusia käsittely.
        Räystään aluslautoja ei vielä ole. Harmittaa vain jos se ehtii tehdä poikaset sinne ja meikä laudottaa aukot tukkoon.
        Ne vissiin saa kolmekin poikuetta kesässä, että kiire alkaa jo olla häädönkin suhteen.

        Käsittääkseni oravat saa vuodessa yhden poikueen kevättalvella?!.....


      • joku vaan
        yks vaan kirjoitti:

        Käsittääkseni oravat saa vuodessa yhden poikueen kevättalvella?!.....

        Kyllä ne täällä etelässä kolmet tekee.


    • vieköön

      Kurre kuuluu luontoon ja luonnossa on aina petoja ja niillä toinen peto. Minä hoidan pedot (oravat, hiiret ja linnut) niiden pedolla eli kissalla. Kissa ei kysele asumislupia kutsumattomilta vaan poistaa ne ruokavahvuudesta mielellään. Kissan rokotuksista vastaavan pitää vain tehdä näppärät ja siistit rappuset jotta kissan urakka sujuu ongelmitta.

    • Papadopoulos

      Me kunnostimme pari vuotta sitten vanhan tasakaton ja teimme sinne paremmat tuuletukset lisäkoolauksella. Seurauksena korjauksesta katon ja eristeiden väliin syntyi laaja vapaa tila, jonne pääsee mistä tahansa reunapeltien alta... näitä rakojahan EI tasakatossa voi tukkia, koska tuuletuksen täytyy toimia.

      Katolle pesiytyi oravia... Ostin K-Raudasta sellaisen transistoriradion näköisen pattereilla toimivan vermeen, joka lähettää ultraääni-impulsseja. Laitteessa on kolme aluetta: 1-jyrsijät, 2-kulkoirat/-kissat, 3-hirvieläimet. Asennossa "3" häätää oravat ongelmitta. Laite ruuveilla seinään ja osoittamaan oravan majapaikka kohti: toimii!

    • oravat riesana

      Oravat saa häädettyä vaarattomasti kun ripustaa talon joka nurkalle pussin jossa on jotain voimakasta parfyymia. Muutama pussi vielä niiden kulkureitille niin muuttavat oitis reittejään. Kokeiltu on ja toimii.

    • Myske.fi

      Kaikki kattoremontit! Ammattitaidolla Takuutyönä!
      www.myske.fi

    • Vilpertti

      Olisko hyvii ideoit ku meitin piharakennukseen yrittää kolme kurrea ja haluttais päästä niistä eroon mahdollisimman nopeesti et olisko ehdotuksia? Toivottais et saatais ne huiti vittuun ennen lumen tuloa ku sit ne tulee sisälle! >:(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      112
      1107
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      106
      977
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      822
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      87
      758
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      194
      572
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      559
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      549
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe