Te, "vanhemmat ja elämää enempi nähneet ;)
Mitä mieltä olette seuraavasta kuviosta? Olen eronnut vuosia sitten. Asustelen lapsieni kanssa. He ovat jo isoja, yksi täysikäinen, toinen vielä ala-asteella. On ollut yrityksiä; varsinkin eron jälkeen piti väkisin löytää joku täyttämään "ihanan" ex-mieheni paikka. Ihanuus oli kaukana liitosta, minun asemaani voisi kuvailla sanalla "alistettu".
Nyt olen pitänyt yhtä miehen kanssa, joka on työnsä puolesta paljon menossa. Päivääkään emme yhdessä ole asuneet, hän on eronnut ja sanonut suoraan, ettei koskaan mene naimisiin kanssani. Lapsien takia olemme tavanneet vain silloin, kun he eivät ole paikalla.
Mies on "laiskistunut". Alkuun sain häneltä miehistä tukea, mm. muutossa jne. Nyt asetelma on se, että hän makaa sohvalla ja odottaa kaiken valmiina. Mitään hän ei tee, vaikka pyydän. Sanoo syyksi, että hän on vain vieraana eikä ne ole minun hommia.
Minusta tuntuu, että minua käytetään hyväksi. Teen töitä kotona, hoidan perheeni ja sitten viikonloppuisin passaan miestä. Hän on minulle tärkeä, mutta olen katkera, myönnän. Hän tekee vain sen, mitä itse sattuu haluamaan. Emme käy juuri missään, koska hän ei esim. tanssi eikä kuulema jaksa viikonloppuisin mennä..
Onko tämä ihan oikein? Onko vika minussa, vaadinko liikaa? Onko liikaa pyydetty, jos pyydän häneltä apua esim. auto-asioissa? Tuntuu, että on.
Mitä olette mieltä?
Kysyisin mielipidettänne
16
884
Vastaukset
- tuollaisen
miehen oikopäätä ja etsisin sellaisen josta on muutakin hyötyä kuin sohvalla makailu!
- "vaistolla"
sanoisin, että "kolmas osapuoli" kuviossa...
.... aavistat varmaan itsekin ????? Ehdotan, että pohdit itseksesi, mitä tältä päivältä ja tulevilta haluat. Onko se sohvalla löhöävä mies, joka tulee luoksesi passattavaksi ja esittää vaatimuksia. Ainakin ulkopuolisesta kuulostaisi siltä, että sinulla on este ja häiriö elämässäsi. Tiedän joidenkin naisten nauttivan siitä, että talossa on mies, jota saa passata. Riittääkö se sinulle?
Miksi muuten tapaatte vain sinun luonasi?
Eikö hän ota vuorostaan sinua hemmoteltavaksi kotiinsa?
Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
Mitä mukavia asioita jaatte yhdessä?
Miltä sinusta tuntuu, kun odotat häntä tulevaksi?
Tuoko hän lisäarvoa elämääsi vai lisääkö kuormaasi?
Ehdotan, että mietit itseksesi vakavasti mitä haluat ja toimit sen mukaan. (En odota vastauksiasi tänne palstalle.)
Hyvää jatkoa ja mukavia uusia harrastuksia.- Wanhaduunari
Heitä hitoil koko ukko siit sohvalt haisemast.
Mitä sieki aikuine ihmine sitä käyt suremaa.
Niit o kuule mailmas parempiiki ukkoi tää yks mokoma.
Äläkä ota semmost ukko joka ei naimisii haluu mennä.
Semmosist avojutuist ei o ku harmii. Ei ne oo ees tosissaa kuha vaa vähäaikaa kattelee ja sit taas menee seuraava lua.- 52-v
Olen täysin samaa mieltä . Mitä hemmettiä tommosta kattelee. Muitakin miehiä vielä on vapaana. Tämä tyyppi ei selvästikään ole sulle oikea.
- blue-eyes45+
52-v kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä . Mitä hemmettiä tommosta kattelee. Muitakin miehiä vielä on vapaana. Tämä tyyppi ei selvästikään ole sulle oikea.
Millainen markkina-arvo on naisella, jolla on vielä yks ala-ikänen laps? Joka on ujohko, tavallisen nätti, naisellisen pyöreä ja vielä pikkusen enempi uskovainen, kuin ateisti. Joka sanoo ei "yhden yön"- hepuille ja joka tykkäis, että joku joskus keittäs aamuteet/-kahvit ja ottas kainaloon, vaalis romantiikkaa siinä arjen keskellä jne.
Siis minä vaan kysyn, ei kuule taida olla mistä valita ;) - Jermu
blue-eyes45+ kirjoitti:
Millainen markkina-arvo on naisella, jolla on vielä yks ala-ikänen laps? Joka on ujohko, tavallisen nätti, naisellisen pyöreä ja vielä pikkusen enempi uskovainen, kuin ateisti. Joka sanoo ei "yhden yön"- hepuille ja joka tykkäis, että joku joskus keittäs aamuteet/-kahvit ja ottas kainaloon, vaalis romantiikkaa siinä arjen keskellä jne.
Siis minä vaan kysyn, ei kuule taida olla mistä valita ;)Toisaalta hyö on oikeassa ja sinä olet oikeassa siihen asti, kun olet löytänyt jotain, mutta et ihan toiveiden mukaista...
Kelaappas juttua vielä pidemmälle...Millainen markkina-arvo tuon kaiken mainitsemasi jälkeen ja sekin vielä kaiken huippuna, että olet eräällä tavalla varattu muiden silmissä, kun sinulla käy tuo vakituinen vierailija luonasi.
Pystytkö tuossa elämäsi tilanteessa antamaan reilun mahdolllisuuden jollekkin toiselle ihmiselle, joka mahdollisesti täyttäisi muitakin toiveita ja olisi kiinnostunut sinusta, ei ilmaisesta "palvelutalopaikasta"?
Jos ei puhe auta, niin pyyhkäise pöytä tyhjäksi ja katsele itseäsi ja markkinatilannetta uudelleen. Joskus kalustettu kämppä on kiva olla olemassa ja joskus tyhjä menee paremmin kaupaksi... - sinulla..
blue-eyes45+ kirjoitti:
Siis minä vaan kysyn, ei kuule taida olla mistä valita ;)..on tosiaan kova tarve sen toisen kainaloon.
Itse olen ollut 10v eronnut, enkä kovin helposti
ole kaivanut että minulle joku aamukahvia keittäis,
tai kaupassa/ruokaa tekis, mutta ymmärrän sinua
että kaipaat ilmeisesti tuota romantiikkaa, ja
se on se mikä painaa sinua.
Ai niin ja olen mies, että kai se nyt varmaan
sinusta on eri asia?.. kyllä sekin auttaa asiaa
kun tekee työtä kuin hullu, ei niin ole aikaa
hössöttää turhia. ;) - hilmeliina
sinulla.. kirjoitti:
..on tosiaan kova tarve sen toisen kainaloon.
Itse olen ollut 10v eronnut, enkä kovin helposti
ole kaivanut että minulle joku aamukahvia keittäis,
tai kaupassa/ruokaa tekis, mutta ymmärrän sinua
että kaipaat ilmeisesti tuota romantiikkaa, ja
se on se mikä painaa sinua.
Ai niin ja olen mies, että kai se nyt varmaan
sinusta on eri asia?.. kyllä sekin auttaa asiaa
kun tekee työtä kuin hullu, ei niin ole aikaa
hössöttää turhia. ;)olet kesken kuntoutumisen sen ensimmäisen alistavan miehen ansiosta,kun olet taas samanlaisen lötkön ottanut itelles sohvalle makaamaan.
Hanki hyvä tyttö oma elämä,ennenkuin on oikeasti rullaattori ainut kaveri.
Aina,kun sinulla on oma vapaa vkl lähde katteleen ihmisiä ja nauttimaan elämästä.
Ei pelkkä romantiikka ja sexsi tee elämää ,vaan kaikenlainen muu touhu.
Ellei sinun nykyinen sohvaloinen ole himouskossa ,älä hetkeäkään kuvittele ,että on sinulle uskollinen ja vielä reissari mies.
Varo tuliaisia. - sinulla..
hilmeliina kirjoitti:
olet kesken kuntoutumisen sen ensimmäisen alistavan miehen ansiosta,kun olet taas samanlaisen lötkön ottanut itelles sohvalle makaamaan.
Hanki hyvä tyttö oma elämä,ennenkuin on oikeasti rullaattori ainut kaveri.
Aina,kun sinulla on oma vapaa vkl lähde katteleen ihmisiä ja nauttimaan elämästä.
Ei pelkkä romantiikka ja sexsi tee elämää ,vaan kaikenlainen muu touhu.
Ellei sinun nykyinen sohvaloinen ole himouskossa ,älä hetkeäkään kuvittele ,että on sinulle uskollinen ja vielä reissari mies.
Varo tuliaisia...minä kun olen mies, enkä homo, ;), ja kai tarkoitit tuolle aloittajalle juttusi, ja minä en ole hänen sohvaa nähnyt, enkä myöskään aloittajasta tiedä sen enempää kuin mitä tässä ketjussa on. ;)
blue-eyes45+ kirjoitti:
Siis minä vaan kysyn, ei kuule taida olla mistä valita ;)Älä hyvä ihminen usko, että kuvaamasi henkilö on ainoa, jonka voisit saada. Kyllä niitä yksinäisiä miehiä maailmassa löytyy, useimmat varmaan osaisivat antaa enemmänkin arvoa sinulle ja palveluillesi. Parisuhteessa mielestäni molempien pitäisi haluta/osata ottaa vastaan ja antaa itse. Jos jumiudut tuohon yhteen ihmissuhteeseen, tuskin voit samaan aikaan olla avoin uusille mahdollisuuksille.
Tai pitäisikö sinun kokeilla, onnistuisitko ehkä parantamaan nykyistä suhdetta, jos ottaisit asian reippaasti esille ja kertoisit itse mitä haluaisit?
Kuvauksesi itsestäsi kuulostaa monen miehen unelmalta. Ellei nykyinen kumppanisi osaa tai halua sinua arvostaa, anna jollekin toiselle miehelle tilaisuus nauttia unelmansa toteutumisesta.
Nenä pystyyn, arvosta itseäsi, niin toisetkin arvostavat. ;)
PS: Äskettäin luin jutun 70-vuotiaasta naisesta, joka oli vasta siinä iässä löytänyt unelmiensa miehen ja ensimmäistä kertaa elämässään kokenut fyysisen rakkauden todellista iloa (vaikka oli leski-ihminen).
- tommonen
paskakasa pihalle ja vähän äkkiä !
- blue-eyes45+
kiitos kommenteista, saa tulla lisääkin :)
Hän on kertakaikkisen mukava seuramies, mutta ilmeisesti "laiskuus" juontaa juurensa jo kotoa. Pilallepassattu, jos sanotaan suoraan.
Olen miettinyt, josko vaadin liikaa, mutta koskapa avioliittoni vei kaiken itsetuntoni ja sen jälkeen kohtaamani miehet ovat olleet suunnilleen tätä samaa kastia, niin ei ole edes mahdollisuutta vertailla, Eikä siis ole edes hajua siitä, mikä on normaalia...
Minä olen aina ollut se passaaja. Eräs mies minulle sanoikin, että "mä nyt näytän sulle mallia, miten aamupala valmistetaan, että osaat sitten tehdä oikeanlaisen mulle aamuisin". Ja totta kai minä tein. Se loppu kuitenkin lyhyeen, kun sain sen verran koottua itseäni, että irtisanouduin piian hommasta.
Olen yrittänyt puhua, mutta... ei tulosta. Jokin on mikä hänessä pitelee, ja se on yksinjäämisen pelko. SE, ettei kukaan mies voi tosissaan rakastaa tällaista. Enhän minä mikään erikoinen olekaan; en miss suomea nähnytkään :) Mutta kyllä mun kanssani kehtaa ulos lähteä ja osaan minä jotain jutellakin ;)
Uskossa olen "tavallisen" verran eli minulla on omatunto ja pyrin olemaan tekemättä kellekään tieten tahtoen pahaa. Totta kai se, että toinen ei periaatteesta mene naimisiin tai kihloihin minun kanssani - koskeehan se.
Miten minä voisin nätisti sanoa, että rakkaus rasittaa? Että ei riitä, että hän tulee matkan takaa ja lösähtää sohvalle, että minäkin kaipaisin jotakin...
Hänellä on sydän paikallaan, mutta onko tämä jotain laiskuutta ja itsekkyyttä, en tiedä.- naimisiin*
jos on laiska mies? Tuo haiskahtaa vähän turvallisuushakuiselta takertumiselta. Vähän ristiriitaista että valitat miehen olevan passattava otus joka ei suostu naimisiin kanssasi:O Olisit tyytyväinen että sinulla on mahdollisuus lempata sopivan tilaisuuden tullen yli laidan.
- sen
ala-asteikäisen lapsen laittaisit siksi aikaa jos lähtisitte jatkuvasti jorailemaan viikonloppuisin?
Siitä vasta riemu nousisi jos pieni lapsesi joutuisi olemaan yksin kotona kun äiskä liihottelisi kylillä uuden ukkonsa kanssa. - toivontytär
että tilanne muuttuisi.Turhaan tuhlaat aikaasi ja energiaasi epätyydyttävään suhteesen. Lopeta suhde Sinä pärjäät ilman häntäkin, varmasti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141612Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641589- 1331210
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83797
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406624- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525