korjaamo

kannattaako

sellasta kysyisin että millaset on palkat raskaankaluston korjaajilla? onko raskaallakalustolla ollenkaan peltikorjaamoja? että korjataan kolareissa olleita autoja samalla tavalla kun henkilö- ja paketti autoja.kannattaako nykypäivänä ruveta raskaankaluston korjaaja yrittäjäksi?? ja kiitos asiallisia vastauksia.

16

18856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittää

      Varmasti jos hommat hoituu. Tässä maassa on vielä paljon autoja joita pystyy korjaamaan ilman kalliita testereitäkin perävaunuista puhumattakan että kyllä alkuun pääsee varmasti ilman niitäkin. Kaveri on koko ikänsä ollu raskaan kaluston asentaja ja nykysin töissä yhdessä kuljetusliikkeessä ja pajalle laitellaan muidenkin kalustoa töitä ois nii paljo että kaikkia ei voi edes ottaa. Yrityksen perustamisen kannattamiseen vaikuttaa tietysti sijainti aika paljon mutta kyllä se pääosin kannattavaa on etenkin vielä jos otat käyttöön vaikka 24h puhnron ja ostat vaikka jonkinlaisen huoltoauton

      • ala missä

        riittää töitä!On päällirakenteet ym mitä ei monet
        merkkiliikkeet huolla ja korjaa.Hitsaus taito
        jonkulainen,hyvät työkalut,ja halli.ja hyviä
        nostimia.Ja hyvät linkit vara-osa tukkuihin,että
        saa osia yölläkin.Merkkiliikkeiden tunti taksalla
        luulis pärjäävän mainiosti.


      • Ykä II
        ala missä kirjoitti:

        riittää töitä!On päällirakenteet ym mitä ei monet
        merkkiliikkeet huolla ja korjaa.Hitsaus taito
        jonkulainen,hyvät työkalut,ja halli.ja hyviä
        nostimia.Ja hyvät linkit vara-osa tukkuihin,että
        saa osia yölläkin.Merkkiliikkeiden tunti taksalla
        luulis pärjäävän mainiosti.

        Vielä jos pistät sen pystyyn välillä Turku- Hankoo-Vaalimaa.Mulla ikä painaa sen verran etten enää lähde yrittäjäksi,mutta tää on ollut mun monen vuoden visio:Kolmen rekan sisätila.Yhdelle rasvamonttu,iso piha,yleisimmät suodattimet,jousipussit,laturit,renkaita,pyörän laakereita,ilmaletkuja ja liittimiä ym.ym.Auki 6.00-22.00.Sana leviää nopeasti mistä saa apua ensi hätään,ei mitään katsastusremontteja.Voit pyytää mitä vaan,kukaan ei tingi jos ei pysty jatkaa matkaan.Huoltoauto joka 15 min varoitusajalla lähtee liikkeelle.Ryssil... anteeks venäläisillä on nykyään euroja mukana ja ne maksaa ennemmin kun odottaa että toinen tuo osia niille,ne nimittäin elää kuljettamalla.Mutta,on oltava ammattimiehiä remmissä mukana,hitsari,sähkö (tietokone)mies ja asentaja joka ymmärtää perävaunun jarruista,sekä rumpu että levyt.Suurin osa varaosista on hankittava Hesasta,joten päivittäinen kuljetus on turvattava.Voisin tästä aiheesta jutella loppuillan,mutta on vetäydyttävä levolle,että jaksaa huomenna korjata rekkoja.


      • oli...
        Ykä II kirjoitti:

        Vielä jos pistät sen pystyyn välillä Turku- Hankoo-Vaalimaa.Mulla ikä painaa sen verran etten enää lähde yrittäjäksi,mutta tää on ollut mun monen vuoden visio:Kolmen rekan sisätila.Yhdelle rasvamonttu,iso piha,yleisimmät suodattimet,jousipussit,laturit,renkaita,pyörän laakereita,ilmaletkuja ja liittimiä ym.ym.Auki 6.00-22.00.Sana leviää nopeasti mistä saa apua ensi hätään,ei mitään katsastusremontteja.Voit pyytää mitä vaan,kukaan ei tingi jos ei pysty jatkaa matkaan.Huoltoauto joka 15 min varoitusajalla lähtee liikkeelle.Ryssil... anteeks venäläisillä on nykyään euroja mukana ja ne maksaa ennemmin kun odottaa että toinen tuo osia niille,ne nimittäin elää kuljettamalla.Mutta,on oltava ammattimiehiä remmissä mukana,hitsari,sähkö (tietokone)mies ja asentaja joka ymmärtää perävaunun jarruista,sekä rumpu että levyt.Suurin osa varaosista on hankittava Hesasta,joten päivittäinen kuljetus on turvattava.Voisin tästä aiheesta jutella loppuillan,mutta on vetäydyttävä levolle,että jaksaa huomenna korjata rekkoja.

        sanottu! ja kun tekee hyvän työn,aina on töitä.


    • Saetkae

      Kyllä korjaaminen on ihan mukiinmenevää hommaa. Minä laittelen pääasiassa kaivelukoneita mutta korjaan myös kuormureita jos sattuu "sopivanvikaisia".
      Joskus kuulee sanottavan että työ on raskasta, muta se on vähän miten työnsä ottaa. Kukaan ei oleta että sinun pitää nostaa esim. kääntövaihteistoa pois käsipelin. Kyllä siihen aina jonkun nosturin/kaivinkoneen saa sovitettu nostotöihin. Vähän enemmän aikaa siinä saattaa mennä, mutta toisaalta säästyy selkä ja ranteet huomispäivää varten. Kannattaa välttä kaikenlainen turha repiminen, yleensä siihen raskaaseen hommaan löytyy joku kone/laite. Hanki se!

      Kun sitten asiakas hakee vempaimensa, hänelle on jo työtä vastaanotettaessa kerrottu että maksu tapahtuu käteisellä tai pankkikortilla. Vasta kun asiakasuhde on vakiintunut (minulla 5-8 isompaa remppaa) saa laskulle, jos omaa Ly tunnuksen. Ne jotka eivät suostu tähän maksutapaan, niitä et haluakaan asiakkaiksi ;)
      Nykyiset korttipäätteet tarkistaa automaattisesti katteen ja sinä saat rahasi varmasti. Joutuuhan niistä päätteistä ja niitten käytöstä vähän maksamaan, mutta se raha säästyy kun ensimmäinen parintonnin ohari jää tekemättä.

      Pieni ajatus--- Jos jokin paikka hajoaa korjauksen jälkeen, kukaan ei kysy, "Kauanko se oli pajalla?" vaan kaikki kysyy, "millä pajalla se oli?"

    • palkkaus

      itellä palkka keikkuu n. 13€/h(keskituntiansio) ollu merkkiliikkeessä jokapaikanhöylänä abouttia 8 vuotta.Enempi sais maksaa työn raskauteen ja paskaisuuteen nähen,myös vastuu painaa.Ite oon ammattia vaihtamassa muihin hommiin,alkaa jo kyrpimään...

      • Ykä II

        puolet piteempään,ja palkkakin on 4€ parempi.Mutta se,että puhutaan että työ on raskasta.Ei se ole normaalia työtä raskaampaa.Riippu mimmoisessa pajassa sä sitä teet,ja mitä apuvälineitä sulla on.Vuosien varrella kun kokemus on kasvanut,olen tarpeen mukaan kehittänyt työtä helpottavia välineitä.Ei ole pakko jarrurumpua tai napaa käsin siirtää.Pajalla on 5T kattonosturi(mikä on ehdoton) ja siihen lisälaitteita helpottamaan työskentelyä.Ei se leka ja lyöntitappi mikään jokapäiväinen työkalu ole,on hydraulisia tunkkeja ja ulosvetääjiä.Ei niitä kenkiä ja paloja enää polvillaan ja selkä kumarassa asenneta.Joka akselinvalmistajan tuotteessa on systeemi, miten helpoiten irroitat korvattavat osat.Se on totta siitä paskaisuudesta,olen sanonut että nokikolarin jälkeen tää on paskasin työ.


      • Monttupiisamo

        Missäpäin Suomea paiskit töitä?


      • Monttupiisami
        Ykä II kirjoitti:

        puolet piteempään,ja palkkakin on 4€ parempi.Mutta se,että puhutaan että työ on raskasta.Ei se ole normaalia työtä raskaampaa.Riippu mimmoisessa pajassa sä sitä teet,ja mitä apuvälineitä sulla on.Vuosien varrella kun kokemus on kasvanut,olen tarpeen mukaan kehittänyt työtä helpottavia välineitä.Ei ole pakko jarrurumpua tai napaa käsin siirtää.Pajalla on 5T kattonosturi(mikä on ehdoton) ja siihen lisälaitteita helpottamaan työskentelyä.Ei se leka ja lyöntitappi mikään jokapäiväinen työkalu ole,on hydraulisia tunkkeja ja ulosvetääjiä.Ei niitä kenkiä ja paloja enää polvillaan ja selkä kumarassa asenneta.Joka akselinvalmistajan tuotteessa on systeemi, miten helpoiten irroitat korvattavat osat.Se on totta siitä paskaisuudesta,olen sanonut että nokikolarin jälkeen tää on paskasin työ.

        Kertoisko muutkin mitä raskaskaluston asentajana tienaatte tunnille??

