Kertoisitteko kokemuksia eri puhelinmyyntiyrityksistä aikakauslehtimyynnissä.
Mitkä kannattaa kiertää kaukaa ym. Lukenut kyllä aikaisemmat keskustelut,mutta lisää tietoa haluaisin. Minkä verran tienasitte kuukaudessa ihan oikeasti. Työtä tarvisin,eikä muuta tunnu löytyvän.
Puhelinmyynti
12
2856
Vastaukset
- Kyrsiintynyt
Olin kuukauden telemarkkinointi yrityksessä. Tein töitä kotoa käsin ja työn kuva oli myydä puhelimitse saunalahden liittymiä sekä yksityisille että yrityksille(sama yritys harjoittaa myös lehtien myyntiä). Työ oli puuduttavaa, koska liittymiä ei mennyt kaupaksi. kaiken kaikkiaan sain myytyä 5 liittymää (28€/kpl provikat). Olen päättänyt työsuhteen joulukuun puolessa välissä ja palkkoja ei ole tullut, ei sen koommin verokorttiakaan takaisin tai tilinauhaa (asia on palkkaturvassa). Eli kannattaa tutkia taustat hyvin ennenkuin suostut töihin. Muutenkin telemarkkinointi vähän arveluttavaa puuhaa... Mutta ei mitään muuta ku tsemppiä työnhakuun sekä työntekoon =)
- Tärkeää tietää
Kerro ihmeessä firman nimi, tärkeää myös muiden tietää!
- alalla töissä
Anteeksi vain, muuta mielestäni olet myynyt todella huonosti, joten lopettaminen oli varmasti sinulle hyvä päätös.
Liittymistä maksettavat palkkiot tulevat aina jälkeenpäin, sen jälkeen kun ko. asiakkaan liittymä on aktivoitunut. Tiesitkös tätä? - kyrsiintynyt
alalla töissä kirjoitti:
Anteeksi vain, muuta mielestäni olet myynyt todella huonosti, joten lopettaminen oli varmasti sinulle hyvä päätös.
Liittymistä maksettavat palkkiot tulevat aina jälkeenpäin, sen jälkeen kun ko. asiakkaan liittymä on aktivoitunut. Tiesitkös tätä?Kyllä tiesin, että palkkio tulee vasta sitten. Mutta satun tietämään, että kaikki liitymät on otettu käyttöön jo viime marraskuussa. Että näin.
- oljenkorsi
Olen toiminut puhelinmyynti alalla n. kolme vuotta.
Varsinaiset ansioni saan sairaseläkkeestä. myyntityö on tavallaan sivutoimi.
Puhelinmyynti alalla on aivan kuin muillakin aloilla hyviä hommia, joita yleensä erittäin harvoin tarjolla. Sitten ns. paskahommia joihin mielestäni kuuluvat puhelinliittymä ja lehtibisneksen ympärillä pyörivä touhu. Em. työt tehdään etupäässä iltaisin, juuri siihen aikaan kun ihmiset haluaisivat olla rauhassa. koko homma perustuu siihen, että sun täytyy ikäänkuin synnyttää asiakkaalle se tarve ostaa esim. joku lehti. Eikä se ole mikään helppo tehtävä. Jos teet esim. 30 yhteydenottoa, niin on tosi hyvä jos niistä 1 tai 2 ns. "tärppää" Tosin nekin saattavat myöhemmin perua kaupan.
Lisäksi saat tottua hyvinkin epäasiallisiin vastauksiin, tässä muutama esimerkki. Vedä vittu päähän tai Jos saatana vielä soitat niin... pari kertaa olen kuullu olevani homo jne. jne...
Ansiosi ovat tosi epäsäännölliset, et koskaan voi etukäteen laskea, että kunhan tulee tilipäivä, niin sitten hankin sitä, tai tätä. Niin tilipäivä kyllä tulee, mutta ei välttämättä tiliä, jos kauppa ei ole käynyt.
Siunatuksi lopuksi: Jos sulla tosiaan on työhaluja, löydät varmasti töitä. Olipa se työ melkein mitä tahansa, josta tulee säännöllinen toimeentulo, on se takuuvarmasri parempi vaihtoehto, kuin "kiusata" ihmisiä heidän vapaa aikanaan, saamatta siitä juuri mitään korvausta.
TSEMPPIÄ TYÖNHAKUUN !!!- kat
Moi!
Itse toimin puhelimyynjänä viime keväänä 3 kk 20h/vko koska rahaa oli vaan pakko saada jostain. En kummemmin nauttinut hommasta, mutta jos jaksaa yrittää ja valitsee firman jossa on TESin mukainen pohjapalkka ja sen lisäksi provikkaa, niin kyllä sitä ihan itsensä elättää.
Olin töissä Sanoma Magazinella ja sain palkkaa muistaakseni 8,11e/h. Jos niitä lehtiä ei sitten saa myytyä jonkin verran alun jälkeen niin eihän se työsopimus sitten jatku kauan, mutta koin että he antoivat hyvän mahdollisuuden ja tosiaan palkka tuli silloin kun piti, työkaverit mukavia jne. Itse opin aika nopeasti myymään ja olisin saanut jäädä kesäksikin töihin mutta kyllähän tuo puhelinmyynti aika rankkaa on. Siinä kun ei tosiaan saa myytyä ellei yritä koko ajan. - provikka
kat kirjoitti:
Moi!
Itse toimin puhelimyynjänä viime keväänä 3 kk 20h/vko koska rahaa oli vaan pakko saada jostain. En kummemmin nauttinut hommasta, mutta jos jaksaa yrittää ja valitsee firman jossa on TESin mukainen pohjapalkka ja sen lisäksi provikkaa, niin kyllä sitä ihan itsensä elättää.
Olin töissä Sanoma Magazinella ja sain palkkaa muistaakseni 8,11e/h. Jos niitä lehtiä ei sitten saa myytyä jonkin verran alun jälkeen niin eihän se työsopimus sitten jatku kauan, mutta koin että he antoivat hyvän mahdollisuuden ja tosiaan palkka tuli silloin kun piti, työkaverit mukavia jne. Itse opin aika nopeasti myymään ja olisin saanut jäädä kesäksikin töihin mutta kyllähän tuo puhelinmyynti aika rankkaa on. Siinä kun ei tosiaan saa myytyä ellei yritä koko ajan.Mutta missäs töissä sitä sellasta hyväksytään että palkkaa saa vaikkei edes yritä tehdä mitään?
- työnhakija
Voisiko joku mainita lehtitaloja (tuon Sanoma Magazinesin lisäksi), jotka maksaa edes jonkinlaista pohjapalkkaa? Pelkällä provikalla ei uskalla mennä...
- Myyjä
Eihän se pohjapalkka mitään merkkaa.Jos et myy ja saat pohjaa,et kauaa myy ilman tulosta.Tulos tai muuten ULOS.Provikalla tienaa itseasiassa paremmin kun myy hyvin. Mitä suurempi pohja sitä enemmän tulosta,jotta saat yhtään provikkaa. Provikalla ei tietysti kyl saa paljo mitään jos ei myy,mut ei pohjapalkan maksajat kauaa kattele ilman tulosta.
Tämä on sellainen ala,et en suosittele heikkohermoisille.Kaikki tai ei mitään!! - Jänishousu
Myyjä kirjoitti:
Eihän se pohjapalkka mitään merkkaa.Jos et myy ja saat pohjaa,et kauaa myy ilman tulosta.Tulos tai muuten ULOS.Provikalla tienaa itseasiassa paremmin kun myy hyvin. Mitä suurempi pohja sitä enemmän tulosta,jotta saat yhtään provikkaa. Provikalla ei tietysti kyl saa paljo mitään jos ei myy,mut ei pohjapalkan maksajat kauaa kattele ilman tulosta.
Tämä on sellainen ala,et en suosittele heikkohermoisille.Kaikki tai ei mitään!!Siksi koska,jos myynti ei heti ala luistaa.
Laskut ja vuokra pyörii kuitenkin koko ajan. Jänishousu kirjoitti:
Siksi koska,jos myynti ei heti ala luistaa.
Laskut ja vuokra pyörii kuitenkin koko ajan.Puhelinmyynti onkin lähinnä kotona asuvien opiskelijoiden juttu :p En helvatassa kehtaisi uhkapelata vuokraa, mutta nyt kun lukio loppu ja on aikaaaaa niin voin huoletta kokeilla mediapexillä parisen kuukautta, kun on se 4kk koeaika, jollo voi lopettaa ilman irtisanomisaikaa.
- apina markkinat
Zacharia kirjoitti:
Puhelinmyynti onkin lähinnä kotona asuvien opiskelijoiden juttu :p En helvatassa kehtaisi uhkapelata vuokraa, mutta nyt kun lukio loppu ja on aikaaaaa niin voin huoletta kokeilla mediapexillä parisen kuukautta, kun on se 4kk koeaika, jollo voi lopettaa ilman irtisanomisaikaa.
Kenties hieman alkoi naurattaa juttusi !!!!!!
Tervemenoa MediaHELVETTIIN.....Mediasta et tiedä mitään,myynnistä ja työskentelystä sen parissa et edes sen vertaa. Aika hupia,jos kuvittelet kusettavasi jotain ammattietiikkaan pohjaavaa yritystä...heh 'heh Et edes mainitsemaasi yritystä.
Luusereitahan aina meillä riittää töihin ruikuttamassa. Jos olet niin ovela,että läpäiset seulan...miksi et MYY JA TIENAA ITSELLESI RAHAA
2500-3000€/kk????? En MINÄ TYHJÄSTÄ MAKSA !!!!!
Mene SOL:lle siivoamaan,jos pystyt edes siihen........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .472966Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472851Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242639Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3391703- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193917Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101772Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26770- 44739