Olen usean ihmisen suusta kuullut, että koiralle pitäisi pitää kerran viikossa yksi päivä jolloin koiralle ei anneta ruokaa, vaan pakotetaan paastoamaan? Tekeekö täällä olijat näin ja miksi? Jonkinmoisen perustelun olen kuullut, että jos koira olisi luonnossa se paastoaisi, kun ei ruokaa saa ja elimistölle tekee hyvää. Luulisin kuitenkin, että kyllä villikoira söisi mielellään joka päivä, jos saaliin kiinni saisi :/
Ei sen puolen oma koira nyt saattaa paastota ihan omatahtoisesti silloin tällöin. Mutta mitäs mieltä täällä ollaan?
nälkäpäivä
5
618
Vastaukset
- emäntänsä
kaksi nirppanokkaa usein ilman nälkäpäiviäkin. Saattaa olla että tekee hyvääkin sellaisille koirille joille pakkaa niitä kilojakin tulemaan liikaa. Mutta en kyllä suosittele sellaisille koirille joilla luu ja nahka vain näkyy.
Minun koirat niin nirsoja etteivät tahdo kelvata nappulat aina vaan tahtoisivat jotain "parempaa" ja ovat siksi nälässä usein päivän ja kaksi kunnes sitten ruoka kelpaa taas. Pysyvät ainakin sutjakassa kunnossa kun eivät ole jatkuvasti syömässä.- 5kk...
Paastoaa aina itse...Sillä on viikossaa n. 2 päivää kun se syö vain kerran...Vaikka kupissa olisi koko päivän ruokaa niin se käy vaan kerran siitä syömässä...Muutoin syö 3kertaa päivässä....
- cat70
pidin aikanaan beagleillä joka toinen viikko yhden päivän, jolloin annoin selvästi vähemmän ruokaa kuin normaalisti. Kun tahtoivat vaan lihoa, vaikka kohtuudella ruokinkin. Ja ahmattina niille kelpasi kaikki ylimääräinen. Oli siinä aina selittäminen kun luulin itse koiran olevan jäniksen perässä (jäljillä etsimässä) mutta naapuri kertoikin koiran jäljestäneen hänen lintulaudalla talipalloja... Oli kakka kivaa kun pelkkää auringonkukansiementä tuli..
Kesällä tietty pysyivät linjoissaan kun eivät olleet irti, mutta talvisaikaan olivat jatkuvasti jäniksen sijasta kaivamassa naapurien tunkioita, lintulautoja, lantalaa...
Nykyisellä koirallamme colliella ei ole tarttenut pitää, pikemminkin pidän kerran viikossa herkuttelupäivän, jotta poika saa varmasti tarpeeksi ravintoa, kun ei tahdo nappulat maistua. Jos pelkkää raksua tarjoaa, saattaa samat papanat seistä kupissa parikin päivää, koiran hakiessa sieltä yhden kaksi pahimpaan nälkään... - Mai
Itse en paastota koiriani. Tosin nuorempi paastoaa itse itsensä aina välillä.
En nää mitään syytä siihen, paitsi kun mennään harjoittelemaan ja jos koulutan koiraani, en anna sille sitä ennen ruokaa, koska nälkä tietävästi motivoi koiria ;)
Jos koira lihoaa niin pienentäisin vain ruokaannoksia ja enemmän liikuntaa. - blondi-72hki
tietää että koirat voivat pitää taukoa syömisessä parikin päivää.Siis tarkoitin kun meillä on nyt tuo ns."ottokoira" eikä minulla ole enen ollut koiraa joten olen huolissani jos hauva syö välillä vähemmän tai ei ollenkaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225534- 324860
- 292794
- 342354
- 372068
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121611
- 231492
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons271481