Mikä kypärä kun silmälasit?

rillit

ELikkä mitä kypärää voitte suositella silmälasien kanssa käytettäessä. Umpi- vai avattavakypärä?

12

13524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pottaman

      Makuasia. Umpiota et saa päähän rillien kanssa, avattavan saat. Jos kypärä on tosi tiukka, voi olla vaikeuksia sovitella sankoja korvalehtien taakse, ainakin hermo menee. Sovittamalla eri kypäriä rillien kanssa se ratkeaa kumman valitset.

    • Kiki

      Piilolinssit tai laser-leikkaus on kova sana....

    • Arska

      ...malli nolan 101 sopii hyvin lasien kanssa. Ainoa huono puoli on, että avattavat suhisevat enemmän kovemmassa nopeudessa johtuen saumasta.
      Lisäksi avattavalla on mukava ajella pikkunopeuksilla etuosa avoinna - lasit suojaavat ötskiltä.

    • Rillipää

      Mulla on Suupertti C2, hyvä kypärä ja aurinkovisiiri on huippu juttu.
      Markkinoiden hiljaisin avattava kypärä.

      • Kari Virtanen

        Schubertti on ihan hyvä mutta sika kallis, itselläni on Osben Spyder avattava malli ja näkyi olevan Tämän Schubertin mallin kanssa saksalaisten testissä yhtä hiljainen ainakin 80km ja 120 km vauhdissa ! Tässä Osbessa on valmiit paikat kypäräpuhelimelle ja tällaiset paksumpisankaiset lasit joita itse käytän on tosi helppo pitää päässä kun panee kypärän päähän .Visiirin aukaisumekanismi on mielestäni eräs markkinoiden parhaita ns. yhden sormen painallus sisäpuolelta riittää ! Parasta tässä oli se että hinta oli vain 150€ ja edullinen hinta kuulemma johtuu siitä että tämä maahantuoja ostaa kypärät suoraan valmistajalta ja myy ne itse ilman välikäsiä! Lisää tietoja www.osbe.it tai www.hoverfin.com


      • mulla on

        kanssa sellainen ja tosi tyytyväinen olen ollut. Istuu tosi hyvin päässä ja on hiljainen. En ole tarvinnut korvatulppia edes pidemmillä matkoilla. (tosin tykkimiehen kuuloaistimus, niin ei ole tannut muutenkaan olla tarvetta.)


      • Anonyymi
        Kari Virtanen kirjoitti:

        Schubertti on ihan hyvä mutta sika kallis, itselläni on Osben Spyder avattava malli ja näkyi olevan Tämän Schubertin mallin kanssa saksalaisten testissä yhtä hiljainen ainakin 80km ja 120 km vauhdissa ! Tässä Osbessa on valmiit paikat kypäräpuhelimelle ja tällaiset paksumpisankaiset lasit joita itse käytän on tosi helppo pitää päässä kun panee kypärän päähän .Visiirin aukaisumekanismi on mielestäni eräs markkinoiden parhaita ns. yhden sormen painallus sisäpuolelta riittää ! Parasta tässä oli se että hinta oli vain 150€ ja edullinen hinta kuulemma johtuu siitä että tämä maahantuoja ostaa kypärät suoraan valmistajalta ja myy ne itse ilman välikäsiä! Lisää tietoja www.osbe.it tai www.hoverfin.com

        Mistä ostit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ostit

        17 vuotta sitten ostanut, voi olla ettei enää samasta paikasta saa.... Mallitkin on voineet hiukan muuttua.


    • Sanna

      Tyylistä riippuen .. kaikkia voit pitää, umpikypärän kanssa tulee vähän säätämistä koska rillit pitää laittaa kypärän jälkeen.

      Oma suosikki on avokypärä ja ajolasit. Tarpeeksi tilavien (ja joustavien) ajolasien alle mahtuu myös rillit.

    • mie vuan

      25v lasien kanssa ja en ikinä havainnut mitään haittaa oikeastaan minkään KUNNON kypärän kanssa. Vieläkin käytän ajaessani aurinkolaseja lähes aina ja niiden kanssa on ollut enemmän ongelmia, kun niiden sangat ovat silmälasin sankoja huomattavasti paksummat.
      Avattavaa kypärää ei ole koskaan ollut, mutta kun joskus sellaista kokeilin, niin en ollut tyytyväinen. On paljon helpompi ottaa lasit käteen ja laittaa potta päähän kuin avata potta ja sitten laittaa se päähän, koska avattavien painopiste menee hitsin eteen ja siitä joutuu pitämään oikeasti kiinni. Tuo on tosin makuasia, jotkut tuntuvat pitävän, minä en. Lisäksi on paljon suuremmat valikoimat kun ottaa umpipotan. Itse olen luottanut 2:teen merkkiin, Shoeihin ja Araihin. Nykyään on Arai, mutta ehkä parempana pidin kuitenkin Shoeita.

    • Moto-wanaha

      Kokeilemalla kaupassa selviää. Ei tarvitse välttämättä olla mitään varsinaista "koloa" lasien sangoille, monesti kolot ovat muutenkin väärässä kohdassa. Itsellä ihan tavallinen umpikypärä HJC ZF-8 (190 - 230 €), ja lasien kanssa käytän.

    • kyspärä

      Shoein Raid 2.

      Mulla silmälasit ja sovitin n. kymmentä eri mallia ja tuo oli parhaiten käypäinen omalle kuupalle & laseille. Siinä on sellaiset pienet urat pehmuisteiden välissä jotka auttaa sankojjen paikalle laittamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe