Lesbohäät tänään TV2 klo 21

Pohdiskelevainen nainen

Huhhuh.
Tänään tulee hää-ohjelmassa TV2-kanavalla lesbohäät.
Millainenkohan keskustelu tästä viriääkään?
Juuri kun on toivuttu Jari Sillanpään kaapista ulostulosta, tulee telkusta lesbohäät.

Jään mielenkiinnolla odottamaan.

32

7780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Kolumbus-

Mihin tämä maailma on oikein menossa? Ensiksi koko kansan 'Jartsa' avautuu iltapäivälehdissä ja nyt vielä lesbohäät telkkarissa??

No ei vaineskaa. Toivottavasti jakso avaisi edes joidenkin umpimielisten silmät ja he huomaisivat, että myös samaa sukupuolta olevat elelevät samanlaista elämää kuin heterotkin.

• tähän-

TV2 nettisivulla ko. ohjelman tiedoissa on vauhdikas kuvaus tästä lesbopariskunnan hääsuunnitelmien etenemisestä ja elämästä! Ei tule ohjelmasta tapahtumia puuttumaan tuon kuvauksen perusteella! Kiva juttu!

• mitennii

Sanoit, että "juuri kun on toivuttu Sillanpäästä"
      Mitennii toivuttu?
      Ettehän te sellaisesta voi toipua kun teillä on vikaa korvien välissä.

Jos ei kiinnosta, niin vaihda kanavaa:
      TV 1:stä tulee samaan aikaan komedia.

• Pohdiskelevainen nainen

Hih, viittasin tässä erään "juorulehden" juttuun, jonka mukaan muutamat naiset ovat järkyttyneet tästä Sillanpään kaapista ulostulemisesta niin kovasti, että ovat joutuneet terapiaan. Joten mielenkiinnolla odotan, millaisen vastaanoton lesbohäät Yleisradion kanavalla saavat aikaan.

Tarkoitin siis lähinnä huumorimielellä heittona sitä, että "kansojen syvät rivit" saattavat järkyttyä kahdesta näin lähekkäin sattuvasta jutusta:-)

• greenfairy
        Pohdiskelevainen nainen kirjoitti:

Hih, viittasin tässä erään "juorulehden" juttuun, jonka mukaan muutamat naiset ovat järkyttyneet tästä Sillanpään kaapista ulostulemisesta niin kovasti, että ovat joutuneet terapiaan. Joten mielenkiinnolla odotan, millaisen vastaanoton lesbohäät Yleisradion kanavalla saavat aikaan.

Tarkoitin siis lähinnä huumorimielellä heittona sitä, että "kansojen syvät rivit" saattavat järkyttyä kahdesta näin lähekkäin sattuvasta jutusta:-)

jeps, luin tuon jutun. Naisparoilta taisi tippua nyt pohja koko elämältä. ;).....

• tappaa?
        Pohdiskelevainen nainen kirjoitti:

Esitettiinhän telkassa asiallinen dokkari maaseudulla asuvasta homoparista,
        eikä sen nähneistä tietääkseni kukaan ole kuollut.

Jos joku on oikeasti mennyt sekaisin Sillanpäästä, niin ehkä he ovat fanittaneet jotain muuta kuin Jarin laulamista...

• sadunhäät

• tylsää

Ääh, mää oon kuullu tän ennenkin:
      pakko mennä naimisiin kun puoliso tulee raskaaksi.

Paljonko annatte aikaa enneku tulee ero?

• itkettää

Jopa olivat löytäneet parin!
      tähän oli nyt koottu kaikki mahdolliset kliseet:

- kaksi naista menee naimisiin
      - molemmat on raskaana
      - molemmat on kasvisyöjiä
      - uskovaisia
      - molemmat olleet kirkossa töissä
      - aamupahoinvointi haittaa häävalmisteluja
      - prinsessahäät
      - yhteinen sukunimi

Tuollaista ei kyllä keksis edes saippuasarjojen nikkarit...

Ajatelkaapa morsiamen onnellista isää:
      - Tyttäreni menee naimisiin...
      Miksi sitten itket?
      - Olen niin onnellinen...

Jään odottamaan jatko-osaa!

• sahhis

..ohjelma oli. :) tosi ihanasti järjestetty ja molemmat selvästi pitävät perinteisistä tavoista häissä. suloinen pari, ja liikuttava tilaisuus. tippa tuli silmään.. kuin mitkä tahansa heterohäät. toivottavasti nyt monien silmät aukeaa. se että on lesbo ja haluaa avioitua naisensa kanssa, ei tarkoita että prinsessahäille pitää heittää hyvästit.

• Lee
        sahhis kirjoitti:

..ohjelma oli. :) tosi ihanasti järjestetty ja molemmat selvästi pitävät perinteisistä tavoista häissä. suloinen pari, ja liikuttava tilaisuus. tippa tuli silmään.. kuin mitkä tahansa heterohäät. toivottavasti nyt monien silmät aukeaa. se että on lesbo ja haluaa avioitua naisensa kanssa, ei tarkoita että prinsessahäille pitää heittää hyvästit.

Aivan mielettömän koskettava ohjelma. Ja kuten edellä joku kirjoitti, tämä ohjelma osoitti sen, että myös homoseksuaalit voivat saada yhtä ihanat ja perinteitä kunnioittvat häät, kuin heterotkin.

Tuntuvat olevan voimakkaita ja hyvin päättäväisiä naisia molemmat :) Onnea heille ja toivottavasti kaikki on sujunut hyvin jatkossa myös raskauksien suhteen :)

Lee

• kyllä
        Lee kirjoitti:

Aivan mielettömän koskettava ohjelma. Ja kuten edellä joku kirjoitti, tämä ohjelma osoitti sen, että myös homoseksuaalit voivat saada yhtä ihanat ja perinteitä kunnioittvat häät, kuin heterotkin.

Tuntuvat olevan voimakkaita ja hyvin päättäväisiä naisia molemmat :) Onnea heille ja toivottavasti kaikki on sujunut hyvin jatkossa myös raskauksien suhteen :)

Lee

Sydämestä kouraisi kun oli ihana nähdä heidän sitoutuvan toisilleen.Hienoa, että uskalsivat mukaan ohjelmaan!

• -tyttönen-
        kyllä kirjoitti:

Sydämestä kouraisi kun oli ihana nähdä heidän sitoutuvan toisilleen.Hienoa, että uskalsivat mukaan ohjelmaan!

olen katsonut joskus aikaisemmin samaista ohjelmaa (heteroiden häitä), mutta eiliset lepakkohäät olivat jokseenkin pohjanoteeraus. Todella tylsät, ei mitään särmää. Ei edes hääyötä ollut luvassa. OK, molemmat raskaina ja se varmasti rajoittaa menoa, mutta silti tylsä on sana joka kyseistä tapahtumaan parhaiten kuvaa.

Ei ei, jos minä joskus tyttöni kanssa pariudun virallisesti, ovat juhlat myös rennot ja rempseät. Kurttunaamoja ei kutsuta tai käännytetään viimeistään ovella.

• eisovikaikille

Sama se onko hetero- vai homohäät. En ymmärrä sitä vouhotusta.

• tähän-

Todella ihana ohjelma oli :)
      Siinä tuli esiin realistisesti niin paljon sitä arkea, mitä meikäläisillä on ja jonka heterot mystifioi niin mielellään :)

-Lasten saamiseen liittyvät erityispiirteet ja niihin liittyvät pohdinnat
      -Avioitumiseen ja häihin liittyvät erityispiirteet ja pohdinnat (ei saa kirkossa vihkiä, vaikka
      samassa kirkossa tekisi hommiakin) siviilivihkimisen realismi, jota heterot ovat ihmetelleet, että
      miten se tapahtuu käytännössä
      -Lesbouteen liittyvät erityispiirteet: yksi vanhemmista ei hyväksy lesboutta
      -Raskauteen liittyvä realismi väsymyksineen ja pahoinvointineen
      -Äitiys

Ja, kaikki nämä asiat tuli esiin realistisesti kuten ne ovatkin meikäläisten elämässä.
      Ja, kaikki ne asiat olivat tällä hääparilla lopulta onnellisesti päättyviä :)

Ihana häätarina :)

Ohjelma vaikutti myönteisesti varmasti esim. minun suvussani useisiin, jotka eivät oikein ole tienneet, miten lesbouteen suhtautua.
      he huomasivat, miten samanlaista onkaan lesbojen elämä kuin heteroidenkin. Luulen tämän ohjelman vaikuttaneen myönteisesti paljon heteroihin, jotka on mystifioineet lesboparien elämää.

Kiitos kyseiselle hääparille, kun osallistuitte siihen ohjelmaan.
      Hyvää jatkoa teille molemmille, sekä lapsillenne :)

• Liikuttunut katsoja

Minusta tuo oli todella myönteinen ohjelma.
        Kertakaikkiaan. Ja koska minusta on tullut nelikymppisenä täysin hömppäromantikko, vierähtipä muutama kyynelkin poskelle kun katselin nuorenparin häitä.

Realismia oli tässä sekin, että sarjan formaattiin kuuluu haastatella sukulaisia. Tässä jaksossa niin ei tehty. Tiedä häntä, oliko sukulaisten vai hääparin toive.

Joka tapauskessa lämmin kiitos tälle tyttöparille, että antoi "sateenkaarihäille" kasvot ja tarinan!

• Hilma

ohjelma. Tosiaan minäkin olen romantikko , kyllä kyynel vierähti silmään, kun katsoi heitä ja olen ylpeä tästä parista ., että antoivat ohjelman tekijöitten tulla ,heille tärkeään hetkeen, tekemään ohjelmaa.
        Varmasti tämä antaa rohkeutta muillekin lesbo pareille virallistaa suhteensa.
        Minun kohdallani se ei varmaan tule toteutumaan, mutta nuoremmat olkaa rohkeita ja näyttäkää yhteiskunnalle, että mekin olemme aivan normaaleja kansalaisia ja meillä on oikeus elää omaa elämäämme.
        Siinä ohjelmassa ,tämä joka virallisti tämän liiton sanoikin, että tämä oli yhteiskunnalle merkittävä teko.Onhan pareja jo aikaisemminkin virallistettu, mutta että näin julkisesti tv:n välityksellä niin tämä oli todella hieno juttu.
        Toivotan onnea parille ja heidän tuleville lapsilleen, ja kaikille niille jotka aikovat toteuttaa tämän saman unelman.

• Kirsi

Ihanat häät, mua ainakin kosketti :) Tuijotin varmaan hengittämättä ja hyvä, ettei tullut kyyneleet, kun lupautuivat toisilleen... Mahtavaa, kun uskalsivat kertoa onnestaan julkisesti. Onnea heille! Se intiaaniruno oli myöskin aivan ihana, ja nyt kaipailisin sen sanoja - olisiko kenelläkään?

• Heteroisä

seriffi poistaa kaikki meikäläisen kirjoitukset: 3 kpl jo vastauksia tähän aiheeseen poistettu. Poista nyt vielä ihmeessä tämäkin!

• mie vain

joo ei saa kertoa omaa mielipidettä ja pohdintoja kyseisestä aiheesta vaikka yrittäisi kuinka muotoilla ajatuksensa sanoiksi...ihmettelen suuresti?..minusta sitä pitäisi keskustella ja pohtia näitä asioita monelta kantilta..niin kait se maailma paranee..

• butt-head1

kun lesboista tai lesboudesta kommentoi tällä sivulla jotenkin negatiivisesti, niin hetihän tämä sheriffi poistaa sellaiset viestit. Vaikka viesti/viestiketju ei sisältäisikään kiroilua

• Chirsicca

Ihan hyvä, jos tämä televisiointi osaltaan jotenkin parantaa suhtautumista seksuaalisiin vähemmistöihin yhteiskunnassamme. Ihmisiähän me kaikki olemme, synnymme, kasvamme, rakastumme, avioidumme, hankimme lapsia, eroamme, vanhenemme, kuolemme... Kaikkea tätä seksualisesta suuntautumisesta riippumatta.

Henkilökohtaisesti minua ihmetyttää ihmisten kova tarve tuoda hyvinkin herkkiä ja intiimejä tapahtumia julkisuuteen kaikkien nähtäväksi. Ymmärrän jotenkin, jos kysymyksessä on jo jostain muusta syystä julkisuudessa oleva henkilö, mutta että me taviksetkin? Minulle ajatus on täysin vieras.

Kell onni on, se onnen kätkeköön...

• Haloo?????

Kirjoitin aamulla viestin, koska mielestäni ohjelma antoi negatiivisen kuvan lesboista. Miksi tämä poistettiin? Olisiko kaikkien pitänyt pitää tästä ohjelmasta ja sen antamasta lesbokuvasta.

Mielestäni ohjelman antama lesbokuva on edelleen NOLO stereootyyppisine isäsuhteineen ja pariskunta vaikutti todella epätasapainoiselta.

• edelleen

mielipiteeseesi!Mut poistettiin sun vanavedessä...Pistää hymyilyttämään...Mutta siltikin samaa mieltä,mä en haluu enää kuulla hetsku ystäviltä sanaakaan niistä häistä...

• siksi

mactans kirjoitti 3.4.2006 klo 16.30:
        "Täällä ei ole mitään sananvapauslakia, vain Suomi24 laatimat säännöt.
        Em sääntöjä noudattaen minä saan Suomi24 luvalla poistaa/siirtää viestejä, ja tätä oikeutta tulen käyttämään jokaisen viestin kohdalla."

Turha urputtaa vastaan.
        Säännöt on sääntöjä.
        Jokainen tulkitsee niitä tavallaan.

ps. huom! "jokaisen viestin kohdalla"

• Bonnie..

Mielestäni kumpikaan teksti ei ollut asiatonta!Miksi ei voisi pohtia mitä hyvää/mitä huonoa ko häissä?

¤Siis Positiivista: lesbohäät julkisesti, ahdasmielisemmätkin ehkä tajuaa että ollaan vain ihmisiä.

¤Negatiivista: Häistä puuttui se "jokin", teennäisen oloiset.

JOKO TÄMÄN TEKSTIN VOISI OLLA POISTAMATTA?

• . . .

Koittakaa kritisoijat tajuta YKSI asia:
      kyse oli heidän elämästään ja heidän häistään,
      sillä tavalla kun he sen elävät.

Tämä oli dokumentti, ei fiktio.
      Jos tämä ei teitä miellytä, niin eläkää itse parempi elämä
      ja järjestäkää itsellenne hilpeämmät häät.

Tämä oli heidän häänsä.

• kritisoija

Mutta jos menee telkkariin esittelemään sitä elämäänsä niin on silloin myös antanut luvan kritisoida elämäänsä.

Heidän häänsä ei ehkä minua miellyttänyt ja saan sitä myös kritisoida.

• arvokkaat häät
        kritisoija kirjoitti:

Mutta jos menee telkkariin esittelemään sitä elämäänsä niin on silloin myös antanut luvan kritisoida elämäänsä.

Heidän häänsä ei ehkä minua miellyttänyt ja saan sitä myös kritisoida.

Saat vapaasti haukkua lesboja kavereidesi kanssa,
        mutta mieti vähän mitä kirjoitat ja minne.

Mitä vikaa on siinä, että häät on arvokas tilaisuus, kahden ihmisen liitto.

Mitä vikaa siinä on, että häissä tarjoillaan alkoholitonta juomaa?
        Minua häiritsee sellaiset häät, jotka on kännäysjuhlia,
        lapset juoksee joka suuntaan, sulhanen on sönköttää kännissä ja morsian hyppää tupakalla.
        Sellaisessa ei ole mitään arvokasta.

• Tapana
        arvokkaat häät kirjoitti:

Saat vapaasti haukkua lesboja kavereidesi kanssa,
        mutta mieti vähän mitä kirjoitat ja minne.

Mitä vikaa on siinä, että häät on arvokas tilaisuus, kahden ihmisen liitto.

Mitä vikaa siinä on, että häissä tarjoillaan alkoholitonta juomaa?
        Minua häiritsee sellaiset häät, jotka on kännäysjuhlia,
        lapset juoksee joka suuntaan, sulhanen on sönköttää kännissä ja morsian hyppää tupakalla.
        Sellaisessa ei ole mitään arvokasta.

En hauku lesboja kavereideni kanssa, koska itsekin olen lesbo. Mutta miksi ihmeessä pitäisi miettiä kirjoittaako tälle palstalle vai ei? Kyllä kai sitä voi kriittisiäkin mielipiteitä antaa. Se että edustaa samaa seksuaalista suuntausta ei tarkoita, että edustaisi muuten samoja asioita. Kaikki eivät tätä tajua ja yleistävät asioita, kuten myös monet ohjelman katsojat. En halua tulla luetuksi ohjelmassa olleiden tyttöjen kanssa samaan kastiin.

Ei ole mitään vikaa, että häissä tarjoillaan alkoholitonta juomaa. Ei ole mitään vikaa, että häät on arvokas tilaisuus. Mutta kaikki eivät ehkä nähneet näitä ohjelman häitä samalla tavalla kun sinä. Siksi kritiikki.

• Terhi
        Tapana kirjoitti:

En hauku lesboja kavereideni kanssa, koska itsekin olen lesbo. Mutta miksi ihmeessä pitäisi miettiä kirjoittaako tälle palstalle vai ei? Kyllä kai sitä voi kriittisiäkin mielipiteitä antaa. Se että edustaa samaa seksuaalista suuntausta ei tarkoita, että edustaisi muuten samoja asioita. Kaikki eivät tätä tajua ja yleistävät asioita, kuten myös monet ohjelman katsojat. En halua tulla luetuksi ohjelmassa olleiden tyttöjen kanssa samaan kastiin.

Ei ole mitään vikaa, että häissä tarjoillaan alkoholitonta juomaa. Ei ole mitään vikaa, että häät on arvokas tilaisuus. Mutta kaikki eivät ehkä nähneet näitä ohjelman häitä samalla tavalla kun sinä. Siksi kritiikki.

Hei!

Joku kyseli intiaanirunon sanoja, tässä ne tulevat, siis apassi-intiaanien rukous:

”Sade ei teitä enää kastele, sillä olette toisillenne suojana.
        Kylmyys ei teitä enää vaivaa, sillä lämmitätte toisianne.
        Yksinäisyyttä ei enää ole, sillä olette toisillenne elämäntovereita.
        Te olette nyt kaksi ihmistä, mutta edessänne on vain yksi elämä.
        Astukaa nyt yhdessä yhteisen elämänne päiviin,
        ja olkoon elämänne Maan päällä hyvä ja pitkä.”

Harmillisen vähän muuten ohjelmassa näytettiin itse hääjuhlasta. Ohjelmasta näytettiin vain yksi lauluesitys ja taikurin hääshowsta pari sekuntia tms. Ohjelma keskittyi suunnitteluun ja vihkitilaisuuteen, joten hääjuhlasta ei kovin kunnollista kuvaa voinut saada, ellei sitten itse ollut paikalla ;)

Häät ja me kenties olemme jollain tasolla stereotyyppisiä, mutta toisaalta jos toinen meistä olisi pukeutunut vaikka frakkiin, olisi silloinkin moitittu stereotyyppisiksi..

• Kirsi
        Terhi kirjoitti:

Hei!

Joku kyseli intiaanirunon sanoja, tässä ne tulevat, siis apassi-intiaanien rukous:

”Sade ei teitä enää kastele, sillä olette toisillenne suojana.
        Kylmyys ei teitä enää vaivaa, sillä lämmitätte toisianne.
        Yksinäisyyttä ei enää ole, sillä olette toisillenne elämäntovereita.
        Te olette nyt kaksi ihmistä, mutta edessänne on vain yksi elämä.
        Astukaa nyt yhdessä yhteisen elämänne päiviin,
        ja olkoon elämänne Maan päällä hyvä ja pitkä.”

Harmillisen vähän muuten ohjelmassa näytettiin itse hääjuhlasta. Ohjelmasta näytettiin vain yksi lauluesitys ja taikurin hääshowsta pari sekuntia tms. Ohjelma keskittyi suunnitteluun ja vihkitilaisuuteen, joten hääjuhlasta ei kovin kunnollista kuvaa voinut saada, ellei sitten itse ollut paikalla ;)

Häät ja me kenties olemme jollain tasolla stereotyyppisiä, mutta toisaalta jos toinen meistä olisi pukeutunut vaikka frakkiin, olisi silloinkin moitittu stereotyyppisiksi..

Kiitos Terhi tuosta runosta! :)

Oletko muuten "se Terhi", paljon puhutusta lesbohääjaksosta, siis Anun kumppani? Jos olet, kovasti haluan teitä onnitella! Kiinnostaisi myös kuulla miten teillä menee?

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3242
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1332
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1049
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      108
      1020
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      42
      1012
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      981
    Aihe