Olin vuonna 65 Baselissa.Vuokraemäntäni oli rouva Calvino, Guido G Meisterin äiti. Tuo Guido oli oikeutettu kääntämään Camusin teokset ranskasta saksaksi, englanniksi ja espanjaksi. Rouva Calvino, joka oli erittäin kultivoitunut ihminen, oli käväissyt poikansa luona Mexico Cityssä ja minä nuori, Baselin yliopiston tutkija, keskustelimme ja joimme tegueliaa, jonka rouva oli tuonut mukanaan.Rouva Calvino halusi minulta tietää, mitä tuomari ajattelee tuomitessaan. Kerroin hänelle kaikenlaista ja muun muassa sen, että koskaan ei pidä muistaa tuomitun nimeä ja välittömästi unohtaa hänen kasvonsa. Mitä muuten saatte itse tuosta kirjasta "Der Fall" irti, joka sitten vuonna 68 ilmestyi saksaksi.
Minun käsitykseni on se, että aikoinaan, kun Albert Camus kuoli auto-onnetomuudessa, hänen kanssaan oli henkiin jäänyt Guido Meister.
Rouva Calvino muuten käänsi kirjallisuutta ranskasta, englannista, italiasta ja kreikasta saksaksi. Mahtava mummo...
Rami
P.S. Onko kirjan nimi sittemmin käännetty oikein suomeksi?
albert camus
Nimetön
0
990
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273673- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372382Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72117- 381599
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151522
- 1311365
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2831351Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305