Mikä on teidän mielipiteenne siitä, mitä nykytanssi sisältää? shown, jazin, vaiko jotain muutakin. siitä on ollut paljon puhumista nii mikä on tesitä se oikea sisällys nykytanssille
nykytanssi
5
2847
Vastaukset
- harrastelijatanssija
Harrastan kyllä itse nykytanssia, mutta en kauhean hyvin osaa sanoilla selittää sitä. Yritetään kuitenkin. Nykytanssi on esittävää taidetanssia. Jos baletti on klassista, niin moderni tanssi on uudempaa. Nykytanssi on lähellä modernia tanssia: modernissa tanssissa on selkeämmät säännöt, nykytanssi ottaa vaikutteita muista tansseista, ja on muutenkin vaihtelevampaa. Nykytanssiin mahtuu myös improvisaatiota.
Joku viisaampi korjatkoon, mutta näin minä olen sen omaksunut. - Zet
Minullaki on sellanen kuva nykytanssista, että se on ihan oma alueensa. Siinä voi olla vaikutteita showtanssista, jazzista tai vaikkapa tangosta.
- tietämätönnn
Onko nyt niin että, se nykytanssi on saman moisesti kuin lähes muutkin asiat tässä ajassa . Erilaisen salaatti sekoitus tansillisten ilmaisujen joukosta eli "kooste". Lähes kaikki asiathan on jotenkin tässä ajassa kulttuurin murtajia ja se ns: vapaus jotenkin rehoittaa ottaa ohjat omiin käsiin ja muodostaa esim : musiikin tyylilaji tai tanssiin tyylilaji vain tähän aikaan kuuluvaksi?
Minusta esim kansantansissa tai ilmaisutanseissa on itsestään selvää että on ajanmukaista tapaa tuoda esille tansia ja se kai on nykytanssia jo itsestään selvänä. Eli sen ei mielestäni tarvitsisi olla jokin tanssitaide muoto tai formaatti. Aikasemmat tanssit ja pidättäytymiset historian tarkoitusperissä tansissakin on sitten sen ajan tansia ja nimitynee sen mukaan.
- tanssinopettaja...
... nykytanssi on modernin tanssin ja jazzin yhdistelmä/sekoitus..
- tanssija
nykytanssi(=modernitanssi) on yhdistelmä kaikenlaisia tanssityylejä. se voi sisältää ihan mitä vain niin kauan kuin sitä ei voi luokitella mihinkään muuhun tanssilajiin. minkään liikkeen ei tarvitse olla "oikea" liike, vaan tanssi voi syntyä täysin improvisaatiopohjaltakin. Nykytanssin pohjalla on usein kuitenkin baletti tai jazztanssi tausta, mikä auttaa liikkeiden loppuunviemisessä ja ilmaisussa. Nykytanssi on taidetanssi, jolloin tärkeää on myös liikkeiden merkityksellisyys ja kokonaisuuden muodostaminen, siksi kaikki tavallinen hytkyntä ei ole nykytanssia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295594Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144164Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512880Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3021419Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601239
- 791159
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3991148Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221148