Prahasta

Nimetön

Olen lähdössä Prahaan 10.4. ja haluaisin ehdottomasti tietää hyviä kampaamoja siellä. Pärjääkö siellä englannilla? En osaa saksaa kovin hyvin. Ja hinnoista vielä, onko halvempaa kuin Suomessa?

10

2247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsekkimatkat

      Parturit ovat halvempia kuin Suomessa. Jos haluaa englanniksi hoitaa käynnin, niin kannattanee pysytellä keskustassa ja niissä aavistuksen paremman näköisissä paikoissa. Suoralta kädeltä en osaa suositella kun yhtä ainoaa parturia, jossa on pärjännyt myös englanniksi. Sijaitsee raitiovaunupysäkin Jindrisska (esim. raitiovaunu nro. 9) vieressä olevan aukion laidalla. Tornilta 50m kohti Slovanský dum:ia.

      • Tinja-Tuuli

        Kiitos Tsekkimatkat! Minä puhuin kampaamoista ja sinä partureista, mutta eiköhän sieltä keskustasta joku hyvä paikka löydy. Pelottaa vain jos eivät osaa englantia, niin sitten menee viittomakielen puolelle.


      • No joo
        Tinja-Tuuli kirjoitti:

        Kiitos Tsekkimatkat! Minä puhuin kampaamoista ja sinä partureista, mutta eiköhän sieltä keskustasta joku hyvä paikka löydy. Pelottaa vain jos eivät osaa englantia, niin sitten menee viittomakielen puolelle.

        Olen kyllä mies, mutta silmät minullakin...

        Andel'in Tavaratalossa näin useitakin "naisten-
        liikkeitä". Koska ne ovat myös turistien suosimia
        kohteita voin vain, anteeksi vain, antaa vahvan
        olettamuksen, että siellä joku osaa jonkin verran
        englantia (Keltainen metrolinja).

        Myös Florassa (Vihreä) oli ja ainakin kosmetiikka-
        osastolla osasivat välttävästi englantia.

        Kun olin turhaan etsinyt erästä tuotetta pari päi-
        vää, kysäisin hotellin nuorelta tyttörespalta ja
        sain loistavan vihjeen ja säästin paljon jalka-
        työtä vinkin vuoksi.

        Apu voi, siis, löytyä läheltäkin.


      • Tinja-Tuuli
        No joo kirjoitti:

        Olen kyllä mies, mutta silmät minullakin...

        Andel'in Tavaratalossa näin useitakin "naisten-
        liikkeitä". Koska ne ovat myös turistien suosimia
        kohteita voin vain, anteeksi vain, antaa vahvan
        olettamuksen, että siellä joku osaa jonkin verran
        englantia (Keltainen metrolinja).

        Myös Florassa (Vihreä) oli ja ainakin kosmetiikka-
        osastolla osasivat välttävästi englantia.

        Kun olin turhaan etsinyt erästä tuotetta pari päi-
        vää, kysäisin hotellin nuorelta tyttörespalta ja
        sain loistavan vihjeen ja säästin paljon jalka-
        työtä vinkin vuoksi.

        Apu voi, siis, löytyä läheltäkin.

        Tuota, kyllä mä osaan englantia, mutta jos ne "kampaamontädit" siellä ei oikein osaa, niin vaikeeta ehkä on. Mulla on aina ollut tapana vieraassa maassa mennä kampaamoon, joko ihan vaan laitattamaan hiukset tai esim. ottamaan raidat, koska en jaksa itse enää kaupunkikierroksen jälkeen alkaa peseen ja föönaa tms. mutta eiköhän se siitä....


      • Prahassa
        Tinja-Tuuli kirjoitti:

        Tuota, kyllä mä osaan englantia, mutta jos ne "kampaamontädit" siellä ei oikein osaa, niin vaikeeta ehkä on. Mulla on aina ollut tapana vieraassa maassa mennä kampaamoon, joko ihan vaan laitattamaan hiukset tai esim. ottamaan raidat, koska en jaksa itse enää kaupunkikierroksen jälkeen alkaa peseen ja föönaa tms. mutta eiköhän se siitä....

        Kampaamotätien englanninkielen kanssa tilanne taitaa olla sama kaikkialla, oltiinpa sitten Helsingissä tai Prahassa. Mutta kun asioit jossain keskustan alueella, niin mitä todennäköisimmin asia hoituu myös englanniksi. Hotellin respa varmaan osaa antaa hyvät vinkit. Hyvä tiedonlähde ovat myös puhelinluettelon keltaiset sivut (yellow pages / zlate stranky), jonka voit lainata vastaanotosta. Siellä on 3-kielinen hakemisto aivan kirjan lopussa, joten palvelut löytyvät helposti. Suosittelisin myös googlettamaan englanninkielisillä hakusanoilla kampaamoja Prahasta.


      • Tsekkimatkat
        Prahassa kirjoitti:

        Kampaamotätien englanninkielen kanssa tilanne taitaa olla sama kaikkialla, oltiinpa sitten Helsingissä tai Prahassa. Mutta kun asioit jossain keskustan alueella, niin mitä todennäköisimmin asia hoituu myös englanniksi. Hotellin respa varmaan osaa antaa hyvät vinkit. Hyvä tiedonlähde ovat myös puhelinluettelon keltaiset sivut (yellow pages / zlate stranky), jonka voit lainata vastaanotosta. Siellä on 3-kielinen hakemisto aivan kirjan lopussa, joten palvelut löytyvät helposti. Suosittelisin myös googlettamaan englanninkielisillä hakusanoilla kampaamoja Prahasta.

        No perus miehiseen tyyliin menee parturit ja kampaamot samaan kategoriaan. Pahoitteluni siitä. Keskustasta löytyy useita vanhanajan pikkuparturi/kampaamoliikkeitä, joissa ei todellakaan kieliä puhuta, joten pelkkä keskustassa sijainti ei takaa englannilla pärjäämistä. Kannattaa muuten kysellä manikyyriä samalla. Useissa kampaamoissa on oma henkilönsä myös tälle toiminnalle.


      • Tinja-Tuuli
        Tsekkimatkat kirjoitti:

        No perus miehiseen tyyliin menee parturit ja kampaamot samaan kategoriaan. Pahoitteluni siitä. Keskustasta löytyy useita vanhanajan pikkuparturi/kampaamoliikkeitä, joissa ei todellakaan kieliä puhuta, joten pelkkä keskustassa sijainti ei takaa englannilla pärjäämistä. Kannattaa muuten kysellä manikyyriä samalla. Useissa kampaamoissa on oma henkilönsä myös tälle toiminnalle.

        Moikka, ja kiitti vielä kerran vinkeistä. Luin sellaisesta paikasta kuin LaFayette, joten sitä voisi ehkä kokeilla, se on sellainen salonki/kampaamo (tiedot Googlesta - ei keneltäkään henk.kohtaisesti). Mani- ja pedikyyreistä sen verran, että kun olen LOMALLA, niin haluan myös ehdottomasti ne :), joten odotan innolla matkaa - sekä ihanaa keväistä (tulvaista) Prahaa, että hemmottelumatkaa, joka sisältää myös sopivassa määrin sekä kulttuuria, että biletystä.


      • Tinja-Tuuli
        Tsekkimatkat kirjoitti:

        No perus miehiseen tyyliin menee parturit ja kampaamot samaan kategoriaan. Pahoitteluni siitä. Keskustasta löytyy useita vanhanajan pikkuparturi/kampaamoliikkeitä, joissa ei todellakaan kieliä puhuta, joten pelkkä keskustassa sijainti ei takaa englannilla pärjäämistä. Kannattaa muuten kysellä manikyyriä samalla. Useissa kampaamoissa on oma henkilönsä myös tälle toiminnalle.

        Moi Tsekkimatkat! Oletko käynyt kerran vain Tsekeissä, vai oletko konkari? Voitko opastaa jotenkin mua, josta olis todella hyötyä kun on vain 5 päivää Prahassa?


      • Tsekkimatkat
        Tinja-Tuuli kirjoitti:

        Moi Tsekkimatkat! Oletko käynyt kerran vain Tsekeissä, vai oletko konkari? Voitko opastaa jotenkin mua, josta olis todella hyötyä kun on vain 5 päivää Prahassa?

        Terve! Ehdit jo lähtemään Prahaan ennen kuin huomasin kysymyksesi, mutta vastataan nyt silti. Eli olen asunut pari vuotta Prahassa plus vierailujakin on aika reilusti tullut tehtyä, eli tunnen kyllä kaupungin aika läpikotaisin. Vaikkakaan en kampaamoja tunne niin hyvin.

        Itse olen yleensä suositellut kävelyhetkiä Vysehradilla, sekä Vítkovin kukkulalla. Lisäksi ehdottomasti tutustuminen tsekkiläiseen kansankapakkaan, Hospodaan. Eli vaikka kapakassa kukaan ei englantia puhuisikaan, niin reilusti kädet avuksi. Pivo ja gulás ovat helppoja tilata.

        Toivottavasti matkasi oli onnistunut ja suurempia takaiskuja ei sattunut.


      • Tinja-Tuuli
        Tsekkimatkat kirjoitti:

        Terve! Ehdit jo lähtemään Prahaan ennen kuin huomasin kysymyksesi, mutta vastataan nyt silti. Eli olen asunut pari vuotta Prahassa plus vierailujakin on aika reilusti tullut tehtyä, eli tunnen kyllä kaupungin aika läpikotaisin. Vaikkakaan en kampaamoja tunne niin hyvin.

        Itse olen yleensä suositellut kävelyhetkiä Vysehradilla, sekä Vítkovin kukkulalla. Lisäksi ehdottomasti tutustuminen tsekkiläiseen kansankapakkaan, Hospodaan. Eli vaikka kapakassa kukaan ei englantia puhuisikaan, niin reilusti kädet avuksi. Pivo ja gulás ovat helppoja tilata.

        Toivottavasti matkasi oli onnistunut ja suurempia takaiskuja ei sattunut.

        Nyt on reissu tehty ja oli aivan mahtava!!! Näkemistä oli vaikka millä mitalla, aurinko paistoi, olut oli halpaa, metrolla tuli ajeltua hirveästi ja siten tuli vierailtua aika monessa paikassa. Hotelli oli hieno, ihmiset kohteliaita ja Praha on TOSI siisti kaupunki. Minä en oikein keksi mitään negatiivista koko matkasta paitsi isot rakot varpaissa. Englannilla pärjää hirveän hyvin, joten suosittelen lämpimästi kaikille niille, jotka empivät - minäkin olin ensin vähän skeptinen, mutta lähtisin uudelleen jos vain olisi lomaa... ja hei ei haittaa vaikka et ehtinyt vastaamaan, hyvin meni!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe