Vauvani on kohta 4 kuukautinen.
Edellispäivänä pistin merkille erikoisen "pakkoliikkeen" jota ei ole ennen ollut, eli poika hakkaa oikeaa kättään rajusti itseään vasten.
Käsi on suora ja jäykkä, tätä saattaa tapahtua esim syömisen yhteydessä.
Kuuluko ihan normaalin vauvojen toimintaan?
Pakkoliike
4
3232
Vastaukset
- miira
meillä vauva kans 4 kk.ja on jo jonkin aikaa hakannut itseään mahaan tai lätkinyt.kai se vois olla sitä kun ei ihan hallitse käsiään.
- vauva 3kk
Meillä vauvalla, 3kk, ihan samaa. Aloin kyllä olla jo huolissani. Kun on vaikkapa illalla tissillä (väsyneenä) päällimmäinen käsi jotenkin heiluu holtittomasti ja juurikin hakkaa itseään vasten. Ei tahdo lopettaa tuota, vaikka kädestä yrittäisi pitää kiinni.
- tyttö 8kk
Meillä ainakin tyttö tekee samanlaista liikettä kädellään juuri esim. nukkumaan mennessä... tykkää nyppiä pinsettiotteella käsivarttani (AUU!) tai vaikka kaulan ihoa. Jos liikettä yrittää estää häiriintyy nukahtaminen ja tyttö voi harmistua estämisestä niin, ettei nukkumisen yrittämisestä meinaa enää tulla mitään. En itse ole tästä mitenkään huolestunut, kai se saman liikkeen toistaminen on vain jonkinlaista käden toimintojen harjoittelua.
- Alkup.
Esikoinen kyseessä enkä ennen vauvan syntymää ole kauheasti ollut tekemisissä pienten kanssa.
Siksi ihmeteltävää riittää.. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596835Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414785- 752597
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411969- 181698
- 301517
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81502Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151319- 241234
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671127