Mikä on teidän mielipiteenne siitä, mitä nykytanssi sisältää? shown, jazin, vaiko jotain muutakin. siitä on ollut paljon puhumista nii mikä on tesitä se oikea sisällys nykytanssille
nykytanssi
5
2830
Vastaukset
- harrastelijatanssija
Harrastan kyllä itse nykytanssia, mutta en kauhean hyvin osaa sanoilla selittää sitä. Yritetään kuitenkin. Nykytanssi on esittävää taidetanssia. Jos baletti on klassista, niin moderni tanssi on uudempaa. Nykytanssi on lähellä modernia tanssia: modernissa tanssissa on selkeämmät säännöt, nykytanssi ottaa vaikutteita muista tansseista, ja on muutenkin vaihtelevampaa. Nykytanssiin mahtuu myös improvisaatiota.
Joku viisaampi korjatkoon, mutta näin minä olen sen omaksunut. - Zet
Minullaki on sellanen kuva nykytanssista, että se on ihan oma alueensa. Siinä voi olla vaikutteita showtanssista, jazzista tai vaikkapa tangosta.
- tietämätönnn
Onko nyt niin että, se nykytanssi on saman moisesti kuin lähes muutkin asiat tässä ajassa . Erilaisen salaatti sekoitus tansillisten ilmaisujen joukosta eli "kooste". Lähes kaikki asiathan on jotenkin tässä ajassa kulttuurin murtajia ja se ns: vapaus jotenkin rehoittaa ottaa ohjat omiin käsiin ja muodostaa esim : musiikin tyylilaji tai tanssiin tyylilaji vain tähän aikaan kuuluvaksi?
Minusta esim kansantansissa tai ilmaisutanseissa on itsestään selvää että on ajanmukaista tapaa tuoda esille tansia ja se kai on nykytanssia jo itsestään selvänä. Eli sen ei mielestäni tarvitsisi olla jokin tanssitaide muoto tai formaatti. Aikasemmat tanssit ja pidättäytymiset historian tarkoitusperissä tansissakin on sitten sen ajan tansia ja nimitynee sen mukaan.
- tanssinopettaja...
... nykytanssi on modernin tanssin ja jazzin yhdistelmä/sekoitus..
- tanssija
nykytanssi(=modernitanssi) on yhdistelmä kaikenlaisia tanssityylejä. se voi sisältää ihan mitä vain niin kauan kuin sitä ei voi luokitella mihinkään muuhun tanssilajiin. minkään liikkeen ei tarvitse olla "oikea" liike, vaan tanssi voi syntyä täysin improvisaatiopohjaltakin. Nykytanssin pohjalla on usein kuitenkin baletti tai jazztanssi tausta, mikä auttaa liikkeiden loppuunviemisessä ja ilmaisussa. Nykytanssi on taidetanssi, jolloin tärkeää on myös liikkeiden merkityksellisyys ja kokonaisuuden muodostaminen, siksi kaikki tavallinen hytkyntä ei ole nykytanssia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733