01.03-2006 lähtien iltavuorolisä 0,77/h
ruokaraha 7,50/pv
kilometrikorvaus 0,42/km
tuntihinnat on 10,50-13,50e välillä Työntekijöille kuuluu myös palkalliset talvilomat,pekkaset,kesälomat jos ja kun työssä olo ajat tättyvät.Myös arkipyhäkorvaukset.
Metsäkoneenkuljettajan palkat
60
15382
Vastaukset
- tuskasuhaaja
SE on 40 senttiä/kilometri
- unohtu
ET 1.2.2006 lähtien ne kilometrien korotukset tulee
- dfghdfghdfh
koskeeko tää kaikkia kuskeja sit nykyään ?
- Koskee
Kyllä, yleis-sitova työehtosopimus koskee kaikkia alalla työskenteleviä.Lisäksi työlainsäädäntö koskee kaikkia suomessa työtäteettäviä ja työtätekeviä.
Näistä eniten rikotut ovat työaika-työsopimus-työturvallisuuslaet.Työaikalakia rikottaessa ja työaikakirjanpitoa väärennettäessä syntyy usein asiakirjarikos ja veropetos. Näitä on myös luvattu nyt valvoa tehokkaammin.Että noudattakaas nyt näitä, niin kaikilla menee paremmin. - ovat
Koskee kirjoitti:
Kyllä, yleis-sitova työehtosopimus koskee kaikkia alalla työskenteleviä.Lisäksi työlainsäädäntö koskee kaikkia suomessa työtäteettäviä ja työtätekeviä.
Näistä eniten rikotut ovat työaika-työsopimus-työturvallisuuslaet.Työaikalakia rikottaessa ja työaikakirjanpitoa väärennettäessä syntyy usein asiakirjarikos ja veropetos. Näitä on myös luvattu nyt valvoa tehokkaammin.Että noudattakaas nyt näitä, niin kaikilla menee paremmin.ihan kommari hommia,tommoset rutinat.
- testes
Koskee kirjoitti:
Näistä eniten rikotut ovat työaika-työsopimus-työturvallisuuslaet.Työaikalakia rikottaessa ja työaikakirjanpitoa väärennettäessä syntyy usein asiakirjarikos ja veropetos. Näitä on myös luvattu nyt valvoa tehokkaammin.Että noudattakaas nyt näitä, niin kaikilla menee paremmin.löytyykö tämä uusi "tes" jostain netistä?
- Ahertaja
testes kirjoitti:
löytyykö tämä uusi "tes" jostain netistä?
Uusi työehtosopimus tulee kotiin kun liityt ammattiliittosi jäseneksi.Tiedot www.puuliitto.fi
- hohohohohoho
Ahertaja kirjoitti:
Uusi työehtosopimus tulee kotiin kun liityt ammattiliittosi jäseneksi.Tiedot www.puuliitto.fi
kyllä vittu kannattaa liittyykin noin munattomaan liittoon sen tähen että saa kotio tes sopimuksen!!!!!!!!!!!
ensinnäkin täytyy olla tavallisen sokea jollei ole missään törmänny tohon paperiin ja jollei ole niin sen saa netistä ilmatteeks muutamas sekunnis. jos minun täytyisi saada tua tieto liittymällä puupääliittoon niin se maksaisi mulle 732euroa vuodes kun nyt saan samat edut YTK: liitosta vuodes 65 eurolla!!! hullu saa olla muttei TYHMÄ. - Huomioitsija
hohohohohoho kirjoitti:
kyllä vittu kannattaa liittyykin noin munattomaan liittoon sen tähen että saa kotio tes sopimuksen!!!!!!!!!!!
ensinnäkin täytyy olla tavallisen sokea jollei ole missään törmänny tohon paperiin ja jollei ole niin sen saa netistä ilmatteeks muutamas sekunnis. jos minun täytyisi saada tua tieto liittymällä puupääliittoon niin se maksaisi mulle 732euroa vuodes kun nyt saan samat edut YTK: liitosta vuodes 65 eurolla!!! hullu saa olla muttei TYHMÄ.Väität, että saat Yksityisten alojen työttömyyskassasta samat edut, kuin ammattiliitosta. Väitteesi ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Ensinnäkään Yksityisten alojen työttömyyskassa ei ole mikään liitto, vaan pelkästään työttömyyskorvauksen maksaja minimipalvelulla.
Edunvalvontaasi liittyviä palveluja sieltä et saa, koska sopimukset solmii ja työehtojen toteutumista valvoo alan ammattiliitto. Ammattiliitoilta saat myös asiamies- ja lakimiespalveluja.
Todennäköisesti olet joku tietoisesti provosoija, mutta jos olet todella noin tyhmä, niin sinua ja sinunlaisiasi työnantajat kusettavat pahimmin. Sellaista on helppo kusettaa, joka luulee tietävänsä kaiken, mutta itseasiassa ei tiedä juuri mitään. Tyhmyyttäsi ja tietämättömyyttäsi osoittaa myös se, että kuvittelet asian olevan sillä selvä, että TES: si on luettavanasi. TES:sien tulkinta on aivan oma lajinsa ja yhdellä tulkinnalla saattaa tulla kerralla koko vuoden liiton jäsenmaksua vastaava rahamäärä työntekijälle.
Mitä siihen sinun hulluuteesi tulee, niin se sinun täytyy selvittää jossakin yhteiskunnan ylläpitämässä laitoksessa. Siinä edes ammattiliitto ei sinua voi auttaa. Ammattiliitot tosin edistävät kyseisten laitosten toimintaa sillä, että ne ulosmittaavat ahneelta kansainväliseltä pääomalta verotuloja, joilla rahoitetaan mm. kyseisten laitosten toimintaa. En ota tässä kantaa sinun luettelemiisi genitaalitermeihin. Pyydä selvittämään siellä hoitolaitoksessa, miksi ne kuuluvat niin viljalti sinun sanavarastoosi. - hyvin......
Huomioitsija kirjoitti:
Väität, että saat Yksityisten alojen työttömyyskassasta samat edut, kuin ammattiliitosta. Väitteesi ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Ensinnäkään Yksityisten alojen työttömyyskassa ei ole mikään liitto, vaan pelkästään työttömyyskorvauksen maksaja minimipalvelulla.
Edunvalvontaasi liittyviä palveluja sieltä et saa, koska sopimukset solmii ja työehtojen toteutumista valvoo alan ammattiliitto. Ammattiliitoilta saat myös asiamies- ja lakimiespalveluja.
Todennäköisesti olet joku tietoisesti provosoija, mutta jos olet todella noin tyhmä, niin sinua ja sinunlaisiasi työnantajat kusettavat pahimmin. Sellaista on helppo kusettaa, joka luulee tietävänsä kaiken, mutta itseasiassa ei tiedä juuri mitään. Tyhmyyttäsi ja tietämättömyyttäsi osoittaa myös se, että kuvittelet asian olevan sillä selvä, että TES: si on luettavanasi. TES:sien tulkinta on aivan oma lajinsa ja yhdellä tulkinnalla saattaa tulla kerralla koko vuoden liiton jäsenmaksua vastaava rahamäärä työntekijälle.
Mitä siihen sinun hulluuteesi tulee, niin se sinun täytyy selvittää jossakin yhteiskunnan ylläpitämässä laitoksessa. Siinä edes ammattiliitto ei sinua voi auttaa. Ammattiliitot tosin edistävät kyseisten laitosten toimintaa sillä, että ne ulosmittaavat ahneelta kansainväliseltä pääomalta verotuloja, joilla rahoitetaan mm. kyseisten laitosten toimintaa. En ota tässä kantaa sinun luettelemiisi genitaalitermeihin. Pyydä selvittämään siellä hoitolaitoksessa, miksi ne kuuluvat niin viljalti sinun sanavarastoosi.yksinkertainen hyöty mittari sinun näkökantoihisi!! kerro palkkasi etuineen!!
itellä itse neuvoteltu liksa: 14.23tunti, kaikilta ylityötunneilta 50% lisää, 0,42 matkakorvaus omalla autolla kulkemisesta, 7,50 ateriakorvaus, kelomaraha lomaltapaluuraha = 20,5% vuoden brutosta, viikonloppu töistä oma 100% korvaus ja itse saa päättää käykö vai ei. tämän vuoden palkan korotus oli mulla muuten 0.30 euroa! en VITTU kaipaa puupääliittoa mihinkään!!! avutonta munatonta porukkaa joita ei meidän tekemiset kiinnostaa pätkääkään vaikka olisimme sielä 100prosenttisesti, ja muuten ytk,sta saa samat lakiavut kuin mistä muusta paikasta tahansa, sinulla on vähän historiallista tietoa!!! KERRO OMAT TIENESTISI?? - Huomioitsija
hyvin...... kirjoitti:
yksinkertainen hyöty mittari sinun näkökantoihisi!! kerro palkkasi etuineen!!
itellä itse neuvoteltu liksa: 14.23tunti, kaikilta ylityötunneilta 50% lisää, 0,42 matkakorvaus omalla autolla kulkemisesta, 7,50 ateriakorvaus, kelomaraha lomaltapaluuraha = 20,5% vuoden brutosta, viikonloppu töistä oma 100% korvaus ja itse saa päättää käykö vai ei. tämän vuoden palkan korotus oli mulla muuten 0.30 euroa! en VITTU kaipaa puupääliittoa mihinkään!!! avutonta munatonta porukkaa joita ei meidän tekemiset kiinnostaa pätkääkään vaikka olisimme sielä 100prosenttisesti, ja muuten ytk,sta saa samat lakiavut kuin mistä muusta paikasta tahansa, sinulla on vähän historiallista tietoa!!! KERRO OMAT TIENESTISI??Niinpä niin. Näillä keskustelusivuilla jokainen voi tienata niin paljon, kuin näppäimistössä nappuloita riittää. Samoin on etujen kanssa. Jokainen voi retostella täällä mitä mahtavimmilla eduilla.
Metsäkoneala näyttäisi olevan kuitenkin vielä niitä aloja, joilla tyhmyys tiivistyy. Sinunlaisiasi pellejä löytää huoltoasemien kahvipöydistä kertomasta, kuinka hienosti menee ja kuinka kova mies MINÄ olen.
Sinunlaisiasi retostelijoita varten oli aikoinaan tukkikämpillä omat keinonsa. Mahdat olla melkoisen raskas työkaveri ja sinulla näyttäisi olevan pitkä tie jalostumisessa ihmiseksi. Minä, Minä, Minulla ja Minä en tarvitse ketään muuta, Kyllä Minä pärjään.
Entäpä ne työkaverisi ?
Saat olla juuri niin tyhmä, kuin itse haluat, se olkoon sinun ilosi ( vähäinen ).
Älä kuitenkaan kerro epätosia lausumia Yksityisten alojen työttömyyskassan todellisesta kyvystä antaa todellisia edunvalvontapalveluja. Kaikesta huomaa, että sinulla ei ole todellisia valmiuksia ymmärtää työelämän kokonaisuuksia ja realiteetteja.
Toivotan sinulle oikein hyvää pääsiäistä, lämmintä kevättä ja voimia kehittyä ihmisenä. Voimme sitten jälleen joskus myöhemmin käydä keskusteluja näillä palstoilla, kun siihen olet oikeasti keskusteluun kykenevä. Hanki siis tietoa työelämästä, taitoja ja ennenkaikkea pyri eroon minäkeskeisestä olemuksestasi. - haavaa
Huomioitsija kirjoitti:
Niinpä niin. Näillä keskustelusivuilla jokainen voi tienata niin paljon, kuin näppäimistössä nappuloita riittää. Samoin on etujen kanssa. Jokainen voi retostella täällä mitä mahtavimmilla eduilla.
Metsäkoneala näyttäisi olevan kuitenkin vielä niitä aloja, joilla tyhmyys tiivistyy. Sinunlaisiasi pellejä löytää huoltoasemien kahvipöydistä kertomasta, kuinka hienosti menee ja kuinka kova mies MINÄ olen.
Sinunlaisiasi retostelijoita varten oli aikoinaan tukkikämpillä omat keinonsa. Mahdat olla melkoisen raskas työkaveri ja sinulla näyttäisi olevan pitkä tie jalostumisessa ihmiseksi. Minä, Minä, Minulla ja Minä en tarvitse ketään muuta, Kyllä Minä pärjään.
Entäpä ne työkaverisi ?
Saat olla juuri niin tyhmä, kuin itse haluat, se olkoon sinun ilosi ( vähäinen ).
Älä kuitenkaan kerro epätosia lausumia Yksityisten alojen työttömyyskassan todellisesta kyvystä antaa todellisia edunvalvontapalveluja. Kaikesta huomaa, että sinulla ei ole todellisia valmiuksia ymmärtää työelämän kokonaisuuksia ja realiteetteja.
Toivotan sinulle oikein hyvää pääsiäistä, lämmintä kevättä ja voimia kehittyä ihmisenä. Voimme sitten jälleen joskus myöhemmin käydä keskusteluja näillä palstoilla, kun siihen olet oikeasti keskusteluun kykenevä. Hanki siis tietoa työelämästä, taitoja ja ennenkaikkea pyri eroon minäkeskeisestä olemuksestasi.tee!!! ja mikään ei ole niin helppoa kuin toisen haukkuminen nimettömänä!
mutta lyö jotain faktaa pöytään mitä sinä olet hyötyny puupääliitosta?? eikai täällä nyt mitään helvetin kommunisteja olla että se on niinku vaan kuuluttava liittoon kuulumisen pakosta??
faktaa pöytään - millasen hyödyn olet saanu maksetuille jäsenmaksuille?? juuri tollaisen typerän solidaarinen sulle mulle periaate näytti helkutin toimivan mallin entises neuvostoliitos! sosiaali toimistot ovat avuttomien väliinputojien paikka, mutta jos kaikkien täytyy jarrutella ja pysyy uskollisena yhdelle totuudelle niin sen kehityksen lopputuloksen kyllä kaikki tietää! oikeassa markkina taloudes jotkut jyrää ja jotkut ei se nyt vaan on niin!! - Esa
haavaa kirjoitti:
tee!!! ja mikään ei ole niin helppoa kuin toisen haukkuminen nimettömänä!
mutta lyö jotain faktaa pöytään mitä sinä olet hyötyny puupääliitosta?? eikai täällä nyt mitään helvetin kommunisteja olla että se on niinku vaan kuuluttava liittoon kuulumisen pakosta??
faktaa pöytään - millasen hyödyn olet saanu maksetuille jäsenmaksuille?? juuri tollaisen typerän solidaarinen sulle mulle periaate näytti helkutin toimivan mallin entises neuvostoliitos! sosiaali toimistot ovat avuttomien väliinputojien paikka, mutta jos kaikkien täytyy jarrutella ja pysyy uskollisena yhdelle totuudelle niin sen kehityksen lopputuloksen kyllä kaikki tietää! oikeassa markkina taloudes jotkut jyrää ja jotkut ei se nyt vaan on niin!!No tommoset puheet kommunistiista ja neukuista on lapsellisia. Ootki varmaan joku syrjäkylän ymmärtämätön umpikepu. kommunisteja on vaan pohjoiskoreassa.
Työkaveri sai entiseltä työnantajaltasa toistakymmentä tuhatta ekua maksamattomia ylityö ja muita korvauksia. ois jääny varmaan saamata josei liitto käräjillä ottanu mitä kaverille kuulu. Et oikeen seuraa aikaas kun liittoa moitit. Ammattimiehen ensimmäinen merkki on et ymmärtää kuulua liittoon. Mikä lienet ? - nyt.......
Esa kirjoitti:
No tommoset puheet kommunistiista ja neukuista on lapsellisia. Ootki varmaan joku syrjäkylän ymmärtämätön umpikepu. kommunisteja on vaan pohjoiskoreassa.
Työkaveri sai entiseltä työnantajaltasa toistakymmentä tuhatta ekua maksamattomia ylityö ja muita korvauksia. ois jääny varmaan saamata josei liitto käräjillä ottanu mitä kaverille kuulu. Et oikeen seuraa aikaas kun liittoa moitit. Ammattimiehen ensimmäinen merkki on et ymmärtää kuulua liittoon. Mikä lienet ?tosi hienoo kun sai tollasen rahan takautuvasti, MUTTA silloinhan liitto on korjannu täysin imbesillin kaverin sopimuksia jälkikäteen, jumalauta jollei joku tiedä ETUKÄTEEN esim. ylityökorvauksista puhua työnantajan kanssa niin sitte kyllä sopiikin maksaa ittensä kipeeksi liiton maksuista!! kuten jo aikasemmin sanoin hullu sopii olla muttei TYHMÄ!! Tällä alalle on toki luikureita työnantajia mutta ne ovat tosi suuri vähemmistö ja niistä on taatusti puskaradio kertonu etukäteen ja jos ei ole niin kyllä sen luikuruuden täytyy paljastuu vähintään kahden viikon kuluttua ekas palkka liuskas ja sitten vain kytkin ylös...........
- pitkän linjan mies
haavaa kirjoitti:
faktaa pöytään - millasen hyödyn olet saanu maksetuille jäsenmaksuille?? juuri tollaisen typerän solidaarinen sulle mulle periaate näytti helkutin toimivan mallin entises neuvostoliitos! sosiaali toimistot ovat avuttomien väliinputojien paikka, mutta jos kaikkien täytyy jarrutella ja pysyy uskollisena yhdelle totuudelle niin sen kehityksen lopputuloksen kyllä kaikki tietää! oikeassa markkina taloudes jotkut jyrää ja jotkut ei se nyt vaan on niin!!Olet kyllä täysin uskomaton ukko. Metsäkoneen puikoista kirjoittelee että " oikeassa markkinataloudes jotkut jyrää ja jotkut ei". Pitäis nyt lapsenkin ymmärtää ettei jyrääjät ajele metsäkoneella. Ne sijoittelee pääomia ja pompottelee pikku konekuskeja. Olet todella sakea tyyppi. Joku tuossa suositteli sinulle hoitoon hakeutumista ja oli kyllä aivan oikeassa.
- jotkut ei
pitkän linjan mies kirjoitti:
Olet kyllä täysin uskomaton ukko. Metsäkoneen puikoista kirjoittelee että " oikeassa markkinataloudes jotkut jyrää ja jotkut ei". Pitäis nyt lapsenkin ymmärtää ettei jyrääjät ajele metsäkoneella. Ne sijoittelee pääomia ja pompottelee pikku konekuskeja. Olet todella sakea tyyppi. Joku tuossa suositteli sinulle hoitoon hakeutumista ja oli kyllä aivan oikeassa.
voisin jopa kuvitella kohalleen mikä sun kohtalos on!!!!
menestyjiä löytyy joka alalta ja se ei tosiaankaan tarkoita että alalla ei olisi menestymis mahollisuuksia jollei joku siinä pärjäisi esimerkiksi sinä. - Raksalla
hyvin...... kirjoitti:
yksinkertainen hyöty mittari sinun näkökantoihisi!! kerro palkkasi etuineen!!
itellä itse neuvoteltu liksa: 14.23tunti, kaikilta ylityötunneilta 50% lisää, 0,42 matkakorvaus omalla autolla kulkemisesta, 7,50 ateriakorvaus, kelomaraha lomaltapaluuraha = 20,5% vuoden brutosta, viikonloppu töistä oma 100% korvaus ja itse saa päättää käykö vai ei. tämän vuoden palkan korotus oli mulla muuten 0.30 euroa! en VITTU kaipaa puupääliittoa mihinkään!!! avutonta munatonta porukkaa joita ei meidän tekemiset kiinnostaa pätkääkään vaikka olisimme sielä 100prosenttisesti, ja muuten ytk,sta saa samat lakiavut kuin mistä muusta paikasta tahansa, sinulla on vähän historiallista tietoa!!! KERRO OMAT TIENESTISI??Ei voi olla totta, että täällä joku retostelee vähän päälle 14 euron tuntipalkalla ja vielä kehuskelee olevansa markkinavoima, joka jyrää. Tämän hepun ymmärtämöttömyyttä todistaa se, että hän kehuskelee vielä itse neuvotelleensa taksan. No tottajumalauta työnantajan kanssa neuvotellaan lisähintaa TES:in päälle. Mutta kun tämä ei ymmärrä että se on PAIKALLISNEUVOTTELUSSA saatu lisä. Kaikilla aloilla TES on MINIMI. Jostain sitä pitää lähteä ylöspäin ja perälauta olla pitää. Liitto pitää huolen siitä.
No näin ymmärtämättömiä nämä liittoon kuulumattomat sitten ovat.
Soros vapise ! Neljäntoistaeuron mies tulee !!!!! - Pitkän linjan mies
jotkut ei kirjoitti:
voisin jopa kuvitella kohalleen mikä sun kohtalos on!!!!
menestyjiä löytyy joka alalta ja se ei tosiaankaan tarkoita että alalla ei olisi menestymis mahollisuuksia jollei joku siinä pärjäisi esimerkiksi sinä.Jutuistas päätellen et muuhun kykenekään, kun kuvittelemaan. Ei sinusta ihmisten ilmoille olisikaan. Pysy korvessa ja kehuskele siellä itseäs. Neljäntoista euron turhake.
- vedän...
Pitkän linjan mies kirjoitti:
Jutuistas päätellen et muuhun kykenekään, kun kuvittelemaan. Ei sinusta ihmisten ilmoille olisikaan. Pysy korvessa ja kehuskele siellä itseäs. Neljäntoista euron turhake.
ehdottomasti hommat takasin!!!
teiän keskustelu taidot ylittää kaiken mahollisen kyvyn ja sitä on uskominen. - faarao
haavaa kirjoitti:
faktaa pöytään - millasen hyödyn olet saanu maksetuille jäsenmaksuille?? juuri tollaisen typerän solidaarinen sulle mulle periaate näytti helkutin toimivan mallin entises neuvostoliitos! sosiaali toimistot ovat avuttomien väliinputojien paikka, mutta jos kaikkien täytyy jarrutella ja pysyy uskollisena yhdelle totuudelle niin sen kehityksen lopputuloksen kyllä kaikki tietää! oikeassa markkina taloudes jotkut jyrää ja jotkut ei se nyt vaan on niin!!Sain juuri kaikki liittoon maksamani takaisin ollessani kaksi kuukautta lomautettuna. 03 alueelta, likeltä tamperetta, Y.......
- fghjedyuiölo
nyt....... kirjoitti:
tosi hienoo kun sai tollasen rahan takautuvasti, MUTTA silloinhan liitto on korjannu täysin imbesillin kaverin sopimuksia jälkikäteen, jumalauta jollei joku tiedä ETUKÄTEEN esim. ylityökorvauksista puhua työnantajan kanssa niin sitte kyllä sopiikin maksaa ittensä kipeeksi liiton maksuista!! kuten jo aikasemmin sanoin hullu sopii olla muttei TYHMÄ!! Tällä alalle on toki luikureita työnantajia mutta ne ovat tosi suuri vähemmistö ja niistä on taatusti puskaradio kertonu etukäteen ja jos ei ole niin kyllä sen luikuruuden täytyy paljastuu vähintään kahden viikon kuluttua ekas palkka liuskas ja sitten vain kytkin ylös...........
saako joku palkan kahden viikon välein?????????
- tess
testes kirjoitti:
löytyykö tämä uusi "tes" jostain netistä?
Kaikkien alojen tess:set löytyy finnlex.fi
- Ahertaja
tess kirjoitti:
Kaikkien alojen tess:set löytyy finnlex.fi
Tämä kehuskelija luettelee ammattiliittojen hankkimia etuuksia omina neuvotteleminaan etuuksina.Vaikka palkkasi olisi totta se ei ylitä TES:n raameja.Peruspalkka henkilökohtainenpalkanosa kannustepalkkio.Palkankorotus tiedoillasi on suurempi tänävuonna kuin kerrot, 0,30 €.Että sulla kestää kantti istua aisalla.Ja mikään työttömyyskassa ei anna oikeus apua, älä valehtele tietämättömille.
- HETKINEN-------
Ahertaja kirjoitti:
Tämä kehuskelija luettelee ammattiliittojen hankkimia etuuksia omina neuvotteleminaan etuuksina.Vaikka palkkasi olisi totta se ei ylitä TES:n raameja.Peruspalkka henkilökohtainenpalkanosa kannustepalkkio.Palkankorotus tiedoillasi on suurempi tänävuonna kuin kerrot, 0,30 €.Että sulla kestää kantti istua aisalla.Ja mikään työttömyyskassa ei anna oikeus apua, älä valehtele tietämättömille.
Nyt liitolla rehvastelija!!!! YTK:sta saa nykyään myös laki apua! se on heitin uusi palvelumuoto!!! eli kaikki liittymään ytk:hon ja muuta et tarvitte älkää uskoko näitä liiton pellejä.
- nyt harrastamaan
HETKINEN------- kirjoitti:
Nyt liitolla rehvastelija!!!! YTK:sta saa nykyään myös laki apua! se on heitin uusi palvelumuoto!!! eli kaikki liittymään ytk:hon ja muuta et tarvitte älkää uskoko näitä liiton pellejä.
sitä sukurutsaa, minkä seurauksena noita sunkin lässytyksiäsi joudutaan naureskellen lukemaan.Luulin jo että oon nähny ja kuullu kaiken maailman idiootit mutta ei näköjään täältä löytyi vielä yksi oikein yliveto yli-ihminen.Joutuukin kysymään kun maailmassa kuolee ihmisiä milloin minkäkin laisissa onnettomuuksissa et miksi luoja ei armahda kanssa eläjijäsi korjaamalla sua pois!
- Kuski:
HETKINEN------- kirjoitti:
Siinä peräkylän Konkurssi Kalle kirjoittelee sontaa Yksityisten alojen työttömyyskassan lakipalveluista. Nimellistä oikeusneuvontaa sieltä saattaapi saada. Mutta jokainen, joka on ollut mukana työehtoja ja työsuhdetta koskevissa erimielisyyksissä tietää, että pelkät neuvot eivät riitä. Samat neuvot saa kotivakuutuksen oikeusturvan kautta.
Kerroppa peräkkylän konkurssiurakoitsija, mikä on Yksityisten alojen työttömyyskassan toimitsijan nimi, joka hoitaa metsäkonealan työehtokiistoja ? Tuleeko tämä virtuaalitoimitsija neuvottelemaan paikallisesti erimielisyysasioista ? Mikä sopimusoikeus on Yksityisten alojen työttömyyskassalla metsäkonealalla ?
Kerro ! Kerro ! - kumpikin
Kuski: kirjoitti:
Siinä peräkylän Konkurssi Kalle kirjoittelee sontaa Yksityisten alojen työttömyyskassan lakipalveluista. Nimellistä oikeusneuvontaa sieltä saattaapi saada. Mutta jokainen, joka on ollut mukana työehtoja ja työsuhdetta koskevissa erimielisyyksissä tietää, että pelkät neuvot eivät riitä. Samat neuvot saa kotivakuutuksen oikeusturvan kautta.
Kerroppa peräkkylän konkurssiurakoitsija, mikä on Yksityisten alojen työttömyyskassan toimitsijan nimi, joka hoitaa metsäkonealan työehtokiistoja ? Tuleeko tämä virtuaalitoimitsija neuvottelemaan paikallisesti erimielisyysasioista ? Mikä sopimusoikeus on Yksityisten alojen työttömyyskassalla metsäkonealalla ?
Kerro ! Kerro !meille kaikille jotta miltä se tuntuu??
nimittäin turhasta maksaminen, pitääkö olla jonkin sortin masokisti? - kaiketi pitää eikai kukaan muuten sellasta tekis!!
saako siitä jotain kiksejä kun maksuautomaatin vieres seisoo ja tietää 100 varmasti rahojen menevän kankkulan kaivoon??
kertokaa nyt toki näistä kokemuksistanne lisää niin meillä on hauskaa luettavaa.
YTK jyrää ja lihoo joka vuosi jäsenmäärillään! eikai ne n.300 000 jäsentä kaikki voi ihan pimeitä olla. - alan ulkopuolinen
kumpikin kirjoitti:
meille kaikille jotta miltä se tuntuu??
nimittäin turhasta maksaminen, pitääkö olla jonkin sortin masokisti? - kaiketi pitää eikai kukaan muuten sellasta tekis!!
saako siitä jotain kiksejä kun maksuautomaatin vieres seisoo ja tietää 100 varmasti rahojen menevän kankkulan kaivoon??
kertokaa nyt toki näistä kokemuksistanne lisää niin meillä on hauskaa luettavaa.
YTK jyrää ja lihoo joka vuosi jäsenmäärillään! eikai ne n.300 000 jäsentä kaikki voi ihan pimeitä olla.... erosin aikanaan "oikeasta" ammattiliitosta sen kalleuden takia ja liityin YTK-kassaan. Tänä aikana olen säästänyt jäsenmaksuissa noin 7000 euroa. Sillä jo maksaa jotain lakimiestä tarvittaessa. Lisäksi jos olet oikeassa lakiasiassasi, maksaa vastapuoli sinunkin kulusi. Puuliitto tuntuu erityisen kyvyttömältä hoitamaan asoita. Metsäkonemiehet ovat järkyttävässä palkkakuopassa. Olen sitä mieltä että noin neljä euroa lisää tuntipalkkaan olisi OK. Jos puuliitto pystyy siihen, se on jäsenmaksunsa ansainnut. Ei muuten.
- Ammattiliiton jäsenenä pian...
alan ulkopuolinen kirjoitti:
... erosin aikanaan "oikeasta" ammattiliitosta sen kalleuden takia ja liityin YTK-kassaan. Tänä aikana olen säästänyt jäsenmaksuissa noin 7000 euroa. Sillä jo maksaa jotain lakimiestä tarvittaessa. Lisäksi jos olet oikeassa lakiasiassasi, maksaa vastapuoli sinunkin kulusi. Puuliitto tuntuu erityisen kyvyttömältä hoitamaan asoita. Metsäkonemiehet ovat järkyttävässä palkkakuopassa. Olen sitä mieltä että noin neljä euroa lisää tuntipalkkaan olisi OK. Jos puuliitto pystyy siihen, se on jäsenmaksunsa ansainnut. Ei muuten.
Mistäs sinä tiedät mitään säästäneesi ? Ammattiliittoon kuulumattomat kuvittelevat asioita. He eivät voi tietää, kun heillä ei ole tietoa. Liitosta sitä saisivat, mutta kun ovat niin "viisaita", että eivät tietoa tarvitse.
Edellisessäkin viestissä näkyy tietämättömyys. Heppu kuvittelee, että hän sitkeän työriidan hoitaisi jollakin 7000 eurolla.
Ensinnäkin tavallinen juristi on useimmiten ulkona sopimusalan erikoispiirteistä, kuin lumiukko. Hönöttää järjestäytymätöntä viemään riidan käräjille ja rahastaa. Eikä hänellä voi olla edes tietoa, voiko kiistassa pärjätä, taikka ei.
Mitä palkkakuoppaan tulee, niin metsäkoneala on metsäteollisuuden toimesta niin kuralle ajettu, ettei mikään liitto nykyistä paremmin asioita voisi hoitaa. Nykyinen hoitaa TES- ja lakirikkomukset, kun vain jäsen pyytää.
Tuossa joku kyselee aiemmissa viesteissä Loimaankassan asiamiesten nimiä ja sopimusoikeuksia, vaan eipä ole tullut vastauksia ! - Jos haluat
Ammattiliiton jäsenenä pian... kirjoitti:
Mistäs sinä tiedät mitään säästäneesi ? Ammattiliittoon kuulumattomat kuvittelevat asioita. He eivät voi tietää, kun heillä ei ole tietoa. Liitosta sitä saisivat, mutta kun ovat niin "viisaita", että eivät tietoa tarvitse.
Edellisessäkin viestissä näkyy tietämättömyys. Heppu kuvittelee, että hän sitkeän työriidan hoitaisi jollakin 7000 eurolla.
Ensinnäkin tavallinen juristi on useimmiten ulkona sopimusalan erikoispiirteistä, kuin lumiukko. Hönöttää järjestäytymätöntä viemään riidan käräjille ja rahastaa. Eikä hänellä voi olla edes tietoa, voiko kiistassa pärjätä, taikka ei.
Mitä palkkakuoppaan tulee, niin metsäkoneala on metsäteollisuuden toimesta niin kuralle ajettu, ettei mikään liitto nykyistä paremmin asioita voisi hoitaa. Nykyinen hoitaa TES- ja lakirikkomukset, kun vain jäsen pyytää.
Tuossa joku kyselee aiemmissa viesteissä Loimaankassan asiamiesten nimiä ja sopimusoikeuksia, vaan eipä ole tullut vastauksia !YTK:hon liittyvät itseään yliviisaina pitävät pellet. Samalla he nauttivat ammattiliittojen hankkimista ja ylläpitämistä eduista toisten kustannuksella.Nämä mainitut 300 tuhatta voi rinnastaa rintamakarkureihin ja ansaitsevat saman kohtelun.Jotka näistä ovat todellisia palkallaan eläjiä voi heidät luokitella umpipimeiksi ja loput harrastaa palkkatyötä pääoman juoksupoikina peräkammari tukikohtana.Luulevat etujen olevan säädetty vanhassatestamentissa.Kannattaisi lämmitystä suunnitella pidemmälle kuin kusemalla omiin housuihin.
- näitä
Jos haluat kirjoitti:
YTK:hon liittyvät itseään yliviisaina pitävät pellet. Samalla he nauttivat ammattiliittojen hankkimista ja ylläpitämistä eduista toisten kustannuksella.Nämä mainitut 300 tuhatta voi rinnastaa rintamakarkureihin ja ansaitsevat saman kohtelun.Jotka näistä ovat todellisia palkallaan eläjiä voi heidät luokitella umpipimeiksi ja loput harrastaa palkkatyötä pääoman juoksupoikina peräkammari tukikohtana.Luulevat etujen olevan säädetty vanhassatestamentissa.Kannattaisi lämmitystä suunnitella pidemmälle kuin kusemalla omiin housuihin.
toisten siivellä eläjiä on ollut ja jos jotkut niin ytky pellet kuuluvat näihin toisten kustannuksella eläjiin.Sitä ollaan olevinaan niin paljon vartioita ettei omalla tyhmyydellä ole mitään rajaa!Missähän nämä kiipijät ja pyrkyrit mahtaisivat olla jos ammattiliittoja ei olisi koskaan ollut olemassa?Luulen että hätäisenä käteenveto roiskaisuna tuohivirsun kärjellä heidän painellessaan lammas paimenina ympäri korpia ja salomaita.Vai luulevatko nämä älyn jättiläiset että etuudet ym.tultaisiin heille tyrkyttämään ja ikiajoiksi myöntämään?Kertoo vaan siitä että kun ollaan synnytty ns.hopea lusikka suussa kaikkea pidetään niin itsestään selvyytenä ja luonnollisena ettei sitä osata sen vertaa arvostaa että pidettäisiin asioista kiinni ja huolehditaan myös niistä jotka ei välttämättä sitä itse pysty tai osaa ja uskalla tehdä.Nämä ovat niitä asioita jotka erottavat meidät eläimistä ja sitä sanotaan inhimillisyydeksi!Mutta turhaapa se on ryhtyä minä minä tyypeille puhumaan liian syvällisiä ja viisaita,tosin on aika ajoin ihan mielenkiintoista nähdä miten näille kaikkivoipaisille minä miehille ja naisille loppupeleissä näyttäää käyvän!
- Luottamusmies
näitä kirjoitti:
toisten siivellä eläjiä on ollut ja jos jotkut niin ytky pellet kuuluvat näihin toisten kustannuksella eläjiin.Sitä ollaan olevinaan niin paljon vartioita ettei omalla tyhmyydellä ole mitään rajaa!Missähän nämä kiipijät ja pyrkyrit mahtaisivat olla jos ammattiliittoja ei olisi koskaan ollut olemassa?Luulen että hätäisenä käteenveto roiskaisuna tuohivirsun kärjellä heidän painellessaan lammas paimenina ympäri korpia ja salomaita.Vai luulevatko nämä älyn jättiläiset että etuudet ym.tultaisiin heille tyrkyttämään ja ikiajoiksi myöntämään?Kertoo vaan siitä että kun ollaan synnytty ns.hopea lusikka suussa kaikkea pidetään niin itsestään selvyytenä ja luonnollisena ettei sitä osata sen vertaa arvostaa että pidettäisiin asioista kiinni ja huolehditaan myös niistä jotka ei välttämättä sitä itse pysty tai osaa ja uskalla tehdä.Nämä ovat niitä asioita jotka erottavat meidät eläimistä ja sitä sanotaan inhimillisyydeksi!Mutta turhaapa se on ryhtyä minä minä tyypeille puhumaan liian syvällisiä ja viisaita,tosin on aika ajoin ihan mielenkiintoista nähdä miten näille kaikkivoipaisille minä miehille ja naisille loppupeleissä näyttäää käyvän!
Meidän työpaikalla noin kahdenkymmenen henkilön yrityksessä oli kaksi sankaria, jotka olivat sitä mieltä, että YKT- kassa on liittoa halvempi ja parempi. Yritin kyllä puhua, että liittykää liittoon hyvät miehet. Vaan ei puhe umpiluuhun mennyt.
No tuli aika sitten, ettei kauppa oikein käynyt ja Boss tahtoi neuvottelemaan vähennyksistä. Sanoin heti, ettei liittoon kuuluvia pistetä ilman käräjiä pihalle, lopuille saat tehdä mitä tahdot. Neuvoin samalla, kuinka tulee menetellä, etteivät voi valittaa.
Työnantaja teki luonnollisesti järkevän päätöksen ja puolen vuoden kuluttua järjestäytymisaste oli 100%. Tosin firmassa oli pari henkilöä vähemmän.
Arvatkaappas ketkä lähti "nauttimaan YKT- kassan palveluista"? Vaan eipä sieltä YKT- kassasta tullut sitä kuuluisaa lakimiestä puolustamaan YKT- kassan jäseniä.
Työnantajan kanssa on nyt mennyt hyvin ja rakensimme bonusjärjestelmän, jolla pystyimme parantamaan viime vuoden aikana ansiotasoa noin 7,5 % ja firman tuottavuus on noussut. Nämä korotukset tulivat tietenkin TES- korotusten lisäksi. - Asian tilan huomioinut
Luottamusmies kirjoitti:
Meidän työpaikalla noin kahdenkymmenen henkilön yrityksessä oli kaksi sankaria, jotka olivat sitä mieltä, että YKT- kassa on liittoa halvempi ja parempi. Yritin kyllä puhua, että liittykää liittoon hyvät miehet. Vaan ei puhe umpiluuhun mennyt.
No tuli aika sitten, ettei kauppa oikein käynyt ja Boss tahtoi neuvottelemaan vähennyksistä. Sanoin heti, ettei liittoon kuuluvia pistetä ilman käräjiä pihalle, lopuille saat tehdä mitä tahdot. Neuvoin samalla, kuinka tulee menetellä, etteivät voi valittaa.
Työnantaja teki luonnollisesti järkevän päätöksen ja puolen vuoden kuluttua järjestäytymisaste oli 100%. Tosin firmassa oli pari henkilöä vähemmän.
Arvatkaappas ketkä lähti "nauttimaan YKT- kassan palveluista"? Vaan eipä sieltä YKT- kassasta tullut sitä kuuluisaa lakimiestä puolustamaan YKT- kassan jäseniä.
Työnantajan kanssa on nyt mennyt hyvin ja rakensimme bonusjärjestelmän, jolla pystyimme parantamaan viime vuoden aikana ansiotasoa noin 7,5 % ja firman tuottavuus on noussut. Nämä korotukset tulivat tietenkin TES- korotusten lisäksi.Totta puhut, luottamusmies.
Olet työnantajan kanssa samassa veneessä. Etunne ovat yhtenevät. Teidän täytyy rakentaa ja turvata olemassa oleva järjestelmä, joka takaa palkanmaksun, pienoiset nimelliset palkankorotukset ja tuotannon jatkumisen. Ja etenkin omistajien suuret etujen lisäykset.
Mutta ne henkilöt, jotka ovat huomanneet tämän nykyjärjestelmän haittapuolet (esimerkiksi tuottavuuden nousun kiskominen työntekijän selkänahasta)ovat jättämässä nykyiset liitot.
Liittojen toiminta ei takaa enää oikeudenmukaisuuden toteutumista! - Työmies ja liitossa
Asian tilan huomioinut kirjoitti:
Totta puhut, luottamusmies.
Olet työnantajan kanssa samassa veneessä. Etunne ovat yhtenevät. Teidän täytyy rakentaa ja turvata olemassa oleva järjestelmä, joka takaa palkanmaksun, pienoiset nimelliset palkankorotukset ja tuotannon jatkumisen. Ja etenkin omistajien suuret etujen lisäykset.
Mutta ne henkilöt, jotka ovat huomanneet tämän nykyjärjestelmän haittapuolet (esimerkiksi tuottavuuden nousun kiskominen työntekijän selkänahasta)ovat jättämässä nykyiset liitot.
Liittojen toiminta ei takaa enää oikeudenmukaisuuden toteutumista!No siinähän toteutui oikeudenmukaisuus. Liiton jäsenet säilytti työpaikkansa ja saivat palkankorotuksenkin kun kerran maksaavat jäsenmaksua. Lierot loimaankassalaiset sai kenkää.
- Kysyn vaan
Liittojen toiminta ei takaa enää oikeudenmukaisuuden toteutumista!Jos kuvittelet, että liitosta eroamalla estät työnantajien pyrkimyksen nostaa tuottavuutta, niin olet totaalisesti ajatuksinesi hukassa. Liittojen ja luottamusmiesjärjestelmän tehtävänä on mitata työntekijöille osa tuottavuuden kasvusta.
Toinen vaihtoehtoko olisi sitten vaikka terrorismi. Eikä sekään auttaisi. Päätyisit vain kaltereiden taakse.
Aiotko perustaa loimaankassalaisten yhteisen taistelujärjestön, joka vastustaa tuottavuuden kasvua ? Nouskaa vain barrikaadeille, eläköön loimaankassalaisten tekemä vallankumous ! Historian lehdet havisevat.
Nyt on kevät. Alkakaa vaikka Kalevankankaalta, on ainakin historialliset puitteet. - hui
Luottamusmies kirjoitti:
Työnantajan kanssa on nyt mennyt hyvin ja rakensimme bonusjärjestelmän, jolla pystyimme parantamaan viime vuoden aikana ansiotasoa noin 7,5 % ja firman tuottavuus on noussut. Nämä korotukset tulivat tietenkin TES- korotusten lisäksi.Tuommonen PASKAhousu joutas viijä saunantaa ja lopettaa. Olevinnaan luottamusmies.
- mukava.....................
Luottamusmies kirjoitti:
Työnantajan kanssa on nyt mennyt hyvin ja rakensimme bonusjärjestelmän, jolla pystyimme parantamaan viime vuoden aikana ansiotasoa noin 7,5 % ja firman tuottavuus on noussut. Nämä korotukset tulivat tietenkin TES- korotusten lisäksi.huomata että löytyy kunnon kommunistejakin jotka ovat valmiita jakamaan köyhyyttä tasasesti kaikille, olkaa nyt tarkkoina ettei kyvykkäämmät pääse lyömään teitä ohtaan isommalla rahapussilla - siis todella tarkkoina! ai että kyllä kai ne kaksi kaveria veti ittensä hirteen kun eivät saa olla sinun järjestelemässä työpaikassa - hihihi......, muuallahan ei elämää voi ollakkaan kuin siellä sinun pienessä piirissäsi jossa sinä saat päättää jäsenkirjaan tukeutuen kuka saa olla sinun lähellä!! hihihihi...............
- Silmätselässä
mukava..................... kirjoitti:
huomata että löytyy kunnon kommunistejakin jotka ovat valmiita jakamaan köyhyyttä tasasesti kaikille, olkaa nyt tarkkoina ettei kyvykkäämmät pääse lyömään teitä ohtaan isommalla rahapussilla - siis todella tarkkoina! ai että kyllä kai ne kaksi kaveria veti ittensä hirteen kun eivät saa olla sinun järjestelemässä työpaikassa - hihihi......, muuallahan ei elämää voi ollakkaan kuin siellä sinun pienessä piirissäsi jossa sinä saat päättää jäsenkirjaan tukeutuen kuka saa olla sinun lähellä!! hihihihi...............
Vuonna 2000 metsäkonealan lakonaika paljasti näitä iilimatoja siellä täällä.Jotkut erosivat liitosta tienatakseen sillä aikaa kun toiset ajoivat työntekijöiden etuja umpikujatilanteessa.Eräs tällainen ajoi itsensä täysin loppuun miellyttäessään työnantajaa.Siirtyi kohtalastausalalle ja joutui menemään satamaantöihin.Vaan sielläpä olikin ehtona että jos et ole ammattiliitossa niin et työskentele satamassa,ja niin tämä iiliäinen oli liittynyt samalla liittoon.Nyt hän tyytyväisenä soittelee entisille työkavereilleen että se oli ainut järkeväratkaisu.Ei ole kuulemma tarvinnut uhrata itseään täysin työlle,kun palkat ja korvaukset tulevat niin kuin pitää.Kertoi saaneensa uudelleen otteen elämästä ja sanoi perhe-elämänlaadunkin olevan aivan eritasolla metsäkuskiaikoihin verrattuna.Sanoi pysyvänsä liiton (AKT)jäsenenä niin kauan kuin on työelämässä.Oli äly tullut iltajunalla.
- Työmies ja liitossa
mukava..................... kirjoitti:
huomata että löytyy kunnon kommunistejakin jotka ovat valmiita jakamaan köyhyyttä tasasesti kaikille, olkaa nyt tarkkoina ettei kyvykkäämmät pääse lyömään teitä ohtaan isommalla rahapussilla - siis todella tarkkoina! ai että kyllä kai ne kaksi kaveria veti ittensä hirteen kun eivät saa olla sinun järjestelemässä työpaikassa - hihihi......, muuallahan ei elämää voi ollakkaan kuin siellä sinun pienessä piirissäsi jossa sinä saat päättää jäsenkirjaan tukeutuen kuka saa olla sinun lähellä!! hihihihi...............
Juuri noin luottamusmiehen pitääkin toimia. Liiton jäsenten etua pitää ajaa. Liittoon kuulumattomat hoitakoon itse asiansa.
Tällä palstalla näkyy muuten oikein hyvin, kuinka sakeaa porukkaa nämä liittoon kuulumattomat ovat.
Kommunisteista kirjoittelevat, kun eivät asiaan kykene kantaa ottamaan. Jääneet jonnekin 30- luvun kuvioihin. - Kalervo Antero
hui kirjoitti:
Tuommonen PASKAhousu joutas viijä saunantaa ja lopettaa. Olevinnaan luottamusmies.
Luottamusmiehen teksti näyttää olevan joillekin liikaa. No hermostuuhan sitä kun huomaa että työnantajatkin pitävät liittoon kuulumattomia nollaporukkana.
Typerä se työnantaja on, joka alkaa liiton lakimiehiä vastaan taistelemaan, kun voi pistää loimaankassalaisen pihalle sillon kun tahtoo. - Alan ulkopuolinen
Tuossa joku kyselee aiemmissa viesteissä Loimaankassan asiamiesten nimiä ja sopimusoikeuksia, vaan eipä ole tullut vastauksia !En ole tarvinnut mitään lakiapuja koskaan, joten ehdottomasti olen säästänyt kaiken sen rahan mikä muuten olisi kulunut liiton jäsenmaksuihin. En ole edes ollut työttömänä.
Jos joudut riitaan työnantajasi kanssa ja haet ratkaisun liiton lakimiehen avulla, luuletko sinulle sen jälkeen olevan työtä tarjolla missään alan yrityksessä? Entinen putsaa sut pois heti kun voi ja sen liiton oikeusjupakkasi jälkeen olet merkitty mies, urasi on ohi. Kukaan urakoitsija ei palkkaa sinua.
Metsäkonemies on ihan yksin työssään koneensa puikoissa. 10 tunnin vuoron jälkeen hän on voinut tehdä esim. 380 mottia tavaraa. Hänen kolleegansa viereisellä palstalla on tehnyt samoissa oloissa 279 mottia. Miksi sinun mielestäsi enemmän hakanneen tulee tukea sitä vähemmän hakannutta siten että kumpikin saa saman tuntipalkan? Ammattiliittojen taulukot ovat vain ja ainoastaan perus- ja alisuorittajia varten. Tekijämies kärsii niistä ja soppakoura voittaa. Tekijämies tuottaa enemmän tulosta isännälle kuin mitä hänelle voi maksaa liiton taulukoissa henkilökohtaisena lisänä. Tekijämies ei koskaan tarvitse liittoa. Hän voi aina valita työnantajansa siten ettei tule ongelmia missään asiassa.
YTK on tekijämiesten kassa pahimman varalle. Laman varalle. - Nykyaikainen
Alan ulkopuolinen kirjoitti:
En ole tarvinnut mitään lakiapuja koskaan, joten ehdottomasti olen säästänyt kaiken sen rahan mikä muuten olisi kulunut liiton jäsenmaksuihin. En ole edes ollut työttömänä.
Jos joudut riitaan työnantajasi kanssa ja haet ratkaisun liiton lakimiehen avulla, luuletko sinulle sen jälkeen olevan työtä tarjolla missään alan yrityksessä? Entinen putsaa sut pois heti kun voi ja sen liiton oikeusjupakkasi jälkeen olet merkitty mies, urasi on ohi. Kukaan urakoitsija ei palkkaa sinua.
Metsäkonemies on ihan yksin työssään koneensa puikoissa. 10 tunnin vuoron jälkeen hän on voinut tehdä esim. 380 mottia tavaraa. Hänen kolleegansa viereisellä palstalla on tehnyt samoissa oloissa 279 mottia. Miksi sinun mielestäsi enemmän hakanneen tulee tukea sitä vähemmän hakannutta siten että kumpikin saa saman tuntipalkan? Ammattiliittojen taulukot ovat vain ja ainoastaan perus- ja alisuorittajia varten. Tekijämies kärsii niistä ja soppakoura voittaa. Tekijämies tuottaa enemmän tulosta isännälle kuin mitä hänelle voi maksaa liiton taulukoissa henkilökohtaisena lisänä. Tekijämies ei koskaan tarvitse liittoa. Hän voi aina valita työnantajansa siten ettei tule ongelmia missään asiassa.
YTK on tekijämiesten kassa pahimman varalle. Laman varalle.No tällaisille kommunismin kanssa meuhaajille ei pitäisi edes vastata, kun eivät asialliseen keskusteluun kykene. Papalle on tainnut juuttua suojeluskuntamantteli ovenväliin.
Sinun on turha esittää väitteitä siitä, mitä sinä olet tarvinnut ja mitä et, mitä olet säästänyt ja mitä et, kun et voi tietää oikeita työehtojasi. Sinähän et kuulu liittoon, joten et voi saada tietoakaan työehdoistasi ja niiden tulkintoja.
Kaikesta näkyy, että olet MINÄ ITSE ihminen, sairaalloisuuteen asti. Vaan eipä hätää. Ammattiyhdistysliike on ollut vaikuttamassa siihen, että yhteiskunnalla on tarjota hoitopalveluja sinunlaisillesi ihmisille.
Harha siitä, että kokee olevansa maailman paras, yksin kaikesta selviytyvä ja korvaamaton ihminen, on vienyt liian monen ennenaikaiseen kuoloon. Maailman parhaita työmiehiä ja "MINÄ ITTE" ihmisiä ovat hautausmaat täynnä.
Ryhdy sinäkin vain rivimieheksi ja tavalliseksi kuolevaiseksi, elät pidempään. Älä pelkää kommunisteja, nuku kummatkin silmät kiinni ja irroita kätesi suojeluskuntakiväärisi tukilta, niin elämänlaatusi paranee. - se härästä puhuu
En ole tarvinnut mitään lakiapuja koskaan, joten ehdottomasti olen säästänyt kaiken sen rahan mikä muuten olisi kulunut liiton jäsenmaksuihin. En ole edes ollut työttömänä.
YTK on tekijämiesten kassa pahimman varalle. Laman varalle.Tämä tyhjäntoimittaja täällä väittää olevasa alan ulkopuolinen. Läpi näkyy syrjäkylän miehen tekstistä että perse hikoaa koneenistuimella. Ei oo kuselle ehtiny ku on noussu päähän asti. Täysin naurettava kouhottaja.
- pohdittavaksi
Luottamusmies kirjoitti:
Työnantajan kanssa on nyt mennyt hyvin ja rakensimme bonusjärjestelmän, jolla pystyimme parantamaan viime vuoden aikana ansiotasoa noin 7,5 % ja firman tuottavuus on noussut. Nämä korotukset tulivat tietenkin TES- korotusten lisäksi.Arvoisa luottamusmies, joko olet päättänyt, kuka tai ketkä ammattiyhdistystovereistasi saavat olla seuraavalla (tuottavuuden nosto) kerralla niitä, jotka sinä ja sinun "Bossisi" neuvottelevat luopumaan työtuloistaan pääoman eduksi kun kauppa ei oikein käy?
Varmaa on, että kenkää tulee saamaan joku liittoosi kuuluva (kehuithan järjestäytymisasteen olevan 100%). Elätte pelon ilmapiirissä. Se syö miestä! Kuka on seuraava? - insider
YTK on tekijämiesten kassa pahimman varalle. Laman varalle.Liiton lakimiehen käyttäminen ei ole rikos.Myöhemmät työnantajat eivät välttämättä katso "kieroon",jos työntekijä on jossain vaiheessa käyttänyt liiton palveluja työsuhdeasioisa edellisissä työpaikoissaan.Asiallisesti toimivat yritykset päinvastoin hyötyvät siitä,että vilpilliseen toimintaan puututaan.Mitään "mustaa listaa" eivät ainakaan terveesti toimivat KY-liiton jäsenet pidä,luikuri yrittäjillä sellainen saattaa ollakin.
Kun työsopimukset tehdään työhönottovaiheessa huolellisesti ja käytetään sitä liiton(joko PUU tai KY-liiton)toimihenkilöä apuna jo silloin ,ja tehtyä sopimusta noudatetaan puolin ja toisin,luodaan tukeva perustus kestävälle ja tuottoisalle työsuhteelle. - Työmies ja liitossa
pohdittavaksi kirjoitti:
Arvoisa luottamusmies, joko olet päättänyt, kuka tai ketkä ammattiyhdistystovereistasi saavat olla seuraavalla (tuottavuuden nosto) kerralla niitä, jotka sinä ja sinun "Bossisi" neuvottelevat luopumaan työtuloistaan pääoman eduksi kun kauppa ei oikein käy?
Varmaa on, että kenkää tulee saamaan joku liittoosi kuuluva (kehuithan järjestäytymisasteen olevan 100%). Elätte pelon ilmapiirissä. Se syö miestä! Kuka on seuraava?Ymmärtämättömyys, sairaalloinen epäluulo ja katkeruus näkyy viestissäsi. Sinua harmittaa niin pirusti, kun huomaat vasta nyt, että yrityksen saneeratessa kustannussyistä porukkaa pihalle, aina ensin lentävät järjestäytymättömät työntekijät. Kun et mitään näistä asioista ymmärrä, niin selvitän sinulle miksi lentävät.
Katsoppas, kun TES:in sopijapuolet ovat työnantajaliitto ja työntekijäliitto. Irtisanomisjärjestys on osa TES:siä. Irtisanomisjärjestystä ei voi riitauttaa muut, kuin sopimusosapuolet. Ei siis järjestäytymätön työntekijä. Ethän sinäkään voi viedä naapurisi autokaupasta myyjää käräjille.
Luottamusmies on "tilivelvollinen" tekemistään neuvotteluratkaisuista ammattiosastolle. Siksipä luottamusmiehet kutsuvat koolle ns. työpaikkakokouksia, joissa käydään ajankohtaisia asioita läpija erityisesti aina ainakin neuvottelutilanteissa. Kuvitelmasi siitä, että luottamusmiehellä olisi varaa järjestää jotakin irtisanomisia palkkojen nostamiseksi on täyttä potaskaa, joka kumpuaa sairaalloisesta mielikuvituksestasi. Eihän luottamusmies ketään irtisano, kun ei ole töihin ottanutkaan. Neuvon sinua olemaan sekaantumatta asioihin, joista et mitään ymmärrä. Älä hyvä mies ainakaan missään julkisessa tilaisuudessa julista näitä tyhmyyksiäsi, sillä joudut täysin naurunalaiseksi.
Liity ammattiosastoon, hanki oikeaa tietoa ja pyyhi sairaalloinen epäluulosi mielestäsi. Tuommoinen sieluntila käy terveyden päälle pidempään jatkuessaan.
Oikein hyvää ja lämmintä kevättä, sekä tiedonvaloa sinullekin ! - puu ja paskaliitto
Tuossa joku kyselee aiemmissa viesteissä Loimaankassan asiamiesten nimiä ja sopimusoikeuksia, vaan eipä ole tullut vastauksia !kyllä rupes ottamaan aivoon kun odotti puu ja erityialoilta liksaa ytklla homma toimii pettynyt ent liittoon
- hui
Kalervo Antero kirjoitti:
Luottamusmiehen teksti näyttää olevan joillekin liikaa. No hermostuuhan sitä kun huomaa että työnantajatkin pitävät liittoon kuulumattomia nollaporukkana.
Typerä se työnantaja on, joka alkaa liiton lakimiehiä vastaan taistelemaan, kun voi pistää loimaankassalaisen pihalle sillon kun tahtoo.Kassan mieheksi nimittelet superluottamusmiestä kun seuraavan kerran pannaan äijiä kilometritehtaalle? Meinaan seuraavat ulos lentäjät onkin sitte niitä liiton "miehiä" ja tämä supermies on neuvotellut nekin. Ettei vaa ois sun vuoros?
- hui
Silmätselässä kirjoitti:
Vuonna 2000 metsäkonealan lakonaika paljasti näitä iilimatoja siellä täällä.Jotkut erosivat liitosta tienatakseen sillä aikaa kun toiset ajoivat työntekijöiden etuja umpikujatilanteessa.Eräs tällainen ajoi itsensä täysin loppuun miellyttäessään työnantajaa.Siirtyi kohtalastausalalle ja joutui menemään satamaantöihin.Vaan sielläpä olikin ehtona että jos et ole ammattiliitossa niin et työskentele satamassa,ja niin tämä iiliäinen oli liittynyt samalla liittoon.Nyt hän tyytyväisenä soittelee entisille työkavereilleen että se oli ainut järkeväratkaisu.Ei ole kuulemma tarvinnut uhrata itseään täysin työlle,kun palkat ja korvaukset tulevat niin kuin pitää.Kertoi saaneensa uudelleen otteen elämästä ja sanoi perhe-elämänlaadunkin olevan aivan eritasolla metsäkuskiaikoihin verrattuna.Sanoi pysyvänsä liiton (AKT)jäsenenä niin kauan kuin on työelämässä.Oli äly tullut iltajunalla.
Nämä liitothan ne tuntuukin olevan työnantajien mieleen kun saa ihan luvan kans olla koti hommis töiden sijaan.
- Paukku
puu ja paskaliitto kirjoitti:
kyllä rupes ottamaan aivoon kun odotti puu ja erityialoilta liksaa ytklla homma toimii pettynyt ent liittoon
Oot täys tollo. Et ymmärrä, että koko ansioonsuhteutettua työttömyyskorvausta ei edes olisi olemassakaan, ellei olisi ammattiliittoja. Juuri ammattiliitot ovat taistelleet tämän edun työntekijöille. Sinullekin, pikku mato joka yrität täällä purra ruokkivaa kättä.
Sinulla surkimuksella ei vain ole hampaita, joten joudut tyytymään liemiruokaan. Liittoon kuulumattomat ovat täysin hampaatonta porukkaa. Siksipä työnantajat pompottelevat heitä, kuten tahtovat. - palkkakivaa
Paukku kirjoitti:
Oot täys tollo. Et ymmärrä, että koko ansioonsuhteutettua työttömyyskorvausta ei edes olisi olemassakaan, ellei olisi ammattiliittoja. Juuri ammattiliitot ovat taistelleet tämän edun työntekijöille. Sinullekin, pikku mato joka yrität täällä purra ruokkivaa kättä.
Sinulla surkimuksella ei vain ole hampaita, joten joudut tyytymään liemiruokaan. Liittoon kuulumattomat ovat täysin hampaatonta porukkaa. Siksipä työnantajat pompottelevat heitä, kuten tahtovat.jos työnantaja ei kuulu liittoon niin teillä ei ole oikein mitään merkitystä kuulutteko te mihin liittoon tai työttömyyskassaan. joudutte ajamaan asioitanne joko omina asionanne tai sitten ainakin ennen oli valtion palkkaama palkkatarkkailija, nykyisin saattaa olla nimike työläistarkastaja. olen ollut jo muutaman vuoden poissa näistä liittoasioista että siinäkin on voinut muutosta tapahtua.
- hui
Työmies ja liitossa kirjoitti:
Ymmärtämättömyys, sairaalloinen epäluulo ja katkeruus näkyy viestissäsi. Sinua harmittaa niin pirusti, kun huomaat vasta nyt, että yrityksen saneeratessa kustannussyistä porukkaa pihalle, aina ensin lentävät järjestäytymättömät työntekijät. Kun et mitään näistä asioista ymmärrä, niin selvitän sinulle miksi lentävät.
Katsoppas, kun TES:in sopijapuolet ovat työnantajaliitto ja työntekijäliitto. Irtisanomisjärjestys on osa TES:siä. Irtisanomisjärjestystä ei voi riitauttaa muut, kuin sopimusosapuolet. Ei siis järjestäytymätön työntekijä. Ethän sinäkään voi viedä naapurisi autokaupasta myyjää käräjille.
Luottamusmies on "tilivelvollinen" tekemistään neuvotteluratkaisuista ammattiosastolle. Siksipä luottamusmiehet kutsuvat koolle ns. työpaikkakokouksia, joissa käydään ajankohtaisia asioita läpija erityisesti aina ainakin neuvottelutilanteissa. Kuvitelmasi siitä, että luottamusmiehellä olisi varaa järjestää jotakin irtisanomisia palkkojen nostamiseksi on täyttä potaskaa, joka kumpuaa sairaalloisesta mielikuvituksestasi. Eihän luottamusmies ketään irtisano, kun ei ole töihin ottanutkaan. Neuvon sinua olemaan sekaantumatta asioihin, joista et mitään ymmärrä. Älä hyvä mies ainakaan missään julkisessa tilaisuudessa julista näitä tyhmyyksiäsi, sillä joudut täysin naurunalaiseksi.
Liity ammattiosastoon, hanki oikeaa tietoa ja pyyhi sairaalloinen epäluulosi mielestäsi. Tuommoinen sieluntila käy terveyden päälle pidempään jatkuessaan.
Oikein hyvää ja lämmintä kevättä, sekä tiedonvaloa sinullekin !Aikasemmin kehu luottamusmies kuin oltiin porukalla päättämässä ketkä lentää ulos. Taitaaki vaan vahvistua käsitys että paskan jauhajia koko liitonmiehet.
- Duunari
palkkakivaa kirjoitti:
jos työnantaja ei kuulu liittoon niin teillä ei ole oikein mitään merkitystä kuulutteko te mihin liittoon tai työttömyyskassaan. joudutte ajamaan asioitanne joko omina asionanne tai sitten ainakin ennen oli valtion palkkaama palkkatarkkailija, nykyisin saattaa olla nimike työläistarkastaja. olen ollut jo muutaman vuoden poissa näistä liittoasioista että siinäkin on voinut muutosta tapahtua.
Ammattiliitto hoitaa jäsentensä työsuhdeasiat, kuuluipa työnantaja työnantajaliittoon, taikka ei. Työehtosopimusten yleissitovuus varmistaa asian. Liiton jäsenten ei tarvitse työsuhteeseen liittyviä riita-asioitaan itse hoitaa.
Työsuojelupiirien tarkastajat eivät nykyään hoida enää palkkoihin liittyviä asioita. Loimaan lierot joutuvat itse käräjöimään palkkasaatavansa, jos nyt yleensäkään tiedostavat saataviaan. - Duunari
hui kirjoitti:
Aikasemmin kehu luottamusmies kuin oltiin porukalla päättämässä ketkä lentää ulos. Taitaaki vaan vahvistua käsitys että paskan jauhajia koko liitonmiehet.
Et osaa lukea, tai sinulla on luetun ymmärryksessäkin vikaa. Luottamusmies puolustaa liiton jäseniä työpaikalla. Muut saa mennä ja määkiä mennessään. Eivät työnantajat tyhmiä ole. Siksi perustivat aikanaan "Loimaan kassan" , jonka jäseniä käyttävät sitten hyväkseen työpaikoilla. Se on helppoa, koska järjestäytymättömillä ei ole turvaa ja ovat järjestäytyneitä työkavereitaan tyhmempiä. Kuvittelevat tietävänsä kaiken, mutta todellisuudessa eivät ymmärrä työelämän pelisäännöistä yhtään mitään. Ovat työelämän taisteluissa tykinruokaa. Todellisuudessa kukaan ei heitä arvosta, kunnioituksesta puhumattakaan.
- miettii...
Duunari kirjoitti:
Ammattiliitto hoitaa jäsentensä työsuhdeasiat, kuuluipa työnantaja työnantajaliittoon, taikka ei. Työehtosopimusten yleissitovuus varmistaa asian. Liiton jäsenten ei tarvitse työsuhteeseen liittyviä riita-asioitaan itse hoitaa.
Työsuojelupiirien tarkastajat eivät nykyään hoida enää palkkoihin liittyviä asioita. Loimaan lierot joutuvat itse käräjöimään palkkasaatavansa, jos nyt yleensäkään tiedostavat saataviaan.miten se meni kun tässä joku vuosi sitten villi työnantaja maksoi palkan niinkuin kuului ja ne täytti työehtosopimuksen pykälät mutta jotain jäi työntekijän mielestä saamatta ja halusi saada liitostaan apua niin ei ollut ketään toiselta puolen tulossa neuvottelemaan eikä kukaan voinut siihen edes määrätä kun palkka oli täyttänyt minimilain vaatimuksen. asiat voi olla joskus hieman hankalia jos vastassa on työnantaja liittoon kuulumaton.
- Näin Kanadassa
Liittojen toiminta ei takaa enää oikeudenmukaisuuden toteutumista!Ohessa lainaus Metsälehdestä
Uutinen
UPM:n Miramichin tehdas käynnistyi
Kanadassa sijaitseva tehdas on tarkoitus nostaa kannattavaksi henkilöstöä vähentämällä ja palkkoja alentamalla.
UPM:n Miramichin tehdas Kanadassa käynnistyi tämän viikon keskiviikkona kolmen kuukauden tauon jälkeen. Tappiollinen tehdas pysäytettiin ja sen työntekijät lomautettiin helmikuun alussa. Seisokin aikana tehtaalle on laadittu kustannussäästö- ja tuloksenparannusohjelma.
- Keskittymällä tämän pitkäjänteisen ohjelman toteuttamiseen Miramichilla on realistiset mahdollisuudet muuttua jälleen kannattavaksi ja jatkaa tärkeänä paikallisena tehtaana Pohjois-Amerikan markkinoilla, UPM:n aikakauslehtipaperitoimialan johtaja Jyrki Ovaska sanoo.
Ohjelman mukaan tehtaan henkilöstökustannukset vähenevät 12 prosenttia. Säästöt koskevat tehtaan työntekijöitä, toimihenkilöitä ja johtoa, ja niistä on sovittu ammattiyhdistyksen paikallisten osastojen kanssa. Kustannussäästöt saavutetaan alentamalla palkkoja ja vähentämällä henkilöstöä.
- Tulosparannusohjelmalta odotetaan tuloksia tasaisesti ja nopeasti lähikuukausien aikana startin jälkeen. Valtaosan ohjelman tavoitteista arvioidaan toteutuvan vuoden jälkimmäisellä puoliskolla, ja ohjelman toteutumista seurataan kuukausittain. Mikäli liiketoimintaolosuhteet heikkenevät, tilanne voi muuttua, mutta tällä hetkellä edellytykset kannattavaan toimintaan Miramichissa ovat paremmat kuin vuosiin, Ovaska toteaa.
Molempien Miramichin päällystettyä lwc-aikakauslehtipaperia valmistavien paperikoneiden arvioidaan aloittavan toimitukset asiakkaille toukokuun puoleen väliin mennessä. Tehtaan tappiollisuuden vuoksi aiempi 9 kuukautta kestänyt lakko ja tämänvuotinen 3 kuukauden seisokki eivät ole rasittaneet UPM:n tulosta.
Metsälehden Metsäuutiset 05.05.2006
No, mitäpäs luottamus edellä olevaan! - Toinen Luottamusmies
Näin Kanadassa kirjoitti:
Ohessa lainaus Metsälehdestä
Uutinen
UPM:n Miramichin tehdas käynnistyi
Kanadassa sijaitseva tehdas on tarkoitus nostaa kannattavaksi henkilöstöä vähentämällä ja palkkoja alentamalla.
UPM:n Miramichin tehdas Kanadassa käynnistyi tämän viikon keskiviikkona kolmen kuukauden tauon jälkeen. Tappiollinen tehdas pysäytettiin ja sen työntekijät lomautettiin helmikuun alussa. Seisokin aikana tehtaalle on laadittu kustannussäästö- ja tuloksenparannusohjelma.
- Keskittymällä tämän pitkäjänteisen ohjelman toteuttamiseen Miramichilla on realistiset mahdollisuudet muuttua jälleen kannattavaksi ja jatkaa tärkeänä paikallisena tehtaana Pohjois-Amerikan markkinoilla, UPM:n aikakauslehtipaperitoimialan johtaja Jyrki Ovaska sanoo.
Ohjelman mukaan tehtaan henkilöstökustannukset vähenevät 12 prosenttia. Säästöt koskevat tehtaan työntekijöitä, toimihenkilöitä ja johtoa, ja niistä on sovittu ammattiyhdistyksen paikallisten osastojen kanssa. Kustannussäästöt saavutetaan alentamalla palkkoja ja vähentämällä henkilöstöä.
- Tulosparannusohjelmalta odotetaan tuloksia tasaisesti ja nopeasti lähikuukausien aikana startin jälkeen. Valtaosan ohjelman tavoitteista arvioidaan toteutuvan vuoden jälkimmäisellä puoliskolla, ja ohjelman toteutumista seurataan kuukausittain. Mikäli liiketoimintaolosuhteet heikkenevät, tilanne voi muuttua, mutta tällä hetkellä edellytykset kannattavaan toimintaan Miramichissa ovat paremmat kuin vuosiin, Ovaska toteaa.
Molempien Miramichin päällystettyä lwc-aikakauslehtipaperia valmistavien paperikoneiden arvioidaan aloittavan toimitukset asiakkaille toukokuun puoleen väliin mennessä. Tehtaan tappiollisuuden vuoksi aiempi 9 kuukautta kestänyt lakko ja tämänvuotinen 3 kuukauden seisokki eivät ole rasittaneet UPM:n tulosta.
Metsälehden Metsäuutiset 05.05.2006
No, mitäpäs luottamus edellä olevaan!Eikä yhtään Loimaankassan jäsentä sanottu irti. Eläköön markkinatalous ! Pian suomalainen puunmyyjä saa taas myydä puunsa halvemmalla, kun kilpailukyky Kanadassa paperitehtailla paranee. Eläköön markkinatalous !
- hui
Duunari kirjoitti:
Et osaa lukea, tai sinulla on luetun ymmärryksessäkin vikaa. Luottamusmies puolustaa liiton jäseniä työpaikalla. Muut saa mennä ja määkiä mennessään. Eivät työnantajat tyhmiä ole. Siksi perustivat aikanaan "Loimaan kassan" , jonka jäseniä käyttävät sitten hyväkseen työpaikoilla. Se on helppoa, koska järjestäytymättömillä ei ole turvaa ja ovat järjestäytyneitä työkavereitaan tyhmempiä. Kuvittelevat tietävänsä kaiken, mutta todellisuudessa eivät ymmärrä työelämän pelisäännöistä yhtään mitään. Ovat työelämän taisteluissa tykinruokaa. Todellisuudessa kukaan ei heitä arvosta, kunnioituksesta puhumattakaan.
Siellä tuntuu olevan älyt ja pelit kohdallaan, kuka niitä kunnioituksia ja arvostuksia hakeekaan kissat ja liitoonmiähet ne kiitoksilla elää kun kyvyt ei riitä pitämään työpaikkaa niin liitto on apuna jos sattuu...
- hampaat tallella
Paukku kirjoitti:
Sinulla surkimuksella ei vain ole hampaita, joten joudut tyytymään liemiruokaan. Liittoon kuulumattomat ovat täysin hampaatonta porukkaa. Siksipä työnantajat pompottelevat heitä, kuten tahtovat.puu ja erityisalojen liitto ei aja millään tavalla metsäkone kuljettajien etuja liiton taksat...niinpä vaihdoin ytk hon homma pelaa hyvin työnantajan on pakko maksaa kuuluvat korvaukset vaikka en ole liitossa
- hulluko
aika hyvät palkat teillä mulla tällä hetkellä 10 tunti plus lakisääteiset alalla jo ...aika vaihtaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2454372Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1222822Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412582Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?861556Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1171498- 491219
- 851154
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En1841003- 45996
- 59993