Tällainen kysymys esitettiin kielipolitiikka-palstalla. Voisiko joku SuoLi:n jäsen kommentoida?
"Mitä mieltä SuoLi on maahanmuutajista, erityisesti musliimeista ja somaaleista? Heidän kulttuurihan eroaa hirveästi suomalaisesta ja sen vuoksi heillä voi olla todella vaikeata sopeutua. (muutamissa ryhmissä työttömyys jopa yli 70%")
Pitäisikö työnantaja antaa musliimien rukoilla 5 kertaa päivässä? Pitäisikö valtio myös pystyttää moskejoita? Saisiko musliimit pitää kuukauden vapaata Ramadanin aikana?
Ruotsissa on mennyt niin pitkälle että perinteisiä koulun päättäjäisiä kirkossa ei enää saa pitää koska tämä on luokkaus musliimeja kohtaan. Olen myös kuullut että ruotsin koulussa ei saa enää opettaa ruotsin kansallislauluakaan.
Suomenruotsalaisuus ei voi olla uhka suomen kulttuuria kohtaan koska se on aina ollut osa sitä. Sen sijaan muslimien kova kasvu (30 vuoden kuluttua europan suurin uskonto!) voi todella muuttaa suomen kulttuuria. Saa nähdä milloin perinteiset kristilliset pyhäpäivät (joulu, pääsiäinen ym) vaihtuvat muslimilaisiin pyhäpäiviin (Ramadan ym)."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000108&posting=22000000015422685
Kysymys kielipolitiikka palstalta
Parilasta
1
349
Vastaukset
- Vokkie
siis tämä viestihän oli tarkoitettu Suomalaisuuden liitolle, joten tämä ei kuulu roolipeli painotteiselle palstalle :-) ilmeisesti viestin replyttäjä tämän tiesikin, mutta halusi kettuilla viestin kirjoittajalle.
Epätietoisille:
Siis tässä tapauksessa EI tarkoiteta suomen liveroolipelaajat (suoli ry) yhdistystä.
-Vokkie-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282177Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441811- 381488
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941163- 541133
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua26926Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327867Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104810Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53722