Metsästyskortin ikäraja?

Meikalainen6

On tästä jo tuolla toinenkin aihe tästä mutta sinne ei tuu vastauksia niin toivottavasti tänne tulee.

18

4388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • knulli

      Ikäraja on 15v.guugleen vaan metsästys kortti, niin löydät paikkakuntas mestat.

      • Super Mag

        www.riista.fi
        Sieltä löytyy paljon muutakin tietoa...mm. metsästyskokeen treenausta ym.ym.


      • maksu
        Super Mag kirjoitti:

        www.riista.fi
        Sieltä löytyy paljon muutakin tietoa...mm. metsästyskokeen treenausta ym.ym.

        eli metsästyskortti, siinä ei ikärajaa. tentit kortin, käy ensin muutaman illan kurssi helpottaa huomattavasti asiaa. jos aseen kanssa haluat metsälle, ja olet alle 15 v. pitää olla 18v. täyttänyt henkilö mukana joka vastaa sinun aseen käsittelystä. alle 15v. ei saa aseen kantolupaa.


      • Meikalainen6
        maksu kirjoitti:

        eli metsästyskortti, siinä ei ikärajaa. tentit kortin, käy ensin muutaman illan kurssi helpottaa huomattavasti asiaa. jos aseen kanssa haluat metsälle, ja olet alle 15 v. pitää olla 18v. täyttänyt henkilö mukana joka vastaa sinun aseen käsittelystä. alle 15v. ei saa aseen kantolupaa.

        VOI ****!!!! Mä laitoin puolunes väärän otsikon! Tarkoitin aseenkantoluvan ikärajaa! Metsästyskortista on jo kokemusta.


      • Meikalainen6
        Meikalainen6 kirjoitti:

        VOI ****!!!! Mä laitoin puolunes väärän otsikon! Tarkoitin aseenkantoluvan ikärajaa! Metsästyskortista on jo kokemusta.

        Nii kyl mä tiiän et kortil ei oo ikärajaa:D Piti siis aseenkantoluvasta kysyä.


      • lapinmies
        Meikalainen6 kirjoitti:

        Nii kyl mä tiiän et kortil ei oo ikärajaa:D Piti siis aseenkantoluvasta kysyä.

        Jos meinaat kanto-hallussapitoluvat sinun pitä olla täyttänyt 16 vuotta.Metsästyskortiin ei ole ikärajaa oma lapseni tentti metsästyskortin 9 vuotiaana ja on siitälähtien ollut hirviporukassani. Siinä on kaksi erillaista kaavaketta jos tentii vaikka kolmekertaa satuu sama kaavake uudestaan.Ei se mitään kursseja tarvi kyllä sen saa ilman kurssejaki.


      • on kyllä
        lapinmies kirjoitti:

        Jos meinaat kanto-hallussapitoluvat sinun pitä olla täyttänyt 16 vuotta.Metsästyskortiin ei ole ikärajaa oma lapseni tentti metsästyskortin 9 vuotiaana ja on siitälähtien ollut hirviporukassani. Siinä on kaksi erillaista kaavaketta jos tentii vaikka kolmekertaa satuu sama kaavake uudestaan.Ei se mitään kursseja tarvi kyllä sen saa ilman kurssejaki.

        15 vuotta huoltajan/(jien) suostumuksella


      • lapinmies
        on kyllä kirjoitti:

        15 vuotta huoltajan/(jien) suostumuksella

        NIIN TAITAA OLLAKKI KUN VIISITOISTAVUOTTA TÄYTTÄÄ NIIN SAA KANTOLUVAN MYÖNNÄN EREHDYKSENI MUTTA EDELLEENKÄÄN EI OLE IKÄRAJAA METTÄSTYSKORTISSA.


      • Anonyymi
        lapinmies kirjoitti:

        Jos meinaat kanto-hallussapitoluvat sinun pitä olla täyttänyt 16 vuotta.Metsästyskortiin ei ole ikärajaa oma lapseni tentti metsästyskortin 9 vuotiaana ja on siitälähtien ollut hirviporukassani. Siinä on kaksi erillaista kaavaketta jos tentii vaikka kolmekertaa satuu sama kaavake uudestaan.Ei se mitään kursseja tarvi kyllä sen saa ilman kurssejaki.

        Metsästys korttiin on tarvinnut ollen 15 vuotias jo kyllä kauan mutta ei villä 2006. Olisi ihanaa jos voisi kortin saada jo aikaisemmin niin pääsisi poikakin mukaa.


    • bgdtyho4wpast4u3qpay

      15 ikäraja metästyskortiin

      • ei ole rajaa

        Höpsistä...

        Metsästysluvalle ei ole mitään ikärajaa.


    • ei kai siinä ole

      Ei kai siihen edelleenkään ole mitään ikärajaa?

      Jos olet lukenut metsästyslakia tutkintoa varten, niin eikö se ole siellä kerrottu?

      Itse hankin metstyskortin 12 vuotiaana, syksyllä siitä tuli kuluneeksi 30 vuotta.

    • mestari1233632

      on voon

      • nylkyttäjä

        Saatko jotain tyydytystä kun vastailet vuosikausia vanhoihin keskusteluihin?


    • missäraja

      Mikä estää vastaamasta vanhoihin viestiketjuihin ja milloin katsotaan viestiketjun olevan vanha, vastasithan sinäkin tänne monta tuntia edellisestä viestistä, viestiketju oli silloin liki 10 tuntia vanha!

      • tässäraja

        Jos vastaajalla on jotain uutta annettavaa ikivanhaan ketjuun, niin silloin voi hyvin lisätä muidenkin tietoa. Mitä järkeä on vastata "on voon ".

        Tietenkin harrastuksena voi olla kaivaa mahdollisimman vanha viesti ja jatkaa sitä saaden siitä jotenkin tyydytystä.


      • Anonyymi
        tässäraja kirjoitti:

        Jos vastaajalla on jotain uutta annettavaa ikivanhaan ketjuun, niin silloin voi hyvin lisätä muidenkin tietoa. Mitä järkeä on vastata "on voon ".

        Tietenkin harrastuksena voi olla kaivaa mahdollisimman vanha viesti ja jatkaa sitä saaden siitä jotenkin tyydytystä.

        Itse sain metsästyskortin 13 vuotiaana vuonna 1973. Oli täällä keskisuomessa aika tärkeä saada se heti, kun pääsi isän kanssa laillisesti metsälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse sain metsästyskortin 13 vuotiaana vuonna 1973. Oli täällä keskisuomessa aika tärkeä saada se heti, kun pääsi isän kanssa laillisesti metsälle.

        Tämä oli tärkeä yleisesti kiinnostava tieto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe