1. rivin aloituskohta

Lissu

Heips, mitenkä saa muutettua Wordissa sitä sivun 1. rivin alkamiskohtaa? Eli suomeks, miten ylhäältä/alhaalta alaka eka rivi.
T:Lissu

9

2377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asetuksista

Tiedosto-valikosta Sivun asetukset ja sieltä ylämarginaali (reunus - siis se tyhjäksi jäävä osa) sopivaksi. Tai vedä hiirellä asiakirjassa vasemmasta reunasta sitä harmaata ylämarginaalin osoitinta alaspäin.

• Vinkkejä kiitos!

Mulla sivun asetuksissa lukee marginaalissa jo valmiina 2,5cm, mutta silti teksti alkaa niin ylhäältä ettei sinne juuri riviäkään mahtuisi. Marginaalin suurentaminen entisestään ei muuta tilannetta. Myöskään harmaasta alueesta vasemmalta ei saa kiinni että voisi hiirellä vetää sitä alaspäin. Luulen että olen sählännyt jonkun muun asetuksen kanssa. Ihan kuin word(2003) luulisi että olen tulostamassa listalle, siis sellaiselle pitkälle atk-listalle jossa on vain reiät sivuissa ja printterikin tietty erilainen. En ole vain keksinyt miten saisin näkymän normaaliksi, eikä englanninkielinen ohjelma juuri auta...

• vain näytössä
        Vinkkejä kiitos! kirjoitti:

Mulla sivun asetuksissa lukee marginaalissa jo valmiina 2,5cm, mutta silti teksti alkaa niin ylhäältä ettei sinne juuri riviäkään mahtuisi. Marginaalin suurentaminen entisestään ei muuta tilannetta. Myöskään harmaasta alueesta vasemmalta ei saa kiinni että voisi hiirellä vetää sitä alaspäin. Luulen että olen sählännyt jonkun muun asetuksen kanssa. Ihan kuin word(2003) luulisi että olen tulostamassa listalle, siis sellaiselle pitkälle atk-listalle jossa on vain reiät sivuissa ja printterikin tietty erilainen. En ole vain keksinyt miten saisin näkymän normaaliksi, eikä englanninkielinen ohjelma juuri auta...

tuo tekstiasettelu, mutta paperille tulostuu ihan ok? Jos näin on, niin silloin View-valikosta voit vaihtaa näkymää. Sori, jos en ymmärtänyt kysymystäsi oikein!

• yläreunasta
        Vinkkejä kiitos! kirjoitti:

- Valitse Näytä-valikosta 'Tulostus asettelu'
        - Vie hiiri paperin yläreunaan, reunan ja viivottimen väliin (kursori näyttää kaksi vastakkaista nuolta ja vinkkiteksti kertoo 'Näytä tyhjä tila') ja klikkaa siitä.

• Toinen ongelmallinen
        yläreunasta kirjoitti:

- Valitse Näytä-valikosta 'Tulostus asettelu'
        - Vie hiiri paperin yläreunaan, reunan ja viivottimen väliin (kursori näyttää kaksi vastakkaista nuolta ja vinkkiteksti kertoo 'Näytä tyhjä tila') ja klikkaa siitä.

Ei saa hiirellä kiinni, ei hiiren nuoli muutu miksikään muuksi. Valkoinen "mitta" näkyy melkein ylös asti ja siniharmaata pilkottaa ehkä vain pikselin verran sieltä takaa. Vaikka kuinka siihen tähtää ei kursori edes vilahda muun näköiseksi... Jokin yksinkertainen juttu tämä varmaan on kun vain keksisi mikä...

• Laurivaan

Hei vain. tuo korjautuu seuraavasti:
      Mene tiedosto>asetukset>näyttäminen ja sieltä sit raksita kohta Näytä sivujen väliset tyhjät tilat tulostusasettelynäkymässä.

tai sit tuplaklikkaat sivun ylä tai alareunaa.

• GNlFE8DG

Onhan se hyvä että kymmenen vuotta odotettuaan saa ohjeet ja vo jatkaa kirjoittamista.

• Anonyymi

Ja täällä tänään! :D

• anonyymi_K6p

kiitos tästä, neuvo tuli täällä tarpeen tänään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      3032
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2651
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2604
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      105
      2304
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      50
      2136
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      342
      1903
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1556
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1418
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1248
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1185
    Aihe