hau

mur

Miksi kaikki koiranomistajat luulevat, että kaikki ovat heidän koiravauvoistaan ja karvaturreistaan "kiinnostuneita". Mua ei kiinnosta kirppukasat sitten pätkänkään vertaa. Ällöttää niiden hajut, kuolat, eritteet, pissat ja kakat pitkin maita ja mantuja. Mutta em. ei tarkoita, että olisin joku koiravihaaja. Haen kirjoituksellani vain puolin sekä toisin kunnioitusta. Kavereillani on koiria ja ok, mutta osa tuttavieni koirista on vailla minkäänlaista koulutusta.
Olisi joskus kiva saada se iloinen "koiratervehdys" ilman, että tarvitsee pelätä koiran syövän peffasta palan tai raapien jalat vereslihalle. Kiitos niille, jotka pitävät lemmikistään huolta, myös kouluttamalla ne tavoille.

9

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juddha

      No tuo oli kyllä aika turha viesti.

      Enkä kyllä usko että me koiraomistajat luulemme, että kaikki on kiinnostuneita korista.
      Onkos joku sitten tullut puhumaan sinulle koiristaan kun noin väität? Ja sitten yleistät...

      Tai sitten ystäväsit ovat puhuneet -> tällöin ehkä kannattaisi sano heille että anteeksi mutta aiheenne ei kiinnosta. Ja jos sinusta kaverisi koira ei ole opetettu kunnolla kannattaisiko vaikka vihjata!

      Minusta tuntuu, että koiraihmiset puhuvat keskenään koiristaan eikä sitten "ei koiraihmisille".
      Mitä järkeä yleensäkin on puhua muutenkaan asiasta mikä ei kiinnosta toista.
      (Täytyy olla aika huono ystävyys suhde jos ei edes tiedä toisen kiinnostuksen kohteita yms. )
      Itse ainakin tiedän kuka kaveri ei ole kiinnostunut elukoista jotenka puhumme muista mukavista asioista.
      Kyllä me koiraihmiset pystymme kertomaan asiamme aivan muuallekkin vaikkapa toislle koirahenkisille :)

    • mikä neuvoi sinut tänne? Juttele kavereillesi mitä ajattelet heidän koiristaan. En usko sen jälkeen ongelmaa olevan lainkaan. Kerro samalla tavalla ja sanoilla kuten tänne palstalle laitoit, niin kaverisi ovat entisiä.
      Voit tietty pyytää heitä kohteliaasti, silloin kun menet kylään , pitävän koiransa niin ettei pääse luoksesi. Itse en kyllä moiseen suostuisi helpolla. Pikkuhiljaa olisi sellainen ihminen entinen kaveri.

    • Mua suututtaa taas ihan päinvastainen asia, kun olen puhtaan valkoisen "kirppukasan" kanssa liikkeellä, niin niitä "lääsijöitä" riittää, ja mikä inhottavinta, kun sieltä jostain äidin kädestä lähtee lapsi riemusta kiljuen juoksemaan kohti "kirppukasaani" tikkari tai jätski kädessä, sitte sitä tikkaria saa kohta repiä irti sieltä "kirppukasan" karvoista tai kotiin tullessa saa pestä ne jätskit "kirppukasan" niskasta.

      • oikein!!

        Vanhemmat saisivat opettaa lapsiaan, etteivät tulisi tervehtimään koiraa. Minun koirani innostuu niin, että siinä on pitelemistä. Ei siis ole vihainen, vaan haluaa, että sitä rapsutetaan ja halataan. Yritän kouluttaa koiraa kulkemaan nätisti ja nämä "rapsuttelijat" pilaavat koko homman. Eikä kyse ole pelkästään lapsista, moni aikuinenkin pysähtyy rapsuttelemaan. Siis aivan vieras ihminen. Onneksi koirani ei ole vihainen kenellekään!


      • SAMAA
        oikein!! kirjoitti:

        Vanhemmat saisivat opettaa lapsiaan, etteivät tulisi tervehtimään koiraa. Minun koirani innostuu niin, että siinä on pitelemistä. Ei siis ole vihainen, vaan haluaa, että sitä rapsutetaan ja halataan. Yritän kouluttaa koiraa kulkemaan nätisti ja nämä "rapsuttelijat" pilaavat koko homman. Eikä kyse ole pelkästään lapsista, moni aikuinenkin pysähtyy rapsuttelemaan. Siis aivan vieras ihminen. Onneksi koirani ei ole vihainen kenellekään!

        MIELTÄ!!!!!!

        Olen liian kiltti uskaltaakseni sanoa ihmisille jotka kysymättä tulevat rapsuttelemaan. Monesti on tehnyt mieli sanoa että voisit vaikka kysyä luvan koiran silittämiseen. Kerran eräs isä tuli lastensa kanssa silittelemään, isä rupesi oikein luennoimaan miten hieno koiranpentu meillä on. Teki mieli sanoa niille lapsille että "on kohteliasta kysyä saako pentua silittää, eli muistakaa ettette ikinä tee kuten isänne nyt tekee"

        No jotkut lapset on onneksi osattu kasvattaa ja he kysyvät saako koiraan koskea.


    • Hömelö

      En minäkään halua kuulla näistä ihmisvauvoista jatkuvasti. Miksi ihmiset eivät osaa pitää suutaan kiinni siitä että "pikku-Liisalta lähti tänä aamuna sellaiset jöötit vaippaan että..." Itse en pidä lapsista, ja toivoisin että vaikka aihe on tabu, niin ihmiset huomioisivat minunkin mielipiteeni EDES silloin tällöin.

      Puhun koirastani niille jotka siitä haluavat kuulla, tai niille jotka kysyvät.

      • paljon meistä

        koiran omistajista!!! Emme sitten voi tulla yhtään vastaan! Olemme itsekkäitä kaikki.

        Ei yhtään asiallista vastausta, vaan heti vittuilua asialliseen viestiin. Hävetään yhdessä, ei mekään täydellisiä olla; en minä eikä mun koira. Olen itse koiran omistajana nähnyt myös tuon alkuperäisen viestin kirjoittajan aseman ja ei sekään helppoa ole.


      • Hömelö
        paljon meistä kirjoitti:

        koiran omistajista!!! Emme sitten voi tulla yhtään vastaan! Olemme itsekkäitä kaikki.

        Ei yhtään asiallista vastausta, vaan heti vittuilua asialliseen viestiin. Hävetään yhdessä, ei mekään täydellisiä olla; en minä eikä mun koira. Olen itse koiran omistajana nähnyt myös tuon alkuperäisen viestin kirjoittajan aseman ja ei sekään helppoa ole.

        niin mitä sitten tein?


    • Anonyymi

      Perheessämme on parikin koiraa. Ne eivät ole koulutettuja rotukoiria vaan aivan sekarotuisia räksyttäjiä. Silti oletamme että jokainen ystävämme ja tuttumme rapsuttaa sekä silittelee niitä. Jos on astma tai muu vastaa allergia ei tietenkään tarvitse koiriamme paijailla, mutta sitten ei enää meitäkään tarvitse tavata. Jos pienen allergiakohtauksen syy on meidän koiramme eikä kohtausta kestä, ei tarvitse tulla. Emme tuollaista ystävyyttä tarvitse.Jos koira hiukan sohvankulmaa järsii tai muuta ei siitäkään tarvitse kohtausta saada. Koiramme saa hiukan järsiä, mitäs siitä. Kiitos niille jotka eivät halua meille tulla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe