Jossain filmissä Vesku ja Simo muistaakseni
vetivät hiekkakuopalla vankkureita,jonka kyydissä
oli Spede. Saiko paha nyt palkkansa?
Spede Pasanen
8
2726
Vastaukset
- pertti
Elokuva on "Hirttämättömät",
mutta mitä tarkoitat tuolla toisella lauseella- juttua.
Kaikki otsikossa.
- Anonyymi
Tuo elokuva Hirttämättömät on kiistanalainen. Ohjaaja Spede Pasanen syyllistyy kulttuuriseen omimiseen. Simo Salminen esittää alkuperäiskansan edustajaa (elokuvan kuvausajankohtana heitä kutsuttiin intiaaneiksi). Tuo henkilö (intiaani) kuvattiin yksinkertaisena, tyhmänä ihmisenä. Nykyisin sitä pidetään rasismina.
Kerrotaan, että Spede olisi ollut naisten ahdistelija. Oliko Spede rasisti? Mikä on totuus?
Mielestäni tuo elokuva Hirttämättömät pitäisi kieltää. Sitä ei saisi esittää julkisesti.- Anonyymi
Hirttämättömät on Speden paras elokuva. Ihan täyttä timanttia. Todella hauska. Se pitäisi näyttää telkkarissa uusintana, kun nyt muitakin Loirileffoja uusitaan. Ihme höpinät kulttuurisesta omimisesta on ihan höpöhöpö ripulipaskaa. Se on juuri sitä, kun oikein hakemalla haetaan aihetta niin trendikkäälle puolesta mielensä pahoittamiselle. Mielestäni sellainen on oksettavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hirttämättömät on Speden paras elokuva. Ihan täyttä timanttia. Todella hauska. Se pitäisi näyttää telkkarissa uusintana, kun nyt muitakin Loirileffoja uusitaan. Ihme höpinät kulttuurisesta omimisesta on ihan höpöhöpö ripulipaskaa. Se on juuri sitä, kun oikein hakemalla haetaan aihetta niin trendikkäälle puolesta mielensä pahoittamiselle. Mielestäni sellainen on oksettavaa.
"nimeni on Tonto ja pääni on onto" ...näin se meni muistaakseni ( simo salminen Tonto)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hirttämättömät on Speden paras elokuva. Ihan täyttä timanttia. Todella hauska. Se pitäisi näyttää telkkarissa uusintana, kun nyt muitakin Loirileffoja uusitaan. Ihme höpinät kulttuurisesta omimisesta on ihan höpöhöpö ripulipaskaa. Se on juuri sitä, kun oikein hakemalla haetaan aihetta niin trendikkäälle puolesta mielensä pahoittamiselle. Mielestäni sellainen on oksettavaa.
Lounli raiderr😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lounli raiderr😄
Ähh
- Anonyymi
Analysointiin Spede Pasanen elokuvat, ym. Maatalouskoneiden osalta aurat, jne.
8 aurmanluotia elokuva säilö rehupaaleihin auki.
Amis elokuva, vaade.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497