GS 500E HUOLTO-OHJEET

500cc

Tuli hankittua ensi pyöräksi Suzuki GS500E, mutta käyttöohjekirjaa ei tullut kaupan mukana.

Lähinnä kiinnostaisi tietää mitkä ovat:
- renkaiden oikeat ilmanpaineet
- ketjun kireyden säätö (millainen on oikea ketjun kireys)
- polttoainehanan eri asennot
- mitä bensaa saa käyttää
- iskarin jäykkyyden säätö
- yms. aloittelevan motoristin "hyvä tietää" juttuja.

11

4780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gs 500 suz

      -2,25 edessä
      -2,8 takana
      noin 20mm löysää keskeltä painettaessa.
      -res varatankki -on normaali -pri vapaa virtaus
      -95e myös 98e käy
      -säätö 4-5 asento yleispätevä
      -Ole 5-kertaa tarkempi kuin autoillessa.

      • Jami

        Mitä tuo bensahanan normaali ja vapaa virtaus tarkoittavat?

        Missä asennossa hana on kiinni? Eli bensaa ei tule, jos vaikka kaasareita putsaa yms..


      • Henri Leppänen
        Jami kirjoitti:

        Mitä tuo bensahanan normaali ja vapaa virtaus tarkoittavat?

        Missä asennossa hana on kiinni? Eli bensaa ei tule, jos vaikka kaasareita putsaa yms..

        Moi,
        -itselläni on kyseinen moottoripyörä,eli polttoaineen virtauksesta seuraavaa: eli vipu vasemmalle->tarkoittaa Reservo eli varatankki, jossa on bensaa n.3,5litraa, jolla pääsee lähimmälle huoltamolle, vipu ylös= PRI asento, jota käytetään vain kun käynnistetään pyörää ensimmäisen kerran talvisäilytyksenjälkeen. Se antaa isomman virtauksen. Vipu alas=on ns. perus ajoasento eli ON asento. Nämä kolme asentoa löytyy manuaalin mukaan.

        Kaasareita yms huollettaessa käsittääkseni vipu voi olla normaaliasennossa,eli nuoli alas,mutta voit myös varmistaa asian jostain moottoripyörien huoltokorjaamosta.


      • Henri Leppänen
        Henri Leppänen kirjoitti:

        Moi,
        -itselläni on kyseinen moottoripyörä,eli polttoaineen virtauksesta seuraavaa: eli vipu vasemmalle->tarkoittaa Reservo eli varatankki, jossa on bensaa n.3,5litraa, jolla pääsee lähimmälle huoltamolle, vipu ylös= PRI asento, jota käytetään vain kun käynnistetään pyörää ensimmäisen kerran talvisäilytyksenjälkeen. Se antaa isomman virtauksen. Vipu alas=on ns. perus ajoasento eli ON asento. Nämä kolme asentoa löytyy manuaalin mukaan.

        Kaasareita yms huollettaessa käsittääkseni vipu voi olla normaaliasennossa,eli nuoli alas,mutta voit myös varmistaa asian jostain moottoripyörien huoltokorjaamosta.

        Moikka vielä,eli vipu alas ns ON asentoa voi käyttää normaalissa ajossa ja talven yli säilytyksessä.

        Sellainen huomio,että kun pyörän laittaa talvisäilytykseen,kannattaa tankata aina ihan täyteen,ettei tankki ruostu sisäpuolelta ja bensan sekaan kannattaa laittaa lisäaine, joka parantaa polttoaineen säilymistä niin,että se pysyy käyttökelpoisena myös talven jälkeen. Tällaisia huomioita.

        Kaasari kannattaa huollattaa parin vuoden välein ja se työ kannattaa teettää huoltokorjaamossa,koska siinä tarvitaan erikoismittareita mm. alipainemittaria. Mulla ainakin kaasareiden senkka oli väärin,eli ammattimies teki säädöt oikein ja nyt kaasareiden läpät toimivat samanaikaisesti,eikä eriaikaan, joten paljon mukavammin kiihtyy ja kulkee.


      • Henri Leppänen
        Henri Leppänen kirjoitti:

        Moikka vielä,eli vipu alas ns ON asentoa voi käyttää normaalissa ajossa ja talven yli säilytyksessä.

        Sellainen huomio,että kun pyörän laittaa talvisäilytykseen,kannattaa tankata aina ihan täyteen,ettei tankki ruostu sisäpuolelta ja bensan sekaan kannattaa laittaa lisäaine, joka parantaa polttoaineen säilymistä niin,että se pysyy käyttökelpoisena myös talven jälkeen. Tällaisia huomioita.

        Kaasari kannattaa huollattaa parin vuoden välein ja se työ kannattaa teettää huoltokorjaamossa,koska siinä tarvitaan erikoismittareita mm. alipainemittaria. Mulla ainakin kaasareiden senkka oli väärin,eli ammattimies teki säädöt oikein ja nyt kaasareiden läpät toimivat samanaikaisesti,eikä eriaikaan, joten paljon mukavammin kiihtyy ja kulkee.

        Moikka edelleen, bensalaatuna suosittelen käytettäväksi 98E bensaa,koska se antaa hieman enemmän tehoa ja palaa paremmin ja sitä kuluu vähemmän. Nykyinen 95E sisältää 10% etanolia, joka saattaa syövyttää kumitiivisteitä/osia moottorin sisältä päin, kuten esim polttoaine letkut, jotka ovat kumivalmistetta.


      • Ja oikea ilmanpaine
        Henri Leppänen kirjoitti:

        Moikka edelleen, bensalaatuna suosittelen käytettäväksi 98E bensaa,koska se antaa hieman enemmän tehoa ja palaa paremmin ja sitä kuluu vähemmän. Nykyinen 95E sisältää 10% etanolia, joka saattaa syövyttää kumitiivisteitä/osia moottorin sisältä päin, kuten esim polttoaine letkut, jotka ovat kumivalmistetta.

        katsotaan rengasvalmistajan sivuilta tai ihan siitä renkaan kyljestä. Huomaatko tyttönen siinä on tekstiä,josta selviää ilmanpaine! Ei ohjekirja tiedä sitä millaiset renkaat sulla on pyörässä ellei ne ole originaalit kumit alla vielä.


      • pekka3
        Ja oikea ilmanpaine kirjoitti:

        katsotaan rengasvalmistajan sivuilta tai ihan siitä renkaan kyljestä. Huomaatko tyttönen siinä on tekstiä,josta selviää ilmanpaine! Ei ohjekirja tiedä sitä millaiset renkaat sulla on pyörässä ellei ne ole originaalit kumit alla vielä.

        Asiallinen vastaus??
        Jos ei osaa tai viiti edes yrittää vastata,niin jätä vastaamatta kokonaan.


      • joukkari

        Pitääkö takapyörä olla ilmassa silloin kun kireys tarkistetaan? Vai maassa ilman kuormaa, vai pitääkö rattaat ja swingin laakeri olla linjassa silloin kun kireyttä mitataan?


    • susuki gay äs

      jos on orkkiskoon kumit, ainakin minun susukissa on sellainen tarra ketjusuojan yläpuolella jossa tirtoja.
      Omistajan manuaalissa paineet, yksin ajaessa 2.25 etu ja takarattaassa. Kaksin ajaessa 2,50 ja susuki gs on vm 98 takarenkaan koko130/70-17

    • teiri

      GS500E Suzukin huolto-ohjekirja, saako mistään ??

    • Ensio 500

      Haynesilla englannin kielinen manuaali.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    10. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      916
    Aihe