Millä kylppärin laatoitus puretaan, siis miten ammattimiehet sen purkaa? Mietin lähinnä sitä, jos purkutyön tekisi itse ja ottais ammattilaisen tekemään lopun. Tulossa on melko mittava remontti (sauna, suihkutila ja pukuhuone)ja kuivatukset. Tuossa on ehkä ainoa kohta, jossa voi rempassa säästää.
laatoituksen purkaminen
13
16741
Vastaukset
- talttakärkisellä
piikkauskoneella
- selvitys
Riippuu rakenteiden iästä, saattavat sisältää asbestia. Monet urakoitsijat vähättelevät asiaa asbesti purkamisen kalleuden takia.
- Itsekin tehnyt
Purkutapa riippuu siitä - millainen talo. Piikkaus - jos "kiviseinää". Sensijaan levyseinät kannattaa purkaa levyineen koolaukseen asti ja levyttää uudelleen.
Kumpikin homma onnistuu tee-se itse periaatteella - kunhan on asiasta kohtuudella hajulla eikä likaa, jätettä ja hikeä pelkää.- kostea täti
Kysymys on tosi vanhasta puutalosta, vaikkakin saunatilat on rakennettu vasta jälkeenpäin kellariin. Lienee kuitenkin turvallisinta jättää koko homma ammattilaiselle, niin pääsee itse helpoimmalla. :) Tosin rahanmeno hiukan hirvittää!
- carpinteri
paljoa säästä.ammattilainen poistaa ja vie kaiken pois päivässä.ja silloin purku on tehty oikein.asbesti ei kylppäreistä löydy.on käytetty
vain joissain vanhoissa 6 kulmasissa lattialaatoissa ja nekinlähtee yleensä kokonaisina
pois.- pölyjä
Aha. No mites kiinnityslaastit ja saumaus aineet? Asbesti lymyää nimenomaan niissä. Ja varsin pölisevässä muodossa. Tyypillistä tietämättömän reiskan puhetta.
- carpinteri
pölyjä kirjoitti:
Aha. No mites kiinnityslaastit ja saumaus aineet? Asbesti lymyää nimenomaan niissä. Ja varsin pölisevässä muodossa. Tyypillistä tietämättömän reiskan puhetta.
kerroppas kohde missä kylppäri purettu asbestipurkuna?joka viikko puretaan satoja
kylppäreitä tässä maassa. - varoitin mahdollisuudesta
carpinteri kirjoitti:
kerroppas kohde missä kylppäri purettu asbestipurkuna?joka viikko puretaan satoja
kylppäreitä tässä maassa.Altistua. Se että purkukohteita ei kartoiteta on vain raha kysymys. Lue vaikka täältä http://www.tyosuojelu.fi/fi/asbesti
Tieto lisää tuskaa. Oma isä on todella heikossa kunnossa asbestin takia. Asbestille altistumista ei kannata vähätellä.
Se että esim.kylpyhuoneita puretaan paljon ilman mitään tietoa asiasta ei tarkoita sitä etteikö niissä voisi olla asbestia. - repe
Lue http://www.palkkatyolainen.fi/pt2001/pt0102/p010306-l4.html
Ite olen ollu rakenuksilla töissä 70-luvulla. Ja sitä saatanan asbestia on keuhkoissa enemmän kuin tarpeeksi. Rupiaa nykyään olemaan hengityksen kanssa ongelmia tosissaan. Olis joku silloin kertonut mitä paskaa se on todellisuudessa. Asbesti oli niin hyvä materiaali että sitä tungettin melkein jokaiseen rakentamiseen liittyvään materiaaliin. Ja jopa vielä 80-luvulla.
- kohta uusi kylppäri
Me purettiin itse, sorkkaraudalla ja parilla muulla apuvälineellä.Oli siis levyseinät ja hyvin lähti. Lattia olikin hieman kinkkisempi ja loput jätettiin rempaajan tehtäväksi.
Säästöä remppaajan tarjoukseen tuli huomattavasti!! Ainoa kohta missä mekin pystyttiin säästämään eli tekemään itse oli purkaminen ja rakentaminen jätettiinkin sitten ammattilaisten käsiin.
Jätteet vietiin peräkärryllä kaatopaikalle, 12 €, ja sekin yksityiselle halvempaa kuin ko. firmalle.
Pölyähän siitä tuli ja laattamurskaa mutta tässä vaiheessa ei tuo vaiva tunnu enään missään.
Kohta uusi kylppäri ja sauna, jeee!!! - miku
kivilaatoissa vaan 25*25 marmorikuviolaatoissa joita käytetty mm. pankkien ja myymälöiden lattioissa.purin juuri kylppärin ilman hengitys-suojainta piikkaamalla 65 rakennetusta talosta.kysyin asiantuntijalta heti luettuani tämän jutun.
- a-saneeraaja
kaakelilaasteissa ON käytetty asbestia - vinyylilaattalattiat on ihan toinen tarina.
Tässä puhuu pitkään näiden kanssa hommia tehnyt...
- ab-mies
jos talosi on rakennettu ennen vuotta -86 niin ennen purkutöitä -> asbestikartoitus.
Jos asut taloyhtiössä, niin taloyhtiö on ennen taloyhtiön remontteja VELVOLLINEN tekemään a-kartoituksen, jos a-kartoitusta ei ole tehty, on KAIKKI purkutyöt tehtävä asbestityönä - JA TÄMÄ ON SIIS LAKI!
Kuutiomillimetrissä asbestia on 40miljoonaa asbestikuitua - ja se on näkymätöntä hajutonta ja mautonta.
Itse työstä: laatat lähtevät kätevimmin pienellä piikkauskoneella ja leveällä piikillä (käsipiikilläkin tietenkin - mutta hitaammin...)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733