mitäs mieltä olette tollasesta wrc corollasta?..ne kenellä on/on ollut niin olisi kiva kuulla kokemuksia (rehellisiä sellaisia..)sanoohan sen järkikin, että 2006 vuoden A6 audi istuu perseen alle paremmin.. joten en kaipaa mitään leuhkimisia, vaan ihan kelpo keskustelun kyseisestä menopelistä. (koitin saada sellaisen sierrasta, mutta penkin alle meni)
wrc..
16
3790
Vastaukset
- tauno sammu
Meinaatko ihan sitä wrc autoa jolla ralleja ajetaan, meinaan niinkuin rallikäyttöön vai jotain maantieliikenteeseen rekisteröitävää peliä?
- toitsa
Meinasin sitä maantiepeliä, joita on suomeen tuotu joskus aikanaan muistaakseni 60 kpl..ovat vuosimallia -99. Se on muistaakseni joku toyota corolla g6r wrc..1.6 koneella. sitten siinä on jotain pikku juttuja mitkä tekevät autosta vähän erikoisemman. oon siksi utelias, kun itse omistan tälläisen ja olisin utelias kuulemaan muitten mielipiteet asiasta.
- tauno sammu
toitsa kirjoitti:
Meinasin sitä maantiepeliä, joita on suomeen tuotu joskus aikanaan muistaakseni 60 kpl..ovat vuosimallia -99. Se on muistaakseni joku toyota corolla g6r wrc..1.6 koneella. sitten siinä on jotain pikku juttuja mitkä tekevät autosta vähän erikoisemman. oon siksi utelias, kun itse omistan tälläisen ja olisin utelias kuulemaan muitten mielipiteet asiasta.
Eipä löydy itseltäni. Siinä on siis moottorille/ym. tehty jotain ekstraa verrattuna tavallisiin malleihin?
- toitsa
tauno sammu kirjoitti:
Eipä löydy itseltäni. Siinä on siis moottorille/ym. tehty jotain ekstraa verrattuna tavallisiin malleihin?
no eipä siellä moottorissa juurikaan se "erikoisuus" näy, autossa huummia vakiona joku 115 hv. kuulemma auton sisuskalut kestäis tollasenaan vajaa 200 hv, mutta se menis sit jo turhan kalliiks meikäläiselle. tää wrc g6r- malli eroaa tavallisesta saman sortin corollasta: alumiininen nokkapelti, tukiraudat konehuoneessa, jonkun sortin rallialusta, viininpunaiset turvavyöt,punaiset mittarin valot, 6 vaihdetta eteen, jotain spoilerii ja semmosta(osa "erikoisuuksista" kuulemma on näissä tavallisimmissakin, mutta mulla ei oo siitä sen enenpää tietoo). niin ja sisällä on sellanen pieni hopeinen laatta josta löytyy auton numero maahantuontijärjestyksessä ilmeisesti..1-60 (muistaakseni) laatassa luki jotain että: special edition fin.1-60. tässä mun tiedot tästä niinsanotusta rallimallista..mutta kyllä se ihan katseenkestävä on, ja jos rahaa löytyis millä laittaa niin sitä vois kutsuu jopa kauniiksi. Ja ei se nyt ihan kinttuihin jää, mut paremminkin sai mennä tommosesks wannabe ralliautoks.
- kallis
toitsa kirjoitti:
no eipä siellä moottorissa juurikaan se "erikoisuus" näy, autossa huummia vakiona joku 115 hv. kuulemma auton sisuskalut kestäis tollasenaan vajaa 200 hv, mutta se menis sit jo turhan kalliiks meikäläiselle. tää wrc g6r- malli eroaa tavallisesta saman sortin corollasta: alumiininen nokkapelti, tukiraudat konehuoneessa, jonkun sortin rallialusta, viininpunaiset turvavyöt,punaiset mittarin valot, 6 vaihdetta eteen, jotain spoilerii ja semmosta(osa "erikoisuuksista" kuulemma on näissä tavallisimmissakin, mutta mulla ei oo siitä sen enenpää tietoo). niin ja sisällä on sellanen pieni hopeinen laatta josta löytyy auton numero maahantuontijärjestyksessä ilmeisesti..1-60 (muistaakseni) laatassa luki jotain että: special edition fin.1-60. tässä mun tiedot tästä niinsanotusta rallimallista..mutta kyllä se ihan katseenkestävä on, ja jos rahaa löytyis millä laittaa niin sitä vois kutsuu jopa kauniiksi. Ja ei se nyt ihan kinttuihin jää, mut paremminkin sai mennä tommosesks wannabe ralliautoks.
trd: 4a-ge 20v kansisarjan saa asennetuna alle pariin tonniin ja teho on 165 hv...tähän sitten remmiahdin ja lastu tonnilla nii tehot on parinsadan paremmalla puolen kirkkaasti lisää asiasta täällä http://www.fensport.co.uk/fensportcars.htm ja osia saa mm. täältä http://www.japanmoottorituonti.fi/?view=etusivu
- Pena
kallis kirjoitti:
trd: 4a-ge 20v kansisarjan saa asennetuna alle pariin tonniin ja teho on 165 hv...tähän sitten remmiahdin ja lastu tonnilla nii tehot on parinsadan paremmalla puolen kirkkaasti lisää asiasta täällä http://www.fensport.co.uk/fensportcars.htm ja osia saa mm. täältä http://www.japanmoottorituonti.fi/?view=etusivu
Katsastuksesta läpi, päästöjen puolesta ja muutenkin... :))
- Mietityttää
kallis kirjoitti:
trd: 4a-ge 20v kansisarjan saa asennetuna alle pariin tonniin ja teho on 165 hv...tähän sitten remmiahdin ja lastu tonnilla nii tehot on parinsadan paremmalla puolen kirkkaasti lisää asiasta täällä http://www.fensport.co.uk/fensportcars.htm ja osia saa mm. täältä http://www.japanmoottorituonti.fi/?view=etusivu
Tulisi kalliiksi vaihdelaatikoiden suhteen??
Ainakin täl kyläl 1 sankari aikoinaan rakensi 1,5t corollan etuvetosesta ja meni laatikoita solkenaan (lue 1-3kpl kk)
Niin ja ajotapa oli "full bedal" - ...
kallis kirjoitti:
trd: 4a-ge 20v kansisarjan saa asennetuna alle pariin tonniin ja teho on 165 hv...tähän sitten remmiahdin ja lastu tonnilla nii tehot on parinsadan paremmalla puolen kirkkaasti lisää asiasta täällä http://www.fensport.co.uk/fensportcars.htm ja osia saa mm. täältä http://www.japanmoottorituonti.fi/?view=etusivu
Kyllähän noihin saa tota 165hv moottoria, kun sitä on liikenteessä katsastettuna edellistäkin korimallia. Riittää varmasti kehon tarpeeksi nopeaan kuljettamiseen. Ahdin on sitten sellaisten satusetien puuhaa, että pitää olla hyvät perustelut katsastussedälle miksi haluat Corollaan ahtimen. On Suomessa tosin E90-korimallin turbollisia corolliakin olemassa. Tosin tappovehkeitä ovat nuo enemmänkin niin kepeässä korissa.
Euroopan puolella ovat monet kyllä virittäneet tuota mulkosilmää sellaiseen iskuun, että penkistä ovat repineet tehoja 300 hv, tarkka tais olla lähemmäs 350hv. Moottorimalli saattoi olla 4a-gze... korjatkaa jos olin väärässä. Pienellä modifioinnilla saa tosin istutettua vaikka vielä hurjempia myllyjä, mutta Suomessa ei kannata yrittää ihan hulluja.
Ja kuullun mukaan bemarikuskit on keski-Euroopan puolella näitä viricorollia kohdatessaan repineet pelihousujansa. ;) - tauno sammu
... kirjoitti:
Kyllähän noihin saa tota 165hv moottoria, kun sitä on liikenteessä katsastettuna edellistäkin korimallia. Riittää varmasti kehon tarpeeksi nopeaan kuljettamiseen. Ahdin on sitten sellaisten satusetien puuhaa, että pitää olla hyvät perustelut katsastussedälle miksi haluat Corollaan ahtimen. On Suomessa tosin E90-korimallin turbollisia corolliakin olemassa. Tosin tappovehkeitä ovat nuo enemmänkin niin kepeässä korissa.
Euroopan puolella ovat monet kyllä virittäneet tuota mulkosilmää sellaiseen iskuun, että penkistä ovat repineet tehoja 300 hv, tarkka tais olla lähemmäs 350hv. Moottorimalli saattoi olla 4a-gze... korjatkaa jos olin väärässä. Pienellä modifioinnilla saa tosin istutettua vaikka vielä hurjempia myllyjä, mutta Suomessa ei kannata yrittää ihan hulluja.
Ja kuullun mukaan bemarikuskit on keski-Euroopan puolella näitä viricorollia kohdatessaan repineet pelihousujansa. ;)miksikäs tässä kommunistivaltiossa on auton rakentelu tehty niin mahdottoman vaikeaksi?
- toitsa
kallis kirjoitti:
trd: 4a-ge 20v kansisarjan saa asennetuna alle pariin tonniin ja teho on 165 hv...tähän sitten remmiahdin ja lastu tonnilla nii tehot on parinsadan paremmalla puolen kirkkaasti lisää asiasta täällä http://www.fensport.co.uk/fensportcars.htm ja osia saa mm. täältä http://www.japanmoottorituonti.fi/?view=etusivu
siiten kun meikäläinen saa säästettyä tolaset kolme tonnii(joskus 20. vuoden päästä), niin pakkohan ne sitten on sijoittaa corollaan..mutta mitä mahtaa katsastuksen sedät sanoo,? että onkos laillista? kun se taitaa olla ikävä tosiasia, että suomessa tiedetään miten auton saa kulkemaan ja näyttämään hyvältä, mutta joku pukumies on joskusmuinoin päättänyt taksin takapenkillä, että kaiken kivan pitää olla kielletty tai ainakin hiton hankalaa..että sellaista. Tyhmiä taidan kysellä, mutta kun en itse tiedä..
- syytä...
tauno sammu kirjoitti:
miksikäs tässä kommunistivaltiossa on auton rakentelu tehty niin mahdottoman vaikeaksi?
Ihan hölmöähän tämä autojen rakentaminen tai oikeastaan autonrakentamisen rajoittaminen on ollut jo vuosi vuoden jälkeen. Keneltä se on pois jo joku pitää harrastuksena autonrakentamista ja toinen kalastusta.
Nähtävästi päättäjät ovat lyöneet ajat sitten lukkoon lain, jolla pyritään saamaan aikaan maksimaalinen v**utus autonrakentelijoiden keskuudessa ja harrastus lopetettaisiin. Tai sitten jos joku osaa käyttää kädentaitojaan hyväksi autojen parissa, niin sekin on näitten virkamiehien mielestä paha asia. Samat ressukat jotka päättää autonrakentamisesta ja niihin kohdistuvista laista ajavat suoraan tehtaan hihnalta tulevilla vakioautoilla, busseilla, taksilla, polkupyörillä yms mahdollisimman persoonattomilla kulkuvälineillä.
Onneksi valtiomme on tehnyt myös monen muun asian vaikeaksi maassamme, jossa virkamiehet piiloutuvat jokaikisen pykälän ja direktiivin taakse turvaan, jos asioita pitäisi saada oikeudenmukaisemmiksi tai toimivammiksi.
Suomen valtio SUCKS!!! - tauno sammu
toitsa kirjoitti:
siiten kun meikäläinen saa säästettyä tolaset kolme tonnii(joskus 20. vuoden päästä), niin pakkohan ne sitten on sijoittaa corollaan..mutta mitä mahtaa katsastuksen sedät sanoo,? että onkos laillista? kun se taitaa olla ikävä tosiasia, että suomessa tiedetään miten auton saa kulkemaan ja näyttämään hyvältä, mutta joku pukumies on joskusmuinoin päättänyt taksin takapenkillä, että kaiken kivan pitää olla kielletty tai ainakin hiton hankalaa..että sellaista. Tyhmiä taidan kysellä, mutta kun en itse tiedä..
eikös yleensä kompastuskivenä ole se tuhannen euron pakokaasutesti jossain helsingissä (onko sitä oikeasti, en tiedä)? mitä se pitää sisällään ja paljonkohan siihen hintaan on lyöty ilmaa...
eikös lisäksi ollut jokin teho-paino suhde mitä ei saanut ylittää tai alittaa, miten päin sitä nyt katsoo...
asiallisesti rakennettu corolla ilman turhia lasikuituhärpäkkeitä olisi kyllä positiivinen asia, kaikille paitsi bemarikuskeille :) - toitsa
tauno sammu kirjoitti:
eikös yleensä kompastuskivenä ole se tuhannen euron pakokaasutesti jossain helsingissä (onko sitä oikeasti, en tiedä)? mitä se pitää sisällään ja paljonkohan siihen hintaan on lyöty ilmaa...
eikös lisäksi ollut jokin teho-paino suhde mitä ei saanut ylittää tai alittaa, miten päin sitä nyt katsoo...
asiallisesti rakennettu corolla ilman turhia lasikuituhärpäkkeitä olisi kyllä positiivinen asia, kaikille paitsi bemarikuskeille :)just..taitaa mun corollani pysyy sellasena ku se nyt on, siellä jonon hännillä kurkkimassa. Meinaan tulee nähtävästi ihan pirun kalliiksi jos laitattaa lisähummia niin että lakikin sen sallii ja auton muut sisuskalut kestää..mutta ehkä seuraava hankinta on sitten sellainen menopeli missä on vakiona jo kivasti niitä hummia..=)
- toitsa
syytä... kirjoitti:
Ihan hölmöähän tämä autojen rakentaminen tai oikeastaan autonrakentamisen rajoittaminen on ollut jo vuosi vuoden jälkeen. Keneltä se on pois jo joku pitää harrastuksena autonrakentamista ja toinen kalastusta.
Nähtävästi päättäjät ovat lyöneet ajat sitten lukkoon lain, jolla pyritään saamaan aikaan maksimaalinen v**utus autonrakentelijoiden keskuudessa ja harrastus lopetettaisiin. Tai sitten jos joku osaa käyttää kädentaitojaan hyväksi autojen parissa, niin sekin on näitten virkamiehien mielestä paha asia. Samat ressukat jotka päättää autonrakentamisesta ja niihin kohdistuvista laista ajavat suoraan tehtaan hihnalta tulevilla vakioautoilla, busseilla, taksilla, polkupyörillä yms mahdollisimman persoonattomilla kulkuvälineillä.
Onneksi valtiomme on tehnyt myös monen muun asian vaikeaksi maassamme, jossa virkamiehet piiloutuvat jokaikisen pykälän ja direktiivin taakse turvaan, jos asioita pitäisi saada oikeudenmukaisemmiksi tai toimivammiksi.
Suomen valtio SUCKS!!!ite en ymmärrä autojen rakentelusta sen enenpää kun laita kalastuksestakaan, mutta sen verran sitä on tullu luettuu ja otettuu selvää että aika "pliisuja" autoja tulee, jos täysin lakia noudattaa ja jos noudattaa niin sitten se tulee s*a*a**n kalliiksi..että täysin samaa mieltä!
- tauno sammu
toitsa kirjoitti:
just..taitaa mun corollani pysyy sellasena ku se nyt on, siellä jonon hännillä kurkkimassa. Meinaan tulee nähtävästi ihan pirun kalliiksi jos laitattaa lisähummia niin että lakikin sen sallii ja auton muut sisuskalut kestää..mutta ehkä seuraava hankinta on sitten sellainen menopeli missä on vakiona jo kivasti niitä hummia..=)
se testi koski kaiketi vain koneita joihin on itse tuupattu ahdin kylkeen tms. Jossain kiihdytyskisassa muistaakseni oli 2004 vuonna hyvin menestynyt AE86 jossa ei tehoja ollut ihan vähän.
- toitsa
tauno sammu kirjoitti:
se testi koski kaiketi vain koneita joihin on itse tuupattu ahdin kylkeen tms. Jossain kiihdytyskisassa muistaakseni oli 2004 vuonna hyvin menestynyt AE86 jossa ei tehoja ollut ihan vähän.
kiitoksia oikein paljon kaikille, jotka ottivat osaa keskusteluun..tuli yllättävän paljon tietoa, josta mulla ei ollu hajuakaan. Ja onnea vaan tulevaisuudelle kaikille autonrakentelijoille tai muuten sen henkisille ihmisille. Jos mulla tulee vielä jotain kysyttävää autoihin liittyen, niin tiiänhän ainakin ettei kaikki ole niitä isin mersun kanssa ajelevia rehvastelijoita..(niitäkin on näkyny näillä keskustelupalstoilla). Meikätyttö lähtee nyt leidin (corollan) kanssa kauniiseen kevätpäivään köröttelemään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894