Rautaruukin kattopelti

Riku

Rautaruukin voisi seuraavana ulkoistaa, kuka tahansa osaa tehdä parempaa kattopeltiä kuin rautaruukki.
Asennettiin nimittäin tiilikuvioista kattopeltiä, rautaruukin parasta laatua. Pellit alkoi ruostua
n. 6 vuoden kuluttua asennuksesta ja takuuta pelleillä 12 vuotta. Rautaruukilta kävi mies katsomassa ja aikoi lähettää teräsharjan ja paikkamaalia. Jokainen uranpohja oli alkanut ruostua räystäältä, että sellaista on Suomalainen laatutyö.

37

35762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukaan oikeasti

      enää nykyisin tee pellistä kattoa?

      • peltipöksy

        peltikatto on paras katto, jos se pelti on asiallisesti pinnoitettu ja käsitelty. lumi ei tule alas miltään muulta katolta. ja tuohesta tai päreestä ei kai enää paljo kattoja taideta tehdä. bitumikatto on perseestä ja tiilien kanniskelu katolle on sekin aika arveluttavaa, vaikka se pitkäukäinen saattaa ollakin. tukeva pitää katon olla kun sen päällä makaa puoli metriä märkää lunta tiilien painon lisäksi. lehdet ym, ei myöskään tule alas ja sammaloituu...


    • omituista

      teimme -82 Rautaruukin ns. silikonimuovipintaisesta
      pellistä katon (fantti-profiili).
      Se siis täytti justiinsa 23 vuotta.
      Tutkin katon äsken tarkkaan kun mötöin lumet
      alas.
      Katto joka paikasta kuin eilen laitettu.
      Mitähän sekundaversiota te laitoitte?

    • -?-

      Olen kuullut, että jotku firma oli myynyt rautaruukin peltiä 1-laatuna ja kun oli ruostumista esiintynyt, alkoivat tutkia asiaa. Ja kas kummaa, pellin sisäpuolella ei ollutkaan rautaruukin "leimaa", joten se oli ns 2-laatua jota ei saisi myydä virallisesti.
      Lopullinen tuomio oli, että pelti oli paikkapaikoin liian ohut.

    • Riku

      Hämeenlinnasta mies kävi toteamassa muovipinnan lähteneen pellistä irti.Tarkoitus on ensikesänä asentaa tiilikatto pellin tilalle. Ei ollut mikään halpa kokeilu, se rautaruukista.

      • korvausta

        Ruukilta viallisesta tuotteesta ?


      • mietityttää

        jutussasi: Mikä pinnoite on kyseessä? Tietääkseni Ruukin tuotteilla on 10 tai 15 vuoden takuu, riippuen pinnoitteesta. Sinä puhut 12 vuodesta??? Sitten toisena taas tämä pinnoitteen irtoaminen: kuka oli niin tyhmä että laittoi PVC -pinnoitetta katolleen 6v sitten??? Tai kuka oli se tietämätön myyjä/valmistaja joka myi PVC:tä vaikka tarjolla olisi ollut parempaakin??? Koittakaa jo tajuta, että 2000 -luvulla ei kannata mollata peltikattoja PVC:n perusteella, paljastaa vain asiantuntemattomuutensa. Puhut kuitenkin Rautaruukin "parasta laatua" olevasta pinnoitteesta, joten kaikki jotka asiasta jotain ymmärtävät tietävät että silloin tarkoitetaan PURALia ja siitä ei pinta irtoa!


      • ????
        korvausta kirjoitti:

        Ruukilta viallisesta tuotteesta ?

        Onpas ollut nuivalla päällä. Ei oo henk. koht. kokemusta, mutta faijan talosta meni pellit uusiks. Vuosi oli -99 ja kyse 8v vanhasta katosta joka oli haalistunut, ei siis ruostunut, lommoilla tai pinnote irronnut. Ruukin kaveri kävi tsiigamassa ja lupas uudet pellit tilalle remonttirahan, tais olla joku 5-6000 mk. Ei edes ehdotellu mitään rapsuttelua tai maalausta. Mun mielestä aika reilu takuu, jos vertaa esim. autoihin/telkkariin. Ei taida saada 5v:n päästä uutta autoa/töllöä tilalle jos vanhaan tulee vikaa. Kyllä niitä korjataan viimeseen saakka ja asiakas venaa viikko tolkulla!


    • Upi

      Rautaruukilla on ollut ongelmia pinnoitteiden kanssa, varsinkin PVC ja pural pinnoitteissa.
      Varsinkin rannikkoalueella ilmasto vaikuttaa pinnoitteen irtoamiseen. Kun ruostuminen lähtee alulle sitä ei pysäytä mikään.

      • Pena

        Minulla on ruskea Ruukin Fantti peltikatto
        kesämökissä Turun saaristossa ja on kestänyt
        ruostumatta yli 15 vuotta. Nyt olisin
        tarvinnut muutaman neliön ko peltiä
        lisäsiipeen, mutta valmistus onkin lopetettu.

        Lienee tarkoituskin, että katto ei kestä
        isältä pojalle vaan on uusittava syystä
        tai toisesta parinkymmenen vuoden välein.


      • Tummanruskea

        Laitoin Rautaruukin (pural) katteen 10v sitten.
        Katto muuttui muutamassa vuodessa harmaaksi, muovipinnoitteen irtoaminen alkoi leikatusta reunasta alkaen räystäältä, irronneen pinnoitteen alla oleva pelti alkoi ruostua. Ei kiva.
        Tiukkojen neuvottelujen jälkeen rautaruukki antoi uudet pellit ja hoiti myös vaihtotyön.


    • Upi

      Minulla ei ole ollut monta vuotta Rautaruukin paras ja kallein laatu ulkoilman kanssa tekemisessä niin pinnoitus käpristyy ja ruoste näkyy alta.

    • pärekatto

      Kenelle on iloa kirjoittelusta jossa ei ole tarkemmin kerrottu mistä jonkun tuotteen huono laatu johtuu ?

      Mulla on ainakin Eliitti peltikatto ollut jo yli 20 vuotta katolla. Ei mitään vikaa. Tosin paikkamaalasin huvikseni alareunojen leikatut päät 2 vuotta sitten. Niistä oli muovipinnoite selvästi irvistämässä ja olisi varmasti lyhentänyt katon tulevaa ikää. Maalit tuli Rautaruukista kun kyselin...

      • Vaihtui

        Varttikatteen tilalle Ruukin Tiilikainen ja toivottovasti menestyy paremmin kuin Vartti.Viikossa pisti pojat homman selväksi ja Viron pojat teki reippaita ja ahkeria sekä ammattitaitoisia.


      • harja katolla
        Vaihtui kirjoitti:

        Varttikatteen tilalle Ruukin Tiilikainen ja toivottovasti menestyy paremmin kuin Vartti.Viikossa pisti pojat homman selväksi ja Viron pojat teki reippaita ja ahkeria sekä ammattitaitoisia.

        riittänyt, laitoin täyskatteen. Sammalta ja pärettä, turvettakin on, ja harjakin siellä on.


      • Turvenuijja
        harja katolla kirjoitti:

        riittänyt, laitoin täyskatteen. Sammalta ja pärettä, turvettakin on, ja harjakin siellä on.

        Heitti älykkyys käyränsä esiin mistä näitä paskapäitä riittää no kevät ja syksyhän onkin näitten sienä hullujen juoksu aikaa.


      • ei liikaa annettu
        Turvenuijja kirjoitti:

        Heitti älykkyys käyränsä esiin mistä näitä paskapäitä riittää no kevät ja syksyhän onkin näitten sienä hullujen juoksu aikaa.

        Älykkyysosamäärän mittaaminen ei ole helppo homma. Viitteitä siitä antaa oikeinkirjoituksen taso.
        Mutta älä huolehdi. Onnellisuus on olotilasta kiinni. Ja kiinni se on siitä mistä se roikkuu.
        Roikkuminen jatkuu kunnes unohtaa pitää kiinni. Ja putoaminen ei satu.
        Mutta hulluhan ei ottanut huomioon äkkipysäyksen tuottamaa kipua.
        No, kerta ei tee pähkähulluksi. Ja virheen toisteminen antaa oikeutuksen luonnehtia henkilöä
        vallan typeräksi.


      • Yhdellä ongelma
        ei liikaa annettu kirjoitti:

        Älykkyysosamäärän mittaaminen ei ole helppo homma. Viitteitä siitä antaa oikeinkirjoituksen taso.
        Mutta älä huolehdi. Onnellisuus on olotilasta kiinni. Ja kiinni se on siitä mistä se roikkuu.
        Roikkuminen jatkuu kunnes unohtaa pitää kiinni. Ja putoaminen ei satu.
        Mutta hulluhan ei ottanut huomioon äkkipysäyksen tuottamaa kipua.
        No, kerta ei tee pähkähulluksi. Ja virheen toisteminen antaa oikeutuksen luonnehtia henkilöä
        vallan typeräksi.

        Jos toisellakin kun aletaan sitä sillä oikein kirjoituksella mittaamaan no yleensä mies puoliset tietää mikä roikkuu tai sitten on epävarma sukupuolestaan.Mutta se on kumma jos tämmöisestä katto asiastakin kirjoitetaan niin aina sinnekkin hullut löytää.


      • ei liikaa annettu
        Yhdellä ongelma kirjoitti:

        Jos toisellakin kun aletaan sitä sillä oikein kirjoituksella mittaamaan no yleensä mies puoliset tietää mikä roikkuu tai sitten on epävarma sukupuolestaan.Mutta se on kumma jos tämmöisestä katto asiastakin kirjoitetaan niin aina sinnekkin hullut löytää.

        Tutkimusten perusteella miehisyyden tai feminisyyden suuruudella ei ole merkitystä kattorakenteiden suunnittelussa. Monesti miehet luulevat tietävänsä enemmän kuin standadit ja hyvä rakennustapa edellyttää.
        Itse asiassa minä polkaisen tuollaisen kirjoittelijan verbaalisuudellani vaikka onkimatojen seuraan.
        Ihmiset, jotka murheitaan kirjoittavat ovat syystä tai toisesta kyrpiintyneet saamaansa palveluun tai ostamaansa tuotteeseen.
        Se ei tee, eikä oikeuta ketään nimittelemään toisia hulluiksi.
        Tietämättömyydestä ei saisi rangaista. Kuitenkin kun raha on kyseessä niin valitettavasti epärehellisyys nostaa päätään.
        Vilunkia esiintyy sitä enemmän, mitä enemmän on erilaisia tuotteita. Silloin kun 0,4 seinäpelliä myydään kattoon ollaan vilunkimielellä liikkeellä. Maallikko erehtyy helposti erilaisissa muovipinnoitteissa. Materiaalien tuotetietoja ei valitettavasti löydy muuta kuin soittamalla ja vaatimalla haluamaansa tietoja. Pitää olla sitkeä ja jääräpäinen.


      • Iso Mooses
        ei liikaa annettu kirjoitti:

        Tutkimusten perusteella miehisyyden tai feminisyyden suuruudella ei ole merkitystä kattorakenteiden suunnittelussa. Monesti miehet luulevat tietävänsä enemmän kuin standadit ja hyvä rakennustapa edellyttää.
        Itse asiassa minä polkaisen tuollaisen kirjoittelijan verbaalisuudellani vaikka onkimatojen seuraan.
        Ihmiset, jotka murheitaan kirjoittavat ovat syystä tai toisesta kyrpiintyneet saamaansa palveluun tai ostamaansa tuotteeseen.
        Se ei tee, eikä oikeuta ketään nimittelemään toisia hulluiksi.
        Tietämättömyydestä ei saisi rangaista. Kuitenkin kun raha on kyseessä niin valitettavasti epärehellisyys nostaa päätään.
        Vilunkia esiintyy sitä enemmän, mitä enemmän on erilaisia tuotteita. Silloin kun 0,4 seinäpelliä myydään kattoon ollaan vilunkimielellä liikkeellä. Maallikko erehtyy helposti erilaisissa muovipinnoitteissa. Materiaalien tuotetietoja ei valitettavasti löydy muuta kuin soittamalla ja vaatimalla haluamaansa tietoja. Pitää olla sitkeä ja jääräpäinen.

        Polkaisi jutun vai onkimatoja nythän oli kyse kattomateriaalista ja menes nyt itkee sinne Ruukille siitä äläkkä täällä kitise taidat itse asua retkiteltassa.On se kumma kun näitä kaiken maailman viisaita on änkyttämässä no kaippa niilläkin pitää olla purkautumis keino.Kyllä niistä saa viisastella sydämmen kyllyydestä mutta eipä taida olla yhtään ikuista katemateriaalia maapallolla no tähänkin joku Pelle Hermanni vääntää jotain.Ja jokainenhan saa valita sellaisen katteen kuin haluaa mutta joittenkin on vaan saatava räkyttää ilmeisesti ollut ankeat kotiolot lapsena?


      • ei liikaa annettu
        Iso Mooses kirjoitti:

        Polkaisi jutun vai onkimatoja nythän oli kyse kattomateriaalista ja menes nyt itkee sinne Ruukille siitä äläkkä täällä kitise taidat itse asua retkiteltassa.On se kumma kun näitä kaiken maailman viisaita on änkyttämässä no kaippa niilläkin pitää olla purkautumis keino.Kyllä niistä saa viisastella sydämmen kyllyydestä mutta eipä taida olla yhtään ikuista katemateriaalia maapallolla no tähänkin joku Pelle Hermanni vääntää jotain.Ja jokainenhan saa valita sellaisen katteen kuin haluaa mutta joittenkin on vaan saatava räkyttää ilmeisesti ollut ankeat kotiolot lapsena?

        Provo mikä provo. Ja avuton sellainen.
        Vakavasti korostan, että kun katoillenne kannetaan vaikka mitä uutuuksia ja ihmeellisyyksiä,
        niin aina kannataa itse vaatia tietoa mitä se on. Ainestodistus löytyy ainakin teolliseen tuotantoon tarkoitetuista materiaaleista. Esimerkiksi Rautaruukin teräslevyt. Kuumasinkitys
        peltisepänlaadulla. Mitään woodoo- asiaahan se ei ole että 350g/m2 sinkkipinnoite kestää taivasalla koko rakennuksen iän. Huolto tarkoittaa katon puhdistusta ulkoisista aineista, jotka lyhentävät katon ikää. Ei ole paha työ huoltoa suorittaa.
        Ja sinä pikku mooses. Jos tavalliset ihmiset kirjoittaa tänne murheitaan, niin sen ei pitäisi ärsyttää ketään. Ainakaan kirjoittamiseen asti. Tottakai monella on ollut ankeitakin hetkiä kotonaan. Ei se varmaankaan anna aihetta täällä soopaa kirjoittaa.
        Entä sinun vinkumisessi. Taisi isäsi olla nyhverö, joka joutui vahvan ja päättäväisen naisen ottamaksi. Sinusta kumpuava katkeruus on samaa ainetta kuin isäsi kyläkaupan alennusmyynnistä ostama voipaketti. Kahta päivää ennen sinun siittämistäsi.
        Mutta sinulla on vielä elinpäiviä edessä.
        Ethän katkeroidu, vaan kehity.


      • Otitko
        ei liikaa annettu kirjoitti:

        Provo mikä provo. Ja avuton sellainen.
        Vakavasti korostan, että kun katoillenne kannetaan vaikka mitä uutuuksia ja ihmeellisyyksiä,
        niin aina kannataa itse vaatia tietoa mitä se on. Ainestodistus löytyy ainakin teolliseen tuotantoon tarkoitetuista materiaaleista. Esimerkiksi Rautaruukin teräslevyt. Kuumasinkitys
        peltisepänlaadulla. Mitään woodoo- asiaahan se ei ole että 350g/m2 sinkkipinnoite kestää taivasalla koko rakennuksen iän. Huolto tarkoittaa katon puhdistusta ulkoisista aineista, jotka lyhentävät katon ikää. Ei ole paha työ huoltoa suorittaa.
        Ja sinä pikku mooses. Jos tavalliset ihmiset kirjoittaa tänne murheitaan, niin sen ei pitäisi ärsyttää ketään. Ainakaan kirjoittamiseen asti. Tottakai monella on ollut ankeitakin hetkiä kotonaan. Ei se varmaankaan anna aihetta täällä soopaa kirjoittaa.
        Entä sinun vinkumisessi. Taisi isäsi olla nyhverö, joka joutui vahvan ja päättäväisen naisen ottamaksi. Sinusta kumpuava katkeruus on samaa ainetta kuin isäsi kyläkaupan alennusmyynnistä ostama voipaketti. Kahta päivää ennen sinun siittämistäsi.
        Mutta sinulla on vielä elinpäiviä edessä.
        Ethän katkeroidu, vaan kehity.

        Herneen nenään taisit itse olla ns."homo" parin siittämä jälkeläinen jos ja kun kerran olet mielestäsi niin viisas niin mitä vittua täällä itket ja mitä se sulle kuuluu mitä kukin katolleen laittaa.Asu sinä vaan siinä hompseli teltassasi ja mieti omaa nerokkuuttasi voi poika rassu olet ilmeisesti semmonen jota kukaan nainen ei parikseen huoli käyhän siellä mamin luona pyyhityttämässä nenukkisi ettei tipahda rinnuksille.Ja muista ettet taas tällä viikolla pasko housuusi.Ja nyt pidä se pikku turpasi kiinni ja anna ihmisten laitella talojaan niin kuin näkevät parhaakseen vai eikö sulla ole räkäpäällä muuta tekemistä?


      • ei liikaa annettu
        Otitko kirjoitti:

        Herneen nenään taisit itse olla ns."homo" parin siittämä jälkeläinen jos ja kun kerran olet mielestäsi niin viisas niin mitä vittua täällä itket ja mitä se sulle kuuluu mitä kukin katolleen laittaa.Asu sinä vaan siinä hompseli teltassasi ja mieti omaa nerokkuuttasi voi poika rassu olet ilmeisesti semmonen jota kukaan nainen ei parikseen huoli käyhän siellä mamin luona pyyhityttämässä nenukkisi ettei tipahda rinnuksille.Ja muista ettet taas tällä viikolla pasko housuusi.Ja nyt pidä se pikku turpasi kiinni ja anna ihmisten laitella talojaan niin kuin näkevät parhaakseen vai eikö sulla ole räkäpäällä muuta tekemistä?

        En ole kertaakaan tällä palstalla moittinut kenenkään valintoja. Olivatpa siten millaisia ratkaisuja hyvänsä tulleet valinneiksi.
        Väitän, että suurin osa katteiden ongelmista johtuu väärän tiedon syöttämisestä. Mainonnan kilpajuoksu johtaa aina vääränlaiseen, jopa rikolliseen toimintaan.
        Toinen vaikea pulma on tullut kun teräksen valmistajat tuottavat markkinoille uusia tuotteita. Ja kukas sitä nyt kymmentä vuotta testaa muovien pehmenninaineiden kestävyyttä auringonpaisteessa. Ovatpa tuottaneet hyviä ja vähemmän hyviä pinnoitteita.
        Ja uutuuden perässäjuoksijat ovat maksamassa niiden kehittelyn.
        Edelleen valistan ihmisiä tutkimaan tuotteiden tietoja. Ja kun haluaa olla varma kestävyydestä on vain yksi mahdollisuus.
        Luottaa yksinkertaisiin rakenteisiin ja juuri sellaisiin, jotka on toimineet vuosikymmenten ajan. Olen pahoillani kusetettujen puolesta, mutta ilkkujat ja selän
        takana naurajat eivät nauti lainkaan minun arvoatustani.
        Tämä viimeinen lause oli tarkoitettu pikku moosekselle.
        Terveisin Reija L.


      • Palvelee
        ei liikaa annettu kirjoitti:

        En ole kertaakaan tällä palstalla moittinut kenenkään valintoja. Olivatpa siten millaisia ratkaisuja hyvänsä tulleet valinneiksi.
        Väitän, että suurin osa katteiden ongelmista johtuu väärän tiedon syöttämisestä. Mainonnan kilpajuoksu johtaa aina vääränlaiseen, jopa rikolliseen toimintaan.
        Toinen vaikea pulma on tullut kun teräksen valmistajat tuottavat markkinoille uusia tuotteita. Ja kukas sitä nyt kymmentä vuotta testaa muovien pehmenninaineiden kestävyyttä auringonpaisteessa. Ovatpa tuottaneet hyviä ja vähemmän hyviä pinnoitteita.
        Ja uutuuden perässäjuoksijat ovat maksamassa niiden kehittelyn.
        Edelleen valistan ihmisiä tutkimaan tuotteiden tietoja. Ja kun haluaa olla varma kestävyydestä on vain yksi mahdollisuus.
        Luottaa yksinkertaisiin rakenteisiin ja juuri sellaisiin, jotka on toimineet vuosikymmenten ajan. Olen pahoillani kusetettujen puolesta, mutta ilkkujat ja selän
        takana naurajat eivät nauti lainkaan minun arvoatustani.
        Tämä viimeinen lause oli tarkoitettu pikku moosekselle.
        Terveisin Reija L.

        Yllä olevakin kirjoitus ja vielä naisen nimellä huh,huh äly hoi älä jätä?


      • ??????
        Palvelee kirjoitti:

        Yllä olevakin kirjoitus ja vielä naisen nimellä huh,huh äly hoi älä jätä?

        Kysisin että onko tämä henkilö joka kaikki viisaudessaan räkyttää ruukin kattopellistä sieltä irti sanottu näsäviisas koska eihän täällä kukaan ole selän takana nauranut.Ja sinkittypelti ei käy kuin paskahuussin tai navetan katolle olen nähnyt asuintalon katolla maalattuna olevan sinkitynpellin ja ruma kuin mikä.Ja se vielä että aika monesti se päällyskate on mennyt ketuille huoltamattomuuden takia.


      • einarinpoika
        Palvelee kirjoitti:

        Yllä olevakin kirjoitus ja vielä naisen nimellä huh,huh äly hoi älä jätä?

        Meillä oli neljä vuotta sitten tiilikuviopellit katolla. Siitä alkoi kehimään pinta pois.
        No etelän puolelta katto oli kuin pakanamaan kartta.
        Nyt meillä on ollut nämä neljä vuotta konesauma katolla. Kiilto on jo himmentynyt ja asentajat sanoi sen olevan maalauskunnossa sinkin osalta.
        Tämmöistä minulta. Olen kerran viilattu linssiin ja toista kertaa ei tule.
        Laittakaa mun puolestani mitä tahansa katoillenne.


      • On
        einarinpoika kirjoitti:

        Meillä oli neljä vuotta sitten tiilikuviopellit katolla. Siitä alkoi kehimään pinta pois.
        No etelän puolelta katto oli kuin pakanamaan kartta.
        Nyt meillä on ollut nämä neljä vuotta konesauma katolla. Kiilto on jo himmentynyt ja asentajat sanoi sen olevan maalauskunnossa sinkin osalta.
        Tämmöistä minulta. Olen kerran viilattu linssiin ja toista kertaa ei tule.
        Laittakaa mun puolestani mitä tahansa katoillenne.

        Käsittääkseni myös tätä saumakattoa mutta jos on sellainen tilanne että entinen kate on semmosta esim. varttilevyä.Niin kun tarkastaja käy ja sanoo että takuuseen menee mutta ei enää varttia vaan Ruukin Tiilikainen tai sitten rahana jonka summa on niin pieni ettei sillä saa edes pärekattoa niin aika kinkkinen homma.Joutuuhan totta kai tässä toisessakin itse maksamaan tietyn summan mutta kuitenkin se on edullisempi vaihto ehto kuin ensimmäinen.Ja asiathan ei ole niin mustavalkoisia koska elämän tilanteet on jokaisella erilaiset että jonkunlainen päätös on tehtävä.Tottakai olisin itsekkin laittanut konesaumatun katteen jos tilanne olisi toinen mutta nyt mennään tällä ja onhan siinä uuden takuu ja minusta on tyhmää moittia ketään kusetuksen uhriksi.Kaikista pitkäikäisimpiähän on konesaumatut katot mutta että niitä vanhan mallin sinkittyjä kattoja kun katselee niin aika ladolta ne talot näyttää mutta olen myös samaa mieltä että jokainenpäättää omalta kohdaltaan ja valitsee niin kuin haluaa.


      • J u m a
        On kirjoitti:

        Käsittääkseni myös tätä saumakattoa mutta jos on sellainen tilanne että entinen kate on semmosta esim. varttilevyä.Niin kun tarkastaja käy ja sanoo että takuuseen menee mutta ei enää varttia vaan Ruukin Tiilikainen tai sitten rahana jonka summa on niin pieni ettei sillä saa edes pärekattoa niin aika kinkkinen homma.Joutuuhan totta kai tässä toisessakin itse maksamaan tietyn summan mutta kuitenkin se on edullisempi vaihto ehto kuin ensimmäinen.Ja asiathan ei ole niin mustavalkoisia koska elämän tilanteet on jokaisella erilaiset että jonkunlainen päätös on tehtävä.Tottakai olisin itsekkin laittanut konesaumatun katteen jos tilanne olisi toinen mutta nyt mennään tällä ja onhan siinä uuden takuu ja minusta on tyhmää moittia ketään kusetuksen uhriksi.Kaikista pitkäikäisimpiähän on konesaumatut katot mutta että niitä vanhan mallin sinkittyjä kattoja kun katselee niin aika ladolta ne talot näyttää mutta olen myös samaa mieltä että jokainenpäättää omalta kohdaltaan ja valitsee niin kuin haluaa.

        Äläs ny mahrottomia kirjuuttele. Jos jätkä mietit oikein niin, ekaks katon täytyy pitää vettä. Toiseks sen pitää olla pitkäikäine. Ja kolmanneks vastatulee ulkonäkö.
        Sitten mahdolline ulkoinen paine, muijan muilutus, naapurien vittuilu.
        Ja viimeiseks nämä keskustelut, joka panee pään kun pään vinksalleen.
        Ja huom. mä oon konemies. Katon suhteen ja musiikin kans.


      • Sulla
        J u m a kirjoitti:

        Äläs ny mahrottomia kirjuuttele. Jos jätkä mietit oikein niin, ekaks katon täytyy pitää vettä. Toiseks sen pitää olla pitkäikäine. Ja kolmanneks vastatulee ulkonäkö.
        Sitten mahdolline ulkoinen paine, muijan muilutus, naapurien vittuilu.
        Ja viimeiseks nämä keskustelut, joka panee pään kun pään vinksalleen.
        Ja huom. mä oon konemies. Katon suhteen ja musiikin kans.

        Nyt heitti ilmeisesti istut aivojesi päällä taidat olla niitä molopäitä jotka on Kellokoskelta päässy lomille vaiko karkuun. Jos kerran olet ammattilainen katon suhteen ja täysipäinen niin luulisi tulevan aisiallisempaa tekstiä.Ja eipä ne ammattilaiset tommosta paskaa heitäkkään no sille ei voi mitään jos olet elämässäsi epäonnistunut.Ja näkeehän tuosta kun mulkkujen kuningas sotkee jo akkasa ja naapurinsakin juttuihinsa hanki reppana elämä et varmaan pystykkään kuin koneellista musiikkia kuuntelemaan ja etkä sinä mikään kone mies tyhjäpäinen moloaivo.


      • J u m a
        Sulla kirjoitti:

        Nyt heitti ilmeisesti istut aivojesi päällä taidat olla niitä molopäitä jotka on Kellokoskelta päässy lomille vaiko karkuun. Jos kerran olet ammattilainen katon suhteen ja täysipäinen niin luulisi tulevan aisiallisempaa tekstiä.Ja eipä ne ammattilaiset tommosta paskaa heitäkkään no sille ei voi mitään jos olet elämässäsi epäonnistunut.Ja näkeehän tuosta kun mulkkujen kuningas sotkee jo akkasa ja naapurinsakin juttuihinsa hanki reppana elämä et varmaan pystykkään kuin koneellista musiikkia kuuntelemaan ja etkä sinä mikään kone mies tyhjäpäinen moloaivo.

        Ja jytä saa duunii roisii vauhtii.
        Eli meinaat jättää kestävyyden, vedenpitävyyden ja kauneuden vaille arvoo.
        No, omapa asias on. Suomi on vapaa maa ja sinä älyvapaa.
        Mä skulaan katolla ja vedän jätkien kanssa kattoja plaanii.
        Elä sä niinkin kun elät. Toisaalta voisit hakeutuu hoitoo, vaikka taitaa olla turhaa. Aloita kuuntelemalla konemusaa. se on rautaa.


      • J u ma

        Jäbä takoo taulaa päin sokkelii.
        Sulle tollaselle pänkkärille on aivan turha jakaa mitään tietoo.
        Mä olen meijän porukan kovin kinaaja mut kyllä munkin ajatukset on ollu
        vierestä. Kato mäkin oon viisastunu kun mulle on rautalangasta väännetty.
        Sä saat jäädä omaan arvoos, jos sulla sellasta onkaa.
        Onhan se linnunlaukuki tärkeetä!


      • Aloit
        J u ma kirjoitti:

        Jäbä takoo taulaa päin sokkelii.
        Sulle tollaselle pänkkärille on aivan turha jakaa mitään tietoo.
        Mä olen meijän porukan kovin kinaaja mut kyllä munkin ajatukset on ollu
        vierestä. Kato mäkin oon viisastunu kun mulle on rautalangasta väännetty.
        Sä saat jäädä omaan arvoos, jos sulla sellasta onkaa.
        Onhan se linnunlaukuki tärkeetä!

        Itse vittuilemaan ja nimittelemään joten koitahan pentu rauhottua kävitkö aamulla ennen hoitoon menoa heittämässä paskaasi.Ja mitä linnunlauluun tulee niin sulla ilmeisesti paska-Närhi takoo otsalumpiossa.Ja näytät olevan se tyyppi joka varmaan joutuu porukassa sen vittuilun kuuntelemaan kun pitää ettiä rautalankaa mistä voi vääntää emämulkulle totuuden.Hinkkaappa sinne mamin luokse ja koita oppia siellä koulussa muutakin kuin toisille vittuilua ja nimittelimistä.


      • Nyt olis
        Aloit kirjoitti:

        Itse vittuilemaan ja nimittelemään joten koitahan pentu rauhottua kävitkö aamulla ennen hoitoon menoa heittämässä paskaasi.Ja mitä linnunlauluun tulee niin sulla ilmeisesti paska-Närhi takoo otsalumpiossa.Ja näytät olevan se tyyppi joka varmaan joutuu porukassa sen vittuilun kuuntelemaan kun pitää ettiä rautalankaa mistä voi vääntää emämulkulle totuuden.Hinkkaappa sinne mamin luokse ja koita oppia siellä koulussa muutakin kuin toisille vittuilua ja nimittelimistä.

        Aika moderaattorin poistaa tämä paska mitä näyttää olevan tyypillistä Suoli 24:ää!!!!!!!!!!!!!!Huom. eli koko osio.


      • einarinpoika
        Nyt olis kirjoitti:

        Aika moderaattorin poistaa tämä paska mitä näyttää olevan tyypillistä Suoli 24:ää!!!!!!!!!!!!!!Huom. eli koko osio.

        Niin, tuossa kirjoitin siitä kun petyin näihin muovipintaisiin kattopelteihin. Joten, minä olen ollut maksamassa oman osani näistä kokeiluista. Enkä ikinä lähde enää samaan kelkkaan.
        Pohjiltaan tiilikuviopellin alle oli tehty hyvä rakenne. Asentajat kertoivat olleen kunnon timpurit asialla. Hakkasivat sitä mukaa lisää ruoteita sen mitä konesaumapelli tarvitsee.
        Ulkonäöstä sen verran, että nykyään nokikolari kulkee omasta luukusta katolle. Joten mitään ihmeen tikkaita ei katollamme tullut ollenkaan.
        Pätkä rallia jalan alla, jotta pääsee turvallisesti piipun kimppuun.
        Tämä pappa paukuttelee henkseleitä ja antaa röhönaurun niille kiroilijoille, jotka toisiaan sättii.
        Laittakaa minun puolestani mitä tahansa katoillenne. Ylöspäinhän riittää tilaa.


      • J u m a
        einarinpoika kirjoitti:

        Niin, tuossa kirjoitin siitä kun petyin näihin muovipintaisiin kattopelteihin. Joten, minä olen ollut maksamassa oman osani näistä kokeiluista. Enkä ikinä lähde enää samaan kelkkaan.
        Pohjiltaan tiilikuviopellin alle oli tehty hyvä rakenne. Asentajat kertoivat olleen kunnon timpurit asialla. Hakkasivat sitä mukaa lisää ruoteita sen mitä konesaumapelli tarvitsee.
        Ulkonäöstä sen verran, että nykyään nokikolari kulkee omasta luukusta katolle. Joten mitään ihmeen tikkaita ei katollamme tullut ollenkaan.
        Pätkä rallia jalan alla, jotta pääsee turvallisesti piipun kimppuun.
        Tämä pappa paukuttelee henkseleitä ja antaa röhönaurun niille kiroilijoille, jotka toisiaan sättii.
        Laittakaa minun puolestani mitä tahansa katoillenne. Ylöspäinhän riittää tilaa.

        Sä einarinsälli oot teheny hyvän valinnan. Kato sulla on siinä kattoo
        koko loppuiäks. Poikaskin voi nauttii siitä huollon kanssa vaikka oman ikänsä. Joten roisii pääsiäistä ja koitan malttaa suutani päästämästä
        kovii sanoi.


      • Se
        J u m a kirjoitti:

        Sä einarinsälli oot teheny hyvän valinnan. Kato sulla on siinä kattoo
        koko loppuiäks. Poikaskin voi nauttii siitä huollon kanssa vaikka oman ikänsä. Joten roisii pääsiäistä ja koitan malttaa suutani päästämästä
        kovii sanoi.

        Niinkin että ei kannata kinata lasten,vanhusten eikä mielenterveysongelmaisten kanssa kun onhan tuo juma asian osoittanut ja kuuluu ilmeisesti ensimmäiseen ja viimoseen määritelmään.


      • Suomen rikoslaki
        Se kirjoitti:

        Niinkin että ei kannata kinata lasten,vanhusten eikä mielenterveysongelmaisten kanssa kun onhan tuo juma asian osoittanut ja kuuluu ilmeisesti ensimmäiseen ja viimoseen määritelmään.

        Rautaruukin erittäin heikkolaatuisista kattomateriaaleistahan tuossa keskusteluketjussa on kysymys eikä lähimmäisten solvaamisesta. Yksityishenkilöön kohdistetusta törkeästä kunnianloukkauksesta voidaan tuomita kuuden vuoden ehdottomaan vankeusrangaistukseen. Muistakaa se, kun solvaatte ihmisiä saati jos teette sen vielä tarkoituksellisessa vahingoittamistarkoituksessa.

        Ja Rautaruukin pellit jäävät muuten minun työmailleni ostamatta, kun asiakkaat ovat joutuneet noin pettymään sen tuotteiden ja asiakaspalvelun laatuun. Onneksi on varaa valita.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2780
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      211
      1789
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1492
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1241
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      77
      865
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe