ILOKAASU

TehoaTehoa

Vaaditaanko ilokaasujärjestelmän asentamiseen jonkinlainen lupa?

17

4388

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pocce

      Mutta se ei saa katuliikenteessä olla toimiva. Eli liikenteessä joko pullo tyhjä tai letkut irti. Poliisin pysäyttäessä pitää pystyä todistamaan että ilokaasut eivät ole toiminnassa. Se ei saa olla irroitettu paikasta josta sen voi tehdä ajaessa.

      Jotkut ovat tehneet "hätäventtiilin" josta saa pullon tyhjäksi nopeasti tarvittaessa. Tämä kuitenkin on kallista jos koko pullon joutuu paniikissa tyhjään.

      • venttiili

        pulloissa on? Mikä on pullon paine eli pystyykö sen tyhjentämään ilman erillistä venttiiliä manuaalisesti vai tarvitaanko aina 2 venttiiliä?

        kiitos tiedoista!


      • Pocce

    • viisas ja väkevä

      ja osaa neuvoa tietämätöntä?
      Eli siis kiinnostaa tuo ilokaasusysteemi mut mistä siitä saisi niinkuin parempaa tietoa SUOMEKSI (kielitaito: no joo...)
      Millainen tuo systeemi on periaatteiltaan ja paljonko on tehonlisäys noin? Kannattaako 2,5L turbottomaan koneeseen alkaa väsäämään sitä? Mitä kustantaa?

      • Pocce

        Täällä tietoa suomeksi. Googlettamalla löytyy lisää..

        http://ffp-motorsport.com/tuning/nos.php

        Tehoa tulee mutta rikkoo käytössä konetta. Kestää normi kone muutaman kerran käytön. Helppo asentaa ja maksaa alotuspakkauksena n 700 euroo yhden suuttimen systeemillä. Pullon täyttö n 100 euroo ja sillä poljettaa parikymmentä sarjaa....


    • Tästä

      Samalla poliisi tehostaa toimintaansa ottamalla käyttöön postitse tapahtuvan tiedoksiantomenettelyn eräissä muissakin sakko- ja rikesakkoasioissa, kuin vain automaattisen liikennevalvonnan yhteydessä havaituissa rikesakkorikkomuksissa.
      Muut tiedoksiannot lähetetään vastaanottajalle joko postin saantitodistusta tai vastaanottajan palauttamaa vastaanottotodistusta vastaan. Ensimmäiset postitiedoksiannot lähetetään ensi kesäkuussa.

      Lailliset tiedoksiantomenettelyt

      Lailliset tiedoksiantomenettelyt ovat


      tavallinen kirje tietyissä rikesakkoasioissa (automaattinen kameravalvonta ja tavanomaisessa liikennevalvonnassa välittömästi havaitut selvät tapaukset)

      henkilökohtainen tiedoksianto sekä sakko- että rikesakkoasioissa

      saantitodistuksella varustettu kirje sekä sakko- että rikesakkoasioissa

      tavallinen kirje, jossa vastaanottaja täyttää vastaanottotodistuksen ja palauttaa sen poliisille sekä sakko- että rikesakkoasioissa
      Kaksi jälkimmäistä kohtaa ovat tiedoksiantotapoja, joita poliisi on voinut käyttää jo ennen nyt voimaan astuvaa rikesakkouudistusta. Nämä toimintatavat otetaan käyttöön nyt tapahtuvan uudistuksen yhteydessä. Muissa kuin ensimmäisen kohdan tapauksissa postitse tapahtuva tiedoksianto edellyttää, että poliisi on ensin suorittanut asianmukaisen suppean esitutkinnan, joka on mahdollista tehdä selvissä asioissa puhelinkuulusteluin. Uudet menettelytavat tullaan erikseen ohjeistamaan poliisihallinnossa.

      Kuukauden vastustusaika

      Automaattisessa kameravalvonnassa paljastuneista ylinopeuksista määrättävä rikesakko voidaan esitutkintaa suorittamatta lähettää sille henkilölle, joka on ajoneuvon rekisteriin merkitty haltija. Jos haltija kiistää ajaneensa ylinopeutta, hänen tulee määräajassa vastustaa rikesakkoa, jonka jälkeen kuljettaja selvitetään suppeassa esitutkinnassa.

      Rikesakkomääräyksen vastaanottajalla on kuukausi aikaa maksaa rikesakko tai vastustaa sitä. Vastustamista ei tarvitse perustella, ja se voidaan tehdä tätä varten laaditulle lomakkeelle.

      Rikesakko voidaan lähettää tavallisella kirjeellä, jos nopeusrajoituksen ylitys on enintään 20 km/h. Rikesakko on suuruudeltaan 70, 85, 100 tai 115 euroa riippuen alueen suurimmasta sallitusta nopeudesta sekä nopeuden ylityksen suuruudesta.

      Rikesakkomääräys voidaan lähettää tavallisella kirjeellä myös silloin, jos kuljettaja on ajanut liikennemerkkien vastaisesti linja-auto- tai raitiovaunukaistalla ja teko paljastuu kameravalvonnassa. Poliisin tulee lähettää rikesakkomääräys postin välityksellä viimeistään kahden viikon kuluessa rikkomuspäivästä.

      Poliisi voi lähettää sakkojen lisäksi kirjallisia huomautuksia niille kuljettajille, joiden on automaattisessa kameravalvonnassa havaittu ajavan lievää, rikesakkokynnyksen alittavaa ylinopeutta.

      • toi sun

        tekstis liittyy niinkuin tähän ilokaasusydeemiin?
        Oletkos sä joku hiton kotipoliisi joka täräjää heti kun joku ajaa edes keltaisia päin tyhjässä risteyksessä???


    • kake

      itkettää kun katteet ja kitit lentelee
      katukivetyksillä ja korokkeilla kun on ilokaasu
      pottu mukana mistä voi ottaa tötsyt vitutukseen.

      • Ahdin määrää tahdin!!

        Eiköhän kannattaisi lippispäät pistää se -89 Corolla myyntiin, jos lisää tehoa halajatte.

        Ostakaa turboauto, niin ei tarvii tollaisten "ilokaasujen" kanssa räpellellä.
        Hajottatte vaan koneenne ja ihan tiedoksi, että ne on räjähdysherkkiä kaasuja... Fiksua ajella yleisillä tiellä, pistäkää samalla vaikka nitroglyseriini-pullo takapenkille.

        On taas katseltu liikaa Fast & Furiousseja. Ei se pullo ole oikotie onneen. Hitaita luuskia ne autonne kuitenkin ovat.


      • kun on se
        Ahdin määrää tahdin!! kirjoitti:

        Eiköhän kannattaisi lippispäät pistää se -89 Corolla myyntiin, jos lisää tehoa halajatte.

        Ostakaa turboauto, niin ei tarvii tollaisten "ilokaasujen" kanssa räpellellä.
        Hajottatte vaan koneenne ja ihan tiedoksi, että ne on räjähdysherkkiä kaasuja... Fiksua ajella yleisillä tiellä, pistäkää samalla vaikka nitroglyseriini-pullo takapenkille.

        On taas katseltu liikaa Fast & Furiousseja. Ei se pullo ole oikotie onneen. Hitaita luuskia ne autonne kuitenkin ovat.

        turbo siellä pellin alla toisen samanlaisen seurana eikä huiput mene vielä yli kolmen huntin niin eiköhän se tuo ilokaasu saisi pikkuisen kuitenkin aikaiseksi voimaa... Palikat kyllä kestää lisä"ahtamisen".


      • ahdin määrää tahdin
        kun on se kirjoitti:

        turbo siellä pellin alla toisen samanlaisen seurana eikä huiput mene vielä yli kolmen huntin niin eiköhän se tuo ilokaasu saisi pikkuisen kuitenkin aikaiseksi voimaa... Palikat kyllä kestää lisä"ahtamisen".

        Olen edelleen sitä mieltä, että ilokaasut ovat wannabe Fast&Furious-fanien hömpötystä.

        Jos haluat autosi oikeesti ottavan enemmän huippuja, niin isommat föönit tai sitten yksi jumalaton urbo...Jos edes autosi välitykset riittää niin korkeisiin nopeuksiin.

        Tietääkseni on viime vuonnakin Speedpartyissa päästy yli 300km/h ilman "ilokaasuja".


      • Pocce
        ahdin määrää tahdin kirjoitti:

        Olen edelleen sitä mieltä, että ilokaasut ovat wannabe Fast&Furious-fanien hömpötystä.

        Jos haluat autosi oikeesti ottavan enemmän huippuja, niin isommat föönit tai sitten yksi jumalaton urbo...Jos edes autosi välitykset riittää niin korkeisiin nopeuksiin.

        Tietääkseni on viime vuonnakin Speedpartyissa päästy yli 300km/h ilman "ilokaasuja".

        Isompi fööni? Jumalaton turbo?

        Ei kai se teho turbon koosta oo kiinni? Kyllä ne paineet nousee vakioturbollakin jos haluaa. Liian suuri turbo pilaa vaan kaiken. Taidat itse olla lukenut liikaa GTI-magasiiniä...


      • Ahdin määrää tahdin
        Pocce kirjoitti:

        Isompi fööni? Jumalaton turbo?

        Ei kai se teho turbon koosta oo kiinni? Kyllä ne paineet nousee vakioturbollakin jos haluaa. Liian suuri turbo pilaa vaan kaiken. Taidat itse olla lukenut liikaa GTI-magasiiniä...

        Itsellä parhaillaan se tilanne, että jos haluaa lisää tehoa, niin olisi ahtimen vaihto isompaan edessä. Ja en tod ole Gti-lehden tilaaja.

        Edellinen hemmo väitti, että on tupla turbot kehissä, tarvitsisi vielä lisää ahtaamista ja kone kestää.
        ...Kuten jo mainitsin, niin mielestäni tällöin kannattaisi ennemmin vaihtaa ne turbot, kuin työntää, joku ilokaasu systeemi pilamaan konetta.

        Oletetaan, että jannulla olisi vaikka Toyota Supra TT ja vakio turbot... Niin, jos haluaa reippaasti lisää tehoa, niin kyllä turbojen vaihto on väistämättä edessä.

        Turboautoissa isompi turbo -> lisää ahtoja = enemmän tehoa.

        Ja joo tiedän, ettei jannulla todennäköisesti ole edes turbomyllyä.


      • Pocce
        Ahdin määrää tahdin kirjoitti:

        Itsellä parhaillaan se tilanne, että jos haluaa lisää tehoa, niin olisi ahtimen vaihto isompaan edessä. Ja en tod ole Gti-lehden tilaaja.

        Edellinen hemmo väitti, että on tupla turbot kehissä, tarvitsisi vielä lisää ahtaamista ja kone kestää.
        ...Kuten jo mainitsin, niin mielestäni tällöin kannattaisi ennemmin vaihtaa ne turbot, kuin työntää, joku ilokaasu systeemi pilamaan konetta.

        Oletetaan, että jannulla olisi vaikka Toyota Supra TT ja vakio turbot... Niin, jos haluaa reippaasti lisää tehoa, niin kyllä turbojen vaihto on väistämättä edessä.

        Turboautoissa isompi turbo -> lisää ahtoja = enemmän tehoa.

        Ja joo tiedän, ettei jannulla todennäköisesti ole edes turbomyllyä.

        Ei se ahtimen koko määrää ahtoja vaan hukkaportti. Saanhan omassa vakioturbossa ahtoja ylös säätämällä.

        Turbon vaihtaminen isompaan ei nosta paineita vaan pienentää pakokaasuvastusta. Eli väitteesi "isompi turbo -> lisää ahtoja" ei ole totta. Samalla kasvaa turboviive ja matalan kierroksen vääntö. Mutta taas korkeilla kierroksilla tehot nousee.

        Eli tätä voisi verrastaa nokan vaihtoa kireempään. Alakierroksen teho vähenee ja siirtyy korkeammalla kierroksille. Mutta jos huippunopeutta yritetään kasvattaa niin sitten turbon vaihto iompaan auttaa.


      • Ahdin määrää tahdin
        Pocce kirjoitti:

        Ei se ahtimen koko määrää ahtoja vaan hukkaportti. Saanhan omassa vakioturbossa ahtoja ylös säätämällä.

        Turbon vaihtaminen isompaan ei nosta paineita vaan pienentää pakokaasuvastusta. Eli väitteesi "isompi turbo -> lisää ahtoja" ei ole totta. Samalla kasvaa turboviive ja matalan kierroksen vääntö. Mutta taas korkeilla kierroksilla tehot nousee.

        Eli tätä voisi verrastaa nokan vaihtoa kireempään. Alakierroksen teho vähenee ja siirtyy korkeammalla kierroksille. Mutta jos huippunopeutta yritetään kasvattaa niin sitten turbon vaihto iompaan auttaa.

        Ei se ahto nouse turboa vaihtamalla, ei...mutta pieni turbo ei pysty kovinkaan suurta ahtopainetta sysäämään!

        Esimerkiksi garretin T25 tuotto riittää noin 250hp, T28 riittää 300 hp.

        Siihen otetaan tilalle isoveli GT3071, niin mennää jo yli 350hp.

        Tietty jos laittaa jonkin helvetin moisen ahtimen, niin viive kasvaa.
        Riippuu minkä koista ahdinta kutsuu isoksi.
        Mulle parhaillaan riittäisi tuo GT3071.

        Mutta nyt ei ollut puhetta viiveestä.
        Kaveri halusi tuplaturbo padastaan sellaiset tehot, että kärry liikkuu yli 300km/h.
        Sano mitä sanot, mutta silloin koneessa saa olla kaksi suht' järeetä turboa kiinni tai sitten yksi helvetin moinen ja tietty kunnon ahdoilla.

        Riippuen tietenkin mikä on kone. Jos kaverilla olikin kunnon isolohko allaan, ei välttämättä kauheita ahtoja tarvitse, jos kone jo valmiiksi ilman ahtoja tuottaa kunnolla "oikeeta" tehoa.

        Helvetisti meni off topic, sillä ilokaasuista alunperin kyse...


      • Ahdin määrää tahdin
        Ahdin määrää tahdin kirjoitti:

        Ei se ahto nouse turboa vaihtamalla, ei...mutta pieni turbo ei pysty kovinkaan suurta ahtopainetta sysäämään!

        Esimerkiksi garretin T25 tuotto riittää noin 250hp, T28 riittää 300 hp.

        Siihen otetaan tilalle isoveli GT3071, niin mennää jo yli 350hp.

        Tietty jos laittaa jonkin helvetin moisen ahtimen, niin viive kasvaa.
        Riippuu minkä koista ahdinta kutsuu isoksi.
        Mulle parhaillaan riittäisi tuo GT3071.

        Mutta nyt ei ollut puhetta viiveestä.
        Kaveri halusi tuplaturbo padastaan sellaiset tehot, että kärry liikkuu yli 300km/h.
        Sano mitä sanot, mutta silloin koneessa saa olla kaksi suht' järeetä turboa kiinni tai sitten yksi helvetin moinen ja tietty kunnon ahdoilla.

        Riippuen tietenkin mikä on kone. Jos kaverilla olikin kunnon isolohko allaan, ei välttämättä kauheita ahtoja tarvitse, jos kone jo valmiiksi ilman ahtoja tuottaa kunnolla "oikeeta" tehoa.

        Helvetisti meni off topic, sillä ilokaasuista alunperin kyse...

        Enkä tarkoittanut, että isompi turbo lisää ahtoja... Vaan isompi turbo ja lisää ahtoja, niin tietysti lopputuloksena lisää tehoa.


    • 2.5 v6

      Saako suomessa missään täytettyä noita pulloja?ja mitähän se täyttmäminen maksaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet toisen kanssa

      ...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

      Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

      A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

      Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

      Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

      niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

      Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

      Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

      Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe