Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kirvesmies?

missä mennään

Kertokaahan ammattimiehet mikä on kirvesmiehen tuntipalkka? Kysyn siksi kun kaveri menossa niihin hommiin ja yksi työnantaja tarjosi 8 euroo tunti, voiko olla totta??

29

16724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimen täytyy olla pitempi

      Kyllähän se totta on, ja kaverisi on niin kova ammattilainen että ottaa työn vastaan, muuten tulee karenssia eikä voi enää liiton rahojen varassa rakennella omakotitaloja. Mutta kait siitä kymppi molempiin käteen palkasta on jotain säästössä?

      • santraxx oy

        sitä nykypäivää, 8 euroa toukokuussa on timpurille hyvä tuntipalkka,idän pojat tekevät pienimällä mahdollisella TES:illä eli 7,48 euroa tunnissa!!


      • missä mennään
        santraxx oy kirjoitti:

        sitä nykypäivää, 8 euroa toukokuussa on timpurille hyvä tuntipalkka,idän pojat tekevät pienimällä mahdollisella TES:illä eli 7,48 euroa tunnissa!!

        johan on homma kussut, aikoinaan sain itse raksalla apumiehenä jo enemmän tunnilta..tää on vissiin sitä globalisaatiota joka takaa myös työväelle paremmat elinolot...mitenköhän?


      • raukkoja
        missä mennään kirjoitti:

        johan on homma kussut, aikoinaan sain itse raksalla apumiehenä jo enemmän tunnilta..tää on vissiin sitä globalisaatiota joka takaa myös työväelle paremmat elinolot...mitenköhän?

        Valitatte aivan turhaa. Teidän aika on ohi. Minulla on noin tuhat työläistä raksalle alle 7€ tunti.
        Minulle on nää kulta aikoja.
        Menkää nyt jo kortistoon niin saan noi kaikki hommiin.
        Kyllä te niillä liiton rahoilla elätte jonku aikaa. Voitte siinä samalla ajatella mikä on mennyt mönkään.


      • suomalainen74
        santraxx oy kirjoitti:

        sitä nykypäivää, 8 euroa toukokuussa on timpurille hyvä tuntipalkka,idän pojat tekevät pienimällä mahdollisella TES:illä eli 7,48 euroa tunnissa!!

        joo ottakaa töihin idänihme halvalla ja kun se on ollut kuukauden töissä sen jälkeen palkkaat oikean timpurin 2kuukaudeksi korjaamaan vahingot. kokemusta on. ne ei välitä mistään mitään.


      • Seppo L
        raukkoja kirjoitti:

        Valitatte aivan turhaa. Teidän aika on ohi. Minulla on noin tuhat työläistä raksalle alle 7€ tunti.
        Minulle on nää kulta aikoja.
        Menkää nyt jo kortistoon niin saan noi kaikki hommiin.
        Kyllä te niillä liiton rahoilla elätte jonku aikaa. Voitte siinä samalla ajatella mikä on mennyt mönkään.

        Omakotirakentajille on Facebookissa ryhmä jossa samaan aikaan samalla alueella rakentavat kohtaavat. Osoite on www.facebook.com/raksakimppa


    • Ammatti putkari

      Riippuu hieman että missä päin suomea tekee töitä.

      Ammatti timpuri alleviivaan ammatti. Tienaa keskimäärin PK-seudulla noin 18€ tunti.

      Muualla suomessa noin 12€--->

      Sisääntulijat 8-12€ tunti. (työkokemus alle 5 vuotta)

    • Kulkuri 53

      Oikea palkka on 18E

    • Ikätimpuri

      Olen ammatikseen tehnyt timpurin töitä 38vuotta palkka tänäpäivänä on 18,70 tunti sen alle ei kannata lähteä talkoo työt olen lopettanut.

    • jippi69

      En ole 2000luvulla tehnyt alle 15e tunti.nyt vuoden lopussa tuntipalkkani oli 20e.Tyhmiähän olette jos menette jollain 10e palkalla töihin.Jokainen hinnoittelee ammattitaitonsa eli oman hintansa tietty itse.Jos en saa mitä haluan olen kotona.Jos teen yrityksenä laskutan aina vähintään 36e alv..niin alueena Hki-vantaa-espoo

      • ...