        Itse olen pohjois-savolaisessa korjaamossa, saan 10,43/h, olen ollu kohta 6v alalla, mitä sitä kannattaa vaatia palkaksi kun tessin mukaan ikälisiä ei enää maksettaisi? eikos se perustu nyky'ään koulutukseen ja osaamiseen,jos työnantaja ei anna tehdä kuin öljyn vaihtoja niin mitenkä voit saada konesepän tai ilmastointiasentajan palkan??
        Toinen työpaikka hakusessa koko ajan...


      • sadfgasdgasdgf
        Monttupiisami kirjoitti:

        Kertoisko muutkin mitä raskaskaluston asentajana tienaatte tunnille??

        Itse olen pohjois-savolaisessa korjaamossa, saan 10,43/h, olen ollu kohta 6v alalla, mitä sitä kannattaa vaatia palkaksi kun tessin mukaan ikälisiä ei enää maksettaisi? eikos se perustu nyky'ään koulutukseen ja osaamiseen,jos työnantaja ei anna tehdä kuin öljyn vaihtoja niin mitenkä voit saada konesepän tai ilmastointiasentajan palkan??
        Toinen työpaikka hakusessa koko ajan...

        onhan ne etelässä kohtalaiset riippuu paikasta, mulla 2v. jälkeen 13.50e...


      • eowijroiqw
        Monttupiisami kirjoitti:

        Kertoisko muutkin mitä raskaskaluston asentajana tienaatte tunnille??

        Itse olen pohjois-savolaisessa korjaamossa, saan 10,43/h, olen ollu kohta 6v alalla, mitä sitä kannattaa vaatia palkaksi kun tessin mukaan ikälisiä ei enää maksettaisi? eikos se perustu nyky'ään koulutukseen ja osaamiseen,jos työnantaja ei anna tehdä kuin öljyn vaihtoja niin mitenkä voit saada konesepän tai ilmastointiasentajan palkan??
        Toinen työpaikka hakusessa koko ajan...

        Etelä suomessa 1v. jälkeen 13.5e.. rennot hommat uustuotannon parissa.. ja täällä hirvee työvoimapula osaavista asentajista.


      • -jtm-
        Monttupiisami kirjoitti:

        Kertoisko muutkin mitä raskaskaluston asentajana tienaatte tunnille??

        Itse olen pohjois-savolaisessa korjaamossa, saan 10,43/h, olen ollu kohta 6v alalla, mitä sitä kannattaa vaatia palkaksi kun tessin mukaan ikälisiä ei enää maksettaisi? eikos se perustu nyky'ään koulutukseen ja osaamiseen,jos työnantaja ei anna tehdä kuin öljyn vaihtoja niin mitenkä voit saada konesepän tai ilmastointiasentajan palkan??
        Toinen työpaikka hakusessa koko ajan...

        itse olen ollut raskaankaluston korjaamossa helsinkissä vasta 3 kk olen oppisopimuksessa siellä ja valmistun vuoden 2010 loppuun menessä raskaankaluston asentajaksi... palkkani on nyt jo 10e h tulevaisuudessa palkkani on 16e h.. eli ihmettelen jos olet kuutisen vuotta ollu siel et miks sul on noin paska palkka.....!!!


      • -jtm-
        Monttupiisamo kirjoitti:

        Missäpäin Suomea paiskit töitä?

        helsinkisä tos tattarisuon teollisuusalueel jos tiiät paikan...


      • vhallu
        -jtm- kirjoitti:

        helsinkisä tos tattarisuon teollisuusalueel jos tiiät paikan...

        joo kyllä tuo on ihan totta itse olen ollut 3v alalla ja palkka on nyt 15.20€/h ja tuusulassa työskentelen


      • Össi
        -jtm- kirjoitti:

        itse olen ollut raskaankaluston korjaamossa helsinkissä vasta 3 kk olen oppisopimuksessa siellä ja valmistun vuoden 2010 loppuun menessä raskaankaluston asentajaksi... palkkani on nyt jo 10e h tulevaisuudessa palkkani on 16e h.. eli ihmettelen jos olet kuutisen vuotta ollu siel et miks sul on noin paska palkka.....!!!

        Mäkin oon ajatellu ruveta raskaankaluston asentajan oppisopimus töihin. Mistäköhän niitä kannattas kysellä.


      • Alaa harrastanut
        vhallu kirjoitti:

        joo kyllä tuo on ihan totta itse olen ollut 3v alalla ja palkka on nyt 15.20€/h ja tuusulassa työskentelen

        Jees yrittäjäksi raskaalle kalustolle on vähän oma hommansa.. aikasta paljon on luvan varasia hommia mitä ei normi jantteri edes saa tehdä.. ja pitäähän sulla olla aikamoinen kokemus alasta että voit rueta korjailemaan "isoja autoja" ei ole nimittäin mitään halvimpia harjoituskappaleita...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      510
      3668
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      177
      3486
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2694
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2469
    6. 276
      2106
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1553
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe