GS 500E HUOLTO-OHJEET

500cc

Tuli hankittua ensi pyöräksi Suzuki GS500E, mutta käyttöohjekirjaa ei tullut kaupan mukana.

Lähinnä kiinnostaisi tietää mitkä ovat:
- renkaiden oikeat ilmanpaineet
- ketjun kireyden säätö (millainen on oikea ketjun kireys)
- polttoainehanan eri asennot
- mitä bensaa saa käyttää
- iskarin jäykkyyden säätö
- yms. aloittelevan motoristin "hyvä tietää" juttuja.

11

4376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gs 500 suz

      -2,25 edessä
      -2,8 takana
      noin 20mm löysää keskeltä painettaessa.
      -res varatankki -on normaali -pri vapaa virtaus
      -95e myös 98e käy
      -säätö 4-5 asento yleispätevä
      -Ole 5-kertaa tarkempi kuin autoillessa.

      • Jami

        Mitä tuo bensahanan normaali ja vapaa virtaus tarkoittavat?

        Missä asennossa hana on kiinni? Eli bensaa ei tule, jos vaikka kaasareita putsaa yms..


      • Henri Leppänen
        Jami kirjoitti:

        Mitä tuo bensahanan normaali ja vapaa virtaus tarkoittavat?

        Missä asennossa hana on kiinni? Eli bensaa ei tule, jos vaikka kaasareita putsaa yms..

        Moi,
        -itselläni on kyseinen moottoripyörä,eli polttoaineen virtauksesta seuraavaa: eli vipu vasemmalle->tarkoittaa Reservo eli varatankki, jossa on bensaa n.3,5litraa, jolla pääsee lähimmälle huoltamolle, vipu ylös= PRI asento, jota käytetään vain kun käynnistetään pyörää ensimmäisen kerran talvisäilytyksenjälkeen. Se antaa isomman virtauksen. Vipu alas=on ns. perus ajoasento eli ON asento. Nämä kolme asentoa löytyy manuaalin mukaan.

        Kaasareita yms huollettaessa käsittääkseni vipu voi olla normaaliasennossa,eli nuoli alas,mutta voit myös varmistaa asian jostain moottoripyörien huoltokorjaamosta.


      • Henri Leppänen
        Henri Leppänen kirjoitti:

        Moi,
        -itselläni on kyseinen moottoripyörä,eli polttoaineen virtauksesta seuraavaa: eli vipu vasemmalle->tarkoittaa Reservo eli varatankki, jossa on bensaa n.3,5litraa, jolla pääsee lähimmälle huoltamolle, vipu ylös= PRI asento, jota käytetään vain kun käynnistetään pyörää ensimmäisen kerran talvisäilytyksenjälkeen. Se antaa isomman virtauksen. Vipu alas=on ns. perus ajoasento eli ON asento. Nämä kolme asentoa löytyy manuaalin mukaan.

        Kaasareita yms huollettaessa käsittääkseni vipu voi olla normaaliasennossa,eli nuoli alas,mutta voit myös varmistaa asian jostain moottoripyörien huoltokorjaamosta.

        Moikka vielä,eli vipu alas ns ON asentoa voi käyttää normaalissa ajossa ja talven yli säilytyksessä.

        Sellainen huomio,että kun pyörän laittaa talvisäilytykseen,kannattaa tankata aina ihan täyteen,ettei tankki ruostu sisäpuolelta ja bensan sekaan kannattaa laittaa lisäaine, joka parantaa polttoaineen säilymistä niin,että se pysyy käyttökelpoisena myös talven jälkeen. Tällaisia huomioita.

        Kaasari kannattaa huollattaa parin vuoden välein ja se työ kannattaa teettää huoltokorjaamossa,koska siinä tarvitaan erikoismittareita mm. alipainemittaria. Mulla ainakin kaasareiden senkka oli väärin,eli ammattimies teki säädöt oikein ja nyt kaasareiden läpät toimivat samanaikaisesti,eikä eriaikaan, joten paljon mukavammin kiihtyy ja kulkee.


      • Henri Leppänen
        Henri Leppänen kirjoitti:

        Moikka vielä,eli vipu alas ns ON asentoa voi käyttää normaalissa ajossa ja talven yli säilytyksessä.

        Sellainen huomio,että kun pyörän laittaa talvisäilytykseen,kannattaa tankata aina ihan täyteen,ettei tankki ruostu sisäpuolelta ja bensan sekaan kannattaa laittaa lisäaine, joka parantaa polttoaineen säilymistä niin,että se pysyy käyttökelpoisena myös talven jälkeen. Tällaisia huomioita.

        Kaasari kannattaa huollattaa parin vuoden välein ja se työ kannattaa teettää huoltokorjaamossa,koska siinä tarvitaan erikoismittareita mm. alipainemittaria. Mulla ainakin kaasareiden senkka oli väärin,eli ammattimies teki säädöt oikein ja nyt kaasareiden läpät toimivat samanaikaisesti,eikä eriaikaan, joten paljon mukavammin kiihtyy ja kulkee.

        Moikka edelleen, bensalaatuna suosittelen käytettäväksi 98E bensaa,koska se antaa hieman enemmän tehoa ja palaa paremmin ja sitä kuluu vähemmän. Nykyinen 95E sisältää 10% etanolia, joka saattaa syövyttää kumitiivisteitä/osia moottorin sisältä päin, kuten esim polttoaine letkut, jotka ovat kumivalmistetta.


      • Ja oikea ilmanpaine
        Henri Leppänen kirjoitti:

        Moikka edelleen, bensalaatuna suosittelen käytettäväksi 98E bensaa,koska se antaa hieman enemmän tehoa ja palaa paremmin ja sitä kuluu vähemmän. Nykyinen 95E sisältää 10% etanolia, joka saattaa syövyttää kumitiivisteitä/osia moottorin sisältä päin, kuten esim polttoaine letkut, jotka ovat kumivalmistetta.

        katsotaan rengasvalmistajan sivuilta tai ihan siitä renkaan kyljestä. Huomaatko tyttönen siinä on tekstiä,josta selviää ilmanpaine! Ei ohjekirja tiedä sitä millaiset renkaat sulla on pyörässä ellei ne ole originaalit kumit alla vielä.


      • pekka3
        Ja oikea ilmanpaine kirjoitti:

        katsotaan rengasvalmistajan sivuilta tai ihan siitä renkaan kyljestä. Huomaatko tyttönen siinä on tekstiä,josta selviää ilmanpaine! Ei ohjekirja tiedä sitä millaiset renkaat sulla on pyörässä ellei ne ole originaalit kumit alla vielä.

        Asiallinen vastaus??
        Jos ei osaa tai viiti edes yrittää vastata,niin jätä vastaamatta kokonaan.


      • joukkari

        Pitääkö takapyörä olla ilmassa silloin kun kireys tarkistetaan? Vai maassa ilman kuormaa, vai pitääkö rattaat ja swingin laakeri olla linjassa silloin kun kireyttä mitataan?


    • susuki gay äs

      jos on orkkiskoon kumit, ainakin minun susukissa on sellainen tarra ketjusuojan yläpuolella jossa tirtoja.
      Omistajan manuaalissa paineet, yksin ajaessa 2.25 etu ja takarattaassa. Kaksin ajaessa 2,50 ja susuki gs on vm 98 takarenkaan koko130/70-17

    • teiri

      GS500E Suzukin huolto-ohjekirja, saako mistään ??

    • Ensio 500

      Haynesilla englannin kielinen manuaali.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      41
      1743
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      238
      1316
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      200
      1214
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1127
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1076
    9. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    Aihe