Olen aloitteleva ompelija ja tahtoisin tietää mille paperille kaava pitää kopioida/jäljentää? Tiedän, että sen pitää olla ohutta, mutta mitä ja mistä sitä ostan? Mitä kaikkea minun tulee hankkia ensin, että voin aloittaa työni? Ompelukone, sakset, nuppineuloja ja mittanauha löytyy. Kehtaanko mennä kangaskauppaan ja esittää asiani? Auttakaa, jos viitsitte. Kiitos.
Kaavan
7
892
Vastaukset
- värkkääjä
Heips!
Kangaskaupat myy kaavapaperia leveissä rullissa. Itselläni on tuollainen 150cm leveä rulla ja siinä on todella paljon paperia en muista minkä verran.- sömmerska
Hei
Mistä olet saanut noin mahtavanlevyistä kaavapaperia? Minun rullani ovat olleet vain metrinlevyisiä. Olisin kiinnostunut myös leveästä.
t.sömmerska - värkkääjä
sömmerska kirjoitti:
Hei
Mistä olet saanut noin mahtavanlevyistä kaavapaperia? Minun rullani ovat olleet vain metrinlevyisiä. Olisin kiinnostunut myös leveästä.
t.sömmerskaSiitä on jo kokunen vuosi kun ostin satakunnasta pieni yksityinen kangaskauppa.
- sömmerska
Hei
Kaavan voi jäljentää muullekin materiaalille kuin juuri kaavapaperille.
Alkutuntumaa voi hakea vaikka läpinäkyvällä muovilla. Olen käyttänyt esim. pukupusseja.
Muista jäljentää langansuunnan nuolet, että voit asetella kaavat oikein kankaalle. Kaavoissa on usein myös pieniä kohdistusmerkkejä, jotka on hyvä myös jäljentää kaavoihin.
t.sömmerska- muovi
on myös minun suosikkini. Saan muovin paremmin pysymään kaava arkin päällä ja se on helpompi kiinnittää nuppineuloilla kuin paperi. Muovin läpi erottuu kaavojen ääriviivatkin paremmin eikä se repeile niinkuin paperi.
- muita keinoja
Kaavan voi jäljentää vaikka leivinpaperille jos paperin leveys riittää. Itse teen kaavat kertakäyttö-lakanakankaalle (ohutta kuitukangasta) jos haluan sovittaa kaavoina, muuten kaavapaperille.
Kangaskaupoista saa kaavapaperia, joko ruudutettua tai ihan tasavalkoista. Itse suosin ruudutettua koska piirrän myös itse kaavoja. Ja kun laittaa langansuuntamerkin ruuturaitaa myöten niin kaavan kankaalleasettelu on helppoa. Makuasia, perusvalkoinenkin on ihan hyvää ja se on halvempaa.- Hamsteri
leivinpaperi on ihan okei mutta vielä paljon parempi on sellainen rulla mihin ennen muinoin äitimuori kääri meidän retkieväsvoileivät,myydään ihan citymarketeista alkaen liki joka kaupassa,muistaakseni säilytyspergamiinin nimellä
http://www.serlaklubi.com/tuotteemme/pergamiini.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844