CZ 452 - 2E ZKM VARMINT

\o/

Elikkä, olen katellut foorumeita ja muita testejä ja arvosteluja niin olen tullut siien tulokseen että CZ:n pienoiskiväärit ovatlaadultaan hyviä eikä hintakaan päätä huimaa.

Nyt olen erityisesti ihastunut CZ 452 - 2E ZKM VARMINT piekkariin niin haluaisin tietää siitä lisää.

Elikkä teknisiä tietoja kaivataan. Onko äänenvaimennin kierteet, sopiiko gamon kiikarit siihen, ja miten toiminta pelittää? Kaikkea yleistä ja myös jakakaa mielipiteitä kanssani. Asetta saa moittia tietysti jos on moitittavaa ja saa kehua muita CZ malleja.

Ja noista patruunoista en oikein ymmärrä vielä mitään. Elikkä on jotain .22RL ja 22WMR eli mitä nuo tarkoittavat? Ja voiko CZ 452 - 2E ZKM VARMINTiin ostaa usieta panos malleja, merkkejä tai jtn.

-Kiitos.

16

17468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttua alkuun

      CZ:tat on hyviä aseita pääsääntöisesti, ja hinta/laatu-suhteeltaan hyviä. Mitään tarkkuusaseita ne eivät kuitenkaan ole.

      http://www.czub.cz/index.php?p=32&idp=2&ids=8&idz=26&lang=en

      Tossa on nuo tuon pyssyn mitat valmistajan sivuilla. Kierteitä ei ole valmiina perusversiossa, joten ne pitää teettää. Gamon kiikarit sopii siihen, kuten kaikki muutkin jossa on 1mm kiikarin jalat, mutta miettisin hieman laadukkaamman kiikarin valintaa. * Samaten noitten Gamon kiikarien mukana tulevat jalat on muistaakseni tarkoitettu tasoittamattomalle kiskolle(*mutu), kun CZ:tassa on tasainen kisko. Saa ne jalat kiinni, mutta voipi olla, että tarkkuus kärsii.

      Aseessa ei itsessään vikaa ole, mutta parannettavaa löytyy aina. laukaisusta ja tukista lähtisin itse liikkeelle. Tosin koostasi en tiedä mitään, mutta täyskasvuiselle nuo cz:tan piekkari tukit on pieniä. laukaisun saa viilattua ja laitettua kohdalleen, mutta voipi olla, että kannattaa teettää sepällä.

      .22 Long Rifle on perinteinen piekkari ja tuo .22 Winchester Magnum Rimfire - ns. magnumpiekkari - , mutta ei siis enää piekkari vaan kivääri. Suosittelen patruunan hinnan takia .22 lr. Tuossa magnumissa hylsy on pidempi ja myös halkaisijaltaan suurempi. Siis enemmän ruutia ja tehoa. Molemmissa nallimassa hylsyn reunoissa -> Rimfire.

      Patruunoita tuohon peliin löytyy - ja paljon erilaisia. Pienoisivääriin patruunaa ostettaessa täytyy muistaa 2 asiaa - laatikossa lukee .22 Long Rifle(lr) ja ettei osta .22 lr pistoolin patruunoita. Ei siitä niin, etteikö pistoolin patruunat kävisi ja toimisi sillä, mutta kun ne on suunnisteltu lyhyemmille piipuille, jolloin patruuna ei toimi mahdollisimman hyvin. pistoolipaukut erottaa yleensä nimestä - kuten pistol king tms. Myös kauppias osaa neuvoa. hyvä halpa patruuna kivääreihin on Lapuan Standard Club "purkkipaukku".

      • gööhihu

        .22 WMR on lainsäädännöllisesti pienoiskivääri. Sitävastoin .17 -kaliiberin reunasytytteiset ovat kivääreitä lain kannalta.

        Mitä tulee ketjun aiheeseen niin voin suositella CZ:n penoiskivääreitä, hyvä hinta-laatusuhde.


    • 11mm kiikarijalat

      piti sanoman... 11mm ei 1mm

    • \o/

      Paljon kierteiden teettäminen yleensä maksaa?
      En ole kooltani ihan täysikasvuinen (17v) mutta käykö se ase sitten pieneksi 10v päästä? :)

      Mutta, mitä asetta suosittelette joka olisi suht kohtuu hintainen mutta tarkempi kuin ampuja itse?
      Linkittäkää pari linkkiä siihen aseeseen sitten.

      Kiitos

      • selviää nopeiten

        Otat puhelimen käteen ja soitat sinne minne aiot muutenkin sen viedä tai lähettää.
        Jos olet jo 17 niin turha stressata, harvat kasvaa enää kovin paljoa sen jälkeen muuta kuin leveyttä.

        Yleensä ottaen kaikki aseet ovat tarkempia kuin ampuja itse, siinä sen mielenkiinto onkin.
        Kunhan ostat jonkun tunnetun merkin niin et mene kovasti metsään.

        Kannattaa ehkä ottaa joku mukaan ostoksille niin ainakin mahdollinen maanantaikappale jää ostamatta ja jos mukanaolija on vanhempi voitte saada katu-uskottavuutta tinkausvaiheessa.
        Käy katsomassa livenä jossain liikkeessä jossa on valinnavaraa ja palvelua.

        Olen joskus katsonut sitä CZtaa, se on ihan ok.
        Tehty perinteisin menetelmin, siisti, kohtuu hintainen. Hinta vastaa aika pitkälti laatua.


      • lux

        kierteiden teettäminen maksaa yleensä pari kymppiä ja vaimentimeks sitten ase-utran pienoiskiväärivaimennin hintaan 60€.


    • American on parempi

      Varmint-malli on pilattu piipun kiinnityksellä. Osta ennemmin American versio siinä piippu on kierteellä kiinni.

      • ;-/

        No millä lailla se piippu on varmintissa kiinni jos ei kierteellä?


      • kalle
        ;-/ kirjoitti:

        No millä lailla se piippu on varmintissa kiinni jos ei kierteellä?

        Nii Useinkin tarvii siitä aseesta sitä piippua irroitella ?? :D


    • JUUSO vm.1944

      Varmintti

      Minulla on CZ 452E ZKM. Oli aikoinaan Ase ja Erän piekkaritestin ykkönen tai kakkonen. Kasa oli pienin, laukaisua kehuttiin samoin kuin piipun sisäistä huolittelua. Tilattiin sitten mulle moinen peli. No, laukaisu ei ollut ihan kehujen arvoinen, mutta kotikonstein sain siitä lähinnä Suomen Leijonan laukaisua vastaavan. Testissä moitittiin vähän rahisevaa lukkotoimintaa. Rahinat hävisivät, kun voitelin lukon kevyesti vaseliinilla ja hemputtelin lukkoa muutaman kymmenen kertaa. Sitten aseseppä M. Löppönen laittoi äänenvaimentimen ja aseen pituus jatkui korkeintaan 10cm, kun piippua lyhennettiin. Samalla seppä hioi virityskammen nupista alapuolen pois, kun liipaisinsormi ei mahtunut esteettä liipaisimelle.
      Joku tällä palstalla on moittinut aseen piipun kiinnitystä ja sitä vähän A/E:n testaajakin ihmetteli. Se ei ole ollenkaan vapaasti värähtelevä. Testissä oli kuitenkin paras kasa! Itse irroitin piipun tukista yhdellä arviolta 1mm:n prikalla.
      Lopputulos kaikesta tästä on piekkari jolla 12 kertaa suurentavalla tähtäimellä vain hyvillä tyynytuilla pystyn ampumaan 6mm:n kasoja 5:llä/50m!
      Loistopeli, hyvännäköinen, napakka ja tarkka kertakaikkiaan.

    • kasa-ampuja matti

      6mm kasoja,aika aneemista sohlo mikä sohlo.

      • ase-au

        TAITAA MATTIA VIT***AA! Hyvä on Juusolla pyssykkä, en muuta sano.


    • pohjosenpoika.

      Mulla on cz 452 2E piekkari. Luin zekin kielistä käyttöohjetta ja siinä pitäisi olla sarjatulivaihdin. En vaan ole mistään sellaista löytänyt. Tuliko käännösvirhe vai jatkanko etsimistä?

    • erilainen näkökulma

      Pulttilukkoisessa kiväärissä ei ole sarjatulivaihdinta. Se ladataan joka laukausta varten manuaalisesti.

      Yksikään CZ-piekkari ei ammu jatkuvasti 6mm kasaa. Jos ampuisi, ei kasa-ammunnan maailmanmestaruuskisoissa käytettäisi mitään muita kuin CZ-piekkareita. Edes suomenmestaruustasolla kukaan ei taida ampua CZ:lla.

      CZ on silti ihan hyvä valinta harrastuksen aloittamiseen. Varsinkin jos haluaa nimen omaan ostaa aseen uutena. Jos haluaa lähteä suoraan jollain vähän paremmalla liikkeelle, voisi kannattaa katsoa esimerkiksi käytettyä Anschutzia. Esimerkiksi mallit 64 MPR ja 1903 ovat ihan hyviä aloittelijalle.

      • Paukuttelija Paavo

        perus ansu on ihan ylimainostettu ja hinnoteltu vehje. Ratsastaa parempien ansujen kustannuksella.


    • cz

      Nyt jos menee ostamaan cz:aa niin ostakaa kerralla 455. Uudempi malli kuin 452. Hyviä pelejä hintaansa nähden. Kasat eivät ole huippuluokkaa mutta aivan riittäviä linnulle 100 metrille joka on aika maksimi 22.wmr patruunalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      305
      3110
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1592
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1390
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      80
      1277
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      270
      1201
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      857
    Aihe