ei sitte mistään

löydy

Harmittavaa kun ei sitte mistään löydy sitä omaa nöffiä. Pentuja kuulemma tällä hetkellä erittäin vähän syntynyt, vaikka kyllä aikuinenkin kelpaisi, mutta onhan se tietenkin ihailtavaa, että kukaan ei tahdo luopua, eikä kenenkään tarvitse luopua siitä omasta nallekarhusta =))

10

1180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pentuvälityksessä

      oli ainakin 5 pentuetta. Oletko sieltä käynyt kuikuilemassa?

      • olen

        Jonkin verran käynyt kuikuilemassa, mutta kaikki pennut ovat niin hirveän kaukana.Nyt on yksi pentu kiikarissa, toivottavasti tästä saan oman nallekarhun =)


      • Unohda koko juttu
        olen kirjoitti:

        Jonkin verran käynyt kuikuilemassa, mutta kaikki pennut ovat niin hirveän kaukana.Nyt on yksi pentu kiikarissa, toivottavasti tästä saan oman nallekarhun =)

        Kaikki pennut liian kaukana??
        Kuule, jos valkkaat pentusi vain kilometrien perusteella, niin unohda koko juttu :)
        Voi hyvä ihme.....


      • dippi -
        Unohda koko juttu kirjoitti:

        Kaikki pennut liian kaukana??
        Kuule, jos valkkaat pentusi vain kilometrien perusteella, niin unohda koko juttu :)
        Voi hyvä ihme.....

        Olen aina ihmetellyt tuota, että pentu pitäisi hakea vaikka maapallon toiselta puolelta, kun sellaisen haluaa... Mutta mielestäni pennulle on kamalampaa, mitä pitemmän matkan takaa petua lähtee hakemaan. En usko, että matkustaminen yhtäkkiä on kovin mukavaa. Henkilökohtaisesti haluan pennun olevan edes siedettävän matkan päässä -en sen takia, että se olisi minulle mukavampaa, koska tykkään matkustella - vaan sen takia, että se olisi miellyttävämpää pennulle.


      • kummaa
        dippi - kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt tuota, että pentu pitäisi hakea vaikka maapallon toiselta puolelta, kun sellaisen haluaa... Mutta mielestäni pennulle on kamalampaa, mitä pitemmän matkan takaa petua lähtee hakemaan. En usko, että matkustaminen yhtäkkiä on kovin mukavaa. Henkilökohtaisesti haluan pennun olevan edes siedettävän matkan päässä -en sen takia, että se olisi minulle mukavampaa, koska tykkään matkustella - vaan sen takia, että se olisi miellyttävämpää pennulle.

        Olen itse samaa mieltä, että jos etelä-suomesta olen ja pentu on jossakin monen monen tunnin ajomatkan päässä niin ei se ole kovin mukavaa tälle pennulle istua heti pienenä autossa kovin pitkää matkaa.Kaikki on muutenkin uutta ja sitten vielä autoon istumaan moneksi tunniksi..Voi ihme sentään :( Itse muutenkin matkustelen paljon pohjois-suomessa, mutta mielummin ensin yritän pentua tavoitella lähimaastosta ja jos tämä näyttää menevän liian turhauttavaksi niin on sitten keksittävä jotain..Juna kun ei ole minun mieleeni..Eläinvaunussa kun matkustin koirani kanssa kerran niin ei se meistä kummastakaan mukavaa ollut kun känniläiset tulevat sinne örveltämään ja sammumaan..Haisevat suoraan sanottuna paskalle ja ovat hirveän näköisiä :( No mutta jokaisella mielipiteensä, kiitos siitä =)


      • ????????????
        dippi - kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt tuota, että pentu pitäisi hakea vaikka maapallon toiselta puolelta, kun sellaisen haluaa... Mutta mielestäni pennulle on kamalampaa, mitä pitemmän matkan takaa petua lähtee hakemaan. En usko, että matkustaminen yhtäkkiä on kovin mukavaa. Henkilökohtaisesti haluan pennun olevan edes siedettävän matkan päässä -en sen takia, että se olisi minulle mukavampaa, koska tykkään matkustella - vaan sen takia, että se olisi miellyttävämpää pennulle.

        kylläpä teimme suuren virheen pentua kohtaan kun oman nöffimme pohjois-suomeen etelästä autolla haimme..hitaasti (miljoonasti pysähtyen) mutta varmasti kotiin pääsimme,eikä nyt 2 vuotiaalle autoilusta traumoja jäänyt..mutta kukin tekee miten prhaakseen näkee..


      • 500km,
        ???????????? kirjoitti:

        kylläpä teimme suuren virheen pentua kohtaan kun oman nöffimme pohjois-suomeen etelästä autolla haimme..hitaasti (miljoonasti pysähtyen) mutta varmasti kotiin pääsimme,eikä nyt 2 vuotiaalle autoilusta traumoja jäänyt..mutta kukin tekee miten prhaakseen näkee..

        eikä siitä ollut mitään ongelmaa. Koira viihtyi sylissäni tai vieressäni penkillä. Isäntä ajoi. Matkalla jo kerittiin tutustua paljonkin, kun ei tarvinnut tehdä mitään muuta. Koira toki nukkui osan matkaa. Pissitettiin välillä. Ja lämmintä piti kasvattajan ohjeiden mukaan varoa, kun musta karvapallomme haettiin kesällä. Märkä pyyhe oli sitten mukana koiran jäähdyttämiseen.

        Myöhemmin sitten olen saanut talouteen myös matkapahoinvoivan koiran. Ehkä sitä olisi pitänyt ajattaa enenmmän pentuna. Useimmat koirat kuitenkin pärjäävät autossa alusta asti aivan hyvin.

        Onnea pennunhankintaan!


      • nöffit
        500km, kirjoitti:

        eikä siitä ollut mitään ongelmaa. Koira viihtyi sylissäni tai vieressäni penkillä. Isäntä ajoi. Matkalla jo kerittiin tutustua paljonkin, kun ei tarvinnut tehdä mitään muuta. Koira toki nukkui osan matkaa. Pissitettiin välillä. Ja lämmintä piti kasvattajan ohjeiden mukaan varoa, kun musta karvapallomme haettiin kesällä. Märkä pyyhe oli sitten mukana koiran jäähdyttämiseen.

        Myöhemmin sitten olen saanut talouteen myös matkapahoinvoivan koiran. Ehkä sitä olisi pitänyt ajattaa enenmmän pentuna. Useimmat koirat kuitenkin pärjäävät autossa alusta asti aivan hyvin.

        Onnea pennunhankintaan!

        500 km päästä. Kun jotain haluaa, niin sen kyllä hakee vaikka maan ääristä.

        Reissut meni hyvin ja olemme onnellisia nöffien omistajia.


    • pandora

      on aika kummallista tämä keskustelu täällä, otatteko ollenkaan huomioon kenneliä, jokaisella kennellillä oman laiset jalostus ym, sydeemit.Kun meille tuli eka nöffi, emme katsoneet missäpäin suomea se on, vaan tutustuimme pentueen vanhempiin, jalostukseen, näyttely ja koetuloksiin,jos vaikka haluaa näyttelytähden, pitää tehä paljon taustatyötä esim koira.netin jalostustietojärjestelmässä,tai jos haluaa käyttöön, esim vepe, toko, pitää olla selvillä sukutaulun koirista, että on sellaista linjaa takana.ei tulisi mieleenkään ottaa pentua sieltä mistä saa lahimmän vaan sieltä mistä saa käyttötarkoitukseen sopivan.Nöffihän ei ole sohvaperuna..

      • tollaset

        asiat ei oo ne tärkeimmät ja jokainen hakee mistä hakee,eikä se syy välttämättä aina oo siinä et pennulle ei mukavaa,se voi olla myös epämukavaa ihmiselle joka ei kauaa selän takia pysty istumaa,et sillon se on koitettava saaha mahollisimman läheltä..että jokainen tyylillään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe