Kyllä se on näin...

Onko nuoriso "pullamössöytynyt" teknologian voittokulun vanavedessä?Onko ihmisistä tullu muumeja internetin ja kännyköiden aikana?Siinäpä kysymyksiä jotka pitävät paikkansa.Erikoiseksi tilanteen tekee se että nykyaikana olemme herkkiä kritiikille ja uusliberalistinen viihdekulttuuri on lyönyt läpi tavalla tai toisella jokaisesta yksilöstä.Elämme aikaa jossa ei ole Ranskan kaltaista nuorison yhteenkuuluvuutta vaan "muumeina" joudumme elämään mm. kondomimainoksien.pornolehtien ympäröimänä puhumattakaan tv:n väkivaltaviihteestä,aikuisviihdemainoksista,ylitsepursuavista uutisista/tutkimuksista iltapäivälehdistä puhumattakaan ect...Mihin olemme menossa kun nykymeininkiä ns."avointa(sairasta)yhteiskuntaa" ei vastusta kukaan.Olemmeko luovuttaneet ja antautuneet kieron systeemin edessä:maassa jossa tehdään joka minuutti 1 rikos ja n.1200 itsemurhaa vuodessa...?

8

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nevahööd

      "Kysymyksiä, jotka pitävät paikkansa"
      -Hä??

      Miten ajallemme tyypillinen Ranskan kaltainen nuorison yhteenkuuluvuudn puute liittyy muumeihin ja viihdekulttuuriin?

      Ja ylipäätään minun vaikea löytää kirjoituksesi pointtia. Mitä oikein haet? Pitäisikö viihde kieltää? Ja kondomit tottakai myös.

      • Muumit=Tuppisuita jotka tarvitsevat "lakikirjan ja motiivin"kanssakäymiseen tuntemattoman ihmisen kanssa.Ranskalaiset nuoret uskaltavat vastustaa valtiota muutenkin kuin rauhallisesti banderollien kanssa seisoen ja hedonismi ei ole tehnyt heitä liian itsekkäiksi jolloin normaalit käytännön sosiaaliset kommunikoimistavat(Ei textarit tms chattaily) ovat vielä enimmäkseen käytössä.Kortsut yms voivat olla olemassa mutta ei niitä tarttis mainostaa ympäri vuoden tolpissa jotain rajaa pitäisi olla kaikella viihteellisellä avoimuudella.Ja pornokaupat voisi olla jossain yhdessä paikkaa vai onko sekin hyvä että ihmiset kävelevät näiden liikkeiden ohitse mm.koti-koulumatkoillansa?


      • Nevahööd
        Marcus28v.Hki kirjoitti:

        Muumit=Tuppisuita jotka tarvitsevat "lakikirjan ja motiivin"kanssakäymiseen tuntemattoman ihmisen kanssa.Ranskalaiset nuoret uskaltavat vastustaa valtiota muutenkin kuin rauhallisesti banderollien kanssa seisoen ja hedonismi ei ole tehnyt heitä liian itsekkäiksi jolloin normaalit käytännön sosiaaliset kommunikoimistavat(Ei textarit tms chattaily) ovat vielä enimmäkseen käytössä.Kortsut yms voivat olla olemassa mutta ei niitä tarttis mainostaa ympäri vuoden tolpissa jotain rajaa pitäisi olla kaikella viihteellisellä avoimuudella.Ja pornokaupat voisi olla jossain yhdessä paikkaa vai onko sekin hyvä että ihmiset kävelevät näiden liikkeiden ohitse mm.koti-koulumatkoillansa?

        Etköhän tee asiasta vähän liioitelua kuvaa. Luulenpa, että nuoria on aina syytetty vastaavista asioista.

        Se, ettei täällä mellakoida voi olla ihan positiivinenkin asia. Merkki siitä, että asiat ovat hyvin. Taannoin Pariisissa tapahtuneet mellakat kertovat kyllä valtavista sosiaalisista epäkohdista. Olisivatko asiat paremmin, jos Suomessakin...

        Kondomien manostamiseesa en näe valittamista. Hyvä, että ihmiset oppisivat käyttämään niitä. Pornokauppojen siirtämisehdotus on ihan varteenotettava ajatus. Ei vaan ihan helppo toteuttaa. Mutta se ei tietenkään saa olla esteenä.


        PS. Uskottavuuttasi kyllä syö se, että sinun on jatkuvasti otsikoissasi vakuutettava tyyliin: "asia on näin, eikä muuksi muutu". Se nostaa heti kysymysmerkin koko juttusi ylle. Jos asia on näin itsestäänselvä, niin eihän sitä tarvitsisi alleviivata. Samoin kuin joillakin on tapana toistaa joka välissä, että hänen näkemyksensä ovat TOTUUS. Ja yleensä, mitä vaikeammin perusteltava asia, sitä enemmän sitä toistellaan.

        Sori. Tuli vähän liikaa kiinnitettyä huomiota tuohon. Se on kuitenkin (varsinkin uskontofoorumeilla) niin yleistä ja ärsyttävää.


      • Nevahööd kirjoitti:

        Etköhän tee asiasta vähän liioitelua kuvaa. Luulenpa, että nuoria on aina syytetty vastaavista asioista.

        Se, ettei täällä mellakoida voi olla ihan positiivinenkin asia. Merkki siitä, että asiat ovat hyvin. Taannoin Pariisissa tapahtuneet mellakat kertovat kyllä valtavista sosiaalisista epäkohdista. Olisivatko asiat paremmin, jos Suomessakin...

        Kondomien manostamiseesa en näe valittamista. Hyvä, että ihmiset oppisivat käyttämään niitä. Pornokauppojen siirtämisehdotus on ihan varteenotettava ajatus. Ei vaan ihan helppo toteuttaa. Mutta se ei tietenkään saa olla esteenä.


        PS. Uskottavuuttasi kyllä syö se, että sinun on jatkuvasti otsikoissasi vakuutettava tyyliin: "asia on näin, eikä muuksi muutu". Se nostaa heti kysymysmerkin koko juttusi ylle. Jos asia on näin itsestäänselvä, niin eihän sitä tarvitsisi alleviivata. Samoin kuin joillakin on tapana toistaa joka välissä, että hänen näkemyksensä ovat TOTUUS. Ja yleensä, mitä vaikeammin perusteltava asia, sitä enemmän sitä toistellaan.

        Sori. Tuli vähän liikaa kiinnitettyä huomiota tuohon. Se on kuitenkin (varsinkin uskontofoorumeilla) niin yleistä ja ärsyttävää.

        Oletko kaupunkilainen,nainen vaiko mies?Kerroppa nyt itsestäsi niin minäkin kerron,ok?


    • dggdgf

      ..on täyttä asiaa. Kyllä elisin mieluummin vaikka 50-luvulla kun nykyaikana. Vielä kun on nuo demarit..

    • ketsueki

      Attica attica vapaus veljille (ignore this one :P)

      Sanotaan näin, olen samaa mieltä tuon muumi jutun kanssa, kukaan ei puhele mitään ilman syytä siihen, ja tuo lakikirja kohta nauratti...

      Tervehdin ihmisiä, usein tervehdin naapurianikin, kerran jätin tervehtimättä, ja se meinasi kävellä ohi, totesin ääneen:

      tyly ihminen kun et tervehdi ellen tervehdi ensin

      tähän hän:

      Se on suomalainen tapa...

      Vastasin:

      No en noudatakkaan tuollaisia outoja traditioita...

      Siitä syntyi mukava keskustelu... jota en kirjoita ylös...

      Ärsyttää kun teknologialla tehdään kaikki helpommaksi, " osta itsellesi automaattinen perseenpyyhkijä"

      Eläisin mieluummin Feudaalissa ajassa...

      Oikeasti, elämäni olisi täydellistä, jos tietokone ei kuuluisi siihen...

      Sitten porno mainonnasta...

      On muuten paskaa teatteria koko porno itsessään, sitten sitä pitää vielä mainostaa, ja tällaiset pikkukakaran tasolle jämähtäneet persreiät kulkevat pitkin nettiä nickinä, esim. Born4Porn... (tämän nickin olen oikeasti nähnyt)

      Ja sitten loppu kevennys...

      "pyyhän tyytön markkinoilta ostin kerran paskaaa...)

    • Nykyihminen on pelkkä numero tai no melkein ja se vaan et suurin osa ei usko sitä mutta sanotaanko että kun kokee"vastoinkäymisiä"niin asia on pihvi.Mutta minkäs teet kun kloonimassa hallitsee demokratialla.

    • Nocturna

      Valittaa ei kannata, mutta niinhän se on, pullamössöä ollaan, :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe