Eli olen ekoja hyrräkamppeita ostamassa.Niitä tulisin käyttämään sisävesillä 1-5kg haukien ja isojen ahventen kepittämiseen jigaamalla,uistelemalla ja ruohikosta heittelemällä.
Myös kuhan uistelun olisi hyvä luonnistua.Siimaksi tulisi varmastikin Power Pro 0,25mm.Ja sitä saisi kelalle mahtua noin 150 metriä.
Haluan nykyisiä avokelavälineitäni (viehesuositus 10-30g ja melkoinen makaroni)huomattavasti tukevammat.Sopisiko vavaksi vaikkapa 7,5" 20-60g Shakespeare Ambidex Titanium?Olen sen avokelaversiolla viime kesänä pari viikkoa kalastellut ja oli todella hyväntuntuinen!Mites avokelavapa toimii hyrräkelan kanssa?En nimittäin kauhean ihastunut ole siihen hyrräkelavavassa usein olevaan "koukkuun" vavan alla.Kelaksi joku helppoheittoinen,pieni,herkkä ja kevyt heittohyrrä.Jo 10-grammaiset saisivat jonnekkin lentää...Olisi hyvä,jos kelan hinta ei paljolla ylittäisi 100€ ja vavan hintakatto voisi olla vaikkapa 50-70€.Saa tarjota myös omia välineitä.Mutta jos näin,laitahan kuvaa mukaan!
Hyrräkela -ja vapa
8
6988
Vastaukset
- yxvaa
Kyllä nyt joku voi kai neuvoa!??
- vastaan
Kannattaa mennä lähimpään Biltemaan, sillä siellä on riittävä valikoima kalastusvälineitä laidasta laitaan, pitäisi löytyä sopiva.
Myyjiltä saa auliisti neuvoja ja opastusta.
Hinnoiltaa nuo k-välineet on tuolla mielestäni todella edullisia ja osa TM:n testaamiakin.
Ellei Biltemaa ole lähettyvilläsi, niin netin kautta tai soittamalla voit tilata luettelon ja sitten vaikka posti tuo tilaaamasi tabarat.- stento-z
Vapasi on ihan hyvä merkki mutta ei oikein sovellu hyrrä kelaan vapa renkaat on erillaiset ja jos saat sen ison niin ne voi pettää luulen niin koska hyrrä vavoissa on noita renkaita enemmän ja ovat matala jalkaisempia.Keloja jotka ovat tarpeeksi herkkiä (10g)painoisten vieheiden heittämiseen tuossa hinta luokassa ei nyt tule mieleen itselläni on eon 3xxx,dööri ja se toimii hyvin mutta on arvokkaampi.Noissa eri kalastus foorumeissa on kyllä tarjontaa kannattaa kysellä sieltä
- Tabara
Jos haluat jatkaa harrastustasi pysy kaukana Biltemasta. Kalavehkeissä, niinkuin lähes kaikessa hinta=laatu. Ikävä kyllä.
- hawk
Sinulla on noita vaatimuksia niin paljon että jostain on luovuttava.170 eurolla saa kyllä ihan hyvät vehkeet.Miten sillä nykyisellä lentää pikku lipat? Kokemuksesta voin kertoa että hyrrä ei ole paras lippahommiin,painoa vieheellä sais olla 20g ja yli.Kyllä sillä lippakin lentää mutta keveille vieheille parempi on ul-avovehkeet.Sitten sellaista vapa-kela yhdistelmää ei olekkaan jolla lentäis sekä pikkuvieheet ja isot lusikat/haukivaaput.Mieti ensin tarkemmin minkä painoisia vieheitä sinulla on ja sitten kummallako yhdistelmällä meinaat heittää kevyet vieheet ja sitten ostat hyrräpaketin niitä toisia vieheitä varten.http://www.kalastus.com/linkit/ tuolta katsele hintoja ja osta mieleisesi.Jos uistelet niin räikkä on ihan hyvä olla,sitä ei ihan kaikissa heittohyrrissä ole.Vieheeseen nähden oikeanlainen avokelavapa lennättää kyllä hyvin viehettä hyrrälläkin.Itsellä on 7000c,6000c,5500c3 joilla olen heitellyt mutta eniten heittelen avokeloilla.Hyrriä (6000c ja 5500c3)käytän raskailla lusikoilla ja haukivaapuilla,7000c on liian kohlo jota en käytä kokeilemisen jälkeen heittelyyn ollenkaan.Vavat on tietenkin valittu sen mukaan.Kireitä siimoja!
- yxvaa
Biltemasta en kalavehkeitä ostaisi tai ottaisi ilmaiseksikaan!Ne ovat nimittäin aivan PASKOJA!
Mutta kun tarkemmin miettii,niin niitä alle 20-grammaisia hyrrällä en paljon heittelisi.
Ja räikkää en tarvii...Ehdottakaas jotain,millä hyvä
HINTA-LAATU-SUHDE.Olisikohan toi Pflueger President tai Trion hyviä?Ne oli viime toukokuun Metsästys&Kalastus-lehden haukihyrrätestissä.Ton Presidentin ovh on sen testin mukaan 165€ ja Trionin
118€.Tiedättekö suositella jotain kalastusvälinekuppaa Jyväskylän lähistöllä tai nettikauppaa,joka olisi halpa? - stento-z
yxvaa kirjoitti:
Biltemasta en kalavehkeitä ostaisi tai ottaisi ilmaiseksikaan!Ne ovat nimittäin aivan PASKOJA!
Mutta kun tarkemmin miettii,niin niitä alle 20-grammaisia hyrrällä en paljon heittelisi.
HINTA-LAATU-SUHDE.Olisikohan toi Pflueger President tai Trion hyviä?Ne oli viime toukokuun Metsästys&Kalastus-lehden haukihyrrätestissä.Ton Presidentin ovh on sen testin mukaan 165€ ja Trionin
118€.Tiedättekö suositella jotain kalastusvälinekuppaa Jyväskylän lähistöllä tai nettikauppaa,joka olisi halpa?Samoja döörejä ne on tuolla teemassa ei niille valmisteta mitään erikois eriä.smoin vieheet rapala nilsu on tehtaan paketissa
- yxvaa
yxvaa kirjoitti:
118€.Tiedättekö suositella jotain kalastusvälinekuppaa Jyväskylän lähistöllä tai nettikauppaa,joka olisi halpa?Nyt olen vähän miettinyt...Ajattelin ostaa kerralla ihan kunnon vehkeet ja oon kuolannut tota Calcutta 100B:tä.Onko kokemuksia kyseisestä kelasta?
Entä Trionista?Kumpi kannattaisi ostaa ja onko
tolle Calcutan hinnalle(reilu 200€) muita perusteita kuin että merkkituotteet maksaa ja Shimano on sellainen?????Ei siihen Calcuttaan olisi oikein varaa,mutta jos ostaisi vaikka vavan sitten myöhemmin ja heittelisi alkuun vanhalla avokelavavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932099Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671540YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741319Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2361200- 731170
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511041Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava245984Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51916Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88891