Miksei digitv usb juttu toimi?

Pekka...

Ostin mini digital tv stickin koneelle... asensin ohjelman ja tyrkkäsin usbiin kiinni tikun. Mutta kun käynnistän ohjelman niin kone pytää lupaa etsiä automaattisesti kanavat. Painan ok, mutta etsinnän jälkeen se ei löydä yhtään kanavaa.. mitä kaikkea oikeasti tarvitsen saadakseni toimimaan?
Olisin todella kiitollinen jos joku viitsisi kertoa. Kiitos jo etukäteen

7

12774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artect14

      Jos yrität pienellä piiskaantennilla,ei ehkä tehot riitä.Kokeile talon katolla olevalla antennilla.

    • Jäbä

      ...tollasen usb-digi-tv-krääsän. Signaali pikkupiiskalla 0 %. Täytyy varmaan hinata katolle harava ja vetää kaapeli digiboxiin. TIedä vaikka tarttis vahvistimenkin väliin. Ihan kusetusta, että voisi läppärillä katsella missä vain. Edes paljaan taivaan alla ei toimi mukana tulleella antennilla.
      Enkä asu missään korvessa.
      Jos jollain onnistunut TV:n katselu piiska-antennilla, niin kertokoon kokemuksia!

      • Toni

        Eli netistä saa ohjeita uusien antennien tekoon. En muista osotteita. Osa on tosi yksinkertaisia itse värkätä. Kuulemma semmoinen antenni toimii jossa on vain kaksi messinki putkea jotenkin kiinni. Jos kiinnostaa etsiä ohjeita =)
        Itse olen ostamassa usb digi tv:n ja aijon tehdä koska mukana tulevat antennit on surkeita!


      • veneilevä

        Ostin Leadtekin Winfast Usb tikun ja kytkin sen kannettavaan tietsikkaan antennina mukana tullut noin 30 cm pituinen nysä. Kokeilin ekaksi kotona (kerrostalo) ja hieman antennin paikkaa siirtelemällä löytyi kohta jossa laite löysi kaikki mahdolliset kanavat mitä Turussa yleensä voi näkyä, ja kuvan laatu loistava, ei nykimistä yms.
        Seuraavana viikonloppuna kokeilin toimintaa veneretkellä Rymättylän saaristossa. Sama juttu, kanavia löytyi läjäpäin ja kuva taas kuin postikortti, hyvin vähäisiä häiriöitä lukuunottamatta jotka voinee laskea sen piikkiin että vene jonkin verran liikehtii tuulen mukana ankkurissa ollessaan.
        Aikaisemmin minulla on ollut Artec T14 tikku ja sen omalla antennilla en saanut kuvaa kumpaisessakaan paikassa, oli pakko käyttää pientä harava-antennia jolla silläkään ei näkynyt lähellekään yhtä hyvin kuin tällä Leadtekilla.
        Mukava lisäpiire tässä tikussa ja sen softassa on että kanavien haku kestää vain muutamia kymmeniä sekuntteja, verrattuna Artecin minuuttikaupalla kestäneeseen skannauksen ja "lukittumiseen" yms.

        Pieni ongelma Leadtekissa tuntuu olevan YLE kanavien tekstityksien kanssa jotka eivät toimi kuin satunnaisesti. Ehkä tähän löytyy vielä jotain softapäivitystä tms. täytyy selvitellä, tikku on uusi enkä ole ehtinyt vielä perehtyä asiaan kovin syvällisesti.


    • DoeJohn

      laitteen mukana tulleessa TV ohjelmassa vikaa?

      Kokeile ProgDVB softaa. Asennuksessa laita käytettäväksi laitteeksi BDA Local Digital .. Tämä on oletus, että ostamassasi laitteessa on BDA ajurit. Itse käytän tuota softaa Pinnacle 200e kortin kanssa ja kaikki toimii aivan loistavasti vaikka kortin oma antenni on sisällä ja esim. metalliset sälekaihtimet ikkunoissa kiinni.

      Omalla softallaan ei toiminut tuolloin kanavat ollenkaan ja yleensäkin kaihtimien ollessa auki, softa kaatui n kappaletta päivässä ja EPG aasin hanurista.

    • juttua

      Mulla on MSI mega sky 580:tä ja toimii turun aluella
      loistavasti omalla pikku anteenilla (läppä 1,9 Mhz 1 Gbit muistilla autossa ja himassa.) Paatissa kauempana saaristossa tollanen toimii kelvollisesti.
      http://www.sci.fi/~oh2bio/antennit/HB9CV.htm

    • Apua kaipaava

      Mistä voi tehdä uuden kanavahaun tolla Artec t14br:lla?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4829
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1459
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1316
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1208
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe