Hei!
Taloomme olisi suunnitteilla saunatilat niin, että sauna ei tulisi ulkoseinän viereen vaan keskemmälle samaan tuplahormiin johon yläkerran varaava takkakin tulee. Saunasta olisi kuitenkin maiseman suuntaan näköalat. Eli saunaan tulisi matala ja leveä ikkuna (aika korkealle tosin) ja sitten ulkoseinälle samaan kohtaan isompi ikkuna. Saunan ja ulkoseinän väliin tulee tila ammeelle.
Onko kellään ikkunatonta puilla lämmitettävää saunaa? Haluaisin siis kokemuksia kuulla.
Vaihtoehtona on toki tehdä kiukaalle oma hormi ulkoseinään, mutta onhan se ulkoseinässä sitten ylimääräinen "uloke", kun yläkerran olohuoneen ja ruokailutilan takia ei voi seinän sisäpuolellakaan hormia vetää. Lisäksi alkoi houkuttamaan tuo amme ikkunan ääressä kauniilla maisemalla. Tosin siinäkin on vielä ratkomatta kosteusteknisiä juttuja.
Puusauna ilman ikkunaa?
4
1293
Vastaukset
- Pyhätehti
Itselläni ei ole ikkunatonta saunaa, mutta lähipiirissä sellaisia on parikin. Ei puusauna sinällään ikkunaa vaadi, jos tuuletus muuten toimii.
Tuo ajatuksesi näkymästä kylpytilan läpi kuulostaa hyvältä. Ei kannata pihtailla ikkunan koossa, jos maisema on hieno. Kylpytilan ja saunan välinen seinä voisi olla vaikka kokonaan lasia. - Sami_
Mitä se kiukaan tyyppi vaikuttaa ikkuna asiaan? Itsellä on sähkökiuas kellarissa olevassa saunassa, enkä ole ikkunaa kaivannut.
Ideanahan voisi olla ihan kiva, että saunasta olisi ikkuna sisälle ja sen kautta näkymät myös ulos.- puusaunailija
Joo, minä olen tässä matkan varrella saanut päähäni, että saunassa on oltava ikkuna, kun on niin kivat näkymät. Jotenkin jäänyt siitä ajatus päälle. En tosin ole itse törmännyt koskaan ikkunattomaan puusaunaan jostain syystä.
- h78r
puusaunailija kirjoitti:
Joo, minä olen tässä matkan varrella saanut päähäni, että saunassa on oltava ikkuna, kun on niin kivat näkymät. Jotenkin jäänyt siitä ajatus päälle. En tosin ole itse törmännyt koskaan ikkunattomaan puusaunaan jostain syystä.
isälläni on ikkunaton sauna puukiukaalla. rakennettu 1982, ja hyvin on toistakymmentä vuotta siellä koko perheen kanssa saunottu....joskin nyt jo omassa kodissa, jossa ikkuna saunassa on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803