Spede Pasanen

Kiusasiko Simoa?

Jossain filmissä Vesku ja Simo muistaakseni
vetivät hiekkakuopalla vankkureita,jonka kyydissä
oli Spede. Saiko paha nyt palkkansa?

8

2726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pertti

      Elokuva on "Hirttämättömät",
      mutta mitä tarkoitat tuolla toisella lauseella

      • juttua.

        Kaikki otsikossa.


    • Anonyymi

      Tuo elokuva Hirttämättömät on kiistanalainen. Ohjaaja Spede Pasanen syyllistyy kulttuuriseen omimiseen. Simo Salminen esittää alkuperäiskansan edustajaa (elokuvan kuvausajankohtana heitä kutsuttiin intiaaneiksi). Tuo henkilö (intiaani) kuvattiin yksinkertaisena, tyhmänä ihmisenä. Nykyisin sitä pidetään rasismina.

      Kerrotaan, että Spede olisi ollut naisten ahdistelija. Oliko Spede rasisti? Mikä on totuus?

      Mielestäni tuo elokuva Hirttämättömät pitäisi kieltää. Sitä ei saisi esittää julkisesti.

      • Anonyymi

        Hirttämättömät on Speden paras elokuva. Ihan täyttä timanttia. Todella hauska. Se pitäisi näyttää telkkarissa uusintana, kun nyt muitakin Loirileffoja uusitaan. Ihme höpinät kulttuurisesta omimisesta on ihan höpöhöpö ripulipaskaa. Se on juuri sitä, kun oikein hakemalla haetaan aihetta niin trendikkäälle puolesta mielensä pahoittamiselle. Mielestäni sellainen on oksettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirttämättömät on Speden paras elokuva. Ihan täyttä timanttia. Todella hauska. Se pitäisi näyttää telkkarissa uusintana, kun nyt muitakin Loirileffoja uusitaan. Ihme höpinät kulttuurisesta omimisesta on ihan höpöhöpö ripulipaskaa. Se on juuri sitä, kun oikein hakemalla haetaan aihetta niin trendikkäälle puolesta mielensä pahoittamiselle. Mielestäni sellainen on oksettavaa.

        "nimeni on Tonto ja pääni on onto" ...näin se meni muistaakseni ( simo salminen Tonto)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirttämättömät on Speden paras elokuva. Ihan täyttä timanttia. Todella hauska. Se pitäisi näyttää telkkarissa uusintana, kun nyt muitakin Loirileffoja uusitaan. Ihme höpinät kulttuurisesta omimisesta on ihan höpöhöpö ripulipaskaa. Se on juuri sitä, kun oikein hakemalla haetaan aihetta niin trendikkäälle puolesta mielensä pahoittamiselle. Mielestäni sellainen on oksettavaa.

        Lounli raiderr😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lounli raiderr😄

        Ähh


    • Anonyymi

      Analysointiin Spede Pasanen elokuvat, ym. Maatalouskoneiden osalta aurat, jne.
      8 aurmanluotia elokuva säilö rehupaaleihin auki.
      Amis elokuva, vaade.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe