Miten teidän 6.luokkalaisten tyttöjen meikkaamisen laita on? annatteko suosiolla tytön meikata ja millasta meikkiä esim. kouluun laitetaan?
meillä tytär meikkaa joka päivä, nyt on tullut mustat rajaukset niin alas kuin ylöskin käyttöön ja minusta tuntuu etten oikein tahtoisi tytön niin meikkaavan. meikki on kuitenkin aika raju. olen yrittänyt puhua että jättäis ne alarajaukset pois mut aivan turhaan... :(
muiden vanhempien kokemuksia siis kaipaisin. itse alotin meikkaamisen vasta 9.luokalla ja tuntuu että tuo ala-asteikä on vähän turhan aikaista pynttäykselle... kalkkisko...???
Meikkaako teidän 6.luokkalaiset?
77
8746
Vastaukset
- maria V.
Itse aloitin meikkauksen 5. luokalla ripsivärillä ja kuudennella sitten kiskoin niitä rajauksia naamaan vanhempien vastalauseista huolimatta. Äitini ei onnistunut estämään meikkaustani, mutta osti minulle ruskean ripsivärin ja kajaalin, jotta ainakin se musta jäisi pois. Taitaa mennä kuitenkin muutamia vuosia ennen kuin tajuaa sen siistin meikin paremmuuden, nuorena sitä ei vielä osaa. Olen tässä miettinyt että olisiko varhaisteinin vieminen meikkikouluun parempi, jäisi ainakin ne järkytykset näkemättä, ja oppisi nuori tyttö meikkaamaan niinkuin ikäiselleen sopii, kun ei ne tahdo enää meikistä luopuakkaan.
- minä
Näyttää siltä, että siinä 6:nnen luokan tuntumassa tytöt aloittavat meikkaamaan. Usein se alkaa juuri niin, että vedetään kajalilla rajaukset. Ripsiväri tulee myöhemmin kuvioihin.
Eipä ne tuonikäiset tytöt paljon perusta vanhempien mielipiteistä "siististä" meikistä. Hehän "tietävät" itse, kuinka meikataan. Heidän mielestään meikin pitää näkyä! Kunpa vaan saisimme heidät kouluun hiukan huomaamattomammassa meikissä! se taitaa olla vaan toiveajattelua. Kannattaa pikkuhiljaa vihjailla meikin teosta, ja ehdottaa itse jotakin toisenlaista tyyliä, ehkä siitä joku ottaa opikseen. - asiallinen_tuntija
minä kirjoitti:
Näyttää siltä, että siinä 6:nnen luokan tuntumassa tytöt aloittavat meikkaamaan. Usein se alkaa juuri niin, että vedetään kajalilla rajaukset. Ripsiväri tulee myöhemmin kuvioihin.
Eipä ne tuonikäiset tytöt paljon perusta vanhempien mielipiteistä "siististä" meikistä. Hehän "tietävät" itse, kuinka meikataan. Heidän mielestään meikin pitää näkyä! Kunpa vaan saisimme heidät kouluun hiukan huomaamattomammassa meikissä! se taitaa olla vaan toiveajattelua. Kannattaa pikkuhiljaa vihjailla meikin teosta, ja ehdottaa itse jotakin toisenlaista tyyliä, ehkä siitä joku ottaa opikseen."Kunpa saisimme"... kyllä saatte, te olette vanhempia ja lapset vasta pikkuisia ala-astelaisia! Nytkö jo on auktoriteetti mennyt? Enpä usko!
Mistä lapset meikkinsä saavat? Yleensä vanhemmat ostavat tai ainakin antavat rahat niihin. Voitte hyvin kieltää meikkien ja esim. string-alushousuhen oston kunnes ovat vaikka 9.luokalla. Ehkä ostavat salaa, mutta ainakin homma vaikeutuu, kun ei voi pesettää kiellettyjä alkkareita tai lähteä kotoa meikit valmiiksi naamassa.
Eivät lapset näitä asioita päätä! - Liisa
asiallinen_tuntija kirjoitti:
"Kunpa saisimme"... kyllä saatte, te olette vanhempia ja lapset vasta pikkuisia ala-astelaisia! Nytkö jo on auktoriteetti mennyt? Enpä usko!
Mistä lapset meikkinsä saavat? Yleensä vanhemmat ostavat tai ainakin antavat rahat niihin. Voitte hyvin kieltää meikkien ja esim. string-alushousuhen oston kunnes ovat vaikka 9.luokalla. Ehkä ostavat salaa, mutta ainakin homma vaikeutuu, kun ei voi pesettää kiellettyjä alkkareita tai lähteä kotoa meikit valmiiksi naamassa.
Eivät lapset näitä asioita päätä!Jos lapset itse haluavat meikata, niin miksi he eivät saisi sitä tehdä? Ja miksi meikki ei saisi olla vahvaa jos se kerran on muotia ? Haluaisitteko mieluummin, että lapsenne meikkaisi vahvasti vai että hän ei meikkaisi ollenkaan ja häntä kiusattaisiin siitä? Nykyajan nuorien elämä on erilaista kuin teidän elämänne...
- Anonyymi
"Kunpa saisimme"... kyllä saatte, te olette vanhempia ja lapset vasta pikkuisia ala-astelaisia! Nytkö jo on auktoriteetti mennyt? Enpä usko!
Eivät lapset näitä asioita päätä!Mun mielestä lapsi saa päättää itse näistä asioista, että käyttääkö vaiko ei. Ja ite oon ostanu meikkiä kyllä ihan salaa kertonu vasta myöhemmin äidille. Itseni mielestä aikuiset eivät saa määrätä näin paljoa meidän elämästään vaikka ovatkin kokeneempia. Ja jos ostaa omilla rahoillaan niin mitä se teitä vanhempia haittaa että käyttää omaa rahaa tuollaiseen. sanompahan vain.
- 3xäiti
Meilläkin 6.luokkalainen käyttää jo meikkiä. Ei onneksi jaksa päivittäin sotkea kauniita kasvojansa, mutta monesti viikossa kuitenkin. Meikkiä on kokeiltu jo viime vuonna, mutta lähinnä "bileissä".. Rajaukset tulivat kuvaan tänä vuonna. Aiemmin oli vielä siistimpi, kun laittoi vain himmeän sävyisiä luomivärejä tai ripsiväriä. Annan aika vapaasti itse käyttää meikkiä, joskus se on opittava, ja äidin sanomiset ei paljon auta. Olen itsekin käyttänyt sitä keinoa, että ostin vaalean ruskeaa kajaalia tytölle, vaan ei onnistunut viestin perille meno. Likka osti omilla rahoilla sitä mustaa! Mielestäni huolissasi sinun ei tarvitse olla. Aikansa kutakin, kun taidot karttuu meikin väritkin "pehmenevät" ja määrä vähenee.
- tieditkö eddä..
Nykyään meikataan 8w ylöspäin:D että sellasta...
- hahhahhaa
osaavat myös silloin jo kirjoittaa.
- nghk
ei kaikkien kersat!!
- mimma
lohduttavaa kuulla että muillakin äideillä on näitä samoja ristiriitoja tyttäriensä kanssa... :) .
itsekin olen yrittänyt tytölle selittää että vähempi meikki on paljon kauniimpi kuin ne mustat rajaukset... mutta turhaan. noh, jospa se naisenalku jossain vaiheessa vaihtaa tyylin hiukan hillitympään, tuntuu ettei jaksaisi joka päivä samasta asiasta "nalkuttaa"... alkaa tuntea itsensä pahikseksi =/ . - CHerryPoP
Aloiotti itseasissa jo viime vuonna, aikalailla harvakseltaan tosin. Tänä vuonna pitää olla ripsari ja puuteri laitettuna, muuten ei lähde kouluun. Onnekseni tosin olen kautta aikojen yrittänyt puhua kauniin meikin puolesta ja joskus jopa meikannut tytön eli oppi mennyt perille ja meikki on siisti.
Sitähän ei taas koskaan tiedä, josko ensi viikolla on meikki toisin............ - jennininnini
mä meikkasin kutosella, rajaukset oli ihan must! :D ei siinä oo mitään erikoista. :D
- huhhuijakkaa
ymmärrätköhän kuinka naurettavalta näyttää tuon ikäisen rajaukset.Sitten kun ei osata kunnolla niin töhritty naamataulu on karmeata katsottavaa.
- Anonyymi
huhhuijakkaa kirjoitti:
ymmärrätköhän kuinka naurettavalta näyttää tuon ikäisen rajaukset.Sitten kun ei osata kunnolla niin töhritty naamataulu on karmeata katsottavaa.
Mistäs sinä sen tiedät miltä hänen naamataulunsa näyttää ja miten hyvä hän on jospa huolehdit omista asioista :)
- Sateella ja jäällä laatua?
Ei meikannut meidän tyttö kuudenellaluokalla. Hänen kavereitaan kävi välistä meillä. Kyselin; " Mitäs tivolipellejä" nään on jos oli meikkiä
Kasvatus on muuten kohtuulisen vapaata. Meikkejä ja lävistyksiä voi käyttää sitten kun hankii niihin omalla työllä rahat.
Meidän ala-asteenkoulussa ei katsota meikkejä hyvällä. "Tivolipellet" laitetaan pesulle.- 3xäiti
Kiinnitin huomiota viimeiseen lauseeseen tekstissäsi... Siis käskevätkö koulussa opet lapsen pesulle jos on meikkiä?
Se nimittäin ei ole koulun tehtävä eikä oikeuskaan. Jos vanhemmat antavat lapselle luvan meikkaamiseen, mikään "ammattilainen" ei sitä voi kieltää. Kuka määrittelee missä raja kulkee? Kuka määrää sen, minkä ikäisenä saa meikata?
Voi olla, että näin joissain kouluissa tapahtuu, mutta mielestäni se ei ole oikein. Silloinhan koulussa voitaisiin myös määritellä lasten vaatetus yms. Tiistaina pitää olla verkkarit, torstai on farkkupäivä jne. Kärjistettynä... - äiti kans
Niinpä... onnex ei täällä Suomessa olla sitä uniformukoulu-tyyliä. Eiköhän se jokaisen perheen oma asia ole että meikkaako lapset missä iässä?! Ja voi tyttörukkia...toivottavasti et niiden kuullen ole tivolipelleix haukkunu!!!! Tuskin hyvää tekee nuoren haavoittuvalle mielelle jos vieras aikuinen noin suustaan latelee!!!
- on oikeassa
äiti kans kirjoitti:
Niinpä... onnex ei täällä Suomessa olla sitä uniformukoulu-tyyliä. Eiköhän se jokaisen perheen oma asia ole että meikkaako lapset missä iässä?! Ja voi tyttörukkia...toivottavasti et niiden kuullen ole tivolipelleix haukkunu!!!! Tuskin hyvää tekee nuoren haavoittuvalle mielelle jos vieras aikuinen noin suustaan latelee!!!
Sen ikäiset likat naureskelee nolona, jos heitä sanotaan Tivolipelleiksi; ei ne siitä loukkaannu, eikä saa entoja!
Minusta opettajat voivat vaatia oppilasta pesemään kasvonsa, jos oppilas on open mielestä liian rajussa meikissä. Joku tolkku sentään ala-asteikäisillä koulussa. Voivathan tytöt meikata vapaa-ajalla rajmmin, jos vanhemmat siihen suostuvat. Joissain kouluissa on kielletty esim. napapaidan käyttö. Siitä tuli joskus TV-uutisissakin.
Meiläkin on tytöt, 14- ja 17-vuotiaat. Ovat kyllä meikanneet 6:nnella luokallakin joskus, mutta vain kevyestu esim. luomiväriä tai vähän ripsaria. Ei mitään sotamaalauksia kouuun!! - 3xäiti
on oikeassa kirjoitti:
Sen ikäiset likat naureskelee nolona, jos heitä sanotaan Tivolipelleiksi; ei ne siitä loukkaannu, eikä saa entoja!
Minusta opettajat voivat vaatia oppilasta pesemään kasvonsa, jos oppilas on open mielestä liian rajussa meikissä. Joku tolkku sentään ala-asteikäisillä koulussa. Voivathan tytöt meikata vapaa-ajalla rajmmin, jos vanhemmat siihen suostuvat. Joissain kouluissa on kielletty esim. napapaidan käyttö. Siitä tuli joskus TV-uutisissakin.
Meiläkin on tytöt, 14- ja 17-vuotiaat. Ovat kyllä meikanneet 6:nnella luokallakin joskus, mutta vain kevyestu esim. luomiväriä tai vähän ripsaria. Ei mitään sotamaalauksia kouuun!!Väitän edelleen ettei opettaja saa puuttua kuudesluokkalaisen meikintekoon. Se on vanhempien tehtävä. Kirjoitit, että siinä tapauksessa jos on LIIKAA meikannut. Kyse onkin siitä, mikä on liikaa? Kuka sanoo rajan? Entäs jos opettaja onkin lestaadiolainen, eikä hyväksy meikkausta ollenkaan? Jos kasvoissa on esim. piirretty kuvia tai kirjoitettu törkeyksiä, niin se on eri asia. (Mutta tuskin kukaan on kuitenkaan niin hölmö!) Kyse on yksilön vapaudesta - myös koulussa. Opettaja ei voi oman mielipiteen takia käskeä lasta pesemään kasvojaan puhtaaksi. Toivottavasti ymmärsit, mitä tarkoitin...
- on oikeassa!!
3xäiti kirjoitti:
Väitän edelleen ettei opettaja saa puuttua kuudesluokkalaisen meikintekoon. Se on vanhempien tehtävä. Kirjoitit, että siinä tapauksessa jos on LIIKAA meikannut. Kyse onkin siitä, mikä on liikaa? Kuka sanoo rajan? Entäs jos opettaja onkin lestaadiolainen, eikä hyväksy meikkausta ollenkaan? Jos kasvoissa on esim. piirretty kuvia tai kirjoitettu törkeyksiä, niin se on eri asia. (Mutta tuskin kukaan on kuitenkaan niin hölmö!) Kyse on yksilön vapaudesta - myös koulussa. Opettaja ei voi oman mielipiteen takia käskeä lasta pesemään kasvojaan puhtaaksi. Toivottavasti ymmärsit, mitä tarkoitin...
Miten sitten opettajat pystyy kieltämään esim. napapaidat???
Ja liika on liikaa...tarkoittaa siis sitä, että se mikä on opettajan/opettajien mielestä liikaa. Ja näkeehän sen nyt sokeakin otsallaan, mikä on liikaa!
Kyllä minun mielestäni opettaja saa puuttua suttuiseen ulkonäköön.
Kylä näitä vapauksia on yksilöillä ihan tarpeeksi ilman meikkiäkin. Monet lapset/nuoret saavat esim. tupakoida kotonaan/vapaa-ajallaan, mutta koulussa ei saa! onko sekin yksilön vapauden menettämisestä, että tupakointi kouluissa on kielletty?? Mieti nyt vähän!
En siis kiellä meikkaamista, vaan LIIKAA meikaamista. vanhemmat voisivat vähän katsoa näiden lastensa perään, sillä lapsiahan kuudesluokkalaiset vielä ihan selvästi ovat. - ris-ta
on oikeassa kirjoitti:
Meiläkin on tytöt, 14- ja 17-vuotiaat. Ovat kyllä meikanneet 6:nnella luokallakin joskus, mutta vain kevyestu esim. luomiväriä tai vähän ripsaria. Ei mitään sotamaalauksia kouuun!!Äiti ei tykännyt kun meikkasin ala-asteella kouluun, eikä antanut oikeastaan lupaa. Meikkasin koulumatkalla, ja ennen koulusta lähtöä pesin meikit pois. Eihän siinäkään mitään järkeä ollut, mutta maalit piti saada naamaan!
- asiallinen_tuntija
Tässä voisi tosiaan koulukin joskus ottaa asiaan kantaa. Joku koulu taisi kieltää napapaidat, toinen lävistykset - mistä löytyisi se fiksu ja ryhdikäs rehtori joka haluaisi antaa lapsille lapsuuden takaisin kun vanhemmista ei selvästi siihen ole?
Olet erinomaisen fiksu isä, ja heittelemäsi kommentit varmasti tyttöjen mieleen jäävät. Tekstistäsi tuli myös hyvin esille se, että vanhemmilta ne meikkirahat tulevat, jos tulevat. Oikein tekee myös ala-aste, jossa meikkipellet pestään.
Olet vetänyt vuosikaudet synttäreitä eräässä palveluyrityksessä, ja on surullista kuulla jo 8-vuotiaiden toteavan etteivät voi osallistua leikkeihin koska korvikset häviävät, hame on liian kapea tai korot liian korkeat. Taas kerran, kuka on nämäkin vaatteet mahtanut ostaa... - asiallinen_tuntija
3xäiti kirjoitti:
Kiinnitin huomiota viimeiseen lauseeseen tekstissäsi... Siis käskevätkö koulussa opet lapsen pesulle jos on meikkiä?
Se nimittäin ei ole koulun tehtävä eikä oikeuskaan. Jos vanhemmat antavat lapselle luvan meikkaamiseen, mikään "ammattilainen" ei sitä voi kieltää. Kuka määrittelee missä raja kulkee? Kuka määrää sen, minkä ikäisenä saa meikata?
Voi olla, että näin joissain kouluissa tapahtuu, mutta mielestäni se ei ole oikein. Silloinhan koulussa voitaisiin myös määritellä lasten vaatetus yms. Tiistaina pitää olla verkkarit, torstai on farkkupäivä jne. Kärjistettynä...Jos vanhemmat eivät pysty huolehtimaan muksuistaan näiden kehitystason mukaan, on koulun syytä tarttua asiaan. Stringit, napapaidat, meikit ja lävistykset eivät kuulu lapsille, niissä on taustalla aikuisten asioita. Jos vanhemmat eivät tätä tajua on koulun tehtävä kertoa se heille. Vaikeampi on varmasti sinunkin keksiä perusteluja sille, miksi on tarvetta antaa näiden muksujen meikata kuin sille, miksi lapsia pitäisi tukea olemaan lapsia.
- asiallinen_tuntija
on oikeassa!! kirjoitti:
Ja liika on liikaa...tarkoittaa siis sitä, että se mikä on opettajan/opettajien mielestä liikaa. Ja näkeehän sen nyt sokeakin otsallaan, mikä on liikaa!
Kylä näitä vapauksia on yksilöillä ihan tarpeeksi ilman meikkiäkin. Monet lapset/nuoret saavat esim. tupakoida kotonaan/vapaa-ajallaan, mutta koulussa ei saa! onko sekin yksilön vapauden menettämisestä, että tupakointi kouluissa on kielletty?? Mieti nyt vähän!
En siis kiellä meikkaamista, vaan LIIKAA meikaamista. vanhemmat voisivat vähän katsoa näiden lastensa perään, sillä lapsiahan kuudesluokkalaiset vielä ihan selvästi ovat.99% 8vuotiaista ei osaisi valita itselleen siistejä ja edustavia kouluvaatteita. Eikä tätä osaisi moni neljäsluokkalainenkaan. Eivät lapset osaa arvioida, mikä on sopivaa ja mikä ei - näkeehän sen jo sisarpalstan "lasten suusta" -sisällöstäkin! Kyllä aikuisen tehtävä on kertoa, että megameikki-minihame-napapaita -yhdistelmä voi kertoa muille ihmisille muustakin kuin muotitietoisuudesta.
- Inka
3xäiti kirjoitti:
Voi olla, että näin joissain kouluissa tapahtuu, mutta mielestäni se ei ole oikein. Silloinhan koulussa voitaisiin myös määritellä lasten vaatetus yms. Tiistaina pitää olla verkkarit, torstai on farkkupäivä jne. Kärjistettynä...Monissa maissa on koulupuvut, ja minusta se on hyvä systeemi. Vapaa-ajalla vanhemmat saavat määrätä/sallia miten lapset pukeutuvat.
Meikin suhteen olisi ihan hyvä sama käytäntö, peruskoulussa meikit kielletty, lukiossa/amiksessa sallittu. - Inka
3xäiti kirjoitti:
Väitän edelleen ettei opettaja saa puuttua kuudesluokkalaisen meikintekoon. Se on vanhempien tehtävä. Kirjoitit, että siinä tapauksessa jos on LIIKAA meikannut. Kyse onkin siitä, mikä on liikaa? Kuka sanoo rajan? Entäs jos opettaja onkin lestaadiolainen, eikä hyväksy meikkausta ollenkaan? Jos kasvoissa on esim. piirretty kuvia tai kirjoitettu törkeyksiä, niin se on eri asia. (Mutta tuskin kukaan on kuitenkaan niin hölmö!) Kyse on yksilön vapaudesta - myös koulussa. Opettaja ei voi oman mielipiteen takia käskeä lasta pesemään kasvojaan puhtaaksi. Toivottavasti ymmärsit, mitä tarkoitin...
Saatko sä työpaikalla polkea jalkaa, jos pomo huomauttaa asiattomasta pukeutumisesta tai meikistä. Auttaako vetoaminen yksilönvapauteen?
- smack
ris-ta kirjoitti:
Äiti ei tykännyt kun meikkasin ala-asteella kouluun, eikä antanut oikeastaan lupaa. Meikkasin koulumatkalla, ja ennen koulusta lähtöä pesin meikit pois. Eihän siinäkään mitään järkeä ollut, mutta maalit piti saada naamaan!
Niinpä niin...;) :))
- Ihmettelevä
Jos vanhemmat eivät pysty huolehtimaan muksuistaan näiden kehitystason mukaan, on koulun syytä tarttua asiaan. Stringit, napapaidat, meikit ja lävistykset eivät kuulu lapsille, niissä on taustalla aikuisten asioita. Jos vanhemmat eivät tätä tajua on koulun tehtävä kertoa se heille. Vaikeampi on varmasti sinunkin keksiä perusteluja sille, miksi on tarvetta antaa näiden muksujen meikata kuin sille, miksi lapsia pitäisi tukea olemaan lapsia.
Jäi mietityttämään tuo "Stringit, napapaidat, meikit ja lävistykset eivät kuulu lapsille, niissä on taustalla aikuisten asioita". Mitä aikuisten asioita on stringien takana? Nehän ovat PIKKUHOUSUT! Pikkuhousuja käyttävät vauvatkin. Napapaidat? Mieluummin katselen nuorella ihmisellä napapaitaa kuin aikuisella. Meikit? Siis, itse olen 24 vuotias nainen. En käytä juurikaan stringejä koska mielestäni ne ovat epämukavat, mutta monien mielestä ne ovat miellyttävät jalassa. Enkä juuri meikkaa muuta kuin viikonloppuna jos olen menossa johonkin ulos. Minä olen siis mielestäni aikuinen, ja niin monen muunkin mielestä, mutta en juurikaan käytä noita sinun nimeämiä "aikuisten juttuja", päin vastoin, ennemmin miellän nuo jutut murrosikäisten ja nuorten jutuiksi.
- 1 lov pussy
Jos vanhemmat eivät pysty huolehtimaan muksuistaan näiden kehitystason mukaan, on koulun syytä tarttua asiaan. Stringit, napapaidat, meikit ja lävistykset eivät kuulu lapsille, niissä on taustalla aikuisten asioita. Jos vanhemmat eivät tätä tajua on koulun tehtävä kertoa se heille. Vaikeampi on varmasti sinunkin keksiä perusteluja sille, miksi on tarvetta antaa näiden muksujen meikata kuin sille, miksi lapsia pitäisi tukea olemaan lapsia.
LoL "aikuisten asioita" miksi ylinpäänsä nuorten seksi olisi pahasta? No, tuolla ruudun takana on varmaan joku kristuksenpalvoja johon en kyllä hukkaa elämstäni pätkääkää
- hhhvbnmnbvnm
1 lov pussy kirjoitti:
LoL "aikuisten asioita" miksi ylinpäänsä nuorten seksi olisi pahasta? No, tuolla ruudun takana on varmaan joku kristuksenpalvoja johon en kyllä hukkaa elämstäni pätkääkää
vähän parempaa käytöstä tälle palstalle kiitos!!
- odalia
Inka kirjoitti:
Monissa maissa on koulupuvut, ja minusta se on hyvä systeemi. Vapaa-ajalla vanhemmat saavat määrätä/sallia miten lapset pukeutuvat.
Meikin suhteen olisi ihan hyvä sama käytäntö, peruskoulussa meikit kielletty, lukiossa/amiksessa sallittu.lapset saa käyttää meikkiä minkä ikäsenä tahtoo. ei koulupukuja suomeen. mun lapsi saa alottaa jo päiväkodissa meikkauksen jos haluaa. ja stringit ostan ku menee 5 lk. olen ny kahden tytön, Olivian, 4 lk, ja Dalian 2 lk. molemmat käyttää meikkiä ja on pissiksiä, lapset jotka ei käytä meikkiä on rumia. mun lapset onkin paljon nätimpiä kuin teidän vanhojen haahkojen pennut.
- 6-luokkalainen
on oikeassa!! kirjoitti:
En siis kiellä meikkaamista, vaan LIIKAA meikaamista. vanhemmat voisivat vähän katsoa näiden lastensa perään, sillä lapsiahan kuudesluokkalaiset vielä ihan selvästi ovat.Olen 6-luokalla ja monet tytöistä meikkaa niinkuin minäkin. Ei nyt sillälailla koko naamaa täyteen, vaan ripsaria ja huulikiiltoa... Minun äitini vei minut 5 luokalla meikkitunnille ihan vain sen takia että oppisin miten meikki voisi näyttää nätiltä minun ikäiselläni! Se kuuluu murrosikään ja on ihan tavallista että nuori haluaa kokeilla uusia asioita! Sen takia aikuisen tehtävä on opastaa oikeaan suuntaan, isoimman päätöksen tekee kuitenkin nuori.
Minun mielestäni koulu ei saisi puuttua vaatteisiin tai meikkeihin ainakaan kovin paljoa... Varsinkin jos joku aikuinen sanoo sinua pelleksi niin ei kovin kivalta tunnu ja voi lopettaa kauneuden ja ihon hoidon KOKONAAN. Nuorten kesken on ihan normaalia että meikkejä lainaillaan ja kaverit arvostelevat sitä, mutta aikuisten antama kritiikki on syvemmälle painuvaa.
Ajatelkaa jos jonkun lapsen unelma on tulla kampaajaksi, stylistiksi, muotisuunnittelijaksi, malliksi tai meikkaajaksi?
- asiallinen_tuntija
Olet "yrittänyt puhua"? Vanhempana sinä et neuvottele, sinä päätät! Jos annat muksusi ratkaista asioita joiden taustojen pohtimiseen hänellä ei ole kapasiteettia, olet kaveriäiti, et kasvattaja. Ala-asteikäinen kovassa meikissä on naurettavan näköistä, ja kannattaa pitää mielessä myös meikkaamisen tarkoitus. Ei sitä itseä ja muita tyttöjä varten meikata, vaan poikia! Lapset kasvavat aikuisten maailmaan muutenkin liian nopeasti nykyään, ja vastaavilla tempuilla vanhemmat vain tukevat tätä kehitystä...
- ihmettelen...
tyrannimaisen suhtautumisesi vuooksi herää kysymys että liekö itselläsi lapsia??? oletko kasvattajana täysin itsevaltiasdiktaattori, jonka kanssa lapset eivät voi keskustella? ja missä iässä mielestäsi lapsilla on yhtään "valtaa" päättää että esim. meikkaako vai ei? mielestäni myös lapsilla täytyy olla mahdollisuus päätöksiin osallistumiseen... toki niin että viimeisen sanan sanoo vanhemmat. kyllä lapselle saa myös olla "kaveri" kunhan ei hävitä perustehtäväänsä: kasvatusta. jos heittäytyy täysin tyrannimaiseksi täällämääräänminä- tyyliin, saa hyvin pian juuri sen uhman nuoren mielessä nousemaan ja kapinoinnin myötä voi käytös muutua vain pahempaan.
mutta... kukin tyylillään, kasvattakoon lapsensa niinkuin parhaaksi näkee. - olla
ihmettelen... kirjoitti:
tyrannimaisen suhtautumisesi vuooksi herää kysymys että liekö itselläsi lapsia??? oletko kasvattajana täysin itsevaltiasdiktaattori, jonka kanssa lapset eivät voi keskustella? ja missä iässä mielestäsi lapsilla on yhtään "valtaa" päättää että esim. meikkaako vai ei? mielestäni myös lapsilla täytyy olla mahdollisuus päätöksiin osallistumiseen... toki niin että viimeisen sanan sanoo vanhemmat. kyllä lapselle saa myös olla "kaveri" kunhan ei hävitä perustehtäväänsä: kasvatusta. jos heittäytyy täysin tyrannimaiseksi täällämääräänminä- tyyliin, saa hyvin pian juuri sen uhman nuoren mielessä nousemaan ja kapinoinnin myötä voi käytös muutua vain pahempaan.
mutta... kukin tyylillään, kasvattakoon lapsensa niinkuin parhaaksi näkee.Minä luulen, että nimimerkki "ihmettelen" on vasta ajatellut hankkivansa joskus lapsia! Ei ole kyse tyrannimaisuudesta, jos kieltää lapsilta meikkaamisen kouluun ala-aste ikäisenä. Voihan niitä meikkileikkejä leikkiä illalla kotona! Toki monistakin asioista neuvotellaan, mutta kyllä vanhemmat lopulta päättävät, miten tehdään.Minulla on viisi lasta, joista nuorin on 14-vuotias. Kaikenlaisia konahteluja olen nähnyt meilläkin, mutta jos ei vanhempien sana tehoa, siitä seuraa rangaistus. Tunnen tosi paljon sellaisia vanhempia, jotka ovat kavereita lapsensa kanssa. Omien sanojensa mukaan he ovat "samalla aaltopituudella" lastensa kanssa. Ja sen kyllä huomaa. Kyllä nuoret kaipaavat vanhemmissaan auktoriteettia, eikä sillä ole tyrannimaisuudella mitään tekemistä.
- asiallinen_tuntija
ihmettelen... kirjoitti:
mutta... kukin tyylillään, kasvattakoon lapsensa niinkuin parhaaksi näkee.En peräänkuuluta missään nimessä tyranniaa tai "siksi kun minä sanoin" -tasoista kommunikaatiota, vaan sen tärkeän pienen sanan eli ei:n voi sanoa monella tavalla, lasta kunnioittaen ja selittäen. Kunnolla perustellun kiellon lapsikin usein hyväksyy.
En siis peräänkuuluta superautoritääristä ja lannistavaa tyranniaa, vaan _kasvatusta_, johon olennaisena osana kuuluu sana EI silloin kun se aiheellista on.
- mimma
mielenkiinnolla olen seurannut "jutun" etenemistä... mielipiteitä näkyy löytyy laidasta toiseen ja kysymykseni meikkaamisesta on edennyt jo kasvatuksellisiin mielipide-eroihin =) ! olen ilokseni huomannut että jutteluni tyttären kanssa ei ole mennyt kuuroille korville (vaikka siltä se juttelun aikaan vaikutti =) ) ja tyttö onkin ollut jo kaksi päivää koulussa MEIKITTÄ... hih. en ole ns.kaveriäiti, niinkuin joku sitä epäili, vaan kyllä meillä kuria on ja minä olen se joka asiat loppupelissä päättää... mutta meillä myös jutellaan asioista. jos se tekee minusta kaveriäidin niin mielelläni sitä sitten olen :)
toivotan kaikille oikein mukavia kasvatusvuosia... kovillehan ne välillä ottaa mutta sitähän se elämä on.- on oikeassa
Se on hyvä, että olet saanut puhuttua "järkeä" 6.luokkalaisellenne. Kyllähän sitä vanhemmat usein tietävät, miten omaa lasta tulee käsitellä, ja joskus täytyy olla lapsen kaverinakin. Mutta vaikka vanhemmat olisivat hyviä kavereitakin lastensa kanssa, niin vanhempien pitää siltikin säilyttää oma arvonsa, ja tehdä lapselle selväksi, kuka perheessä päättää. Lapset kuitenkin arvostavat sitä, vaikka se ei vanhemmista aina siltä tunnukaan.
Kaikkeahan lapset mielellään kokeilevat, ja nyt on meikkivaihe koettu. Meikkauskokeiluthan eivät ole onneksi vaarallisia, ja toivottavasti pystytte pitämään lapsenne pois vaarallisista kokeiluista. Puhumalla asiat selviää. Hyvää kevättä:)
- Nimetön.
eikö lapsen kanssa voisi yhdessä opetellea kanista meikkaamista? vaikka joku äidin ja tyttären yhteinen ilta.
itse aloitin meikkaamisen 9llä luokalla.- asiallinen_tuntija
Sitä kieltoa lieventää kummasti lupaus yhteisestä kaunistautumisillasta äidin lupaamana ajankohtana, esim. "sitten kun täytät 14 niin yhdessä hankitaan sinulle laadukkaat ja kauniit meikit ja opetellaan yhdessä hyviksi meikkaajiksi". Lapsen mielentila ei tällöin ole pelkkää pettymystä, vaan myös iloista odotusta.
Lupaus on tietysti kanssa pidettävä! :-) - on oikeassa.
Sitä kieltoa lieventää kummasti lupaus yhteisestä kaunistautumisillasta äidin lupaamana ajankohtana, esim. "sitten kun täytät 14 niin yhdessä hankitaan sinulle laadukkaat ja kauniit meikit ja opetellaan yhdessä hyviksi meikkaajiksi". Lapsen mielentila ei tällöin ole pelkkää pettymystä, vaan myös iloista odotusta.
Lupaus on tietysti kanssa pidettävä! :-)Juuri näin:)
Onhan tytöillä suorastaan oikeus kokeilla meikkejä, ja mikäs sen hauskempaa kuin äidin kanssa yhdessä.
Ehkä tytöt oppivatkin meikkamaan kauniisti, eivätkä tee niitä sotamaalauksia - ainakaan kouluun... ainakaan alaluokilla!! - äidin kanssa?
on oikeassa. kirjoitti:
Juuri näin:)
Onhan tytöillä suorastaan oikeus kokeilla meikkejä, ja mikäs sen hauskempaa kuin äidin kanssa yhdessä.
Ehkä tytöt oppivatkin meikkamaan kauniisti, eivätkä tee niitä sotamaalauksia - ainakaan kouluun... ainakaan alaluokilla!!Ihan hyvä vinkki sinänsä tuo, että ostetaan sitten kunnon meikit ja opetellaan, mutta toisaalta voisi myös miettiä löytyisikö joku muu tuttu mukaan "meikkikouluun", ihan vaikka joku ammattilainen, kun on niitäkin tyttöjä, jotka eivät taatusti halua ottaa oppia äidin meikkaamisesta syystä tai toisesta ;) Vaikka jotain alan opiskelijaa kysyisi "opettajaksi", tytärkin voisi pitää siitä, että on nuorempi "ope", kuin "vanha fossiili" eli oma äiti.
- MC_A.H
Miekii kerra Hartsan kaa meikattii mut sit meikkii räjähtii ja ei mee ennää meekattu.
- Maija_Meh
Ei meidän 6.luokkalainen vielä meikkaa. Puolet luokan tytöistä meikkaa kuulemma. Osalla on jo poikaystävä.
Meillä on juteltu asiasta ja olen sanonut, että meikata voi sitten vanhempana. Vielä ollaan melkein lapsia. Tyttö oli oikeastaan huojentunut, kun kerroin, että ei ole vielä kiirettä aikuisten maailmaan muutenkaan. Kyllä sitä ehtii.
Vielä me vietetään koti-iltoja, luetaan kirjoja, pelataan ja leikitäänkin.
Meillä oli vaihto-oppilas USA:sta ja hän ihmetteli, kuinka naiset ja tytöt ovat Suomessa vielä aidon näköisiä, USA:ssa kun kaikki ovat kuulemma plastiikkakirurgin jäljiltä saman näköisiä kuminaamoja. - äitix10
meikkaa sen ikäinen.Tosin sitten on lupa annettu seiskaluokkalaiselle,ett saa meikata.
- blondi-72hki
Minun 5.luokkalainen meikkasi mutta lopetti sen omasta halusta ja 6.luokkalainen laittaa meikkiä vain nutan discoon eikä silloinkaan näkyvästi. Ekaksi en meinannut antaa lupaa mutta lopulta annoin periksi kun huomasin heidän osaavan rajoittaa meikkaamista itsekin.
- abityttö
Juuri puhuttiin kaverin kanssa niistä ajoista, kun meikit oli o_o -luokkaa. Kaverillani tämä vaihe oli 13-vuotiaana, minulla 14-vuotiaana.
Hävettää ihan. Itse kuljin vuoden 5 cm silmäkulmasta tukkaan päin jatketuissa noin sentin paksuisissa rajauksissa ja kuvittelin olevani tosi kovan näköinen. Pikkuhiljaa lakkasin vetämästä tuota jatkeviivaa, ostin paremman kajalin (josta tuli väriä vähemmällä painamisella) ja ylipäätään opin meikkaamaan.
Kaverini häpeää suuresti sitä, että hän ei koskaan suostunut häivyttämään (tietenkin liian vaalean) meikkivoiteen rajaa, koska hänen suuri tyyli-ikoninsakin (rinnakkaisluokkalainen) jätti näkyvän rajan naaman ympäri. Kyllä äiti sanoi, mutta mitäpä äiti tietäisi...
Noita kyllä häpeää ihan tavattomasti nyt jälkeenpäin. Tärkeintä vanhempien on kuitenkin huolehtia, että ipana pesee naamansa meikattuaan. Kaverini ei tuolloin seiskalla koskaan pessyt naamaansa, lisäsi vain pakkelia päälle. Hänen omien sanojensa mukaan lopputulos oli yksi ripsi kummassakin silmässä ja kauheat iho-ongelmat (ja tietenkin ainoat ripset peitettiin ripsarilla ja aknen päälle laitettiin kokkareet peitepuikkoa). - äitee +4
kun ekan kerran oli naamaa sotkettu kiitos lapsen tädin meikkilahjoitusten komensin lapsen naamapesulle ja sitten istuttiin pöydän ääreen juttelemaan. Sovittiin että alakoulussa ripsiväri riittää juuri kuutosella. Discoon voi laittaa rajaukset. Yläkoulussa on jatkettu linjaa niin että joko silmät tai suu meikataan, kasvoja ei. Toki huulikiilto on luvallinen, mutta mitään huulipunaa ei lupaa käyttää kuin juhlissa ja silloin tingitään silmämeikistä.
Meikkaamisessa noudatetaan sääntöä että se meikki on oltava siisti vaikka rajaukset ovat rajutkin välillä. Meikki myös pestään pois huolella ja ihoa hoidetaan asianmukaisesti. Tuotteet hankitaan myös laadukkaina merkkeinä jolloin onnistuminen parempaa. Toisinaan ostan sellaisia luomivärejä ja ripsareita joita nuori ei itse hankkisi ja käytössä näkyy olevan nekin, sävyt; siis paljon maltillisempia..
Tässäkin pätee se että rahoittaja sanelee säännöt ja vanhemmalla on vastuu. Meikkaaminen on sikäli riskibisnes että moni tyttö näyttää paljon vanhemmalta meikissä mikä tietysti on tarkoituskin hänellä. Asiassa seuraa vain sitten niitä lieveilmiöitä äkkiä ja tietynlainen meikki on myös aina viesti muille.. - PikkuLukiolainen
itse aloitin meikkaamisen ylä-asteella. ennen sitä äiti kielsi minua meikkaamasta ja pakkohan minun oli totella, meikit naamassa en saannut ulos lähteä. onkohan hieman naurettavaa, jos 6.luokkalainen ei tottelee enää vanhempiaan? 10-vuotias on vielä täysin lapsi. sinä olet hänen äitinsä, sinä päätät. me lapset tarvitsemme rajoja! itselläni on ollut aina eritäin turvallinen olo, tiedän että minusta on välitetty. välittämiseen kuuluu myös rajojen asettelu!
- joopi
Kyllähän tuo meikkaa... yleensä sillä on ripsiväriä ja huulikiiltoa.
- murrosikä, jellouu!!
Oon vitosella ja en aio tänä vuonna meikata kouluun. Ens vuonna alotan muttei mitää mustii rajauksia. Äitini meikkaa vähä rajummin. Mustat kajalit ja näin, mutta itse en kajalista perusta.. Ja te kalkkikset siellä ruudun toisella puolen, murrosikä on ittensä ettimistä. Siks nuoret kokeilee tupakkaa, kaljaa ja tekee tyhmiä.
- zizkomeiggaa
Mun sisko aloitti meikkaamisen joskus 3. luokalla.
- nuori17v
Itse alotin meikkaamisen jo aikaisemmin kuin 6lk. Ja voi miten kauhulla ja nauraen muistelenkaan juuri niitä mustia rajauksia jotka saivat minut ja monet muut ikätoverini näyttämään pandakarhuilta tai siltä että olisi saanut oikein kunnolla turpaan. :D Ja ei silloin ei äitin tai kenenkään muunkaan aikuisen vastaväitteet auttaneet. Kyllähän minä itse tiesin mikä näyttää ''hyvältä''. Ylä-asteelle siirryttäessä nuo hirveät kajaalimaalaukset taisivat jäädä pois, mutta tilalle saapui ''kauniisti'' piirretyt kulmakarvat ja mattehuulet ym... No onneksi tähän mennessä on jo opittu!
- löölölöl
Itse oon kuudennella luokalla, mutta en meikkaa. Joskus laitan ripsarii tai meikkivoidetta, mutta en muuta. On meidän luokalla yksi tyttö joka laittaa kajaalia ja ripsaria mutta ei sitten muuta.
- MUKULAT KURIIN!
Voi morjes.. Sä siis kehtaat tulla tänne myöntämään, että sun 6-luokkalainen kersa ei tottele sua! Oisko aika kattoo peiliin, hä?! No mutta onnittelut sulle, taas yksi lapsensa kasvatuksessa EPÄONNISTUNUT vanhempi. Ja mitä näistä epäonnistuneiden vanhempien lapsista taas tuleekaan.. ONGELMANUORIA!
On se nyt jumankauta kumma, ku ei nää nykyajan pullamössövanhemmat osaa pitää kuria kakaroilleen. Kersat vie aikuisia ku pässiä narussa. Mut eihän näitä pilalle lellittyjä kakaroita uskalla edes torua, saavat pian henkisiä traumoja moisesta, fyysisestä pikku kurituksesta puhumattaka.
Kyllä mä sain lapsena aika monta kertaa tukkapöllyä ja koivuniemen herraa, mut musta sitten tulikin fiksu, asiallinen ihminen.- kaurisminna
Luulen että se joka siellä kirjoittelee on itse jokin teini poika joka haluaa tehdä pilaa toisten kustannuksella, menehän kuules koulun penkille takaisin opettelemaan käytöstapoja !!
- amamamam
no kai sitä voi jo siinä iässä vähän meikata kunhan pysyy jossain rajoissa
- Hotleidi69
Olen kuudenella ja meikkään...En käytä mitään mustaa kajaaia tai muuta vastaavaa..Se on lähinnä se luomiväri ja ripsari...Monestikku olen antanut kaverini (joka ei meikkaa) niiin meikata minut,niin hän laittaa aina jotain mustaa kajaalia..Ja sitten minulla ja minun äitillä on yhteiset meikit,,,eli me molemmat saamme käyttää kaikkia meikkejä... Se on hyvä juttu! :) Mun meikki on sitä kaunista meikkaamista,eli ei mitään kauheita silmänrajauksia yms... :)
- sdgegh
onko tytöllä siskoja tms. usein siskon tai jonkun muun sanomiset ja vinkit voi vaikuttaa paljon paremmin kuin äidin saarnat
- kaurisminna
Minun mielestäni kuudesluokkalainen on liian nuori meikkaamaan. Minulla on tytär joka on nyt kahdeksannella luokalla ja hän käyttää vain hieman ripsiväriä ja huulikiiltoa. Hän yritti kyllä viidennellä luokalla mennä kouluun hirveänä pakkelinaamana, mutta kun käräytin hänet vessassa meikkaamassa , ja sanoin että hän ei mene kouluun tuon näköisenä , on meikkaaminen jäänyt jo pois. Jos olisin sinun tilanteessasi niin tekisin tyttärelle selväksi että hän on paljon paremman näköinen ilman mitään rajauksia , ja että kukaan tuskin oikeasti haluaa nähdä koulussa mitään ylimeikattua pissistä (en nyt väitä että tyttärenne olisi sitä) vaan kauniin luonnollisen itsensä ! Hieman huulikiiltoa ja ehkä ripsiväriä niin on valmista. Täydellinen paketti :)
- ihanaa :D
meidän koulussa kaikki muut tytöt paitsi mä ni meikkas jo tokal tai kolmannella luokalla :D
Pandarajaus alaluomessa on ruma. Jos et saa lastasi lopettamaan meikkausta, niin ainaki. opeta, miten voi tehdä hienon meikin.
- adfg
Mä alotin kuudennella meikkaamaa säännöllisesti kouluun, se meikin laatu vähän vaihteli :D joskus oli vaan pelkkää ripsaria, joskus kunnon rajaukset sun muut.
Seiskalla mä sit aloin meikkaamaa ns. kunnolla, et kevyt ylärajaus eyelinerillä, ehkä vaaleanruskeeta luomiväriä ja ripsaria ilman paakkuripsiä . :) - Jokutällänen
Mun tyttären luokalla melkein kaikki meikkaavat paitsi ne "kiltit tytöt " . Tyttärenikin meikkaa
- 33
Mä oon ite 6. luokalla. Meiän luokassa on monia meikkaavia tyttöjä mukaanlukien minä. Oon mun kaverien kaa vähän semmonen gootti tyylinen ihminen niin laitan rajaukset alas ja ylös mustalla kajaalilla. Mun vanhemmat kyl tajuu et se on muotii ja sille mut omilla viikkorahoillani meikkini ostan ja niin mun kamutki ja miltei kaikki tytöt käyttää luomiväriä, ripsaria, huulikiiltoo ja silleen ja kukaan ei silleen oo meikkamataa kaikil tytöil on vähintään ripsarii...
- >:33
Olen kanssa 6.lk ja on väärin kieltää meiltä meikkaus! Kaikilla on omat tahtonsa. Minunkin äitini hyväksyy meikkaamisen ja olisi opettanut mutta en halunnut. Jokainen lapsi (6lk) osaa meikata siististi,mutta ei varmaan halua koska muoti on muoti! En halua kuulla enään yhtään aikuisen valitusta tällä palstalla vain hyväksyntää!
- notodellaki
Meidän koulus 6luokkalaiset osaa meikata taitavasti, mutta silti se ei tee heistä kauniimpaa. He näyttävät enemmänkin huorilta. Rajoittakaa edes hiemannn :)
- gfgjsfj
Puolet luokkalaisitani tytöistä meikkaavat. Olen kutosella. Itse vihaan meikkejä.
- teuski3
oon 6.lla ja meikaan silleen et en joka päivä mut valillä laitan sävytävän päivä rasvan ja sitten vähän vaaleenpunaista luomiväriä ja vähän ruskeeta ripsiväriä, huulikiilto ja vähän tummenan kulmia koska on niin valmeet ja se on sitten siiänä korostaa mun omia piirteitä ei korosta liika mja äitille ja iskälle se on ihan ok koska on siisti ja aika huomaamaton :)
- Minä♥
Mä olen 6 lk kohta siirryn seiskalle.
Laitan yleensä kajaalia ylhäälle tai eye lineriä.
Ripsiväriä,puuteria,kasvorastaa ennen meikkausta.
Annan olla ainakin 10minuuttia ennen kuin alan meikkaamaan.
Hiukset nätisti lakalla tai vaan ponnarille!
Ei näytä mielestäni rajulta eikä äite mulle ole siitä mitään valittanut. - Yks vaan
Mä olen myös menossa syksyllä seiskalle. :) Viitosella taisin ensimmäistä kertaa kokeilla kouluun meikkaamista ja yksi kaverini meikkaa, niin kuin minäkin eli silloin tällöin ripsaria ja ehkä vaaleeta luomiväriä. Olen kuitenkin jo 13 ja mielestäni jonkinlaista omaa tahtoa tämänikäisellä saa olla! Ei lapsi osaa tehdä mitään itse jos koko lapsuus ja nuoruus mennään tarkasti vartioituna ilman lupaa mihinkään. Enkä nyt tarkoita että pitäis saada korkkareissa ja minihameessa kulkea silmät mustaksi maalattuina, mutta hillittyssä ja siistissä tälläytymisessä en näe mitään pahaa! Ja 6-luokkalaisia ei nyt kyllä ihan lapsisksi voi sanoa, vaan pikemminkin nuoriksi. :) Ja meistä NUORISTA tytöistä on mukavaa saada laittautua ja on tärkeää että ulkonäkö miellyttää eniten itseään! :)
- Mitä pahaa jos meikkaa?
Oon menossa vitoselle ja aloitin nelosella meikkaamisen ripsaria ja meikki voidetta nyt kun,menen vitoselle laitan kajaalia ja ripsaria kulmat
- KaunisPitkäTukkainen
Voi kun valtaosa ihmisistä ei tajua kuinka paljon medialla ja vaikkapa nyt meikkaamisella on merkitystä kasvavaan lapseen. Minäkuva perustuu pikkuhiljaa siihen suuntaan, että ei voi lähteä ulos ilman meikkiä, koska se oikea Minä onkin ruma. Ehdottomasti kiellän lastani meikkaamasta ala-asteiässä ja varmasti rajoitan ylä-asteiälläkin.
Siistin näköinen ja huoliteltu voi olla ilmankin, että muuttaa ulkonäköään meikillä. Varsinkaan vahvalla meikillä, kajaalit, ripsarit, puuterit yms. Jokaisen lapsen - tulevan aikuisen tulisi tietää, että se miltä ihminen ihan oikeasti näyttää on kaunista.
Jos haluaa sitten aikuisena, niin saa meikata jos haluaa ja miten haluaa. Mutta vanhempana on minun vastuullani kasvattaa hyvällä itsetunnolla varustettu tuleva aikuinen.
Joku oli huolissaan, että lasta kiusataan jos ei meikkaa. Se sisäinen itsevarmuus ja kauneus ihan oikeasti huokuu uloskin päin. Emmehän opeta lapsillemme, että lampaina mennään ja ilmana meikkiä olet ruma? "kun kaikki muutkin niin..." - Steampunk-gootti
Itse olen 6-luokalla ja meikkaan joskus, ja minun kohdallani meikki tarkoitta kulmakynää (hiukset värjätyt tummemmiksi, joten kulmat näyttävät vaaleina vähän oudolta), ja ripsiväriä, joskus rajauksia. Lisäksi pukeutumistyylini on järjettömässä ristiriidassa meikittömien kasvojen kanssa.
- tyytymätönxdxd
Minun äiti antoi meikata kun 5lk sitä kysyin. Meikkauksen aloittaminen nuorena ei tarkoita sitä, että automaattisesti vetää itsensä meikkipelleksi. Joskus se on muotia, mutta useimmiten nuori itse osaa sanoa, milloin liika on liikaa. Itsekkin sitä suorastaan häpeilisin, jos naamani olisi tuhrittu kokonaan. Kyllä meillä nuorillakin sentään hieman itsekunnioitusta löytyy!
Oon 13v ja oon 6 luokal ja jos joku luulee et oon jääny luokalle nii oon käyny starttikoulun.
Ja mun perusmeikki kouluun on kulmakarvat, vaalea luomiväri, highlighter, contour ja meikkivoide ja syy miks en laita ripsarii on se et mulle ei vaan sovi.- 6lktyttö
Moi!
Oon ite 12v (6lk)
Ja joo käytän meikkii.
Mut vaa ripsarii ja jtai vaaleeta luomivärii en muuta...
Alotin meikkaamisen viime syksynä ja nii...
Mun luokal on yks tyttö joka laittaa ripsarii OIKEESTI joku 4kerrosta ja kulmat vetäny jollai tussil jne ja sitte se juo megist (energia juoma) ja polttaa :/
Mun mielest sillon ku on vhän meikkii nii näyttää tosi kauniilta mut jos on liikaa näyttää pelleltä:)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1424565- 932169
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152081Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi791947Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1421562Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541532VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1071410- 751336
- 1011317
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1201119