        Unissas vai ?


      • en maksa

        Kotona ootkin ja pysyt.


    • nimim .vuodesta 70 niissä ...

      15-20 /e tunti kohtuu ammattimiehelle.

    • ewrasfsd

      Kuulostaa aika säälittävältä palakalta. Mun isä on teheny kolokytävuotta omakotitaloja, yleensä urakkana, mutta jos tuntipalakalla on teheny niin se on noin 20 euroa.

      Että sillee.

      • eeeeu

        Sehän fiksu ukko on, eurot ollu vasta 10 vuotta.


    • ammattikirvesmies

      ei ammattimiestä saa 8 eurolla, rakennussiivoojan korkeintaan mä oon 25 v mulla on 5v työkokemusta ja palkka on 14e tunti. Mä oon rovaniemellä töissä mutta etelässä sais monta euroa enemmän.

      • Timperi-Timo

        Ammattilainen maksaa aina...ei näillä sivuilla pyöri.
        Viidakkorumpu aina suht.hyvä


    • haistakaa paska,,sie

      mä saan 36,90 tunti,,,että näin

    • dgnjw45u5hj356

      Jep. Ja Kanadassa kirvesmies tienaa unionissa ainakin sen 35 dollaria (25-30€) tunti. Siellä niistä on kaiken lisäksi pula. Vancouveriin vaan. Sieltä töitä löytyy eikä tarvitse kituuttaa alipalkattuna Kontulan lähiössä. Elämä on valinnoista kiinni.

    • työstä korvaus

      Pitäkää timpurit palkkataso, 12 vuoden kokemuksella turussa y-tunnuksella 43€ h. sis.alv.

      • grrrrr

        Tuosta kun otetaan alvit, sos.maksut, lomat, työkalut/kulut ja muut pois niin ei se palkka kovin hääppöiseksi jää.


    • ammattihommia

      Olen ollut samalla firmalla 13v ja kokonaispalkkani on tällähetkellä 21.09euroo.
      Teen kirvesmiehen töitä 26vuoden kokemuksella.
      Palkan lisäksi tulee ateriakorvaus 9euroo päivä.

      • dhdsh

        Sinä saat max. 13 euroa tunnille ilman ateriakorvauksia. Näin se vaan menee.


      • ammattilainen 45

        Samalla isännällä 12v.Liksa 26e kokemusta 45v.


    • Tomi

      Olen 21v. kirvesmies. Työkokemusta noin 3 vuottta oikeilta työmailta, Olen tehnyt ja nähnyt monta hommaa. Ja aina kun kysytään, osaan homman. Firmassa olen ollut noin 2, 5 vuotta ja tienaan 24,5 euroa tunnilta. Olen ikäisekseni poikkeuksellisen taitava kaveri ja vaadin sen mukaisen palkan työstäni. Monet ikäiseni "kirvesmiehet" saavat jotain 12-13 euroa tunnilta mutta itse pyyhkisin sellaiseen rahaan vain perseeni. Työstä pitää vaatia rahaa, ei täällä talkoita tehdä perkele!!! Jos teet puoli-ilmaiseksi, poljet samalla myös muiden, sinua paljon ammmattitaitoisempien, oikeiden ammattimiesten palkkoja, palkkoja. Ei anneta porvarille mitään ilmaiseksi! Jos teet puoli-ilmaiseksi, voitto jää suurimmaksi osaksi porvarille. Työmiehen täytyy ottaa oma osuutensa voitosta.

      • Tomi

        Työskentelen yhdessä suomen ja pohjoismaiden surimmista rakennuliikkeistä, joissa liksat on kuulemma paljon paskempia kuin pikku puljuissa.


    • Raksarane44

      Elä tomppa jaxa

    • emmäävaansää

      Tomppa taitaa tehä urakalla kakstoistatuntista päivää. Siitä kun sitten lasketaan homma 8 tunnille ettei työsuojelupiiri ala hyppii niin saapi 16e/h oikeesti ilman lisiä.

      Sinänsä sekin on aika paljon tolle osaamistasolle missä kysyttäessä osataan homma...

    • Anonyymi

      Heitto miehet,kampaajan mies on 50 tunti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe