Shalom!
Olen jo useamman vuoden halunnut päästä Israeliin
mutta matkat ovat liian kalliita.
Ja monet uskovat ovat sanoneet
että kyllä Herra sitten varat antaa
kun aika on, uskon myös tähän
mutta olisi mukava kuulla teiltä kokemuksia
miten matkavarat ovat järjestyneet
ja onko mahdollista näin yksinäisenä naisena
mennä muuta kauttakin, kuin ryhmämatkojen?
Haluan Israeliin
26
3904
Vastaukset
- -totta-
soitahan tolle kotkalaiselle, jepelle, ei puhu engelskaa vaikka on toiviomatkojen matkaisäntän.
ihme touhua.- pukeutuminen
Arabi aleella ja pyhissä paikoissa liikkuessa pukeutumiseen kannattaa kiinnittää huomiota. Eli hartiat ja sääret peitettynä... ja muutenkin
- Minni-Matleena
isossa porukassa ja menkää omia reittejänne, ei millään valmismatkoilla. Niin minä ainakin olen matkustanut. Valmismatkat ovat kalliita ja epäyksilöllisiä. En ole kyllä käynyt Israelissa, mutta muualla kaukanakin. Yksin en ole matkustanut, mutta monet ystävät (naiset) ovat kyllä reissanneet Kauko-Idässä ja Etelä-Amerikassa ja Afrikassa yksinkin. Ei kannata odotella liian kauan ja säästää turhaan kamalasti rahaa, pitää mennä vaan silloin kun huvittaa.
- Minni-Matleena
Kannattaa tietysti olla varovainen kun matkustaa vaarallisissa maissa ettei mene rauhattomille alueille tai liiku yksin yöllä ja lähde vieraiden ihmisten mukaan mihin sattuu.
- Mary
Yksin voi tottakai mennä, mutta ei siitä matkasta saa silloin mitään irti, kuin jos menee ryhmämatkalle, jossa on asiantunteva opas mukana. Ei porukassa tarvi olla, ja ryhmämatka on halvempi kuin räätälöidä yhdelle matka.
- Minni-Matleena
Mary kirjoitti:
Yksin voi tottakai mennä, mutta ei siitä matkasta saa silloin mitään irti, kuin jos menee ryhmämatkalle, jossa on asiantunteva opas mukana. Ei porukassa tarvi olla, ja ryhmämatka on halvempi kuin räätälöidä yhdelle matka.
kuitenkin mennän porukassa itse suunnitellulle matkalle. Valmismatkat tulee aina kallimmaksi. Ei välttämättä tarvitse olla opasta mukana, jos selvittää itse haluamiaan matkakohteita tai sitten menee opastuksiin joita on paikan päällä.
- Mary
Minni-Matleena kirjoitti:
kuitenkin mennän porukassa itse suunnitellulle matkalle. Valmismatkat tulee aina kallimmaksi. Ei välttämättä tarvitse olla opasta mukana, jos selvittää itse haluamiaan matkakohteita tai sitten menee opastuksiin joita on paikan päällä.
Halvemmaksi kuin valmismatka tulee reissu vaan sit, jos asuu hotellitason alapuolella.
- Minni-Matleena
Mary kirjoitti:
Halvemmaksi kuin valmismatka tulee reissu vaan sit, jos asuu hotellitason alapuolella.
sitä asuu, ei kai matkoille mennä hotellissa istumaan. Ei nukkumapaikan tarvitse niin hieno olla.
- Marryah
Minni-Matleena kirjoitti:
sitä asuu, ei kai matkoille mennä hotellissa istumaan. Ei nukkumapaikan tarvitse niin hieno olla.
Kaunis kiitos teille vinkeistä :)
on niin jännittävää jo nyt ajatella
että vihdoinkin pääsisin Israeliin
niin kauan olen sitä toivonut ja rukoillut.
Jumala aukaisee oven kun aika on.
Siunausta ja rauhaa!
- shomer_mitzvot
Jos olet kristitty, niin tietysti on mahdollista matkustaa joukossa muiden kristittyjen mukana. Itse olen lähdössä Israeliin syksyllä ja kierrämme maata yhdessä israelilaisen ystäväni kanssa kolme viikkoa.
http://www.kinnerettours.fi/
http://www.toiviomatkat.fi/- Marryah
Shalom! ja kiitos sinulle
eihän sitä tiedä vaikka
nähtäisiin syksyllä
Luvatun maan kamaralla ;)
heip...
t. runis - solvaamasi
Marryah kirjoitti:
Shalom! ja kiitos sinulle
eihän sitä tiedä vaikka
nähtäisiin syksyllä
Luvatun maan kamaralla ;)
heip...
t. runismatkalla Luvatun Maan lämpöön.
http://tori.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000007&conference=4500000000001120&posting=22000000017445811
- shomer_mitzvot
Lentolippu Helsinki-Vantaalta Tel Aviviin maksaa noin 400 euroa ( http://www.ebookers.fi ). Halvin yöpymispaikka taitaa olla hostelli. Ryhmähuoneessa yö maksaa noin 10-15 euroa.
Matkustaminen ja ruoka Israelissa on halvempaa kuin Suomessa.
Kysy kaveriltasi, jos hänkin haluaisin lähteä mukaan. Internetiä hyväksi käyttäen voi suunnitella matkakohteet etukäteen.
Tässä tietoa suomeksi:
http://www.goisrael.nu/tourismfin Saimme Herralta matkarahat kun Herra oli puhuneet meille meidän matkasta! Ja lähtö tehtiin sitten vaimoni kanssa joulukuun alussa viime vuonna!Lentoyhtiö Malev oli halvin tapa matkustaa ja puh nr on 09 6220 922. Alle 400€ maxaa lentolippu!
Tässä vapaehtoistyöpaikkoja uskovien parissa!
Bridges for Peace e-mail: bfpisrael@compuserve
Christian Friends of Israel
e-mail: [email protected]
Ebenezer Home
ITAC volunteers
Jerusalem House of Prayer
St French Hospital e-mail:[email protected]
St.Vincent de paul e-mail:[email protected]
Ein Kerem
Vapaehtoistyöntekijänä saat ilmainen asuminen ja ruoka taskuraha! hakeminen lentokentältä myöskin! ota lämpimät sukat mukaan! Kivi lattiat ovat kylmät! Tervetuloa nähdään !!!
Terveisiä täältä troopisesta vyöhökeeltä! (savis) !!!! !!!!- Marryah
Kiitos infosta ja oli ihana kuulla teidän kokemuksista, miten Herra piti huolen
ja pitää eteenpäinkin.
Laitoin tänne palstalle tiedustelun
ja kokemuksia, kun nyt koen niin
voimakkaasti että syksyllä
voisin jopa päästä vihdoin sinne.
Näkymisiin... t. runis
HINE ElYSHUATI EVTACH!
- Ali Istiqlal
Lähde rohkeasti mutta älä tyhmänrohkeasti. Yksin ei kannata mennä ja varsinkaan ei lähteä kiertelemään maata yksin eikä aina lähialueitakaan. Vaarat on siellä todellisia.
On hyvä olla joku paikka vaikka tuollainen vapaehtoistyö paikka tai hyviä ystäviäjotka todella huolehtii siellä sinusta. - kenny
Muitakin matkailukohteita on kuin palestiinalaisalueille rakennettu juutalais getto...
- Marryah
Paljon on maailmassa maita
mutta ei Israelin vertoista
sillä siellä syntyi maailman Vapahtaja
kuoli ja haudattiin
nousi kolmantena päivänä kuolleista
ja Hän elää meissä uskovissa kaikkialla
eikö olekin ihmeellistä...
Sinäkin voit sen kokea
kun annat elämäsi Jeesukselle ( Hän on tie )
tunnustat syntisi, käännyt Rakkauden puoleen
niin Hän antaa elämäsi
moniverroin parempana takaisin
palaat takaisin Kaikkivaltiaan Isän yhteyteen
- Iankaikkisesti :)
ADONAI ROI LOESHAR - ...
Marryah kirjoitti:
Paljon on maailmassa maita
mutta ei Israelin vertoista
sillä siellä syntyi maailman Vapahtaja
kuoli ja haudattiin
nousi kolmantena päivänä kuolleista
ja Hän elää meissä uskovissa kaikkialla
eikö olekin ihmeellistä...
Sinäkin voit sen kokea
kun annat elämäsi Jeesukselle ( Hän on tie )
tunnustat syntisi, käännyt Rakkauden puoleen
niin Hän antaa elämäsi
moniverroin parempana takaisin
palaat takaisin Kaikkivaltiaan Isän yhteyteen
- Iankaikkisesti :)
ADONAI ROI LOESHARParahin Marryah. Etkö sinä katso uutsia lainkaan? Israelhan on syyllistynyt hirviömäisiin tekoihin, joita verrataan toisen maailmansodan fasistien vastaaviin! Mallia on haettu ilmeisesti myös etelä-afrikan aparthaid politiikasta. Miksi täytyy matkustaa maahan jonka asukkaat näyttävät olevan epäinhimillisiä, raakoja eläimiä!?
Matkustamalla Israeliin tuet Israelin harjoittamaa väkivaltaista ja ahnetta ulkopolitiikkaa! Voi olla että juuri sinun viemälläsi Eurolla Israel hankkii sotaväkeensä luodin, jolla surmataan täysin syytön koulusta palaava pikkutyttö terroristina. - lukematta
... kirjoitti:
Parahin Marryah. Etkö sinä katso uutsia lainkaan? Israelhan on syyllistynyt hirviömäisiin tekoihin, joita verrataan toisen maailmansodan fasistien vastaaviin! Mallia on haettu ilmeisesti myös etelä-afrikan aparthaid politiikasta. Miksi täytyy matkustaa maahan jonka asukkaat näyttävät olevan epäinhimillisiä, raakoja eläimiä!?
Matkustamalla Israeliin tuet Israelin harjoittamaa väkivaltaista ja ahnetta ulkopolitiikkaa! Voi olla että juuri sinun viemälläsi Eurolla Israel hankkii sotaväkeensä luodin, jolla surmataan täysin syytön koulusta palaava pikkutyttö terroristina.nimimerkki ... katselee näköjään maailmaa hyvin kapealla sektorilla, kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin yleisillä foorumeilla niitä julkaisee. Vikoja löytyy niin juutalaisista kuin palestiinalaisistakin. Tai oikeastaan kummankin johtajista, suurin osa kadunmiehistä haluaisi elää rauhassa keskenään, ja elääkin
- Marryah
Katsoin unkarilaisen lentoyhtiön Malev
sivuilta, että he lentävät huhtikuussa
Hesasta TelAviviin vain 330e
mutta heinäkuussa lippu maksaa jo 555e
kuitenkin halpa, eikö vaan?- Jemima
Olen matkustanut jo useana kesänä Israeliin Annankadun edullisilla lennoilla- noin 450 - 470 e.Puh. nro 09-68778960. Vaihto on jollain Keski-Euroopan lentokentällä : Zurich, Amsterdam, Wien...Olen kyllä sitä mieltä, että 555e on aika kallis!
- Paula
Miksi Marryah ei lähde matkaan miehensä kanssa? Sinullahan on sellainen olemassa. Eikö hän voi avustaa matkarahojen kokoonhaalimisessa?
- Marryah
Kun en ole vielä naimisissa
joten eipä ole miestä joka avustaisi ;)
- vaikeni
Marryah ?? Ainahan nyt rahoittaja löytyy !!
- näin on
Sinä.joka olet menossa Israeliin,tuet valtiota,joka käyttää samoja otteita,kuin natsit toisen maailmansodan aikana.Israelin johtajat ovat toisen maailmansodan aikana,keskitysleireillä olleita Natsien luottovankeja,eli Kapoja,jotka tappoivat juutalaisia vankeja,säilyäkseen itse hengissä!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.716167- 1335514
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4663412Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091767Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3771271- 361213
- 671081
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46966Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110922Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52889