Pystytkö listaamaan itsellesi niitä pieniä asoita jota voit tehdä huomioidaksesi jonkun lähimmäisesi? Hymyilen, sanon kiitos,avaan oven,annan jonossa tilaa,jne. Löytyykö sinusta "tilanneystävälisyyttä"?
Pieniä asioita
9
373
Vastaukset
- kika
Reagoin herkästi muiden käytökseen ja jos työpäivä on ollut kuluttavan raskan koetan vain päästä pian kotiin, jolloin tärkeimmäksi keinoksi selviytyä julkisissa paikoissa on napottaa naama peruslukemilla jonoissa ja pyrkiä vain päättäväisesti päästä eteenpäin. Joten jos joku saa idean kulkea muita tönien ruuhkissa saatan sanoa siitä takaisin hyvinkin kipakasti.
Jos oloni on mukava ja leppoisa haluan jakaa sen ympäristöönkin ja silloin jaksan olla kohtelias ja huomaavainen ja jopa kehua puolitutun kaunista puseroa bussipysäkillä. - mimmu
Kyllä se on selkärangassa, jo pelkän työnkin vuoksi. Mutta kyllä oikeasti,joo. Hyvät tavat kunniaan !! Joskus on niitä aamuja että tekis mieli sanoa ekalle ihmiselle jotain muuta kuin kohteliaisuuksia, kun kyselevät jonnen joutavia ja valittavat.
- bluepoem
availen ovia, hymyilen usein vastaan tulijoille yms. Mutta joudun myöntämään etten kaikille.
Meidän taloyhtiössä on "sosiaalitapus" joka juopottelee ja tulee silloin kokolailla "hulluksi" Hän huutelee humalassa aivan avoimia herjoja vammastani ja siitä että en tee oikeita töitä vaan näprään päivätpitkät tietokonetta. (työni tehdään puoliksi tietokoneella)
Itse tuo mies ei ole käynyt töissä pitkän pitkään aikaan. Hänelle en jaksa hymyillä kun tulemme postilaatikola vastatusten. mun juttu... näistä asioista olen kuuluisa.
Läheisen huomioonottaminen on veressä...
Kahvin keitto
Aamupala vuoteeseen
Siideripullo auki
Pöydän raivaus aterioinnin jäkeen
jne... jne...
Tilan antaminen autojonossa
Kiitoksen sanominen
jne...jne...
Tässä vain muutama esimerkki.jou.m kirjoitti:
Annat tilaa autojonossa?;))))Harvinainen ihminen ;)))
hiukan...
Jos käyttää vilkkua ja ei ole taxi...=))))mohna kirjoitti:
hiukan...
Jos käyttää vilkkua ja ei ole taxi...=))))Minä ihan oikeesti vähän aikaa luulin että on olemassa mieskuskeja jotka aina ajattelevat muita
liikenteessä ;))vilkun käyttö on äärettömän tärkeää ja moni laittaa sen päälle vasta kun etupyörät kääntyvät,jos silloinkaan ;) niin ja ammattiautoilijat ovat luku sinänsä (ei kaikki)
Täytyy myöntää itseni kohdalta että ne pikkusarvet päässä ovat aika ajoin esillä autoa ajettaessa ;)))
- ripa 55
kyllä löytyy jos joku ei ala provosoimaan!myönnän että älyttömyyksiin en ala.
- löytyä
en vain hoksaa miten ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest636013Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul1155314Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden3894180Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota1483344Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille
34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön463063Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma612830Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1332171- 272170
Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"
"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri191970Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista
Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell851969