Aura kristinuskossa?

NewAge Chrisnamurti

Kuuluuko oppi jonkinlaisesta aurasta, eli ihmisen ruumista ympäröivästä voimakentästä kristinuskoon?

Mark.5:30

Ja heti kun Jeesus itsessään tunsi, että voimaa oli hänestä lähtenyt, kääntyi hän väkijoukossa ja sanoi: "Kuka koski minun vaatteisiini?"

Luuk. 8:46

"Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta."

Luuk.6:19

"Ja kaikki kansa tahtoi päästä koskettamaan häntä, koska hänestä lähti voima, joka paransi kaikki."

Ap.t. 2:3

Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.

7

890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kristinuskoon

      Jeesuksella toimi Jumalan voima. Kristinuskon mukaan ihmisessä ei itsessään ole mitään mystistä energiaa. Se voima on Pyhä Henki joka toimii kristityssä haluamallaan tavalla. "Tuliset kielet" oli se Minkä Jeesus lupasi seuraajilleen (Joh. 24:49.

    • kristitty.

      Aura kuuluu kristinuskoon koska se on ilmoitettu Raamatussa noissakin kohdissa joita mainitsit.

    • arkkienkeli-mikael

      Olen itse tutkinut auroja ja käyttänyt niiden tutkimiseen voimaa Herralta.
      Olen todennut että Jeesuksella oli valtava aura joka koostui punaisesta(rakkaudesta).
      Pystyn myös herkisteässeni energiani tuntemaan jonkun saapumisen ennen kuin näen tai kuulen hänet.

    • Maagikko

      Taiteessa pyhimyskehä on auraa......

      • fdfdffd

        Eikös Aura ole syntynyt eriuskonnoissa paitsi levinnyt uskonnosta toiseen, myös itsestään toisistaan riippumatta. Esimerkiksi Etelä amerikan maiyat uskoivat auraan


    • trtrt

      Astraaliruumis eli astraalikeho on teoreettinen ja uskonnollinen käsite.
      Atraaliruumiin käsite pohjautuu vitalistisille ideoille sekä teosofiasta peräisin oleville uskomuksille. Se viittaa jonkinlaisesta hienojakoisesta tai korkeavärähteisestä energiasta koostuvaan kokonaisuuteen, joka mukautuisi anatomian ja ulkoasun osalta täsmälleen samanlaiseen muotoon kuin ihmisen fyysinenkin keho kulloisenkin elämän aikana. Myöskin henkien sanotaan kiinnittyvän fyysiseen maailmaan juuri astraaliruumiin avulla, joka selittäisi kummittelun ja mediumismin.

      Väitetään, että astraaliruumis voi irroittautua fyysisestä ruumiista, jolloin ihminen kokee kehostapoistumiskokemuksen. Ihmisen astraaliruumiin aistien uskotaan olevan ulottuvan myöskin laajemmalle kuin normaaliaistien, joka mahdollistaisi selvänäön ja kaukokatsonnan.
      Biologisella/fyysisellä ruuumiilla on jonkinlainen kytkentä astraaliseen olemukseen esimerkiksi "hopealangan" välityksellä.

      Normaalisti astraalikehon ja fyysisen kehon välillä väitetään olevan eetteriruumis, jonka väitetään koostuvan kehossa virtaavista hienojakoisista bioenergioista ja niiden energiakeskuksista eli chakroista, ulottuen auran muodossa myös fyysisen kehon ulkopuolelle.

      Auralla tarkoitetaan elollisia olentoja ympäröivää energiakenttää joka joidenkin mukaan on mahdollista nähdä tai tuntea synnynnäisen kyvyn tai harjoituksen kautta. Usein auraa kuvaillaan moniväriseksi kentäksi, tai sädekehäksi joka näkyy olennon ympärillä. Modernissa New Agessa aurojen otaksutaan olevan jonkinlaisia (mahdollisesti sähkömagneettisen) bioenergian aikaansaamia kenttiä, jotka voidaan havaita esimerkiksi kirliankuvauksen avulla

      NewAgessa ajatellaan että aura, ja astraalikeho ovat edelleen fysiikan mittauskeinojen ulkopuolella, ja että vaaditaan fysiikan maailmankuvan mullistusta ennenkuin ne voidaan tieteellisesti todistaa. Fysiikan viimeisimmät löydöt, kuten esimerkiksi kvantti-lomittuminen eivät sovi nykyiseen koulufysiikan maailmankuvaan, vaan on olemassa asioita jotka edelleen odottavat löytämistään.

    • sielunkierto.

      Johanneksen evankeliumi 9:1

      Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.

      Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen:

      "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö (edellisessä elämässään) vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"

      Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä (tässä elämässä) eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen (karman laki) piti tuleman hänessä julki."

      ----

      Jumalan teko on sielujen kiertokulku kosmoksessa ja uudelleen syntymä. Miehellä oli edellisessä elämässään jäänyt oppimatta rakkauden laki ja joutui syntymään sokeana uudelleen oppiakseen elämästä ja jumalan teoista. Me olemme täällä oppimassa.

      Jumala on vastuussa syntymästämme ja kuolemastamme.

      5.Moos. 32:39
      "Näettehän nyt: minä olen ainoa, ei ole muuta jumalaa minun rinnallani. Minä lähetän kuoleman, minä annan elämän, minä lyön ja minä parannan, minun vallassani on kaikki. "



      Jeesuksella oli aikaisempi elämä:

      Joh. 17:5

      "Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan."

      Joh. 8:58

      Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut."


      Jeesus piti Johannes kastajaa Eliaana (Mark.9:13, Matt.11:14).

      Matt.11:14

      "jos tahdotte ottaa vastaan: hän (Johannes Kastaja) on Elias, joka oli tuleva."

      Kun Johannes kastaja oli jo mestattu Herodeen toimesta, Jeesus ennusti Eliaan (Johannes kastajan) syntyvän uudelleen (Mark.9:12).

      Jeesuksen aikaan oppi uudelleen syntymisestä (reinkarnaatio) oli vallalla juutalaisuudessa. Ihmiset uskoivat että profeetat syntyvät uudelleen.

      Matt.16:13-15

      Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?" Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista." Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe