Tietokone sammuilee itsekseen

Mika H.

Moi, mulla kävi eilen niin, että kun avasin webcameran skypessa niin kone tuntui kuumenevan niin paljon, että sammui, lämpeni niin paljon, että sammaui siihen. Kuumenemisen varmistin koneen pohjasta käsituntumalla, mulla on kannettava. Mulla on n. 2 viikkoa kone alkanut sammuilemaan itsekseen ja koneen päällä pysymisestä alkaa kulumaan yhä vähemmän aikaa. Eilen se kesti 35 minuuttia, sammui siis kun skypen videokatselu oli auki. Seuraavalla käynnistyksellä pysyi käynnissä n. 15 minuuttia, kolmannella n. 8 minuuttia, neljättä kertaa ei tullut kun koneen käynnistysyritykset epäonnistuivat ja menin nukkumaan, aamulla avasin koneen 06.45 ja nyt 07.12 kone pysynyt auki, skypea en ole kokeillut.

Tuulettimessa ongelma? Takuuta on jonkin verran vielä jäljellä, takuukuitti kateissa, ostettu Mustasta Pörssistä Tammistosta. Fujitsu Siemens on koneen nimi Amilo jokin. Kaikki tietokonetta koskevat paperit ties missä, luultavasti ikuisesti kadoksissa. Jokin firma hoiti takuupuolenpalvelut ja sain ostaessani tämän koneen sen firman tiedot, mutta en muista nimeä.

Olisiko kenelläkään kommentteja ja neuvoja ennenkuin lähden Tammistoon selvittelemän asiaa...

6

8756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varma..

      ettei sulla ole virusta siellä koneella? Jotkut virukset tykkää sammutella konetta.

    • MINULLA

      Minulla kävi eilen samalla tavalla. Mulla on vaan (mese), mutta yrittäessäni jutella web-kameran kautta hänelle niin se kone sammui ja palasi toimintaan aivan itsestään.Tätä tapahtui muutaman kerran. Ei ole ennen tehnyt.Nortonit ja palomuurit on kunnossa.Olen myös hämmentynyt.

      • viki109876

        Amilo sammuu jos sitä pitää sylissä, jolloin prosessorin ilmanotto siellä oikeassa takareunassa pohjassa tukkeutuu. Amiloa ei ole suunniteltu pidettäväksi sylissä. Kokeile pöydällä, niin toimii...


    • neuvoton2006

      Moi,

      Mulle on kaynyt toi sama juttu eli kannettava sammuu itsestaan kun on Skypessa videopuhelu paalla. Tata on tapahtunut 4 kertaa sen jalkeen kun asensin uuden webbi kameran (Logitech for notebooks deluxe), mutta ei kuitenkaan joka kerralla. Ennen mulla oli koekaytossa Logitechin toinen webbi kamera (en muista mallin numeroa), jonka aikana kone ei sammunut kertaakaan videopuheluiden aikana. Olisiko kellaan neuvoa tahan ongelmaan?

      • mikej

        mulla sammuilee myös jos katsoo videota tai käyttää webkameraa,ja olen huomannut että koneessa tuuletin aina huutaa ja lämpenee silti kuumaksi


      • tympääntyny
        mikej kirjoitti:

        mulla sammuilee myös jos katsoo videota tai käyttää webkameraa,ja olen huomannut että koneessa tuuletin aina huutaa ja lämpenee silti kuumaksi

        mulla on vastaava vika mutta pöytäkonees tai no tää on toinen kone jo mis ilmenee sama vika jossain huolto pisteessä kysäsin asiasta ni ne sano et emo levy ois hajoamassa no tuli sit ostettua uus aceri ja ollu pari kuukautta käytös ja sama vika rupee ottaa päähän jo moinen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe