1. rivin aloituskohta

Lissu

Heips, mitenkä saa muutettua Wordissa sitä sivun 1. rivin alkamiskohtaa? Eli suomeks, miten ylhäältä/alhaalta alaka eka rivi.
T:Lissu

9

2512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asetuksista

Tiedosto-valikosta Sivun asetukset ja sieltä ylämarginaali (reunus - siis se tyhjäksi jäävä osa) sopivaksi. Tai vedä hiirellä asiakirjassa vasemmasta reunasta sitä harmaata ylämarginaalin osoitinta alaspäin.

• Vinkkejä kiitos!

Mulla sivun asetuksissa lukee marginaalissa jo valmiina 2,5cm, mutta silti teksti alkaa niin ylhäältä ettei sinne juuri riviäkään mahtuisi. Marginaalin suurentaminen entisestään ei muuta tilannetta. Myöskään harmaasta alueesta vasemmalta ei saa kiinni että voisi hiirellä vetää sitä alaspäin. Luulen että olen sählännyt jonkun muun asetuksen kanssa. Ihan kuin word(2003) luulisi että olen tulostamassa listalle, siis sellaiselle pitkälle atk-listalle jossa on vain reiät sivuissa ja printterikin tietty erilainen. En ole vain keksinyt miten saisin näkymän normaaliksi, eikä englanninkielinen ohjelma juuri auta...

• vain näytössä
        Vinkkejä kiitos! kirjoitti:

Mulla sivun asetuksissa lukee marginaalissa jo valmiina 2,5cm, mutta silti teksti alkaa niin ylhäältä ettei sinne juuri riviäkään mahtuisi. Marginaalin suurentaminen entisestään ei muuta tilannetta. Myöskään harmaasta alueesta vasemmalta ei saa kiinni että voisi hiirellä vetää sitä alaspäin. Luulen että olen sählännyt jonkun muun asetuksen kanssa. Ihan kuin word(2003) luulisi että olen tulostamassa listalle, siis sellaiselle pitkälle atk-listalle jossa on vain reiät sivuissa ja printterikin tietty erilainen. En ole vain keksinyt miten saisin näkymän normaaliksi, eikä englanninkielinen ohjelma juuri auta...

tuo tekstiasettelu, mutta paperille tulostuu ihan ok? Jos näin on, niin silloin View-valikosta voit vaihtaa näkymää. Sori, jos en ymmärtänyt kysymystäsi oikein!

• yläreunasta
        Vinkkejä kiitos! kirjoitti:

- Valitse Näytä-valikosta 'Tulostus asettelu'
        - Vie hiiri paperin yläreunaan, reunan ja viivottimen väliin (kursori näyttää kaksi vastakkaista nuolta ja vinkkiteksti kertoo 'Näytä tyhjä tila') ja klikkaa siitä.

• Toinen ongelmallinen
        yläreunasta kirjoitti:

- Valitse Näytä-valikosta 'Tulostus asettelu'
        - Vie hiiri paperin yläreunaan, reunan ja viivottimen väliin (kursori näyttää kaksi vastakkaista nuolta ja vinkkiteksti kertoo 'Näytä tyhjä tila') ja klikkaa siitä.

Ei saa hiirellä kiinni, ei hiiren nuoli muutu miksikään muuksi. Valkoinen "mitta" näkyy melkein ylös asti ja siniharmaata pilkottaa ehkä vain pikselin verran sieltä takaa. Vaikka kuinka siihen tähtää ei kursori edes vilahda muun näköiseksi... Jokin yksinkertainen juttu tämä varmaan on kun vain keksisi mikä...

• Laurivaan

Hei vain. tuo korjautuu seuraavasti:
      Mene tiedosto>asetukset>näyttäminen ja sieltä sit raksita kohta Näytä sivujen väliset tyhjät tilat tulostusasettelynäkymässä.

tai sit tuplaklikkaat sivun ylä tai alareunaa.

• GNlFE8DG

Onhan se hyvä että kymmenen vuotta odotettuaan saa ohjeet ja vo jatkaa kirjoittamista.

• Anonyymi

Ja täällä tänään! :D

• anonyymi_K6p

kiitos tästä, neuvo tuli täällä tarpeen tänään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      103
      3893
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      48
      2771
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      114
      2599
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      39
      2108
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      31
      1890
    6. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      29
      1733
    7. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1582
    8. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      218
      1538
    9. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      81
      1488
    10. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1378
    Aihe