Ostin vastikään Tunturi Trialin ja siihen kaipaisin teknillisiä tietoja esim takaiskareiden pituus?
Minä vuosina Tunturi Triali valmistettiin?
jne.... osaisiko joku kertoa mistä näitä tietoja löytyisi
kaipaisin myös trialin putkea vain ylä en juuriputkea kun niitä saa vielä uutena
koskakohan Trialeille perustetaan oma kerho?
valmistettu vähemmän aikaa kuin pappoja ja myyty vähemmän, saapa nähdä koska porukka herää Trialiin?
Tunturi Trial
16
9825
Vastaukset
- paukku-pete
Tehty vähän 70-80 luvun vaihteessa muutama vuosi.Varaosakirjasta näkisi jotain,jos löydän omani jostain voin pistää viestiä myöhemmin,sikäli mikäli siinä on jotain olennaista.
- Paska04
Paka, ootko sä joku invaliidi tai miks tollanen?
- .............
Paska taitaa jutella jostain ihan muusta laitteesta.
- Älä,
avaas suutas, jos et tiedä.
Tunturi trial tossa vasemmalla:
http://www.motot.net/galleria/data/579/medium/IMG_0466.JPG - PuskaPekka
Älä, kirjoitti:
avaas suutas, jos et tiedä.
Tunturi trial tossa vasemmalla:
http://www.motot.net/galleria/data/579/medium/IMG_0466.JPGTuo on muuten tavis Trial mutta etu iskarit ja molemmat lokarit on vaihdettu...
- paukku-pete
Trialia on valmistettu vain kahta vuosimallia 79 ja 80 mallit eroavatjonkin verran toisistaan,jos alkuperäisyydestä ei pidä kiinni saattaa rinnakkaismallien/yleisosista löytyä sopivia kun ottaa vanhan mukaan malliksi.Laitan tuohon erään todellisen asiantuntijan puhelinnumerot.
02 8670184 Tai 0400842594- Trial
Nyt olisi sellaista tietoa että Triali olis valmistettu vuosina 78-83 tämä tieto on kai aika lähellä totuutta
- Ostaja
Jopa meni mielenkiintoiseksi jos vain kaksi vuotta on valmistettu?
Selvitän Tunturin tehtaalta oman Trialini historian, ainakin oli pidempään myynnissä ja siitä oli se Trial Spesial mallikin.
Yksi kaveri muistelee että olisi valmistettu 5-6v mutta se selviää Tunturi tehtaalta.
Iskarit olivat kuulema samat kuin Solifer TS:ssä ja Raisusssa, säätöiskarit
Kiitos tähän astisista vastauksista(asialisista)- ....................
Samoja takaiskareita oli myös Tunturi DX:ssä ja uudemmissa Supersporteissa.
- Timppa
Minulla on kaksi kyseistä mopoa ovat erilaisia toisessa 21 tuumainen etupyörä toisessa 19
rungossa eroja etupään laakerointi erilainen ym.
21 tuumainen on rekisteri otteen mukaan 1983 vuosimallia- Ostaja
Löysin nettisivun jolta löytyy joitakin osia tunturi Trialiin
Sivun mukaan -79 Trial ja -80 Trial Spesial
Soitin Tunturi tehtaalle ja sain tiedon että Trialini on myyty vuonna -80 lisä tietojen saamiseksi antoivat entisen Tunturikauppiaan puhelin numeron, jolle lupauduin soittamaan 2 vko kuluttua uudeleen, jotta hän saisi rauhassa etsiä tiedot Tunturi Trialeista.
Eräs henkilö jo sähköpostitse ehdotteli että laittaisin Trial kerhon alulle, en viitsisi lähteä yksin sitä tekemään vaan, olisi parempi jos meitä olisi vaikka 3-5:den tiimi. - tunturi-omistaja
Ostaja kirjoitti:
Löysin nettisivun jolta löytyy joitakin osia tunturi Trialiin
Sivun mukaan -79 Trial ja -80 Trial Spesial
Soitin Tunturi tehtaalle ja sain tiedon että Trialini on myyty vuonna -80 lisä tietojen saamiseksi antoivat entisen Tunturikauppiaan puhelin numeron, jolle lupauduin soittamaan 2 vko kuluttua uudeleen, jotta hän saisi rauhassa etsiä tiedot Tunturi Trialeista.
Eräs henkilö jo sähköpostitse ehdotteli että laittaisin Trial kerhon alulle, en viitsisi lähteä yksin sitä tekemään vaan, olisi parempi jos meitä olisi vaikka 3-5:den tiimi.Itse sain tunturi trial specialin joskus -90 luvulla, siitä lähtien ollut ja juuri uudenvuoden kieppeillä laitoin mopon lopullisesti kasaan ja täräytin koneen käyntiin monien vuosien seisomisen jälkeen. (Kone oli purettuna sen 4v vuotta)
Tiedot kyllä kiinostavat.
Tossa on eturengas 21" - jani asikainen
Mullakin on trial rekisteriin on laitettu 84-vuonna ja oisko kukaa halukas ostamaa semmosta ?? iha hyvässä kunnossa eturengas on vähä revenny. ostakaa ostakaa :D
- Trial-80
Ensimäisen kerran Tunturi käytti Trial nimeä vuonna -61 yleisemmin Sport nimellä tunnetuissa mopoissaan, Trial nimeä kantavia -61 on myyty suomessa noin 350 kpl
Muovikatteista yleisemmin tunnettua Tunturi Trialia on valmistettu vuosina 78-83.
Pelkkää Triali 78-80 joita on myyty suomessa noin 650 kpl, 19" eturengas.
Trial Spesialia 81-83 myyty suomessa noin 350 kpl, 21" tuumainen eturengas sekä keulanlaakerointi eri kuin tavalisessa Trialissa.
Tunturi Trialin teknistätietoa löytyy esim TM 6/80 jossa vertailussa: Helkaman Raisu, Solifer Trial ja Tunturi Trial.
Lisäksi lehdestä löytyy juttua Solifer GT:stä sekä Tunturi Super Sportin mainos. - Trial sivuille
Olen vuoden verran hakenut Tietoa Tunturi Trialista
Ainoa tieto jota olen saanut on TM 6/80.
Hakusanalla Tunturi Trial löytyy Tunturin sivut jossa Trialin kohdalla ei ole mitään.
Tiedosani on ollut jo jonkin aikaa henkilö jolla hallussa Trialin historiikki, tapaan hänet kesällä, ja yhdessä alamme tuomaan pikkuhiljaa Tunturi Trialia takaisin päivänvaloon.
Itse aloin viimekuussa tekemään jonkinlaisia sivuja Tunturi Trialille osoite on www.tunturitrialit.net
Sivujen sisältö:
-Historiikki (tiedot saan kesällä)
-Tekniset tiedot (vain vm:-80 tietoa on tulossa lisää kesän aikana)
-Omistaa (vasta 4 Nimeä, arvio 15-20 omistajaa suomessa)
-Uusia alkuperäisosia(Joitakin osia löytyy vielä uutena)
-Ostetaan/myydään (käviöiden ilmoituksia teksti/kuva)
-Tapahtumia (Rompepäiviä, mopotapahtumia) - Anonyymi
Pensahanaa etsin Trialiin (21 tuumainen eturengas. Metalliset, nivelletyt jalkatapit. Nivelletty vaihdepolkimen pää) tai arviota, onko hana korjattavissa. Vuotaa pensaa varatankki-asennossa vipuakselin kautta pihalle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468