Paljonko saunaremontti tulee maksamaan n. suunnilleen? Siis lauteet ja paneelit? Onko puulajeilla paljon hintaeroa?
saunaremontin kustannukset?
14
14039
Vastaukset
- Heka
100€-???€.Puulajeilla on hintaeroa,oksasta kuusta saapi tod.halvalla,mutta polttaa perseen ja selän sekä valuttaa pihkaa.Ja tuijat ja lehtikuuset yms. ovat hinnaltaan apaut kymmenkertaiset,joten hintaeroa tulee.Ja lauteet jos teet itse niin pääset halvemmalla mutta jos tilaat valmiit muotolauteet asennettuna yhdeksälle seinälle niin alkaa hintaa kertyä yhdelle saunalle jo enemmän kuin tarpeeksi.
- meidän tarina saunarempasta
sauna on 4neliöä. Paneelit(seinät ja katto) lauteet tervalepästä ja puutavaran osuus on jo 900€ (tämäkin oli hintaikilpailun tulos 2.14€ juoksumetri eli aika halvalla).
Ovi maksoi vajaa 200€, kiuas 300€ eli tähän asti 1400€ .
Niin ja alumiinipaperi höyrysuluksi, alumiiniteippi, ruuvvit, naulat jne.
Tämän kaiken lisäksi työ osuus päälle.
Meille tuttava tekee lauteet itse ja remonttoi koko saunan eli työosuus jä todella pieneksi 400€.
Saunalle tulee hintaa siis noin 2000€.
Sun saunalta pyydettiin tarjous niin pelkät lauteet oli yli 2200€ rahti ja työ. - paslode
meidän tarina saunarempasta kirjoitti:
sauna on 4neliöä. Paneelit(seinät ja katto) lauteet tervalepästä ja puutavaran osuus on jo 900€ (tämäkin oli hintaikilpailun tulos 2.14€ juoksumetri eli aika halvalla).
Ovi maksoi vajaa 200€, kiuas 300€ eli tähän asti 1400€ .
Niin ja alumiinipaperi höyrysuluksi, alumiiniteippi, ruuvvit, naulat jne.
Tämän kaiken lisäksi työ osuus päälle.
Meille tuttava tekee lauteet itse ja remonttoi koko saunan eli työosuus jä todella pieneksi 400€.
Saunalle tulee hintaa siis noin 2000€.
Sun saunalta pyydettiin tarjous niin pelkät lauteet oli yli 2200€ rahti ja työ.Tein vuosi sitten pelkän katon kuusesta, matskut maksoi rapiat 50e. Kuusi on siis halpaa ja mielestäni hyvän näköistä ja kestävää. Eli viis kertaa tuo olis seinät ja katto. Lauteiden matsku sitten jostain muusta mahdollisesti. Vaikka laittaisi sauna-satua seiniin, niin eipä sekään kalliiksi tulisi. Sitä on mukava ja helppo laittaa.
- Tapanila
paslode kirjoitti:
Tein vuosi sitten pelkän katon kuusesta, matskut maksoi rapiat 50e. Kuusi on siis halpaa ja mielestäni hyvän näköistä ja kestävää. Eli viis kertaa tuo olis seinät ja katto. Lauteiden matsku sitten jostain muusta mahdollisesti. Vaikka laittaisi sauna-satua seiniin, niin eipä sekään kalliiksi tulisi. Sitä on mukava ja helppo laittaa.
Tuosta Sauna-Satusta sen verran, että kyllähän se helppoa käsiteltävää on, mutta oman kokemukseni mukaan se ei kyllä erityisen halpaa ole. Omaan saunaani levyt ja muu niihin liittyvä maksoi n. 250€, vaikkei se mikään iso koppi ole. Mutta en ehkä olisi jaksanut alkaa erillisten eristeiden ja alu-paperin kanssa säätää...
- -Satu
Tapanila kirjoitti:
Tuosta Sauna-Satusta sen verran, että kyllähän se helppoa käsiteltävää on, mutta oman kokemukseni mukaan se ei kyllä erityisen halpaa ole. Omaan saunaani levyt ja muu niihin liittyvä maksoi n. 250€, vaikkei se mikään iso koppi ole. Mutta en ehkä olisi jaksanut alkaa erillisten eristeiden ja alu-paperin kanssa säätää...
Hinta taitaa pyöriä 10€ kieppeillä per levy.Voipi olla hiukka kalliimpikin.
- tee itse
Viime syksynä hain jäteasemalta kiukaan, oven, villat. Panelit hain puutavaraliikkeestä, vähän sinistynyttä kuusta, mutta ihan hyvää muuten. Lauteet tein itte vanhasta paksusta lankusta, kaveri hiekkapuhalsi puut. Tuli tosi hyvä ja maksoi: kiuas 6kw 0€, ovi 0€, villat 0€, panelit 250m 20€, laudetavara 20€. Kiinnitystarvikkeet sain okt rakentajalta ilmaiseksi kun pyysin. Pistäkää halvemmaksi jos osaatte.
- niinpäniin
Kaikkea paskaa ihmiset viitsivät saunoihinsa laittaa. On tietysti hyvä että näitä roskisdyykkareita löytyy, koska kyllä ihmiset heittää pois paljon käyttökelpoista tavaraa. Jotkut vaan on sitten niin pihejä että mikään ei saa maksaa mitään. Oli se sitten hyvä tai huono, niin hintaa ei saa olla. Itse maksoin sauna remontista noin 500€ (panelit, lauteet, ovi, jne.). lähes uusi kiuas löyty ennestään, joten sitä en vaihtanut. Taitaa tämäkin olla vaan joku provo, ei kai kukaan oikeesti tee noin?
- Heka
niinpäniin kirjoitti:
Kaikkea paskaa ihmiset viitsivät saunoihinsa laittaa. On tietysti hyvä että näitä roskisdyykkareita löytyy, koska kyllä ihmiset heittää pois paljon käyttökelpoista tavaraa. Jotkut vaan on sitten niin pihejä että mikään ei saa maksaa mitään. Oli se sitten hyvä tai huono, niin hintaa ei saa olla. Itse maksoin sauna remontista noin 500€ (panelit, lauteet, ovi, jne.). lähes uusi kiuas löyty ennestään, joten sitä en vaihtanut. Taitaa tämäkin olla vaan joku provo, ei kai kukaan oikeesti tee noin?
samaa mieltä.Ei kait kukaan voi noin perskeleen nuuka olla,että jos tekee saunaremontin jätetavaroista.Miten huono se sauna on ollut mitä on alettu remontoimaan??
- taaplaa
Heka kirjoitti:
samaa mieltä.Ei kait kukaan voi noin perskeleen nuuka olla,että jos tekee saunaremontin jätetavaroista.Miten huono se sauna on ollut mitä on alettu remontoimaan??
tyylillään.Suomi on vapaa maa.Asioita voi toteuttaa muutenkin kuin esim. sisustusohjelmat ja -lehdet tyrkyttää.Noissahan ei budjettia tunnneta.Vai ottaako se noin henkeen...
- puolesta
taaplaa kirjoitti:
tyylillään.Suomi on vapaa maa.Asioita voi toteuttaa muutenkin kuin esim. sisustusohjelmat ja -lehdet tyrkyttää.Noissahan ei budjettia tunnneta.Vai ottaako se noin henkeen...
Jep! Mun puolesta saa rakentaa vaikka kuparista saunansa jos haluaa. Eikä tässä nyt mitään sistusohjelmaa olla tekemässäkään. Mun mielestä 500€ on kohtuu hinta saunaremontista. Silloin saa vielä laadukasta tavaraa, eikä tarvi heti tehdä uudestaa. Se on vaan niin että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa! Itse yritän aina katsoa että ostamani tuotteen laatu olisi hyvä. Ei sen tarvi kalleita olla, mutta jos joutuu heti vaihtaamaan tai homma ei toimi, niin siinä menee hermot!
- Vastuullinen saunoja
Tuo kierrätystavaroiden käyttö on hienoa ja se että keksit puhalluttaa nuo lauteet. Varmasti saunastasi tuli hieno ja siinä kelpaa varmasti saunoa. Ei kaiken hyvän aina tarvitse maksaa paljon. Hyvin toimittu !
- peltsi7
sellaisella sivustolla kun www.kilpailutaurakkasi.fi ja sieltä remonttilaskuri ja pystyt laskemaan remontin hintaa pinta-alojen mukaan ja antaa valmiiksi oletus hinnat jollei ole mitään tietoa mitä materiaalit maksaa...
- 144
Avaus on 5 vuotta vanha. Eiköhän remppa ole jo valmis?
- örrrriiiö
144 kirjoitti:
Avaus on 5 vuotta vanha. Eiköhän remppa ole jo valmis?
remppa ei ole vielä valmis eikä tule koska kilpailutin sen ko, sivuilla ja sieltähän niitä halpatekijöitä tuli pitkät rivit mut ei osannu muutakun puristella pieniä pallejaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733