Kevät tulee ja kesärenkaat pitäisi vaihtaa alle. Alkavat jo olla aika kuluneet. Kesärenkaiden kulutuspinnan eli sen renkaan urasyvyyden voi mitata kotikonstein, muistaakseni kahden euron kolikolla. Muistaako teistä joku miten ???
kesärenkaiden kulutuspinta
29
12418
Vastaukset
- Se toinen mummi
Olen kyllä kuullut kuvaamasi tavan, mutta olikohan se 2€ kolikko. Minulle joku sanoi 1€ kolikko on sopiva siihen asiaan.
- kesärenkaiden ..
..tässä tieto;
http://www.ake.fi/AKE/Ajankohtaista/Vuoden 2005 tiedotteet/Tarkasta kesärenkaiden kunto vaihdon yhteydessä.htm- mummikka
Sieltähän se löytyi, ei kun mittaamaan.
Ajatpa sitten enemmän tai vähemmän niin eiköhän selvintä ole mennä alan liikkeeseen ja vaihdattaa uudet alle.
Jos ajat vähän niin onpahan loppuvuosinasi paremmat renkaat alla. Miksi pihistää?
Jos ajat enemmän niin vielä tärkeämpää tehdä se kunnon renkailla. Ehdithän kuluttamaan nekin loppuun!että usein hienoilla autoilla ajelevat säästävät renkaiden hinnassa.
Kannattaa muistaa, kuinka pieni kosketuspinta autolla on tiehen. Se on kokonaan renkaiden noin kämmenen kokoisenten länttien varassa. Itse en uskaltaisi säästää siinä asiassa. Lähdetäänpä rengaskauppaan tekemään tärkeä sijoitus omaan ja automme kyydissä liikkuvien turvallisuuteen. Tingitään jostain muusta sitten.
Turvallista matkaa meille kaikille.- Käyttö
Jos haluat ajatella rengaskustannusia niin ajele vanhoilla kesärenkaillasi nämä kevätviikot NASTOJEN KARKEAKSI KULUTTAMILLA ja RENGASTA SYÖVILLÄ päällysteillä.
Vaihda myöhemmin.
Alkukevät syö rengasta.
Syksysateilla kulutuspinnan merkitys korostuu.- mummikka
Tätä juuri ajan takaa. Syyskesällä saa kesärenkaita edullisemmin. Ei ole kesämökkiä, eli kesänaikana ei ole pakko lähteä maantieajoon kaatosateessa.
- kymmenellä
satasen setelillä,
hyvin löytyy urasyvyyttä - Eli näin
Turvasuosituksen mukaisen 4 mm urasyvyyden voi varmistaa helposti 2 euron kolikolla: Laita kolikko pystyyn renkaat pääuraan. Jos kolikon 4 mm leveä hopeareunus jää näkyviin renkaan kuviopalan alta, on syytä harkita renkaiden uusimista.
- ?
Vieläkö on alla samat kumit, kuin silloin, 6 vuotta sitten?
- 1,6 on se raja
2mm renkailla ajat vähäiset kesäajot. Niin minä tein viime kesänä.
Kilometrejä tuli 4100. Näillä nopeusrajoituksilla on aivan sama, millaiset renkaat on alla. Sakkojen takia vaihdan toiset alle kun kulutuspinta menee liian lähelle sitä 1,6 milliä. Sateella toki saa hiljentää, mutta niinhän se on muutenkin tehtävä.
Vanhoista talvirenkaista nypin nastat pois ja ajan ne kesärenkaina 1,6 milliin. Tehnyt näin vasta noin 40 vuotta. Ainut haitta on kovempi melu.- Volkkari 2004
Just noin. Rengasratsiat ovat täysin kaupallista toimintaa. Olivat kauhuissaan kun mulla oli pintaa jäljellä enää 3,5mm. Tosin en antanut liikkeen ukon koskea autoani, poliisi mittasi.
- M+S
Kuis son, muttuuko talvirengas kesärenkaaksi poistamalla niistä nastat? Lain mukaan talvirenkaiden (M S) kulutuspinnan tulee olla 3 mm. Sillähän saa ajaa ympäri vuoden ellei ole nastoja, mutta M S merkintä säilyy.
