täältä varmaan saisin kokemuksia 3-vuoden ikäerosta..
ikäero
5
3019
Vastaukset
- Joku muu
Iselläni kaksi vanhempaa sisarusta ja olemme kolmen vuoden välein.
Vanhin ja keskimmäinen sisareni eivät ole koskaan tulleet toimeen, enkä minä ja edellinen sisareni. En osaa sanoa mistä johtuu, mutta itsekseni olen pähkäillyt sen johtuvan tästä:
edellinen lapsi on kolmevuotias, uhmaikäinen, kun uusi vauva saapuu uhkaamaan vanhemman sisaruksen asemaa. Kenellä on uhmaikäisiä lapsia, niin hän tietää ettei raivokohtaus ole isosta asiasta kiinni ja kolmevuotias osaa olla aivan järkyttävän mustasukkainen. Samalla hän on kuitenkin vielä liian pieni ymmärtääkseen kaikkia asioita vaikka ne selitettäisiin hyvin yksinkertaisestikin ja tekojensa seurauksia, esim. vauvaa saatetaan lyödä millä tahansa käteen osuvalla.
Toki poikkeuksia on, en halua yleistää. Eikä aina voi lastensa ikäeroa päättää, vauvaa halutessaan tuskin kukaan on pahoillaan, oli ikäero mikä tahansa.
Onnea tulevaisuuteesi! - hyvä
Meidän tytöillä on tuo kolmen vuoden ikä ero. Pienenä ei juuri toisistaan leikki seuraa ollut, mutta kun nuorempi oli kolmen ikäinen, niin siitä lähtien ovat olleet toistensa parhaita ystäviä. Silloin kun nuorempi syntyi, niin otin isompaa paljon hoito hommiin mukaan. Näin ei kokenut mustasukkaisuutta. Nyt ovat 20v ja 23v ja toistensa parhaita ystäviä ja tukia maailman myrskyissä. Mielestäni oikein hyvä ikä ero.
- vastanneille -ap-
kiitos kun vastailitta:) ja lisää kokemuksia kuulisin jos vain jollakin olis..=)
itekki ajattelin et ei se 3vuotta ole kovin paha ikäero..=) - meillä
vastanneille -ap- kirjoitti:
kiitos kun vastailitta:) ja lisää kokemuksia kuulisin jos vain jollakin olis..=)
itekki ajattelin et ei se 3vuotta ole kovin paha ikäero..=)Muutamien tuttavieni mielestä (heillä on lasten ikäero 3 vuotta) tämä ikäero on hiukan hankala. Lapsista ei ole toisilleen pienenä seuraa, ja isompanakin sitten kovasti tappelevat, kun eivät ole tottuneet leikkimään yhdessä. Minulla on lasten ikäero 1v9kk ja 2v6kk, ja tuntuu, että vanhin ja keskimmäinen tulevat paremmin toimeen kuin keskimmäinen ja nuorimmainen.
- svsdfgsfgdfs
meillä kirjoitti:
Muutamien tuttavieni mielestä (heillä on lasten ikäero 3 vuotta) tämä ikäero on hiukan hankala. Lapsista ei ole toisilleen pienenä seuraa, ja isompanakin sitten kovasti tappelevat, kun eivät ole tottuneet leikkimään yhdessä. Minulla on lasten ikäero 1v9kk ja 2v6kk, ja tuntuu, että vanhin ja keskimmäinen tulevat paremmin toimeen kuin keskimmäinen ja nuorimmainen.
Meillä on lapset syntyneet maaliskuussa 2003,Toukokuussa 2006 ja huhtikuussa 2009..Minä itse olen ollut tyytyväinen noihin ikäeroihin koska lapset ovat jo n.3v vanhana ymmärtäneet asioita ja omatoimisempia.
Me jätimme tarkoituksella n.3v ikäeroa lapsillemme koska itse olin 17w täyttänyt muutamaa päivää ennen kuin esikoinen syntyi.ja halusimme kuitenkin mennä vapaammin ja se oli vain mahdollista että emme heti tekisi toista lasta..ja jos on 3 lasta pienellä ikäerolla niin ei välttämättä saa kaikki lapsia hoitoon samalla kertaa jos haluaa olla esimerkiksi kahdestaan tai haluaa vapaammin mennä..
Meillä ei ole mitään isoja mustasukkaisuus kohtauksia ollut ikinä koska lapset saavat myös oman ikäistensä seuraa päivähoidossa ja avoimellapäiväkodilla ja leikkipuistoissa..
Itse halusin äidiksi ja tulin äidiksi..Mutta luonteeltani olen sellainen että haluuan myös omistautua aina välillä pelkästään kavereille ja sille vapauden tunteelle..
Itse olen tyytyväinen ikäeroihin joita lapsillamme on..Ehkäpä viellä yksi 2012 vuonna tai sitten ei..ei olla viellä varmoja haluammeko..
Mutta nyt nautimme lapsista pääosin ja aina silloin tällöin toisistamme ja ystävistämme..
sitten alkaa olla lapsista toisille seuraa kun on esim: 2v ja 5v..(ainaskin välillä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124480MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar872303Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 71211
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671177Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219980Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o63941Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3918