OLEMME SEURANNEET VIIMEVUODET RASKAANLIIKENTEEN TOIKKAROINTIA MUUN LIIKENTEEN SEASSA VAI PITÄISIKÖ SANOA MUUN LIIKENTEEN TOIKKAROINTIA REKKOJEN SEASSA.
Miksi rekat ajavat kuin viimeistä päivää henkensä ja muiden liikkujien kauhuksi?
Kaatuilevat rekat:
Ovatko rekat niin kiikkeriä että katuvat hekästi muun liikenteen päälle ja sekaan?
Harva se päivä saa lukea kun rekka kaatui ojaan ja tielle.
Tulee todella pahaa jälkeä isosta autosta ja lastista.
Olemme saaneet myös lukea pahoista onnettomuksista ja läheltäpiti tilanteista jossa rekka heittelehti puolelta toiselle.
Olisiko ajotavassa ja taidossa korjaamista?
Vai onko asenne vika niin syvässä että tilanne taju ja nopeus unohtuvat?
Tähän voisi auttaa ennakoivan ajon kurssit aikaajoin?
Ovatko nuo heittelehtimiset tavallista?
Onko rekan käsittely arpapeliä?
Mitenhän on tasapainon ja painopisteenlaita?
Kuormattuna lastin sijoitus/paino?
Takana/Edessä.
Kuormaamattomana tyhjällä ajaessa.
Tasapainotus vaihtuvissa olosuhteissa
Ovatko kuskit ja omistaja vastuuttomia?
Ovatko virkamiehet ja liikenneopettaja vastuuttomia?
ovatko katsastusmiehet ja poliisit vastuuttomia vai hampaattomia?
Eikö autoa voi valmistaa paremmaksi?
Eikö lastia voi tarkistaa varmaksi?
Eikö sanktiot ole tarpeeksi suuret?
Eikö teitä voi rakentaa varmemmiksi?
Eikö vanhoja autoja saada pois liikenteestä?
Onko sekin liikaa pyydetty että ulkomaiset autot noudattaisivat meidän lakejamme ja määräyksiämme?
Eikö siihen löydy joku laki?
Eikö eri tavaroilla ole luokituksia ja erillasia perävaunuja?
Vai eikö niitä käytetä?
Kuljetetaanko sitten tavaraa täysin villisti?
Mitähän pressujen alla mahtaa olla?
Mitähän kulissit kätkee allensa?
Tässä leikitään ihmisten hengillä?
Miksi tuollainen ohjus joka ei pysähdy lyhyellä matkalla, niin kuin henkilöauto saa ajaa niin kovaa että pysähtymiseen menee kilometrikaupalla aikaa?
Entä kun tulee eteen hirvi, lapsia, hiljaa kulkeva ajoneuvo, lumivalli, tavaraa tiellä, tietyö, tai muu ennalta arvaamaton tilanne miten rautalastissa oleva rekka pysähtyy näissä nopeuksissa?
Miten pysähtyy paperirulla rekka, miten pysähtyy täysillä tankeilla varustettu bensiinipommi rekka, miten myrkkyrekka, miten ne kaikki rekat jotka teillämme liikkuvat?
Entä talvella liukkaissa mäissä vauhtia ottavat rekat?
Entä talvella liukkaissa mäissä pysähtelevät ja liukuvat rekat?
Arpapeliäkö se rekkaliikenne onkin ja saa olla?
Joka päivä iskeytyy eteeni tielle suuri riekale kumipinnoitetta rekasta.
Kauhea vaara ja onnettomuus kun sellainen iskeytyy lasiin tai auton alle vauhdissa.
Onko nyt niin että ei millään voida enää valvoa rekkojen talvikäyttäytymistä?
Pelkoa herättäviä perävaunuja liukuu lakamatta väärälle kaistalle?
Tämä on julmaa peliä jossa panoksena saattaa olla suurempikin potti?
Sitten päivittäin näen noita rikkinäisi rekkoja lastissa?
Yleensä ne eivät sovi mihinkään sivuun vaan ovat vaarana liikenteelle?
Karttaa lukevat ulkomaalaiset rekat odottava rampissa kun repsikka katselee täytyisikö tästä kääntyä?
Eikö siellä ekan kopissa ennakoida ollenkaan mitään?
Ne nilkuttavat ajolinjat sekasin johonkin levennykselle.
Ovatko autot ja renkaat tosiaan niin huonossa kunnossa?
Eikö rekkoja enää katsasteta?
Eikö niitä huolleta,pestä tai muuteta isompia jarruvalolamppuja venäläisille?
Peskää ihmeessä takavalot edes ja antakaa niille venäläisrekoille ilmaiseksi isommat varaosa takavalot ja jarruvalot.
Tai miten usein niitä todella katsotaan läpi?
Renkaat tulisiva ainakin olla todella uudet kaikissa rekoissa eikä vanhoista koottu.
Samaten miten voi olla että joka viikko tässä lähellä näkyy rekkoja nilkuttamassa. Ne heiluvat ja huojuvat.
Välillä selvästi laakerit, ja toisinaan jousistot hajalla.
Välillä kuuluu valtavaa kitinää, rengas heiluu puolelta toiselle.
Poliiseja ei silloin ole missään.
Vaarallista on siirtää tällaista rekkaa valtatielläkin saati sitten kouluaikana lähellä pyörätietä.
Lastissa tukkeja. Toisessa paperirullia tai rautaa.
Olisi nyt olettanut että poliisi olisi eristänyt tällaisen rekan ja paikan ja ohjannut ruuhkaliikennettä. Sekä kehoittanut purkamaan lastin siihen tai siirtämään muualle.
Rekkojen karavaanit ovat tavallista näillä teillä 30 autoa tunnissa tauotta kapealla tiellä.
Urat tiessä ovat syviä ja tien pohja on pettänyt paikka paikoin.
Tietä korjataan mutta tällainen ralli rikkoo tiet ja sillat.
Vaaratilanteita on jatkuvasti, peilejä särkyy ja ojaan väistämisiä sattuu.
Muistan lyhyeltä ajalta tämän kuolemaan johtaneen onnettomuuden, ulos suistumisen jossa paperirullat olivat pitkin pyörätietä, sekä yhden erityis tapauksen jossa bensaa valui maastoon.
Taas meni yksi pöpelikkön. Josta media jaksoi mainita muutemalla sanalla. (ei ollut vaaraa onneksi muille ihmisille).
Ja toinen metsään josta en sitten kuullut mediassa sanaakaan.
Paljonkohan näitä sattuu muualla kun täälläkin sattuu ja tapahtuu vuodessa monia?
Jo on markkinat tienpäällä kun kuoleman lähettiläät eivät ole arvosteltavissa mediassa.
Eivätkä ihmiset osaa pelätä kuormia kunnolla.
Vauhti on hirvittävä riskiin nähden ja nopeudet ovat täysin ylimitoitettuja autojen luonteeseen ja liikenteeseen joskus tuntuu että tilanne arviontikyky nykyautojen ratissa häviää?
Olisko viidenkymmenen kattonopeus näillä kapeilla, huonokuntoisilla, lumisilla, jäisillä ja mäkisillä teillä tarpeen rekoille suomessa.
Että saisimme pelkäämättä taittaa matkaa perheinemme, työhön ja lomalle?
Kävellen, pyörällä, juosten viedä lapset hoitoon ja sieltä pois.
Junakin on olemassa kehitetään sitä siirretään tämä järjetön touhu raiteille ja vaikka vesiliikenteeseen.
Terveisin päättäjille ja osallisille:
Insinööri, Autoileva ammattilainen
Kriitikko ja lapsieni isä.
IHMETTELYN AIHEENA REKAT
21
4279
Vastaukset
- kysymyksiä
vaikka tämä onkin väärä sivu asian käsittelyyn, niin sen voin sanoa, että talvella ainakin se perävaunu jos lähtee niin vaikea oikaista varsinkin jos nopeusrajoitin on veturissa, koska nopeutta nostamalla saadaan parhaiten perävaunu suoristettua.
- Rekka vaara
Jos otetaan samanverran rekkoja esim.5000 kpl ja henkilöautoja ja pistetään ne vuodeksi ajelemaan suomen maata(saat sinä olla vaikka yks henkilöautokuskeista)myös kilometrilukemat pitää olla yhtäsuuret,niin takaan ja alle viivaan että henkilö autojen murskaamat lapset/aikuiset/vanhukset erottuvat suurella määrällä RÄIKEÄSTI! Tästä päästäänki kysymykseen:Miten henkilö auto kuskit saataisiin vastuuntuntosimmiksi? Olen muuten menettänyt 2 työkaveria samantyyppisissä onnettomuuksissa,MYRKKY rekalla olivat liikenteessä:Henkilö auto tuli suoralla tiellä vastaan,käänsi suoraan rekan alle,siitä koko rekka ohjauskyvyttömänä ojaan kyljelleen,työkaverini tukehtui ohjaamoon pakkautuneeseen lumeen! Eikös tässä aikasemmin ollut puhetta että siirretään henk.autoilijat sinne juniin!? pois ammattiliikenteen seasta?
- Anonyymi
Totta kirjoitat. Tämä nykytilanne, että valvontaa ei ole on poliitikkojen tahtotila. Liikenteessä voi tehdä mitä mieleen juolahtaa. Meno on kuin Venäjällä.
- Tappo rekka
Oletko oikeesti noin idiootti insinööri? luuletko että koulusta juoksevin lapsiesi pitää pelätä aioastaan rekan alle joutumista ei henkilöautojen? Kumpihan siinä on toden-näkösempää,harmi pilaat loppujenkin suomalaisten insinöörien maineen!(Ei se ole ihme kun firmatkin karkaa Kiinaan täältä!)
- no niin
kyllä rekkakuskit ovat varmasti täysin ammattitaitoista väkeä,isännät eivät jotka määräävät aikataulut.Ei ole kuskilla hauska tunne kun joku kyllästynyt henkilö haluaa tehdä itsarin ajamalla rekkaa päin.uutisissa kerrotaan vain kolarista Tutkinta raportissa syy mistä kolari johtui,näitä raportteja ei lueta uutisissa ja ihmisille jää tunne että rekat on aina syylisiä.
TURVALLISTA MATKAA - ????
no niin kirjoitti:
kyllä rekkakuskit ovat varmasti täysin ammattitaitoista väkeä,isännät eivät jotka määräävät aikataulut.Ei ole kuskilla hauska tunne kun joku kyllästynyt henkilö haluaa tehdä itsarin ajamalla rekkaa päin.uutisissa kerrotaan vain kolarista Tutkinta raportissa syy mistä kolari johtui,näitä raportteja ei lueta uutisissa ja ihmisille jää tunne että rekat on aina syylisiä.
TURVALLISTA MATKAAMeneppä joskus rekan kyytiin, saat vastauksen moneen kyskymykseen.
Ja INSINÖÖRIHÄN muutenkin keksii jokaiseen RATKAISUUN ONGELMAN... eikä toisinpäin - Tolla perusteella jos isänt...
no niin kirjoitti:
kyllä rekkakuskit ovat varmasti täysin ammattitaitoista väkeä,isännät eivät jotka määräävät aikataulut.Ei ole kuskilla hauska tunne kun joku kyllästynyt henkilö haluaa tehdä itsarin ajamalla rekkaa päin.uutisissa kerrotaan vain kolarista Tutkinta raportissa syy mistä kolari johtui,näitä raportteja ei lueta uutisissa ja ihmisille jää tunne että rekat on aina syylisiä.
TURVALLISTA MATKAATolla perusteella jos isäntä käskee, että hyppää kaivoon , niin rahtarihan hypää...
- jymy
Tolla perusteella jos isänt... kirjoitti:
Tolla perusteella jos isäntä käskee, että hyppää kaivoon , niin rahtarihan hypää...
kyllä se on vaan niin että isäntä käskee ja renki tottelee,jos aikoo pitää työnsä ja jos lasti myöhästyy niin kassan kautta kotiin ja uusi renki tilalle.
- stycke
jymy kirjoitti:
kyllä se on vaan niin että isäntä käskee ja renki tottelee,jos aikoo pitää työnsä ja jos lasti myöhästyy niin kassan kautta kotiin ja uusi renki tilalle.
Näinkö päin se on kääntynyt, totaa...mihin aikaan viime yönä kuljettajapula on poistunut?
- stycke
???? kirjoitti:
Meneppä joskus rekan kyytiin, saat vastauksen moneen kyskymykseen.
Ja INSINÖÖRIHÄN muutenkin keksii jokaiseen RATKAISUUN ONGELMAN... eikä toisinpäinMulle tuli heti mieleen että homma kääntyy sillain, että ongelma keksii jokaiseen ratkaisuun insinöörin ;-)
- Kuljettaja on Kapteeni
jymy kirjoitti:
kyllä se on vaan niin että isäntä käskee ja renki tottelee,jos aikoo pitää työnsä ja jos lasti myöhästyy niin kassan kautta kotiin ja uusi renki tilalle.
Ei puutu juurikaan isännät ammattitaitoisten kuskien tapoihin,kyllä ne on kuljetusten TILAAJAT jotka hoputtavat ja hiostavat kuskia ja he ovatkin sitten yleensä täysin tietämättömiä alasta ja jopa autoista,tosin ei tätäkään voi yleistää asiallisiakin TILAAJIA kyllä löytyy,mutta meininki tahtoo olla kyllä monesti aikalailla älypää insinöörien teoriaa,jota sitten sovelletaan käytäntöön mikä on ISO VIRHE.
- lol gg
luin vain lopusta pätkän, mutta se juna ei valitettavasti mene kurjenkylän s-marketin lastauslaiturille asti. eipä noista rekoista nyt mitään suurempaa haittaa muutenkaan ole. joskus joku huonompi kuski, mutta kyllä nää valitukset on näitä ikuisten ruikuttajien huutoja. sopiiko kysyä, että miksi et itse mene junalla mökille tai minne menetkään, niin ei tarvitse pelätä siellä liikenteessä ? tekisit itse jotain muutoksia elämääsi, jos rekat pelottaa etkä vain vaatisi muita sopeutumaan sinun pelkoihisi.
- Tepa
sillä(junalla) saat pelkäämättä taittaa matkasi perheinesi työhön ja lomalle. Voit toki mökkimatkan taittaa seilaten höyrylotjalla Saimaalla:)
Insinöörikoulutuksessa ei ilmeisesti opeteta äidinkieltä, kuin sen verran, että saa sen päättötyön hätäisesti ropostettua kasaan. Tuollaista sekavaa ja huonosti jäsenneltyä tekstiä lukiessa meinaa epätoivo iskeä!!
Ajoneuvoyhdistelmän kuljettaja, autoileva Ammattilainen, kriitikko ja lasteni todellinen isä!! - iceman
Noin oirehtivana olet itse todellinen aikapommi liikenteessä, niin lapsillesi, kuin muillekin kanssakulkijoille. Usein käynti lääkärillä auttaa, jos ei omalääkäri osaa, niin pyydä lähete psykiatrille, joka antaa oikeat mömmöt oireisiisi.
- TAKSA
syynä tähän. Sillä minun mielestäni on todellakin joku varastanut paikan blondilta tyhmyydessä mitattuna. Se joka paikan on vienyt on AUTOMIES eli se henkilö joka sanoo juu mää kyl ajan vielä halvemmalla!
Ajatelkaapa jos ammattikuskin vuotuiset vuorotyö (eli ilta aamu ja yö) kustannukset ovat 23€/tunti ilman ylitöitä. Ja yhdistelmä kuluttaa polttoainetta 20-30 l tunti. Veroton hinta 0,827€
Joten kilpailutuksen tuloksena ollaan saatu uhdistelmät pyörimään noin 60-70€ tunti. Luullakseni ei tarvitse olla kovin järjen jättiläinen joka tajuaa että on on otettava se kuka kehtaa tulla ajamaan nälkäpalkalla ja joka saa orgasmia muistuttavan tunteen siitä kun saa ajaa isolla autolla. Yhteenvetoni asiasta on!
-En ole puhunut vielä mitään pakollisista kustannuksista. Jotka liityvät alaan.
-Ja toiseksi kunnioitan niitä ihmisiä jotka ovat saaneet alasta edes sen verran palkkaa mitä työ ehto sopimus määrää kuljettajalle.
Hyvää kevättä kuljettajat ja liikennöitsijät.
esimerkki laskelma:
Luvataan 250000 km Hinta 1 € pelkkä alusta.
Vaatimukset 18-20 h / vuorokausi
3 kuljettajaa
350 päivää
ELIKKÄ SANOKAA JOS LASKEN VÄÄRIN !!!!
350*18 / H = 6300 tuntia * 23 € = 144900 €
45 litraa diesel/ 100 km
Eli 45*2500 = 112500€
Olisiko mahdollista että palkka ja polttoaine
tekisi yhteensä 257400 € ja tästä kaikesta maksetaan 250000 € niin miten helvetissä lyhennät kaluston ja maksat edes kunnon palkan kuljettajalle.
Onkohan autoilijat PÖNTTÖHÖLMÖJÄ- stycke
Kyllä tuo oikean suuntainen on. Tosin ei se työntekijä aivan noin paljon ilman ylitöitä maksa, alle 20e/h jää. Tiedän yhden autoilijan jolla on yksi tasonostinauto kotimaan linjaliikenteessä, hinta kutakuinkin mainittu. Kyllä se vielä kannattaa, muttei siitä mitään hirveitä jää, ihan alarajassa se on.
- kulut
stycke kirjoitti:
Kyllä tuo oikean suuntainen on. Tosin ei se työntekijä aivan noin paljon ilman ylitöitä maksa, alle 20e/h jää. Tiedän yhden autoilijan jolla on yksi tasonostinauto kotimaan linjaliikenteessä, hinta kutakuinkin mainittu. Kyllä se vielä kannattaa, muttei siitä mitään hirveitä jää, ihan alarajassa se on.
Palkan kulut kyl kirjanpitäjäni ilmoitti että
pitää varautua maksamaan palkka 1,8 kerroin
vaan en älynnyt kysyä kuuluuko saunaillat ja työvaatteet samaan. Minulle ilmoitettiin ainakin eräästä suuresta firmasta yli 100 autoo. Et kuski maksaa heille vuosittain kaikkineen kuluineen 23 €/ h jos ei ole kauheesti sairaslomilla. - stycke
kulut kirjoitti:
Palkan kulut kyl kirjanpitäjäni ilmoitti että
pitää varautua maksamaan palkka 1,8 kerroin
vaan en älynnyt kysyä kuuluuko saunaillat ja työvaatteet samaan. Minulle ilmoitettiin ainakin eräästä suuresta firmasta yli 100 autoo. Et kuski maksaa heille vuosittain kaikkineen kuluineen 23 €/ h jos ei ole kauheesti sairaslomilla.Joo tarkistin tuossa nopeasti ja totesin että tapojeni vastaisesti olin väärässä ;-) Kyllä se sinne 22-25 euron välille tosiaan asettuu.
- löpökuski
mutta näinhän se on että niin paljon on työtapoja kun on työntekijöitä. Onhan omenapuun sadossakin jossain omenassa se mato sisällä...
mutta tuohon kuljetukset vesille, niin ainoa kokemus on lossilla öljyn vienti saareen, voin taata että aivan varmasti joitain matkalaisia v****i kun lossari ilmoitti mulle et tuu vaan jonon ohi ja pelkästään mut roijjas salmen yli, ja jonkin ajan päästä sama toiseen suuntaan...- lautoilla
on polttoainekuljetuksille omat aikataulut ja myös varomääräykset!!!
- rekat kaatuu
kun alalle kaikenmaaliman hamppeja tulee, entinen insinöörinviranhoitaja esimerkiksi luulee,että ei tuo kummia taitoja tarvi.sit ku herää jos herää ojan pohjalta ni ehkä hokaa et se ammattilaisten laji.!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912900Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21079Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855