Isäni haluaa tilata tyttärelleni 7-v. synttärilahjaksi jonkun lehden. Kävin Suomen lehtipajan sivuilla toteamassa, että tarjonta on suuri. Osaako joku kertoa, mikä olisi sopivin lehti tytölle joka osaa jo lukea (mutta ei lue vielä "oikeita" kirjoja itse). Hän EI ole kiinnostunut hevosista. Pojalleni tulee jo Aku Ankka, joten sitä ei tuplana tarvita. Olen kiitollinen kaikista vinkeistä!
Sopivin lehtitilaus 7-v tytölle?
11
3248
Vastaukset
- tykätään
...ainakin Prinsessa- lehdestä ja barbiesta myös.
Mukana saa pieniä prinsessa-hömpä-juttuja, joita aina ootellaan. Tytär sano tänään haluavansa maanantaina prinsessa- ponksun päähän eskariin, kun kaveritkin laittaa :)
Nalle puh-lehtikin on kyllä kiva. - muumi paras
Muumi lehti on kiva,selkeät kuvat ja helppolukuinen.
Maailman vahvin nalle myös kiva.
Koululaisessa on paljon lukemista ja suunnattu 7-12 vuotiaille.
Karvinen on varmaan hauska myös,itse tykkäsin pienenä lehdestä paljon!
Jos tykkää eläimistä niin Lemmikkilehti on hyvä vaihtoehto.Tietolehti kylläkin!!!
Itse jos saisin valita,niin kyllä se olisi muumi,maailman vahvin nalle tai Karvinen.
Ja sitten on vielä Princess lehti mutta en tiedä minkälainen se on koska en ole ikinä ostanut kyseistä lehteä.Mutta siinä tulee mukana myös tietääkseni joitakin yllätyksiä,joka lehdessä. - kolmen mutsi
Tytölle tulee Lemmikki ja koululainen.
- asiallinen_tuntija
Juuri tuon ikäiselle sopii hyvin Koululainen: se on hyin kirjoitettu laatulehti joka sisältää pääsääntöisesti aivan muuta kuin pikkucosmomaista teinihömppää. Suosikkia ei ehdottomasti tuon ikäiselle, ja sarjakuvien sijasta on hyvä tilata jotain kehittävämpää.
Jos tykkää eläimistä niin Lemmikki ja erityisesti Eläinmaailma ovat hyviä vaihtoehtoja Koululainen-lehdelle.- Ketta
Ajattelinkin tuota Koululaista, mutta arvelin sen olevan vielä vähän liian "vaikea" vasta 7 v. täyttävälle....? Onko siinä myös noin nuoria kiinnostavia aiheita? En haluaisi, että lehti jää sitten koskemattomana lojumaan tytön huoneeseen... Toisaalta kaikki Nalle Puhit, Muumit, Prisessat ja Barbiet kuulostavat taas jo vähän liian "lapsellisilta" hänelle.... Eläimistä tyttö taas ei ole niin kovasti kiinostunut...
- asiallinen_tuntija
Ketta kirjoitti:
Ajattelinkin tuota Koululaista, mutta arvelin sen olevan vielä vähän liian "vaikea" vasta 7 v. täyttävälle....? Onko siinä myös noin nuoria kiinnostavia aiheita? En haluaisi, että lehti jää sitten koskemattomana lojumaan tytön huoneeseen... Toisaalta kaikki Nalle Puhit, Muumit, Prisessat ja Barbiet kuulostavat taas jo vähän liian "lapsellisilta" hänelle.... Eläimistä tyttö taas ei ole niin kovasti kiinostunut...
Se on nimenomaan suunnattu ala-asteen alimmille luokille, tosin kyllä sieltä löytyy "pikkuteinienkin" juttuja, muttei mitenkään älyttömyyksiin kannustavasti, kuten esim. Suosikissa.
- tilaisin
Ketta kirjoitti:
karvisen!Hauskaa lukemista ja varmasti tykkää lehdestä,myös koululainen mielestäni varmasti hyvä valinta,jos siihen päädyt!
Voithan kysyä lapselta että jos hän saisi valita jommankumman lehden niin olisiko se Karvinen vai Koululainen,näin varmistat sen että tyttäresi varmasti saa mieleisen lehden eikä jää se lehtikään lukematta! - Ketta
tilaisin kirjoitti:
karvisen!Hauskaa lukemista ja varmasti tykkää lehdestä,myös koululainen mielestäni varmasti hyvä valinta,jos siihen päädyt!
Voithan kysyä lapselta että jos hän saisi valita jommankumman lehden niin olisiko se Karvinen vai Koululainen,näin varmistat sen että tyttäresi varmasti saa mieleisen lehden eikä jää se lehtikään lukematta!Täytynee tosiaan kysyä itse lapsen mielipidettä - sitten vaan ei lehtitilaus-synttärilahja tule hänelle yllätyksenä. Taidan ehdottaa Maailman vahvinta nallea, Karvista ja Koululaista. Saa valita niistä.
KIITOS kaikille vastauksistanne! - EN SUOSITTELELISI
Ketta kirjoitti:
Täytynee tosiaan kysyä itse lapsen mielipidettä - sitten vaan ei lehtitilaus-synttärilahja tule hänelle yllätyksenä. Taidan ehdottaa Maailman vahvinta nallea, Karvista ja Koululaista. Saa valita niistä.
KIITOS kaikille vastauksistanne!Koululaista. Se on vähän vanhemmille tarkoitettu. Ite luin sitä kuutos ja seiskaluokilla enimmäkseen ja se tuntu sillon sopivalta. Ja Kerran kun näin siinä jonkun jutun, (taisin olla n.11v.) mis joku lukija kerto aikovansa tehä itsarin, järkytyin ihan hirveesti. En ollu ennen tollasista lukenu enkä kuullu. Se tuntu hirveen pahalta, monta päivää olin kauhuissani.
Et siinä on jotain juttuja, mitkä ei sovi kauheen nuorille.
- millään tavallla
mutta tuo nimimerkkisi kiinnosti. Minua on sanottu ihan pienenä ketaksi. Tuntuoi hassulta nähdä se kirjoitettuna ja jonkun nimimerkkinä. Mistähän se mahtaa olla lyhennys tai muunnos. Tuskin se ristimänimi on? Terkut sulle kaima! : )
- tilattuna
Lastenmaa-lehti. Siinä on kivoja juttuja eläimistä ym. ja joka lehdessä joku laadukas askartelu tai paperinukkejuttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1473252- 2232995
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va781592Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391437- 481148
- 991041
- 1191014
- 58978
- 12913