Voiko virtsatulehdukseen liittyä normaalia runsaampi valkovuodon tulo, vähän semmosen vetelän? Entäs kirvelyä, kutinaa ja pieniä haavaumia?
Mulla on ollu aika monesti tuo tulehdus ja ikinä ei oo ollu muita oireita kun vaan siihen virtsaamiseen liittyviä, siis just että pitää käydä useammin jne. Tänään kävin kuitenkin lääkärissä kun on jo noin neljä päivää kirvellyt ja hiukan kutissut alapäästä ja jotain pieniä haavojakin siellä näyttäis olevan. Valkovuotoa on myös tullut enemmän, esim. yön jäljiltä ihan valumalla kun nousin sängystä. Virtsatessa kirvelee ja käy kipeetä just siitä virtsaputken suun kohdalta. Epäilin itse jo jotain sukupuolitautia, mutta kun kävin lääkärissä niin sanottiin että otetaan nyt ensin ihan pissanäyte ja jos siinä näkyy tulehdus niin sitte on siitä oireet... Siinähän sitten oli tulehdus soluja vai miksikä niitä nyt sanotaankaan ja sain antibioottikuurin ja puuduttavaa geeliä jota voi laittaa alapäähän kun vessassa käynti on yhtä tuskaa kirvelyn takia.
Onko siis todellakin mahdollista että kaikki oireet johtuis vaan sittenkin ihan virtsatulehduksesta? Tosiaan tämmösiä oireita ei ennen oo ollut, mutta oon kyllä tosi helpottunut jos oireet tällä kuurilla häviää :).
Virtsatietulehdus
6
2571
Vastaukset
- ellukas
ei lääkäri puhunu mitään kondyloomasta? Siinä on usein samantapaisia oireita. Varsinkin kutina ja haavaumat kuulostaisivat siltä. Myös klamydiassa naisille voi aiheutua kipua virtsatessa, tihentynyttä virtsaamistarvetta ja lisääntynyttä valkovuotoa.
- nyyh
Kyllä mainitsi niistäkin, epäili hiukan genitaaliherpestä, mutta koska papa-tulokset tulee vasta kahden vko.n päästä ja pissanäytteessä näkyi tulehdusta niin antoi lääkkeen virtsatulehdukseen ja sanoi että oireet voi johtua myös pelkästään siitä.
Oon kyllä aika varma kuitenkin että tää on sitä herpestä, mutta kiva kyllä olis jos menis tolla virtsatietulehduksen lääkkeillä ohi, mutta epäilempä :/. Tää kipu ei voi tästä enää pahemmaks muuttua :(. - ellukas
nyyh kirjoitti:
Kyllä mainitsi niistäkin, epäili hiukan genitaaliherpestä, mutta koska papa-tulokset tulee vasta kahden vko.n päästä ja pissanäytteessä näkyi tulehdusta niin antoi lääkkeen virtsatulehdukseen ja sanoi että oireet voi johtua myös pelkästään siitä.
Oon kyllä aika varma kuitenkin että tää on sitä herpestä, mutta kiva kyllä olis jos menis tolla virtsatietulehduksen lääkkeillä ohi, mutta epäilempä :/. Tää kipu ei voi tästä enää pahemmaks muuttua :(.No toivottavasti se ois vain se virtsatietulehus, niin menis tosiaan lääkkeillä ohi. Sen herpeksen parantumiseenhan kestää kauemmin. Mutta voimia sen kivun sietämiseen, se voi tosiaan olla aivan kauhea kipu. kokemusta on :)
- itku
nyyh kirjoitti:
Oon kyllä aika varma kuitenkin että tää on sitä herpestä, mutta kiva kyllä olis jos menis tolla virtsatietulehduksen lääkkeillä ohi, mutta epäilempä :/. Tää kipu ei voi tästä enää pahemmaks muuttua :(.Mites muuten kun monilta sivuilta tms. oon lukenut että genitaaliherpeksen ensioireiden yhteydessä on yleensä myös kuumetta jne., mulla ei kuitenkaan oo mitään sinne päinkään...
Voinko kuitenkin pitää aika selvänä että mulla on se? Vois kuitenkin ajatella että kun on muuten näin kovat oireet niin ihme kun ei oo kuumettakin jos tää siitä johtuis. - itku
itku kirjoitti:
Mites muuten kun monilta sivuilta tms. oon lukenut että genitaaliherpeksen ensioireiden yhteydessä on yleensä myös kuumetta jne., mulla ei kuitenkaan oo mitään sinne päinkään...
Voinko kuitenkin pitää aika selvänä että mulla on se? Vois kuitenkin ajatella että kun on muuten näin kovat oireet niin ihme kun ei oo kuumettakin jos tää siitä johtuis.Oireet on ihan KAMALAT! En toivois tämmöstä pahimmalle vihamiehellenikään! :/
Onko mitään keinoa millä helpottaa oloa, siis tässä häiritsee just tuo alapään limakalvojen kirvely. Nyt on siis parasta aikaa lääkekuuri virtsatietulehdukseen ja 4 kertaa päivässä voin laittaa semmosta puuduttavaa geeliä kipeisiin kohtiin, mutta kyllä se silti tuntuu.
Auttaako mitään esim. normaali särkylääke vai saako semmosta edes ottaa kun on lääkekuuri päällä? Tää on jotain ihan kauheeta... - helpottaa
itku kirjoitti:
Oireet on ihan KAMALAT! En toivois tämmöstä pahimmalle vihamiehellenikään! :/
Onko mitään keinoa millä helpottaa oloa, siis tässä häiritsee just tuo alapään limakalvojen kirvely. Nyt on siis parasta aikaa lääkekuuri virtsatietulehdukseen ja 4 kertaa päivässä voin laittaa semmosta puuduttavaa geeliä kipeisiin kohtiin, mutta kyllä se silti tuntuu.
Auttaako mitään esim. normaali särkylääke vai saako semmosta edes ottaa kun on lääkekuuri päällä? Tää on jotain ihan kauheeta...Nyt kun oon ottanut eilisestä alkaen sitä virtsatietulehdukseen määrättyä lääkettä, niin ei ole enää kirvellyt vessassa käydessä.
Ainut on se, että huomasin että peräaukon vierelle on tullut jotain punasta hiertymää.
Laitoin Bepanthenia ja toivottavasti sillä helpottaa. Haavat emättimen jne. kodalla näyttää jo paljon paremmalta :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222441- 622374
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321510
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201176- 951171