- Vanha konsti
M+S kirjoitti:
Kuis son, muttuuko talvirengas kesärenkaaksi poistamalla niistä nastat? Lain mukaan talvirenkaiden (M S) kulutuspinnan tulee olla 3 mm. Sillähän saa ajaa ympäri vuoden ellei ole nastoja, mutta M S merkintä säilyy.
Kyllä sillä ajaa saa.
- 1,6
Rengasyrittäjät leikkivät poliisia.
- 320
Eilen vaihtoivat uudet kummit alle. Vanhat olivat jo 10v. niukasti pari milliä kulutuspintaa jäljellä.
- bessie*
320 kirjoitti:
Eilen vaihtoivat uudet kummit alle. Vanhat olivat jo 10v. niukasti pari milliä kulutuspintaa jäljellä.
Vasta ensi viikolla saan renkaat, keskiviikkona niitä tulee maahan. TM:n kesärengastestin voittajista valitsin, ja lopulta hinta ratkaisi.
Käyttämässäni rengasfirmassa sanottiin jo syksyllä, että ensi keväänä on uusien osto edessä. Silloin kysäisin, että säästäisinkö yhtään, jos ostaisin jo nyt. Sanottiin ettei siinä merkittävää säästöä tule, joten ajattelin sitten ottaa vasta kevään korvalla, ja saada todennäköisesti tuoreemmat renkaat. Kulutuspinnasta en edes kysynyt.
Nyt on viikko ajettava nastoilla, vähän nolottaa. Olisi pitänyt vähän aiemmin ruveta toimimaan tässä asiassa. bessie* kirjoitti:
Vasta ensi viikolla saan renkaat, keskiviikkona niitä tulee maahan. TM:n kesärengastestin voittajista valitsin, ja lopulta hinta ratkaisi.
Käyttämässäni rengasfirmassa sanottiin jo syksyllä, että ensi keväänä on uusien osto edessä. Silloin kysäisin, että säästäisinkö yhtään, jos ostaisin jo nyt. Sanottiin ettei siinä merkittävää säästöä tule, joten ajattelin sitten ottaa vasta kevään korvalla, ja saada todennäköisesti tuoreemmat renkaat. Kulutuspinnasta en edes kysynyt.
Nyt on viikko ajettava nastoilla, vähän nolottaa. Olisi pitänyt vähän aiemmin ruveta toimimaan tässä asiassa."bessie*"
Minä päätin ostaa samat renkaat kun Ferrarissa, rahaa kun on.
Sanoivat liikkeessä että älähän nyt isottele, sinun rimpulaasi ne eivät laillisesti mahdu.
Kysyin sit että olisko Nokialaiset, takuulla?
Eivät voineet antaa takuuta, koska ne olisivat voineet olla myös ryssärenkaat.
Joten ostin Michelinit.
Niissä oli yks hailee missä ne oli tehty, koska kotimaisuus ei enää ollut vaihtoehto.
Nolona nyt ajelen kotimaisuuden puutteessa.
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Minä päätin ostaa samat renkaat kun Ferrarissa, rahaa kun on.
Sanoivat liikkeessä että älähän nyt isottele, sinun rimpulaasi ne eivät laillisesti mahdu.
Kysyin sit että olisko Nokialaiset, takuulla?
Eivät voineet antaa takuuta, koska ne olisivat voineet olla myös ryssärenkaat.
Joten ostin Michelinit.
Niissä oli yks hailee missä ne oli tehty, koska kotimaisuus ei enää ollut vaihtoehto.
Nolona nyt ajelen kotimaisuuden puutteessa.
H.Ai. En edes tiedä, mistä Ferrarista puhut, saati että mitkä renkaat siinä on.
Kotimaista suosin silloin kun sen suosiminen on minun mielestäni järkevää ja perusteltua. Renkaissa en paljon kotimaisuuteen enää vilkuile, jos saan yhtä hyvän testituloksen saaneet ulkolaiset renkaat 2-300 halvemmalla. Sen kyllä katson, että juuri minulle tärkeät renkaiden ominaisuudet ovat parhaat mahdolliset. Ellei, niin sitten saatan pulittaa sen 2-300 enemmän.
Ihan luulin, että sinä et ihan hevin nolostu. Nolostumme sentään erilaisista asioista. - sitroen.
bessie* kirjoitti:
Ai. En edes tiedä, mistä Ferrarista puhut, saati että mitkä renkaat siinä on.
Kotimaista suosin silloin kun sen suosiminen on minun mielestäni järkevää ja perusteltua. Renkaissa en paljon kotimaisuuteen enää vilkuile, jos saan yhtä hyvän testituloksen saaneet ulkolaiset renkaat 2-300 halvemmalla. Sen kyllä katson, että juuri minulle tärkeät renkaiden ominaisuudet ovat parhaat mahdolliset. Ellei, niin sitten saatan pulittaa sen 2-300 enemmän.
Ihan luulin, että sinä et ihan hevin nolostu. Nolostumme sentään erilaisista asioista.Niistä renkaitten kotimaisuuksista...
Minulla on auton takapäässä renkaat missä lukee Nokian Made in Indonesia.
1963 käytiin luokkaretkellä Nokian tehtaalla Nokialla. Siellä just otettiin muoteista pois vasta vulkanoituja renkaita. Niissä luki Avon Made in Ireland.
Kun jo melkein 50 v sitten tehtiin tuolla lailla, niin miten nyt?
Esimerkkejä olisi monta muutakin. - bessie*
sitroen. kirjoitti:
Niistä renkaitten kotimaisuuksista...
1963 käytiin luokkaretkellä Nokian tehtaalla Nokialla. Siellä just otettiin muoteista pois vasta vulkanoituja renkaita. Niissä luki Avon Made in Ireland.
Esimerkkejä olisi monta muutakin.Olen mielestäni aika hyvin kartalla, mitä tulee tällaisiin asioihin. Aika harvojen tuotteiden kohdalla enää vaivaudun tuotteen kotimaisuutta tai kotimaisuusastetta, pohtimaan ja selvittelemään, liian työlästä.
Missään nimessä en halua maksaa renkaista liikaa vain kotimaisuuden takia, varsinkaan kun en siitä vo kuitenkaani olla täysin varma.
Nokian kumisaappaat minulla on, en tiedä missä ne on valmistettu.
Ruoka on ainoa, jossa olen melkein näihin saakka pyrkinyt aika ehdottimastikin suosimaan kotimaista, mutta joutuuhan siinäkin pakosta joustamaan. Kalliiksikin kotimaisen suosiminen käy. Vakiostoksiini kuuluvat mustikat ja mustaherukat olisivat muistaakseni yli puolta halvempia, jos kelpuuttaisin puolalaiset tai eestiläiset marjat. Rahkan kohdalla olen jo siirtynyt ulkolaiseen, koska se on huomattavasti edullisempaa. - henrjii
sitroen. kirjoitti:
Niistä renkaitten kotimaisuuksista...
Esimerkkejä olisi monta muutakin.Venäjällä tehdyt nokiat on parhaita, sielä renkaanteko koneet on uusittu viimmeisen päälle.
- Harri Olli Fani
henrjii kirjoitti:
Venäjällä tehdyt nokiat on parhaita, sielä renkaanteko koneet on uusittu viimmeisen päälle.
Siellä on myös hyvä laadunvalvonta.
- Pirre*
Kitkat vielä alla, mutta josko vapun räntä- ja parraassa tapauksessa lumisateet katsoisi ensin...., vaikka ei taijja kitkarenkaat korjautua sulassa ajaessa...
- Vappuna paistaa
Nyt on alla uudet kesärenkaat. Nyt rahkalle, rasvattomalle maitorahkalle ja sekaan 10% mansikkasoppaa ja ripaus ruokaölyä. Viimeisen päälle hyvää.
Renkaat ovat japanilaiset. - Kohta uimaan
Rasvaton maitorahka ja banaanijukurttia sekaan.
Kulutuspinta rengaissa tasan 2.0mm. - L - L
Suosituksen vastaisesti.
Pidän aina vetävällä akselilla paremmat renkaat vaikka jarrutustilanteessa molempien päiden veto käyttyy samalla tavalla.
Nyt, uudet asennettiin eteen.
Etuveto varoittaa sentään vesiliirrosta takavetoa paremmin.
Profiileilla ja nopeusluokilla on mielestäni turhaa meidän oloissamme diivailla.
Tasapainoitus on tärkeämpi. - pappa osastolle
tiedetään, vaihda muijaasi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839