Tällainen kysymys esitettiin kielipolitiikka-palstalla. Voisiko joku SuoLi:n jäsen kommentoida?
"Mitä mieltä SuoLi on maahanmuutajista, erityisesti musliimeista ja somaaleista? Heidän kulttuurihan eroaa hirveästi suomalaisesta ja sen vuoksi heillä voi olla todella vaikeata sopeutua. (muutamissa ryhmissä työttömyys jopa yli 70%")
Pitäisikö työnantaja antaa musliimien rukoilla 5 kertaa päivässä? Pitäisikö valtio myös pystyttää moskejoita? Saisiko musliimit pitää kuukauden vapaata Ramadanin aikana?
Ruotsissa on mennyt niin pitkälle että perinteisiä koulun päättäjäisiä kirkossa ei enää saa pitää koska tämä on luokkaus musliimeja kohtaan. Olen myös kuullut että ruotsin koulussa ei saa enää opettaa ruotsin kansallislauluakaan.
Suomenruotsalaisuus ei voi olla uhka suomen kulttuuria kohtaan koska se on aina ollut osa sitä. Sen sijaan muslimien kova kasvu (30 vuoden kuluttua europan suurin uskonto!) voi todella muuttaa suomen kulttuuria. Saa nähdä milloin perinteiset kristilliset pyhäpäivät (joulu, pääsiäinen ym) vaihtuvat muslimilaisiin pyhäpäiviin (Ramadan ym)."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000108&posting=22000000015422685
Kysymys kielipolitiikka palstalta
Parilasta
1
321
Vastaukset
- Vokkie
siis tämä viestihän oli tarkoitettu Suomalaisuuden liitolle, joten tämä ei kuulu roolipeli painotteiselle palstalle :-) ilmeisesti viestin replyttäjä tämän tiesikin, mutta halusi kettuilla viestin kirjoittajalle.
Epätietoisille:
Siis tässä tapauksessa EI tarkoiteta suomen liveroolipelaajat (suoli ry) yhdistystä.
-Vokkie-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1225968Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745282059Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk261366Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111263Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861123Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481015- 64991
- 65931
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59915Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24914